Friday, December 30, 2016

Fakta Salah Mengenai Pisang, Boleh Bawa Maut. Kosmo! Dibidas

Hasil carian imej



Doktor Pakar Bidas Kosmo Online Pasal Isu Pisang


PENGGUNA

KUALA LUMPUR – Portal Kosmo Online hari ini dibidas kerana didakwa memberikan maklumat yang salah mengenai permakanan pisang.

Pakar Perunding Nefrologi, Hospital Sultan Hj Ahamd Shah Temerloh, Doktor Rafidah Abdullah berkata Kosmo tidak sewajarnya memberikan maklumat yang salah sehingga boleh mengelirukan pembaca.

“Jangan mengarut ye Kosmo, kalau fungsi buah pinggang tak elok/kronik, (wajar) makan pisang banyak (sedangkan fakta sebenar) boleh menyebabkan kematian (kerana) garam potassium tinggi.

“@kosmo_online mohon jangan bagi info mengelirukan orang ramai, dan dalam statement ini (boleh) memudharatkan. Boleh tak check dulu fakta?? #MedTweetMY,” ujarnya.

Terdahulu portal tersebut melalui akaun Twiter mendakwa permakanan pisang boleh membantu pesakit yang mengalami masalah kesihatan.

“#TipSihat Amalkan makan buah pisang masak untuk melegakan lemah jantung, buah pinggang lemah, paru-paru kotor dan luka dalam perut,” memetik kenyatan tersebut.

Sementara itu, tinjauan SuaraTV mendapati rata-rata penguna Twitter turut bersetuju dengan kenyataan Dr Rafidah.

Malah ada yang menggesa portal tersebut memeriksa kembali maklumat tersebut bagi mengelakkan sebarang kemungkinan. – SuaraTV

 Lihat..Tawaran kerja di Korea Selatan & Australia.

  • Peluang Kerja Di Korea Selatan, Sila Hubungi Ibnu ...
  • Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-4...
  • 2 comments:

    Anonymous said...

    Saya org amno,jangan fitnah pisang ia berkhasiat,saya suka pisang yg di buat dari daging uhhh..sedap pembangkang mana tau...

    Anonymous said...

    kosmo patut kembali kepada fitrah penubuhan akhbar ini

    FITNAH PEMBANGKANG TANPA KASIHAN


    apa daa.... pisang punya pasal mahu gaduh ka?
    monyet hari-hari makan pisang tak mati kebulur pun

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails