Monday, December 26, 2016

Mahfuz Omar Bukan PAS? 'rujuklah Pas, kalau dia orang Pas'

Hasil carian imej untuk mahfuz omar
SHAH ALAM - "Kena tanya dia (Datuk Mahfuz Omar) kenapa rujuk surat khabar, kena rujuklah batang tubuh, rujuklah Pas, kalau dia orang Pas.

Demikian ulasan Naib Presiden Pas, Idris Ahmad berhubung kenyataan Mahfuz semalam yang dipetik berkata strategi Pas yang cuba 'makan keliling' akan hanya menyebabkan parti itu dianggap sebagai parti yang oportunis, tidak berprinsip dan tidak boleh dipercayai.

Idris berkata, sebagai orang Pas, Mahfuz sepatutnya lebih arif untuk mendapatkan maklumat parti.

"Kenyataan rasmi Pas ada pada Harakah, bukan maklumat diambil tepi jalan," katanya merujuk kepada kenyataan Mahfuz yang menyatakan  hala tuju tidak tentu Pas boleh menyebabkan parti itu hilang sokongan dan kepercayaan rakyat.

Mahfuz berkata demikian merujuk kepada Kenyataan rasmi terbaru yang dikeluarkan oleh Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr Mohd Zuhdi Marzuki yang parti sedia membentuk gabungan dengan mana-mana parti lain termasuk BN bagi membentuk kerajaan campuran selepas PRU akan datang.

“Budaya politik tak tentu hala Pas sudah pasti akan dijadikan panduan kepada kedua-dua blok politik untuk menentukan apakah sikap mereka terhadap Pas dalam menghadapi PRU14?

“Saya percaya rakyat dan ahli Pas akan menjarakkan diri dari parti apabila menyedari parti hanya berkehendakkan undi mereka untuk dijadikan 'alat tawar menawar' dengan mana-mana pakatan politik yang menang,” katanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: 'rujuklah Pas, kalau dia orang Pas.' Kata Naib Presiden Pas, Idris Ahmad. Ertinya Mahfuz Omar bukan ahli PAS lagi?

28 comments:

Anonymous said...

Pecat je mahfuz ni kalo lebai2 jual agama berani.

he he he

Anonymous said...

Haruuuuum manis

Anti Fitnah said...

Mahfuz memang bukan PAS. Kalau siapa kata Mahfuz ialah PAS, memang GILA sebenarnya. Mahfuz ialah manusia sedangkan PAS ialah satu pertubuhan "mati" yang hidupnya ditentukan oleh manusia. Bagaimana sikap manusia dalam PAS mencerminkan pertubuhan itu sendiri. Begitu juga Naib Presiden PAS, Deris pun bukan PAS. Jadi hujahnya juga bukan PAS. Ibnu Hasyim lagilah siapa apabila dia mempertikaikan Mahfuz????
Mahfuz berhujah berdasarkan hujah orang dalam PAS. Salahkah Mahfuz membidas hujah orang dalam PAS? Benarkah Mahfuz ni tidak sayang PAS seperti Husam yang dipecat tu? Yang tak sayang PAS ialah manusia yang kononnya berlapang dada tapi sempit, berfikiran terbuka tapi hasad dengki, berakhlak tapi asyik melabel manusia dengan istilah yang buruk, Islam konon tapi bersikap lebih daripada Yahudi, ... entah apa jadi pada aku hari ni ya. Dirasuk setankah? Berani aku menuduh PAS yang suci murni malahan lebih suci daripada agama aku, Islam????
Manusia yang waras ialah manusia yang dapat menerima hujah daripada sahabat sendiri malahan musuh sekali pun. Jauh, amat jauh sifat kita kalau berbanding dengan sahabat nabi ...

Saiful Azmi Husin said...

MahPooz masih 'dalam' PAs sebab dia pengecut,!....mamat ni tak seberani Kholid SoOMad yang sanggup langgar bai'ah untuk jadi balaci DAPig! Sebab tu MahPooz buat meroyan macam budak 5 tahun sebab harap kena pecat macam Husam Musang Berbulu Ayam!

Dzafrullah Adha said...

Ulasan manusia ciput ilmu

Anonymous said...

Maklumat akhbar2 dikatakan tepi jalan... yg beri maklumbalas pada tepi jalan tu siapa? Bukan ke Naib Presiden PAS sendiri!

Anonymous said...

Kamu mengatakan salahkah Mahfuz membidas hujah Pas. Seeloknya diberikan contoh hujah tersebut dan kita discuss drpd beberapa perpektif.
Perbezaan pendapat memang sebaiknya ada even didalam sesebuah org. Sbb itulah dilantik BOD. Namun cara Mahfuz bukan begitu. Dia mencari titik kelemahan Pas untuk tujuan mempromosikan Pan. Ibarat Mahfuz ini BOD kepada toyota. Tapi turun ke public menceritakan kekurangan toyota agar orang membeli honda. Walhal kiranya produk toyota mengalami masalah dia sepatutnya membawa ke mesyuarat board untuk membantu meningkatkan kualiti toyota, bukan sebaliknya membuat promosi utk honda. Persoalannya adakah wajar untuk Mahfuz utk terus berada dibawah bumbung toyota? Wbp ini hanyalah analogi..
Untuk hujah actual fakta, sy boleh bagi link ucapan Mahfuz dipentas PH utk kita bincangkan. Tapi ianya bergantung pada anon 3:51 samada berminat atau tidak utk kita brainstorming. Ianya amat bermanfaat...

Anonymous said...

Dan mahfuz juga kena akur dengan keputusan majoriti board jika pendapatnya tidak diambilkira. Bukannya merosakkan organisasi apabila pendapatnya tidak diterima. Allayarham Tuan Guru Nik Aziz sendiri pernah berlainan pendapat dlm isu kalimah Allah. Namun allayarham mengatakan dia tetap akan menerima pandangan majoriti Majlis Syura Ulama walaupun bercanggaj dengan pendapatnya sendiri...namun hari ini Pan hanya menjual nama TGNA utk kepentingan mereka...walhal TGNA amat menghormati keputusan Majlis Syura. Tidak seperti Pan yg lebih menghormati pandangan Dap berbanding Majlis Syura walaupun perkara itu berkaitan dgn perkara syariah/hukum Islam...

Hadisyiah said...

satu lg tnda pas parti khawarij jumud yg tkboleh memberi pandangan..

dok nafi UG siang mlm tiba2 masih sebut blh ug dgn umno. masih menagih kasih syg umno.

harap umno jgn layan pas. nnti malaysia akn menjadi medan syiah yg akn menuju huru hara dn pertumpahan darah.

Anonymous said...

Medan syiah kena dapat restu abg mat...kena faham fakta...

Anonymous said...

YB Mahfuz...wa caya lah. Ini baru dikatakan pemimpin. Bukan mcm lobai2 tu...dicucuk hidung. Benda2 bodoh pun angguk jugak...telan jugak.

Anonymous said...

Kalau nak baiki kelemahan dan kekurangan dengarlah cakap kawan dan musuh jangan dengar cakap pengampu.. wahai parti lobai..

Anonymous said...

Setakat ni klu nak ikutkan politik di Malaysia la kan, hidung yg paling teruk kena cucuk ialah....

Pemakan dedak dap....dah tak rupa hidung dah pun sbb hukum agama sampai dah tau nak beza patut diserahkan pada sapa

Anonymous said...

Kena dpt restu Ayahtollah Hadi Parti Ajaran Syiah. Ini fakta.

Anonymous said...

Lebai2 yg mkn dedak haram 90juta yg ditabur ketua penyamun negara ler..sanggup jual iman..Islam digadaikan.

Anonymous said...

Lobai2 jual agama Pas lg pengecut. Pecat aje le mahfuz mcm geng2 Amanah yg lain.

Anonymous said...

Hanya walaun2 biol yg masih sokong Ayahtollah Hadi dan Parti Ajaran Syiah.

Anonymous said...

Bukti? Habuk pun tadak...klu xde meh aku lak bagitau berapa dedak sebulan abg mat dapat drpd dap. 30K... itu baru satu sumber. Tapi ni lama dah semua org tahu. Dap bagi 'sumbangan' pada ikram berapa juta yer. Search sendiri lah yer. Gambar semua ada. Pada asalnya tu bentuk sumbangan. Tapi bila ikram kena diam atas whatever sttmnt yg dap lempar pada Islam, status dah bertukar drpd sumbangan jadi dedak....
Klu 90juta tu selagi tak ada kesahihan, aku pun leh jer cakap Pan dapat 900juta drpd dap...

Anonymous said...

Hehehe..bila Ayahtollah Hadi n geng lebai Parti Ajaran Syiah nak saman Sarawak Report?

Hanya walaun2 biol yg masih sokong ketua lebai pembohong bersiri.

Azu Nazrin said...

Dah kalah memang ceni

Ir Anonymous said...

Inilah bezanya pas dan pan..
pas akan sokong / tentang jika umno dan pkr buat baik / jahat..
pan pulak akan sokong / tetap sokong jika dap buat baik / jahat..

Ir Anonymous said...

Khalid samad pun gagal dlm penulisan beliau utk hasut org benci tghh.. kau rasa tulisan kau ni cukup kuat ke utk capai matlamat agar org benci tghh (tapi sayang lks)?

Anonymous said...

PAS Parti Ajaran Syiah pimpinan Ayahtollah Hadi semakin mereput mendekati tarikh luput.

Ir Anonymous said...

Diharap profesional pan tidak terikut sangat dgn sifat 'progresif' mereka yg mana jika mereka tewas dlm pemilihan saf kepimpinan, mereka tidak akan menubuhkan parti baru yg lain pula..

Anonymous said...

Mana ko tau ramai org tak benci Ayahtollah Hadi? Rakyat Tganu dah lama tolak dia. Jd mb layak sepenggal je. Hanya walaun biol sokong lebai munafik tu.

Anonymous said...

Pemilihan pemimpin2 hamPAS guna cai. Low class punya parti jual agama. Tanda2 kehancuran dah sampai.

Ir Anonymous said...

Kalau tak guna cai, macamana kami nak kenal pemimpin yg taksubkan dap? Gilo ke apa? Tanpa cai pimpinan pas mungkin akan bercampur aduk antara pimpinan yg mengajak menuju ke akhirat dgn pemimpin yg mengajak menuju ke neraka!

Anonymous said...

Woi walaun biol..guna cai tu kaedah judi. Ikut cara yahudi matlamat menghalalkan cara bkn ajaran Islam. Ayahtollah Hadi dan Parti Ajaran Syiah yg sesat mengajak walaun2 biol mrk menuju terus ke neraka!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails