Thursday, June 09, 2016

Ustaz Mad Kempen PAS Menyanyi Lagu Mandarin, Penghibur Pengundi Cina




SUNGAI BESAR: Ketika pemimpin PAS lain berceramah berapi-api semasa kempen pilihan raya, pemimpin PAS yang seorang ini mengambil pendekatan lebih santai.
Mohamad Ibrahim, 40, memikat kumpulan pengundi, khususnya pengundi kaum Cina dengan bakat dan kemahirannya menyanyikan lagu-lagu bahasa Mandarin dengan fasih.
Disebabkan sering mendendangkan lagu-lagu Tionghua di majlis-majlis anjuran PAS atau kempen-kempen pilihan raya di seluruh negara, tidak hairanlah beliau dipanggil ‘Ustaz Mad China’ oleh peminat-peminatnya.
“Penerimaan masyarakat Cina memang sangat bagus, mereka nampak terhibur setiap kali saya buat persembahan di pentas.
“Kadang-kadang mereka ikut sama menyanyi, ada juga masanya mereka melambai-lambai tangan sambil menyanyi dengan saya,” katanya ketika ditemui dalam satu majlis berbuka puasa bersama komuniti Cina di sini, baru-baru ini.
Majlis itu turut dihadiri Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan calon PAS bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar, Dr Abdul Rani Othman.
Ustaz Mad China yang juga Exco Dewan Pemuda PAS ini berkata, beliau senang menggunakan pendekatan ceramah sambil menyanyi dalam usaha meraih pengundi bukan Islam, khususnya pengundi Cina.
Katanya, dakwah tidak terhad kepada ceramah semata-mata tetapi ia boleh dilakukan dengan pelbagai pendekatan.
Antara lagu yang sering dinyanyikannya adalah lagu ‘evergreen’ yang diminati ramai masyarakat Cina berjudul Yue Liang Dai Biao Wo De Xin yang bermaksud ‘bulan mewakili hatiku’.
“Lagu ini berkisar tentang bulan, kebetulan selepas belajar saya terlibat dengan PAS dan PAS pun menggunakan lambang bulan,” katanya yang juga boleh bertutur dan faham bahasa Mandarin.
Mohamad berkata, beliau mempelajari lagu ini ketika belajar di sebuah universiti di Guangzhou pada 2006.
“Pensyarah saya kata kalau mahu mahir bahasa Cina saya boleh mempelajarinya melalui lagu dan nyanyian. Tak susah untuk melakukannya jika kita ada minat,” katanya.
Mempunyai enam anak, Ustaz Mad China berkata, seorang anaknya telah dihantar ke sekolah jenis kebangsaan Cina bagi menyambung kemahirannya, manakala lima lagi anaknya dihantar ke sekolah tahfiz. (mStar)

14 comments:

Anonymous said...

KEANGKUHAN NIZAR PENYEBAB PAN SEMAKIN DIBENCI!!!

Dengan izin Allah S.W.T, sekiranya parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu KALAH dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar nanti, sudah pasti Si Nizar Lilin ni perlu dipersalahkan.

Dek kerana mulut lantang Si Nizar Lilin ni yang meletakkan hukum Islam pada kepala lutut dia bakal menjadi punca ke-GAGAL-an parti KUALI itu mencapai kemenangan kali ini. Insya Allah.

Semuanya kerana Si Nizar Lilin ni lupa dengan ketentuan Allah S.W.T sehingga menyebabkan dia menjadi Sombong, Bongkak dan Angkuh dalam ke-BODOH-an dirinya sendiri.

Rata - rata pandangan dari pelbagai pihak melihat ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an Si Nizar Lilin itu melampaui batas apabila cuba mengaitkan ketentuan Allah S.W.T dengan Politik Songsangnya.

Tanpa menghormati keluarga Allahyarham Bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Si Nizar Lilin ni cuba menjaja Politik Retorik dengan mendakwa kematian Bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar itu sebagai balasan tuhan.

Sedangkan Si Nizar Lilin tu lupa bahawa Ajal Maut seseorang itu adalah ketentuan Allah S.W.T. Dan sebagai seorang pemimpin muslim, adalah mustahil bagi Si Nizar Lilin ni tidak mengetahuinya.

Politik Jijik yang cuba dibangkitkan oleh Si Nizar Lilin yang penuh dengan penghinaan itu jelas tidak sesuai dengan keadaan masyarakat hari ini. Nampak sangat yang Si Nizar Lilin ni masih berdendam.

Dia berdendam kerana kuasa yang pernah dikecapinya sewaktu menjadi Menteri Besar dahulu telah ditarik balik. Itu pun Si Nizar Lilin lupa bahawa ianya adalah ketentuan Allah S.W.T belaka?
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

Katakanlah: "Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu. (Surah Ali-Imran, ayat 26).

Semut Hitam at Khamis, Jun 09, 2016

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dilihat sebagai objek DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

parti islam tp munafiq. tak habis2 sebar fitnah! lain kali kalau nak nyanyi pakai baju dewa dewi, mesti dpt sambutan hangat!

bila ceramah depan melayu berapi2 kutuk dap cina. berapi2 nak laksana hudud. tp letak calon kapir.

They are descent from Rishi Bharadwaj, hence they derive their Gotra from his name. Dutts/Datts were classified as Martial Race in the British rule in India.

According to Pune’s hussaini Brahmins Punjabi immigrants, their ancestors fought alongside Imam Hussein in the battle of Karbala (now in modern Iraq).

Their community still observe Muharram with Muslims to remember the sacrifices of their ancestors who fought with Imam Hussein in the Battle of Karbala.As per the Punjabi Brahmin immigrants, since the Karbala battle in 680 AD, this community of around 500-member has taken the prefix of ‘hussaini’, and call themselves the Hussaini Brahmins.

org kapir pun ada yg syg pada cucu Nabi saw.

Anonymous said...

Anon 3:02 PM mempunyai masalah mental yang kronik kerana melabel umat Islam sebagai munafik. Adakah Anon 3:02 PM mahu kita semua menghormati dan mendewa-dewakan pemimpin-pemimpin parti roket yang telah menghina ajaran Islam dan hukum Allah? Otak Anon 3:02 PM letak di mana? Di kakikah?

Anonymous said...

Siapakah pengkhianat yang menjadi boneka parti roket yang menyebabkan kaum roket dapat hak milik tanah 999 tahun di Prk? Malangnya berpuluh kampung umat Islam dirobohkan semasa pemerintah rejim roket di PP! Orang bodoh, buta dan pekak sahaja yang sanggup menjadi barua roket!

Anonymous said...

Kita ucapkan syabas kepada parti Islam kerana menolak parti roket yang menentang dan menghina ajaran Islam dan hukum Allah. Semoga Allah memberi kemenangan kepada orang-orang Islam yang berjuang kerana Allah.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Sekolah-sekolah agama di Perak di potong peruntukan berpuluh juta oleh UMNO/BN!!! Siapakah yang beri balik peruntukan berpuluh juta kalau tak YAB Nizar????

Malangnya berpuluh kampung umat Islam dirobohkan semasa pemerintahan Gerakan/BN di PP!!!!

Orang bodoh, buta dan pekak serta mati otak sahaja yang sanggup menjadi barua UMNO/BN serta sanggup menukar akidah daripada taatkan Allah kepada taatkan PAS kalau tak hilang akidah!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Kita ucapkan syabas kepada parti Islam yang menyamakan diri mereka dengan Allah!!!!

Maklumlah kalau tak taat kepada PAS hilang akidaah!!!!

JAHIL NAK MAMPUS!!!

IKUTLAH KATA KETUA MUSYRIKIN MALAYSIA HAJI HADI AWANG!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Pesakit mental 7:41 PM dan 7:44 PM adalah penjilat dedak cap roket tahap kronik maka tidak hairanlah pesakit mental tersebut membuat dakwaan karut berunsur fitnah untuk menfitnah parti Islam dan Allah.

Yang menghairankan kita semua ialah pesakit mental ini berdiam diri apabila sifu-sifu kafir roket menghina ajaran Islam dan hukum Allah seperti khutbah Jumaat dan pakaian menutup aurat umat Islam dll.

Jelaslah pesakit mental adalah musuh Islam kerana pesakit mental ini pernah mengkafirkan umat Islam dan menghina dan menfitnah ulama Islam dll. Kita yakin pesakit mental ini adalah musang berbulu ayam yang cuba memusnahkan Islam dari dalam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Satu, sifu-sifu kafir roket Encik kata dengan menghinanya, apa penghinaan yang dibuat mereka???

Khutbah mana yang dihina??? Bila mereka menghina pakaian tutup aurat???

Dua, mereka tak faham sangat ajaran Islam, yang Presiden PAS ketua Musyrikin Malaysia menghina Allah dengan mengatakan tak taat kepada PAS hilang akidah tu kenapa kita tak hairan???

Jelaslah Encik sebenarnya musuh Islam dan menyokong parti tak taat kepada PAS hilang akidah dan cuba memusnahkan Islam dari dalam akidah umat Islam sendiri!!!

Encik sembah Allah ke sembah PAS!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kita cabar pesakit mental 8:17 PM menunjukkan bukti yang kukuh dalam laman web ini juga bahawa kononnya Presiden PAS ketua Musyrikin Malaysia menghina Allah dengan mengatakan tak taat kepada PAS hilang akidah tu ! Email-email tak mainlah sebab pesakit mental 8:17 PM telah buat fitnah terhadap Presiden PAS secara terbuka dalam laman web ini !

Seperti biasa yang berlaku sebelum ini, pesakit mental 8:17 PM ini akan menulis komen berbelit-belit untuk mengelakkan diri dari menunjukkan sebarang bukti sebab pesakit mental 8:17 PM tidak mempunyai sebarang bukti.

Tindakan pesakit mental 8:17 PM mengkafirkan ulama Islam dan umat Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah adalah tindakan yang bertentangan dengan ajaran Islam maka tuduhan kafir kembali kepada pesakit mental 8:17 PM !

Yang jelas ialah pesakit mental 8:17 PM adalah munafik yang mengagungkan pemimpin roket dan menghina umat Islam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Sebab takutlah kata email-email tak main hahhahahhaha!!!

Bagilah email. Nanti Encik post kat semua tengok saya fitnah ke tak????

Encik, pergi google check. Saya dah malas dah. Encik bukannya nak kebenaran, nak ikut Ulama yang menyeru kepada kemungkaran!!!!

Sebab jahil ajaran Islam orang masuk Isis atau PAS sekarang!!!

Kenapa, dah berbuih saya sebut ayat al_Quran dan Hadis, pun kata tak ada bukti, bodoh punya orang hahahhaha!!!

Ulama Assu' lah yang kata kalau tak taat kepada PAS hilang akidah!!!! Orang bodoh macam nilah yang percaya!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Skrg ni musuh akbar PAS ialah Amanah...walaun pas lupa jasa2 pemimpin Amanah kpd Pas sebelum berpecah.

Walaun Pas bukanya drp golongan cerdik pun, takat lulus PMR/SRP je..tu yang meghaban marah kat Amanah tu.

Kalau bodoh, usahlah berpolitik krn bila dapat kuasa, hancussss negeri/negara!!!

Unknown said...

Lantak apa org nak ckp ...pas ka umno ka ph ka yg pasti pru14..aku PANGKAH ....PH....BN & PAS..selamat tinggal....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails