Saturday, August 26, 2017

Kamu Bangga Dengan Gambar Tidak Tutup Aurat Ini?

 Aksi Aaliyah dalam kategori 'Trick' Wanita Terbuka Temasya Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 di Pusat Akuatik Putrajaya. Foto oleh WAHIDAH ZAINAL

SUKAN
PUTRAJAYA - Meskipun jaguh ski air Malaysia, Aaliyah Yoong Hanifah mengalami sakit belakang dan demam panas, semua itu tidak menghalang atlet remaja itu mengungguli tangga teratas carta keseluruhan.

Ibu atlet itu, Norzeela Sulaiman berkata, keluarganya hampir mengeluarkannya daripada pertandingan namun anaknya berkeras untuk meneruskannya.

Menyatakan anaknya tidak sihat sejak seminggu lepas dan tidak dapat berlatih berikutan keadaannya itu, Norzeela menjelaskan Institut Sukan Negara (ISN) telah menghantar doktor dan membuat pemeriksaan tetap untuk memastikan keadaan kesihatan anaknya.

"Dia tahu yang dia membawa harapan negara untuk cemerlang dalam sukan itu. Sebab itu kenapa dia tidak mahu berputus asa pada saat akhir," katanya kepada Bernama semasa ditemui di Kompleks Sukan Air Putrajaya di sini, hari ini.

Aaliyah secara keseluruhannya menamatkan pusingan pertama acara tricks, slalom dan jump hari ini dengan mengumpul 2807.57 mata diikuti Nur Alimah Priambodo daripada Indonesia dengan 2038.03 mata. - Bernama
Imej yang berkaitan
AALIYAH (dua dari kiri) diapit kakaknya, Phillipa (kiri) Alex (dua dari kanan) dan bapanya, Hanifah selepas menang emas bagi acara tricks wanita dalam sukan ...

Hasil carian imej untuk jaguh ski air Malaysia, Aaliyah Yoong Hanifah
Hasil carian imej untuk jaguh ski air Malaysia, Aaliyah Yoong Hanifah
Imej yang berkaitan

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Banggakah kamu melihat pakaian jaguh ski air Malaysia, Aaliyah Yoong Hanifah menjadi wakil kerajaan umat Islam Malaysia? Beginikah pakaian 'tidak tutup aurat' Malaysia kononnya negara Islam contoh? 

Ada yang bangga begini, ada yang terasa 'aib'. Terserahlah menurut nilai iman masing-masing.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails