Sunday, March 04, 2018

Ini Wajah Sebenar Pakatan DAP, RUU 355 Serlahkan!




AIDCNews -03/03/18 –Usul Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) yang dibawa oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat pada 6 April tahun lalu menyerlahkan wajah sebenar Pakatan DAP.
Ketika itu Pakatan Harapan (PH) dianggotai 4 parti; DAP (37 Ahli Parlimen), PKR (30), Amanah (6) dan PPBM (1) yang di atas kertasnya Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen.
Sebaik sahaja Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia memberi peluang Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang membentangkan usul RUU355, orang pertama yang bangkit menggangu adalah Ahli Parlimen DAP Gelang Patah, Lim Kit Siang.
Ia diikuti dengan Ahli Parlimen DAP Puchong, Gobind Singh Deo.
Seterusnya, bantahan DAP itu disokong oleh Ahli Parlimen PKR Gopeng, Lee Boon Chye dan Ahli Parlimen PKR Alor Setar, Gooi Hsiao Leung.
Pada awalnya Ahli-Ahli Parlimen Amanah hanya menjadi pemerhati sahaja, namun apabila Ahli Parlimen DAP dan PKR bergilir-gilir membantah, akhirnya tampil pula Ahli Parlimen Amanah Shah Alam, Khalid Abdul Samad sebagai tukang sorak.
PPBM yang mempunyai seorang Ahli Parlimen, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Ahli Parlimen Pagoh hanya mendiamkan diri sahaja.
Kira-kira 35 minit masa Dewan Rakyat dibazirkan sebelum Abdul Hadi berjaya membentangkan usul RUU355 tersebut.
Secara tersurat, usul RUU 335 mendedahkan wajah sebenar Pakatan Harapan (PH) yang diketuai oleh DAP dengan dibantu oleh sekutu rapatnya, PKR. Manakala Amanah dan PPBM hanyalah pengikut sahaja.
Ini bersesuaian dengan kedudukan bilangan kerusi Ahli Parlimen; DAP (37), PKR (30), Amanah (6) dan PPBM (1).

Sebagaimana strategi DAP mempotretkan Presiden PKR, Wan Azizah sebagai Pengerusi PH dan Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat, walhal Kit Siang sebenar Ketua Pembangkang sebenar berdasarkan bilangan kerusi yang dimiliki parti majoriti kaum Cina itu.
Kini, DAP menukar strategi dengan menurunkan Wan Azizah sebagai Pengerusi PH dan menobatkan Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi PH dan calon Perdana Menteri bagi gabungan itu.
Walhal, PPBM merupakan parti paling junior dalam PH dan Dr Mahathir bukan merupakan Ahli Parlimen serta status quo; DAP (37), PKR (30), Amanah (6) dan PPBM (1) masih kekal dalam Dewan Rakyat.
Inilah strategi utama DAP, walaupun memiliki kerusi paling majoriti di Dewan Rakyat tetapi mengumpankan muka Melayu-Islam sebagai Pengerusi PH, Ketua Pembangkang dan bakal calon PM untuk mengelabui undi masyarakat Melayu-Islam.
Barangkali Kit Siang sudah mencongak dengan strategi itu yang untung selepas PRU 14 bukannya PPBM atau Amanah, tetapi DAP dan PKR.


IKLAN
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Boleh walau Bukan Warga Malaysia
Dikehendaki Segera!! 
Tukang Gunting Rambut Lelaki 
-Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
-Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
-Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
-Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 

Kelebihan / Kemudahan 
- Majikan yang prihatin 
- komisyen dan gaji terjamin. 
- lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
oleh ramai penduduk. 
- Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
- kedai berhawa dingin. 

Boleh bukan warga Malaysia.
Lokasi : Cheras, Selangor.

Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

3 comments:

Anonymous said...

MENGAPA SAYA AKAN MENGUNDI PARTI ISLAM PAS DAN MENOLAK PARTI MUNAFIK PANIPU

(1) Parti PANIPU telah ditubuhkan oleh pemimpin-pemimpin munafik setelah mereka gagal melemahkan atau memusnahkan parti Islam PAS atau merampas parti Islam dan menukarkan parti Islam kepada parti 'Islam' liberal.

(2) Parti PANIPU menjadi khadam kepada parti kafir harbi DA-Pig yang amat memusuhi ajaran Islam dan umat Islam untuk melakukan kerja-kerja kotor untuk melemahkan atau memusnahkan perjuangan Islam dan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam yang memperjuangkan agama Islam dan hak umat Islam.

(3) Pemimpin parti PANIPU menerima dedak cap roket dari parti kafir harbi DA-Pig dan DA-Pig pula mendapat dedak Zionis dari rejim pengganas Israel. Ini bererti pemimpin PANIPU mendapat dedak dari rejim pengganas Israel.

(4) Pemimpin dan ostad parti PANIPU diam membisu seperti syaitan bisu atau membela dan menyokong pemimpin-pemimpin evangelis DA-Pig setiap kali mereka menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan ajaran Islam.

(5) Tanpa merasa malu dan segan, pemimpin dan ostad parti PANIPU bersekongkol dengan parti kak jah liberal dan parti kafir harbi DA-Pig menyokong kebebasan murtad dan membantu umat Islam yang mahu murtad dan selepas murtad.

(6) Parti PANIPU menyokong dan membela kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT, atheis dll. Sebagai contoh, pengerusi DA-Pig negeri telah memuji keberanian seorang pemimpin PANIPU mempertahankan Pesta Arak, Oktoberfest. Bahkan pemimpin PANIPU tersebut telah merestui kilang arak C dan pekerja Islam dan surau di kilang arak tersebut dan menyifat kilang arak tersebut sebagai mercu tanda ke Shah Alam.

(7) Beberapa pemimpin munafik PANIPU telah menyokong dan membela gereja dan agama Kristian dan mengetepikan agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi.

Apabila jabatan agama Islam menyerbu gereja kerana kes murtad , beberapa pemimpin munafik PANIPU telah menyertai puak gereja menyalahkan jabatan agama Islam yang berusaha mencegah murtad.

Seorang pemimpin PANIPU juga menolak majlis fatwa dan menyokong kalimah Allah digunakan di gereja dan di dalam Bible dan membela kenyataan duta Vatican yang menghina agama Islam berhubung dengan kenyataan beliau menyokong penggunaan kalimah 'Allah' dikalangan bukan Islam di negara ini. Bahkan pemimpin PANIPU juga membela dan menyokong kewujudan kuil dikawasan penduduk Islam.

Adakah pemimpin-pemimpin PANIPU peduli tentang surau dan masjid?

Bahkan ketua gereja Katolik bagi 2 buah negeri telah melontarkan puji-pujian menggunung kepada seorang pemimpin PANIPU dan menyamakan dia dengan St Francis Assisi yang merupakan seorang tokoh Kristian Katolik pada kurun ke-12.

Anonymous said...


(8) Pemimpin-pemimpin PANIPU sebagai khadam DA-Pig telah menentang dan menghina ajaran Islam termasuklah Hudud, undang-undang Syariah, mahkamah Syariah, mufti dan ulama Islam dll.

Bahkan mereka berkerjasama dengan parti kafir harbi DA-Pig menentang, memburuk-burukkan dan menghina pindaan RUU 355 untuk menakut-nakutkan umat Islam dan orang-orang kafir sedangkan kita semua mengetahui Pindaan RUU 355 bertujuan untuk memperkasakan dan memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah untuk kebaikan umat Islam dan pindaan RUU355 hanyalah untuk umat Islam sahaja dan tidak melibatkan orang kafir.

KESIMPULAN

Kita sebagai umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh NGO dan parti politik sekular, liberal dan kafir harbi dan puak evangelis.

Dan kita tetap memulau dan menolak semua parti sekular, liberal dan kafir harbi kerana Allah dan RasulNya telah melarang kita dari menyokong dan melantik orang munafik dan orang kafir menjadi pemimpin:

Allah telah berfirman yang bermaksud:


"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"
An-Nisaa' : 144.

Anonymous said...

Kami rakyat tak boleh mengundi atau berbahas dalam parlimen untuk RUU355 tapi harapkan ahli parlimen yang dilantik. Malangnya bila bentang pasti ditangguh dengan macam-macam alasan. Rang undang-undang pun tidak jelas sebab tidak sekalipun dibahaskan. Lagi malangnya di luar parlimen macam-macam komen tapi dalam parlimen ahli parlimen yang sepatutnya bentang hilang. Bentang dan bahas dahulu barulah tahu siapa sokong atau tidak. Janganlah menggunakan andaian semata-mata. Akhirnya umat Islam semakin keliru.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails