Friday, June 17, 2016

Rasuah: Pegawai Imigresen Dijel Seminggu. Baru Ikan Bilis!


SHAH ALAM – Seorang pegawai Imigresen yang bakal berkahwin hujung tahun ini dijatuhkan hukuman penjara seminggu dan denda RM6,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam atas kesalahan menerima suapan untuk membebaskan tiga warga asing tahun lalu.

Hakim Asmadi Hussin memutuskan demikian selepas tertuduh, Mohd. Faizal Ariff Mohd. Nasir, 32, mengangguk faham dan mengaku bersalah atas pertuduhan yang dibacakan kepadanya.

Mengikut pertuduhan, Mohd. Faizal yang merupakan seorang pegawai di Jabatan Imigresen Selangor didakwa menerima suapan RM4,000 daripada seorang lelaki sebagai dorongan untuk melepaskan tiga warganegara India yang ditahan Imigresen kerana salah guna permit pada 11.50 malam, 24 Mac tahun lalu. (Kosmo)

Jadilah, walaupun baru tangkap ikan bilis.. Adakah jerung terlepas?

7 comments:

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2015/11/09/perkaitan-dengan-nizar-keluarga-dap-perak-husam-diminta-tampil-membuat-penafian/

Perkaitan Dengan Nizar & Keluarga DAP Perak, Husam Diminta Tampil Membuat Penafian

IDCNews – 09/11/15 –Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Salor, Datuk Husam Musa diminta tampil membuat penafian peranan beliau di sebalik pelantikan Dato’ Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak dengan keluarga DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan sepupunya, Nga Kor Ming

“Nizar minta Husam bagi tanah pada dua sepupunya dari DAP, sebagai kontra jawatan MB Perak? Mula-mula Husam tolak, tapi akhirnya, ubah minit mesyuarat dan bagi tanah di Kelantan untuk balak pada dua sepupu itu, kata RPK.

“Amacam, Nizar nak nafikan? Husam boleh nafikan dakwaan RPK? Dakwalah RPK di Mahkamah. Ini kisah bulan April lalu…..tapi sekarang sudah nampak relevannya,” ulas facebooker pro PAS, Norani AbgMarzuki BangiKuching.

Menurutnya tindakan Husam telah mengecewakan almarhum Datuk Seri Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat (TGNA) yang memegang jawatan Menteri Besar Kelantan ketika itu.

“TGNA kecewa dgn sikap Husam. Padanlah TGNA tak mahu namakan Husam sebagai pengganti MB Kelantan tapi TGNA tak mahu buka pekong yang ada kurap, panau, dan kudis pada Husam….dia diamkan aja dulu…..

“Hari ini selepas TGNA tidak ada lagi, Husam mengganas menjadi liabliti kepada PAS dan kerajaan Kelantan,”ulasnya lagi.

Norani AbgMarzuki BangiKuching membuat ulasan itu sebagai respon komentar Lim Sian See bertarikh 4 April berkaitan dengan pendedahan Raja Petra Kamaruddin (RPK) perkaitan dengan Husam, Nizar dan keluarga sepupu DAP Perak.

Ia merujuk kepada cerita di sebalik tabir sebelum Nizar dinobatkan sebagai MB Perak selepas Pilihan raya Umum ke-12 (PRU 12).

Anonymous said...

Sambungan Dari Diatas

Petikan komentar Lim Sian See seperti berikut :

Keadaan menjadi lebih rumit, apabila DAP memenangi 18 kerusi di Perak berbanding hanya PKR-7 dan PAS-6. Masalahnya ialah, DAP tidak mempunyai calon Melayu – semua 18 adalah bukan Melayu – jadi DAP tidak boleh mengambil jawatan MB. PKR pula tidak mempunyai sesiapa yang sesuai dari 7 ADUN untuk menjadi MB.

Jadi tugas itu dengan berat hati diberikan kepada PAS walaupun PAS hanya mempunyai 6 kerusi berbanding PKR 7 dan DAP 18. Dan Nizar Jamaluddin dari PAS itu telah dipilh sebagai Menteri Besar Perak yang baharu.

Anwar betul-betul tidak berpuas hati dengan perkara ini. Dia masih mahu (partinya) menjawat tugas MB. Tetapi PKR tidak mempunyai mana-mana calon yang sesuai. Jadi Anwar mengambil keputusan untuk mencuri salah satu daripada ADUN UMNO, YB Nasaruddin Hashim.

Anwar termakan Nasaruddin untuk menyertai PKR dengan janji bahawa beliau akan dilantik sebagai MB baharu bagi menggantikan Nizar. Jadi Nasaruddin pindah.

harapan Nizar untuk menjadi MB sudah boleh dihitung hari. Tetapi ia tahu untuk menjadi MB Perak bergantung kepada DAP dan bukan PKR. Jadi dia cepat-cepat ‘kowtim’ dengan kedua-dua sepupu DAP, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming, panglima perang DAP Perak. (Ingat pada peringkat ini, Uncle Lim Kit Siang memboikot Nizar dan menyeru supaya DAP memboikot pelantikan Nizar)

Nizar kemudian bertanya Husam Musa, anak didik MB Kelantan, Nik Aziz dan pengganti jawatan dalam penungguan, untuk memberikan sebidang tanah balak di Kelantan kepada kedua-dua sepupu DAP itu.

Ini sudah tentu akan menambat sokongan mereka dan menghalang langkah Anwar untuk menggulingkan Nizar dan menggantikannya dengan Nasaruddin daripada UMNO.

Exco Negeri Kelantan bagaimanapun menolak permohonan untuk memberikan kedua-dua sepupu DAP konsesi balak itu. Husam kemudian mengubahsuai minit mesyuarat (kerajaan negeri) itu dan memberikan sebidang tanah kepada kedua-dua sepupu DAP Perak itu.

Perkara ini telah dibawa ke pengetahuan Nik Aziz dan Tok Guru sangat resah. Tetapi jika ia menterbalikkan semula keputusan itu maka penglibatan Husam dan dua sepupu akan terdedah. Ini akan mencetuskan krisis dalaman PAS, juga krisis antara PAS dan DAP, mungkin dengan PKR dan Anwar juga apabila mereka mengetahui bahawa PAS checkmated mereka dengan ‘membeli’ DAP.

Apabila Nasaruddin mengetahui dia tidak akan menggantikan Nizar sebagai Menteri Besar Perak, dia kembali semula kepada UMNO dan dua ADUN PKR, Jamaluddin Mohd Radzi dan Osman Jailu, dan seorang ADUN DAP, Hee masing-masing meninggalkan parti dan mengisytiharkan diri mereka sebagai ‘bebas’.

Dan ini yang menyebabkan kejatuhan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Perak.

Selepas itu, Nik Aziz menjauhkan dirinya daripada Husam. Tok Guru berasa amat sakit dengan sikap Husam yang telah mengkhianatinya itu.

Dan sebab inilah mengapa hari ini Husam bukan MB Kelantan dan tidak dilantik kembali menjadi exco kerajaan negeri Kelantan. Ini juga sebab mengapa Husam adalah persona non grata di Istana Kelantan. Dan sebab inilah mengapa Husam begitu garang menentang MB Kelantan baharu sekarang ini-seseorang yang dilihat telah mengambil alih jawatannya yang dirasakan bahawa Nik Aziz telah mempersiapkan kepadanya.

Anonymous said...

Siri Pendedahan PAN oleh ISMA

http://www.ismaweb.net/2016/06/beginikah-pan-memuliakan-wanita/

Beginikah PAN Memuliakan Wanita?

Dari sekian banyak strategi kempen untuk memenangkan calon PAN di Kuala Kangsar atau Sungai Besar, mengeksploit kemampuan akal wanita adalah yang paling bobrok dan jijik sekali. Bukan setakat seksis (sexist) akan tetapi menghina maruah wanita, baik Muslim ataupun bukan.

Apa mesej yang hendak disampaikan oleh poster ini, yang dikongsi oleh Ustaz Abdul Ghani Shamsudin, Timbalan Penasihat PAN di Facebook beliau?

Idea siapakah di sebalik poster yang memalukan ini?

Beginikah caranya untuk memenangi hati pengundi?

Inikah sebahagian dari “politik” Islam PAN yang kononnya ingin membawa idea Rahmatun Lil Alamin?

Di mana kerahmatannya apabila kaum wanita Islam dipersendakan sebegitu rupa?

Sejak bila kemampuan akal seseorang wanita untuk menilai sesuatu agenda agenda politik dikaitkan dengan kecantikan atau bergantung kepada rupa parasnya?

Parti Amanah Negara (PAN) patut belajar cara bagaimana untuk memuliakan wanita terlebih dahulu sebelum bergerak untuk meyakinkan masyarakat dan pengundi akan agenda politik mereka. Merendahkan martabat akal wanita bukan satu kaedah yang akan menarik manusia kepada kamu, tetapi akan menjauhkan mereka.

Penggunaan poster sebegini hanya menunjukkan bahawa PAN tidak memahami nurani wanita dan amat tidak sensitif terhadap golongan ini.

Di saat umat Islam bertungkus lumus melawan serangan liberal dan gerakan untuk memperhambakan wanita (khususnya wanita Islam) di dalam kitaran emansipasi wanita, poster ini adalah testimoni menongkah arus dari PAN.

Tidak hairanlah PAN membenarkan sesiapa sahaja menjadi anggotanya – liberal, sekular, sosialis, Syi’ah dan entah apa lagi. Inilah bahana “inklusiviti” yang kononnya membezakan PAN dari parti-parti politik lain.

Poster ini tidak ada bezanya dengan wajah-wajah wanita yang dieksploit untuk menghiasi muka depan majalah-majalah hiburan bertaraf nyamuk.

Wanita Islam tidak perlu kepada PAN untuk mengajar apa yang bernilai kepada wanita dan apa yang akan mengangkat nilai akal yang Allah telah anugerahkan kepada wanita.

Shame on you!!!

Aktivis Isma

Tuan Muhammad Luttfi Abdul Khalid

Anonymous said...

Barua-barua upahan menyokong dan menjilat parti sekular dan parti kafir dan menghina dan menfitnah parti Islam sebab hanya parti Islam menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan !

Barua-barua upahan dedak cap roket tersebut adalah hamba-abdi Abu Jahal, Abdullah bin Ubai, Fir'aun dan Ketua Musyrikin Penang ! Mereka suka melihat umat Islam melakukan kemungkaran dan kesesatan tanpa sebanrang sekatan!

Barua-barua upahan dedak cap roket merasa gembira melihat berpuluh-puluh kampung Melayu dirobohkan semasa pemerintah rejim Ketua Musyirkin Penang. Mereka juga gembira kaum Ketua Musyirkin Penang mendapat hak milik tanah 999 tahun dengan bantuan seorang pengkhianat yang menjadi boneka di Prk.

Makhluk taraf keldai sahaja sokong Ketua Musyirkin Penang.

Anonymous said...

Penjilat-penjilat dedak cap roket dan parti-parti sekular yang menjadi barua Ketua Musyrikin Penang adalah lebih bodoh dari keldai!

Anonymous said...

Penjilat-penjilat dan parti-parti liberal adalah setaraf dengan bab* yang makan dedak cap roket kerana mereka suka menjilat Ketua Musrikin Penang dan sifu-sifu roket yang menentang dan menghina Islam dan umat Islam secara terbuka.

Mereka juga amat mencintai negara haram Israel kerana mencontohi tindakan Ketua Musrikin Penang dan sifu-sifu roket yang menjadi barua setia negara pengganas Israel. Mereka adalah pengkhianat yang menyokong musuh Islam yang sedang menindas dan membunuh umat Islam di Palestin.

Anonymous said...

MUFTI PERAK BIDAS PRESIDEN PAS JUAL NAMA ALLAH UTK POLITIK

Sesiapa yang mengundi calon Barisan Nasional atau pakatan pembangkang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar tidak akan mendapat kemurkaan Allah, tegas Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

"Keadaan sekarang dalam waktu berkempen kita tidak payahlah kita nak menghukum orang berdosa atau celaka atau haram jika tidak sokong calon Pas.

"Dalam berkempen tak usah letak dosa ke tidak berdosa, eloklah jika kita nak memerintah, kita tunjukkan apa yang akan kita lakukan jika kita disokong pengundi dan kita menang.

"Tak payahlah... sudah-sudahlah nak kira dosa atau pahala tiap kali ceramah politik," kata Harussani kepada Malaysia Dateline.

Beliau diminta mengulas kenyataan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam ketika berucap di Sungai Besar bahawa memilih wakil rakyat adalah satu tanggung jawab, dan kalau apa yang diucapkan oleh ahli parlimen adalah salah, maka berdosa dan celakalah pengundi.
Pas sebelum ini mendakwa mereka yang mengundi calon parti itu akan mendapat ganjaran Allah.

Ini kerana ahli parlimen yang dipilih mewakili kerusi Sungai Besar dan juga Kuala Kangsar berpeluang membahas dan mengundi berhubung usul rang undang-undang persendirian Pindaan kepada Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) bagi memperkasakan kuasa mahkamah syariah pada sesi Parlimen akan datang.

Bagi Harussani, semua pihak perlu mempertahankan perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama negara.

"Dalam perlembagaan sudah menyatakan Islam adalah agama negara.

"Maknanya sesiapapun calon parti dan pengundi dalam pilihan raya, mereka terikat dengan perlembagaan itu dan tidak boleh mengabaikannya.

"Melainkan jika calon itu tidak mahu terikat dengan perlembagaan yang mengatakan bahawa Islam adalah agama rasmi negara, calon ini wajib kita tolak kerana ia jelas bertentangan dengan perlembagaan dan agama Islam itu sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails