Sunday, June 12, 2016

S'pura, PAP Sekat Internet, Inikah Idola Parti DAP M'sia?


REUTERS - HSIEN LOONG (kiri) melawat taman Maha Bandula di Yangon, Myanmar kelmarin.


SINGAPURA – Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong mempertahankan keputusan kontroversi negara itu menyekat akses internet pada komputer yang digunakan oleh kakitangan awam dan menyifatkan langkah itu “benar-benar perlu” bagi memastikan sistem maklumat kekal selamat.
“Adakah kita gembira? Saya fikir tidak kerana langkah ini melambatkan produktiviti harian. Dari sudut keselamatan pula, keselamatan rakyat kita dan maklumat berkaitan mereka, langkah ini benar-benar perlu,” katanya kepada media Singapura semasa melawat Myanmar.
Beliau berkata, kementerian pertahanan dan hal ehwal luar telah pun mempunyai komputer berasingan untuk akses internet bagi hubungan komunikasi sensitif.
Beliau berkata demikian bagi mengulas reaksi negatif susulan laporan akhbar The Straits Times Rabu lepas bahawa 100,000 komputer kerajaan akan dikenakan sekatan internet bagi memastikan keselamatan data dan mengelakkan penyebaran malware.
Seorang pegawai keselamatan siber dipetik akhbar itu sebagai berkata, terdapat 16 serangan ke atas data kerajaan daripada sumber yang tidak didedahkan pada tahun lalu tetapi semua malware itu telah dapat dikesan dan dimusnahkan.
Malware merupakan pe­risian yang direka khusus untuk menggugat atau me­rosakkan sistem komputer.
Kakitangan awam ba­gai­manapun masih boleh mengakses internet menggunakan peralatan periba­di mereka seperti tablet dan telefon pintar.
“Guru sekolah dan pensyarah dikecualikan daripada sekatan ini,” kata beberapa pegawai.
Singapura mengumumkan pada 2014 bahawa ia mempertingkatkan kawalan keselamatan teknologi maklumat susulan serangan ke atas laman web perdana menteri dan laman web kediaman presi­dennya. – AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: PAP yang memerintah Singapura mengekang demokrasi, adakah ini kerajaan idola DAP Malaysia?
Sila lihat..
Pekerja M'sia Di Australia Diucapkan Selamat Menyambut Ramadhan. -Ibnu Hasyim.

7 comments:

Anonymous said...

POLITIK PAS PERJUDI ISLAM UTK HABUAN DUNIAWI LEBAI2 MUSANG BERJANGGUT

Pengakuan bahawa Zaharin menerima 500k dan dikredit terus ke dlm akaun peribadinya di Ambank telah dilafazkan sendiri oleh mulut Zaharin dlm satu RUANG BICARA TV BERNAMA CH 502.

Saya dpt rm500k dari dana 2.6b Najib. Dato Sharir Samad dpt rm1 juta. 15 pimpinan PAS saya tk tahu dpt berapa dan untuk apa??? - Zaharin

Anonymous said...

Abu Hurairah berkata, Rasulullah saw bersabda :

“Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

Anonymous said...

PARTI PENJUAL AGAMA PAS DITIPU PARTI PENYAMUN UMNO

Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.

“Untuk kuasa, satu parti memainkan isu pelaksanaan hudud seolah-olah ia teramat penting dalam Islam berbanding mempromosikan konsep keadilan, ketelusan, urus tadbir baik yang lebih penting daripada hukuman hudud.

“Hudud hanya komponen kecil dalam perundangan Islam membabitkan enam jenayah iaitu zina, mencuri, bersekedudukan, rompakan, minum arak dan murtad,” katanya ketika menyampaikan ucapan pada Sidang Kemuncak Kepimpinan dan Aspirasi Kebangsaan, di sini, hari ini.

Asyraf berkata, keperluan untuk mendapatkan bukti yang disyaratkan terlalu sukar untuk tujuan pendakwaan, seperti bilangan saksi dan keperibadian saksi itu.

Katanya, tiada mana-mana pihak boleh mengatakan hukum Allah SWT tidak relevan, tetapi apa yang diperdebatkan ialah perkara yang ditekankan dalam sistem keadilan.

“Jika kita tidak boleh mendapatkan keadilan dalam pelaksanaan hudud, maka lebih baik kita mengambil pendekatan berbeza. Islam bukan hanya hukuman tetapi menegakkan keadilan,” katanya lapor Free Malaysia Today

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang selalu menyebut 'Nobody' tu,

Walaupun saya tak sepenuhnya setuju dengan kenyataan Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki tu, dalam banyak perkara dia betul!!!

Kalau Encik nak berdebat pasal dengan saya berkenaan perlaksanaan Hudud di Malaysia yang diketuai Haji Hadi yang syirik tu, cakap je lah!!!

Akidah pun dia boleh main-main, ini kan pula pindaan RUU 355!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

INTERNET ACCESS FOR ALL

The Penang Free WiFi project was launched in 2009 as part of the Penang State Government’s groundbreaking Wireless@Penang initiative.

It is the first and only initiative of its kind in the country where free wireless Internet is widely available to everyone in public areas such as recreational hubs and commercial centres.
To date, more than 1550 hotspots have been successfully deployed across 13 Parliamentary and 40 State constituencies in Penang.

Anonymous said...

Barua-barua pemakan dedak cap roket seperti pesakit mental adalah makhluk yang amat hina kerana mereka amat suka menfitnah dan menghina ulama-ulama Islam dan umat Islam dan mereka mendewa-dewakan sifu-sifu kafir roket yang telah menghina ajaran Islam dan hukum Allah seperti mempertikai, menghina dan menentang dan mempertikai Hudud, undang=undang Syariah, khutbah Jumaat dan pakaian menutup aurat dan mempromosi liberalisme, pluralism, LGBT dan kebebasan murtad dll.

Pendusta-pendusta ini telah menfitnah pemimpin-pemimpin parti Islam menerima habuan dari dana 2.6b semata-mata berdasarkan dakwaan satu makhluk yang mendakwa secara tidak jelas "saya tk tahu dpt berapa dan untuk apa". Ini menunjukkan pendusta-pendusta pemakan dedak cap roket ini adalah sangat terdesak untuk menfitnah ulama dan umat Islam.

Bahkan pendusta yang bernama 'Nobody' telah mengkafirkan umat Islam untuk menfitnah pemimpin parti Islam dan parti Islam. Sesungguhnya tuduhan kafir itu telah kembali kepada pesakit mental 'Nobody'. 'Nobody' telah menggunakan ayat Qur'an dll untuk mengelirukan umat Islam tetapi pada masa yang sama 'Nobody' menentang hukum Allah. Sebenarnya 'Nobody' telah menyalah-gunakan ayat Al-Qur'an untuk menyokong fitnah-fitnah yang telah ditulisnya sendiri. Ini jelas menunjukkan 'Nobody' adalah seekor munafik.

Fitnah-fitnah bodoh tanpa sebarang bukti yang telah dicipta oleh pendusta-pendusta pemakan dedak cap roket ini jelas menunjukkan mereka adalah lebih bodoh dari lembu dan lebih teruk dari babi.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Yang menyebabkan umat Islam mengkafirkan sesama sendiri, tak makan sembelihan yang lain, tak ziarah kenduri dan kematian jiran tetangga seta penyebab keluarga bercerai-berai adalah tak lain tak bukan presiden PAS Haji Hadi!!!!

Pergilah tengok amanat dia. Habis 3 juta orang UMNO dikafirkan orang!!!!

Lepas tu syirik pula dengan mengatakan kalau tak taat PAS hilang akidah!!!!

Pertama, saya tak pernah bawa isu RM 2.6 billion ni, yang saya bawa isu Haji Hadi syirik???

KEdua, Encik ni ada ke bukti saya makan dedak???

Dan yang terakhir sekali Encik jangan lupa terangkan kepada kita semua kita boleh dapat tiket penerbangan percuma ke neraka jahanam dan disambut oleh Firaun dan gang???

Saya nak tahu juga, hadis mana encik dapat, atau surah apa encik petik???

Mustahil tanpa al-Quran dan hadis Encik tahu kecualilah Encik dah dapat TIKET PENERBANGAN PERCUMA KE NERAKA JAHANAM DAN DISAMBUT OLEH FIRAUN DAN GANG TU!!!!

Kalau macam tu memang betullah saya taknak ikut Encik, nanti saya sekali dapat penerbangan percuma ke neraka jahanam tu!!!

HAHAHHAHAHHAAAA!!!

BANGANG BETUL!!!!

Yang jahil,

Nobody

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails