Friday, March 09, 2018

10 Jutawan Saudi Tiada Dalam Senarai Majalah Forbes. Mengapa?



NEW YORK, 21 Jamadilakhir 1439H, Jumaat – Majalah yang menyenaraikan individu terkaya di dunia, Forbes,mengumumkan tidak memasukkan nama Putera Alwaleed bin Talal, dalam senarai terbaharu keluarannya.
Forbes berkata, tindakan itu dibuat kerana mereka tidak dapat mengira dengan pasti jumlah kekayaan taikun Arab Saudi itu setelah beliau ditangkap dalam operasi membanteras rasuah tahun lalu.
Putera Alwaleed dibebaskan bulan lalu selepas dilaporkan bersetuju menyerahkan sebahagian kekayaannya kepada kerajaan Arab Saudi.
Majalah itu juga tidak menyenaraikan semua taikun Arab Saudi dalam senarai tahunannya selepas sesetengah mereka ditangkap dalam operasi itu.
Kebanyakan yang ditahan itu dibebaskan selepas mereka bersetuju menyerahkan sebahagian kekayaan bernilai lebih AS$100 bilion dalam bentuk aset kepada kerajaan Arab Saudi.
Namun, kerajaan Arab Saudi hanya memberi sedikit sahaja maklumat mengenai individu yang ditangkap, tuduhan yang dikenakan dan berapa jumlah yang mereka bayar untuk pembebasan itu.
Forbes awal minggu ini berkata, adalah mustahil untuk mengetahui secara tepat siapa yang membuat bayaran dan berapa jumlah yang dibayar.
Berikutan itu, Forbes berkata, mereka mengeluarkan nama 10 jutawan Arab Saudi, termasuk Putera Alwaleed, yang sebelum ini dilaporkan memiliki kekayaan berjumlah AS$18.7 bilion, dan Mohammed al-Amoudi (AS$8.1 bilion).
Dengan langkah itu juga, Forbes kini meletakkan jutawan Mesir, Nassef Sawiris  daripada keluarga dinasti Sawaris, sebagai individu terkaya di Timur Tengah dengan kekayaan peribadi mencecah AS$6.8 bilion. Empat daripada anggota keluarganya juga berada dalam senarai individu terkaya di dunia. 




Bagaimanapun, Forbes berkata, dengan kekayaan yang masih ada, semua jutawan Arab Saudi itu mungkin akan tersenarai semula pada masa depan.
Dalam kenyataan berasingan, Forbes edisi Timur Tengah hari ini berkata, kekayaan jutawan Arab Saudi itu dipercayai meningkat AS$42.1 bilion tahun lalu berikutan kenaikan harga minyak, tetapi nama mereka tidak disenaraikan kali ini selepas laporan menyebut sebahagian kekayaan itu dirampas.
Forbes menyenaraikan 2,208 jutawan di seluruh dunia tahun ini, meningkat berbanding 2,043 tahun lalu. – Agensi
Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

6 comments:

Anonymous said...

Jamgan lupa dulu Anwar Ibrahim krna fitnah dan masuk jail sebab tak nak bail out anak sipolan sipolan yg sekarang ni dalam PH. Tetapi Anwar dah maafkan beliai sebab luka kecil. Maaf tetap maaf tapi duit tu kasi bagi balik la sama rakyat. Dulu 1998 sipolan dipanggil firaun sekarang dijulang sebagai hero kerana nafsu serakah gila kuasa Anwar, Kit Siang dan Mike Sabu

Anonymous said...

lar yg memenuhi Pakatan Harapan, adalah Hukum Islam adalah kejam tetapi tidak kejam menghina Islam tanpa batas. Terima Kasih Al Fadhil Ustaz Ridhuan Tee kerana membuat pendedahan

Buktinya dibawah

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

ke Dua Sikap Pakatan Harapan yg Membenci Syiar Islam

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/senarai-kenyataan-pemimpin-dap-perlekeh-islam/

Senarai Kenyataan Pemimpin DAP Perlekeh Islam

KUALA LUMPUR – Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia, Dr. Kamarul Zaman Yusoff dalam satu kenyataannya baru-baru ini menyenaraikan beberapa fakta yang mengambarkan DAP sebuah parti politik anti-Islam.
Beliau dalam kenyataan itu itu turut berhujah tentang kajian Institut Darul Ehsan milik kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor antara 13 hingga 15 November 2015 juga mendapati 64 peratus daripada 1,716 respondennya di Selangor bersetuju DAP anti-Islam.

Selain itu, katanya, sikap DAP ke atas Islam itu turut tergambar dalam Perlembagaan DAP yang menyebut bahawa matlamat DAP adalah untuk mengesahkan lagi dan memulihkan Perlembagaan Malaysia kepada rangka kerja sekular yang asal.

Tambah beliau, Perlembagaan DAP langsung tidak mengandungi sebarang pengiktirafan ke atas peruntukan Perkara 3(1) Perlembagaan Malaysia yang menyebut bahawa Islam ialah agama bagi Persekutuan.

“Apa yang ada di dalam Perlembagaan DAP hanyalah mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi. Perjuangan para pemimpinnya lebih tertumpu kepada kebebasan beragama bagi penganut bukan Islam,” katanya.

Kenyataan Kamarul Zaman itu disiarkan semula oleh Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz di Facebook beliau hari ini.

Kamarul Zaman turut mengemukakan kenyataan terbaru beberapa pemimpin DAP yang mendedahkan sikap anti-Islam parti itu seperti berikut:

– Zairil Khir Johari mempersoalkan kewujudan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 27 Jun 2015.

– Lim Kit Siang mempersoalkan kandungan khutbah Jumaat pada 1 Februari 2014 yang menyebut perpecahan umat Islam disebabkan hasutan umat Kristian dan Yahudi.

– Tony Pua mempersoalkan larangan ke atas umat Islam menyambut Hari Valentine pada 15 Februari 2014.

– Kritikan Chong Eng pada 9 Februari 2015 berkait kewajipan wanita Muslim menutup aurat.

– Dr Tan Seng Giaw mempersoalkan di Dewan Rakyat pada 27 September 2005 keperluan melaungkan azan dan bacaan ayat al-Qur’an melalui pembesar suara yang mengganggu bukan Islam.

– Teresa Kok pada 22 Julai 2016 mempersoalkan kewajaran Exco Hal Ehwal Agama Selangor mengarahkan semua masjid di Selangor mengadakan solat hajat memohon konsert Selena Gomez di Stadium Melawati, Shah Alam pada 25 Julai dibatalkan.

– Damian Yeo Shen Li mempersoalkan pada Februari 2016 sama ada dosa penganut Islam terhapus bila menjejakkan kaki ke Makkah.

– Sindiran sama disuarakan pemimpin DAP Johor, Suppiah Ramakrishnan di media sosial pada Mac 2016 dan kemudian dipadamkan.

– Nga Kor Ming pada Disember 2015 menyindir purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam sambil menyifatkan cadangan pramugari MAS memakai pakaian menutup aurat sebagai ‘pemimpin Melayu otak cacat’

– Datuk Ngeh Koo Ham mengeluarkan kenyataan pada 7 Jun 2014, yang diikuti ucapan sama di Dewan Rakyat pada 11 Jun 2014 supaya umat Islam diberikan kebebasan keluar Islam.

– Penentangan keras pemimpin DAP terhadap cadangan meminda Akta Mahkamah Syariah.

Untuk rekod, sekutu DAP dalam Pakatan Harapan iaitu PKR dan Parti Amanah Negara (PAN) turut membantah cadangan meminda akta yang dikemukakan PAS di Parlimen yang bertujuan memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah di negara ini. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

akatan bukan dapat Berkat, Tetapi dibenarkan Murtad

https://aidcnews.wordpress.com/2018/03/02/pakatan-dap-mahu-undang-undang-dipinda-bagi-kebenaran-umat-islam-murtad/

Pakatan DAP Mahu Undang-undang Dipinda Bagi Kebenaran Umat Islam Murtad

AIDCNews -02/03/18 –Kerajaan Negeri Sarawak harus meminda undang-undang negeri untuk memastikan terdapat garis panduan yang jelas bagi mereka yang ingin meninggalkan Islam, kata Pakatan Harapan (PH) hari ini.

Dalam sidang media bersama PH yang diketuai Chong Chieng Jen (Pengerusi DAP Sarawak), Baru Bian (Pengerusi PKR Sarawak) dan Mohammad Fidzuan Zaidi (Pengerusi Aamanah Sarawak), mereka menuntut agar prosedur operasi standard (SOP) digubal bagi membolehkan muslim yang telah murtad mendapatkan Surat Pelepasan yang akan membolehkan mereka diiktiraf secara rasmi sebagai tidak lagi beragama Islam.

“Prosedur Operasi Standard sangat diperlukan supaya mereka yang ingin menukar agama (murtad) jelas mengenai apa yang perlu dilakukan,” kata PH dalam satu kenyataan bersama yang dibacakan oleh pengerusi Amanah Sarawak, Fidzuan Zaidi dalam sidang media tersebut.

Jurucakap Pakatan DAP itu berkata pihak berkuasa perlu membenarkan peguam bukan Islam hadir di Mahkamah Syariah selepas Mahkamah Persekutuan membuat keputusan bahawa Mahkamah Syariah Sarawak mempunyai kuasa untuk mendengar kes-kes murtad.

Dalam sidang media itu, Pakatan DAP mempertahankan Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian yang menjadi peguam untuk mewakili empat orang muslim yang mahu murtad di Mahkamah Persekutuan awal minggu ini.

“Dia (Baru) hanya membantu empat orang dalam kapasitinya sebagai peguam bela untuk melaksanakan hak mereka untuk memilih agama mereka sendiri.

“Dari fakta-fakta kes, jelas bahawa dia tidak ada kaitan dengan keputusan mereka untuk meninggalkan agama Islam dan mereka yang menuduh dia mempunyai agenda Kristian membuat pembohongan untuk tujuan mereka sendiri,” katanya.

Empat orang yang dibantu Baru itu adalah Sharifah Nooraffyzza binti Wan Hosen, Nur Mudzdhalifah Abdullah alias Jenny Peter, Mohd Syafiq Abdullah alias Tiong Choo Ting dan Selina Jau Abdullah alias Selina Jau.

Kesemua mereka mahu menukar agama dari Islam kepada Kristian.

Repl

Anonymous said...


Pakatan Sesat Pimpinan DA-Pig Adalah Sesat dan Menyesatkan

Pemimpin dan barua Pakatan Sesat pimpinan parti kafir harbi DA-Pig adalah kepala bapak hipokrit yang menolak Hudud yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah dengan alasan kononnya Hudud zalim bertentangan dengan hak asasi manusia tetapi pada masa yang sama pemimpin dan barua Pakatan Munafik pimpinan DA-Pig boleh bersetuju dengan hukuman mati untuk kesalahan pembunuhan, menculik atau melarikan untuk membunuh, pengedaran dan penyeludupan dadah, pemilikan senjata api, melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong dll.

Kita boleh bayangkan bagaimana siksa, azab dan menderitanya seseorang pesalah yang digantung atau dicucuk racun atau applikasi voltan tinggi dll mengikut undang-undnag sekular hingga mati terkecing dan terberak dll.

Ini jelas membuktikan:

(1) Pakatan ini terdiri dari puak munafik dan kafir harbi yang mengamalkan double standard , prejudis dan perkauman terhadap agama Islam dan umat Islam kerana mereka boleh menerima semua undnag-undnag sekular, undang-undang British, undang-undang zaman batu, undang-undang Mongol, undang-undang kapitalis, komunis, sosialis dll asalkan bukan undang-undang Islam!!!

(2) Pakatan pimpinan DA-Pig menolak, menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti Hudud untuk menghasut orang ramai membenci ajaran Islam dan umat Islam.

Anonymous said...


PAKATAN WAYANG PIMPINAN HARBI DA-PIG KENCING RAKYAT

Puak Pakatan Wayang pimpinan DA-Pig berdegar-degar berceramah pong pang pong pang dipentas ceramah pembangkang malah anak muda juga diheret ke jalanan pra Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) enam tahun lepas, bagi mendesak hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) dihapuskan.

Alih-alih menjelang PRU14, Pakatan Wayang pimpinan Harbi DA-Pig membuat pusingan-U untuk tidak bercadang untuk menghapuskan hutang PTPTN tetapi menangguhkannya sehingga peminjam memperoleh gaji sehingga RM4,000.

U-Turn ini adalah pembohongan besar Pakatan Wayang pimpinan Harbi DA-Pig kepada rakyat.

Kasihan rakyat yang terpedaya dengan janji-janji kosong Pakatan Wayang pimpinan Harbi DA-Pig !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails