Thursday, March 08, 2018

Balaci Bisu Bila Boss Ponteng Sidang Parlimen Semalam,



1. Sejak semalam, begitu bersungguh sekalian juak dan khadam Pakatan Harapan menyerang Tuan Guru Presiden PAS kerana ketidakhadiran YB Marang ketika Istiadat Perasmian Parlimen.  Mereka menuduh YB Marang kaki ponteng.
Untuk makluman semua, Lim Kit Siang, YB Gelang Patah yang merupakan Ketua Ahli Parlimen DAP pun tidak hadir ketika Istiadat Perasmian Parlimen semalam. Buktinya. boleh lihat sendiri dalam rakaman siaran langsung RTM.

2. Dalam keghairahan sekalian juak dan khadam Pakatan Harapan menyerang Tuan Guru Presiden PAS, mereka terlupa memeriksa kehadiran Bos No 1 mereka, Lim Kit Siang yang juga tidak hadir rupanya.

Jadi, persoalan yang wajib kita tanyakan kepada mereka;

a) Adakah YB Marang sahaja yang bersalah kerana tidak hadir majlis perasmian.? 

b) Mengapa tidak serang juga YB Gelang Patah yang merupakan pemimpin mereka sendiri.?

Untuk rekod tambahan, YB Gelang Patah juga merupakan antara yang tersenarai dalam 26 orang Ahli Parlimen PH yang 'ponteng berjemaah' ketika pengundian belah bahagi KPDNKK sidang hujung tahun 2017.

3. Oh, baru saya tahu rupanya hukumnya menjadi haram dan berdosa apabila ia melibatkan PAS tetapi jadi halal dan dibenarkan sekiranya pemimpin PH melakukan perkara yang sama.

Hakikatnya, sekalian juak dan khadam Pakatan Harapan adalah 'walaun' dan taksub kepada Syeikh Lim Kit Siang kerana mereka menyucikan pemimpin mereka daripada dosa.

4. Pesanan akhir khusus buat renungan sekalian juak dan khadam Pakatan Harapan,peribahasa Melayu ada menyebut "paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih".

Sebelum kamu galak hendak menyerang pemimpin PAS, lihat dan jenguklah dahulu pemimpin kamu sendiri terlebih dahulu.

Jangan kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata buat-buat tak nampak.

Catatan oleh;
Syed Ahmad Fadhli 
Pegawai Ahli Parlimen PAS 



Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

2 comments:

Anonymous said...


BALACI DAN PEMIMPIN PAKATAN PIMPINAN DA-Pig ADALAH KEPALA BAPAK MUNAFIK

BALACI DAN PEMIMPIN PAKATAN PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig ADALAH KEPALA BAPAK MUNAFIK KERANA MEREKA SIBUK MEMFITNAH DAN MEMBURUK-BURUKKAN PARTI ISLAM PAS DAN ULAMA ISLAM SEDANGKAN SEMUA KEBURUKAN DAN KEJAHATAN ITU TERDAPAT PADA DIRI MEREKA (PAKATAN) SENDIRI !!!

Anonymous said...

Betul apa...kalau hj haji sekali x hadir riuh sekampung..klu kick siang x tuang..puak puak haprak pandai diam Lak..pirahh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails