Tuesday, June 14, 2016

Ramadhan, Ella Habiskan Masa Di Studio, Kerana Hard Rock Cafe Tokyo?

.
HALAMAN HIBURAN
SEPANJANG Ramadan ini Ella akan lebih banyak menghabiskan masa di studio bagi menyiapkan album siri jelajah yang kini sudah 80 peratus siap, kata Ella.
Demikian lapor Malaysian Digest.Com.
Selepas berjaya dengan penganjuran konsert terbesarnya dalam tempoh 15 tahun pada April lalu, ratu rock negara, Ella bakal mengadakan pula konsert di Tokyo, Jepun.
Memetik laporan mStar online, Ella atau nama sebenarnya Norzila Aminudin, 50, berkata, persembahan istimewa itu akan diadakan di Hard Rock Cafe Tokyo bersempena siri jelajah Hard Rock Tour termasuk di Melaka, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.
Jika semuanya berjalan lancar Ella akan mengadakan persembahan di Tokyo namun pihak kami masih belum menetapkan sebarang tarikh. "Berkemungkinan ia akan diadakan pada penghujung atau awal tahun hadapan," katanya
Ella berkata, siri jelajah itu diadakan bersempena pelancaran album terbaharunya yang dijangka berada di pasaran pada November depan. Ella berkata sepanjang Ramadan ini dia akan lebih banyak menghabiskan masa di studio bagi menyiapkan album berkenaan yang kini sudah 80 peratus siap.
Wajarkah? (IH)

25 comments:

Anonymous said...

HARD ROCK CAFE??? KAT KUALA KANGSAR DGN SG BESAR ADA HARD MIKE SELFIE D KHADAM KING


SANGGUP KE MAT SABU MASUK DAPigs!!!

Sanggup ke Si Mat Sabu tu mengambil langkah meletakkan jawatan dari partinya untuk menyertai 'Abang Besar' dia dalam DAPigs selepas Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar?

Pengerusi PAN atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu telah melakukan satu peringatan penting kepada ahli dan penyokong PAN bahawa dia akan masuk DAPigs sekiranya PAN kalah teruk,

Bagi Mat Sabu, Pilihan Raya Kecil bagi Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar kali ini bukan kecil anak. Yang dipertaruhkan bukan sahaja calon yang bertanding bagi mewakili parti itu sahaja.

Sebaliknya, Si Mat Sabu tu turut mempertaruhkan nama dan maruah dirinya sendiri yang sudah pasti akan tercalar kerana sudah banyak tercakap lebih meter, terlebih auta, terlebih bohong dan terlebih fitnah.

Dari satu sumber, Si Mat Sabu dikatakan sudah mengugut jentera parti KUALI pimpinannya di Sungai Besar dan Kuala Kangsar kerana culaan terakhir dibuat mendapati mereka akan mendapat undii lebih dari 100 saja.

Laporan itu juga mendedahkan bahawa masyarakat Cina di Sungai Besar tidak mahu mengundi calon HANTU RAYA dari parti KUALI Si Mat Sabu tu bagi mewakili Pakatan Haprak tu.

Bagaimana mereka akan memilih calon tersebut di mana dia sendiri membuat pengakuan akan ada di Sungai Besar hanya 2 bulan sekali? Itupun kalau dia rasa seronok. Kalau dia tak seronok, lansung dia tak balik terus.

Maka sebab itulah PAN terpaksa bekerja secara habis - habisan sampai solat terawih pun dibuat di Wisma DAPigs dan ceramah pan di kuala kangsar dianjurkan sebelum solat isyak lagi.

Mat Sabu katanya mahu mempertingkatkan lagi usaha - usaha terakhir kerana sudah tak tahan dengan dedak DAPigs yang dah semakin "berulat" untuk dijadikan sebagai bahan makanan.

Mat Sabu yang biasanya makan di hotel mewah dikatakan terpaksa berkorban demi untuk memperhebatkan lagi kempen tapi malangnya pengorbanan itu dilihat semakin tidak berbaloi.

Kuala Kangsar membuktikan, walaupun calon nuklear di hantar menjadi pertaruhan, namun otak pemikirannya hanya setaraf dengan Budak Tadika yang tidak reti menulis dan membaca.

Waima Lim Kit Siang dan Guan Eng buat doa selamat siang malam sekali pun, namun sokongan dan kecenderungan rakyat terhadap parti KUALI Si Mat Sabu tu semakin merundum.

Hujah - hujah bahalol dari calon PAN dapat dilihat di Sungai Besar dan Kuala Kangsar semakin terserlah. Ternyata calon tangkap muat untuk menggantikan Mat Sabu dan Nizar tu tak sehebat yang diharapkan.

Apa yang terbayang depan mata Mat Sabu pada ketika ini ialah 'Lubang Kubur' bagi partinya sendiri. Maka, sudah pasti jalan yang terbaik bagi Si Mat Sabu tu adalah dengan menyertai DAPigs. Kalau tidak, dia terpaksa tanggung kemaluan yang cukup besar nanti!!!

Semut Hitam at Isnin, Jun 13, 2016

Anonymous said...

HARD ROCK CAFE??? KAT SUNGAI BESAR ADA HOT PAN KOPI, PARTI MIKE SELFIE D LA AMOY.


http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

DEMI PANGKAT DAN DENDAM PAN SANGGUP MEGKHADAMKAN DIRI KEPADA DAP.


BAGI PAN SESUCI2 MAKHLUK ADALAH DAP , BAGI PAN JUGA SEHINA2 MAKHLUK ADALAH ORANG ISLAM YG BERKETURUNAN MELAYU

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/ultra-kiasu-penghijrah-di-tanah-ini-tiada-hak-campur-tangan-urusan-melayu-islam-ridhuan-tee/


Ultra kiasu penghijrah di tanah ini, tiada hak campur tangan urusan Melayu Islam: Ridhuan Tee

Ridhuan-Tee

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, Isnin – Pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah hari ini terus menyerang ultra kiasu yang cuba mencampuri dan menentukan cara hidup dan hal ehwal Melayu Islam, sedangkan mereka adalah penghijrah.

“Apa hak ultra kiasu untuk campur tangan, sedangkan Melayu Islam adalah Peribumi di tanah air ini, manakala mereka adalah penghijrah?

“Kita tidak pernah menyekat ultra kiasu mahu hidup mengikut cara apa. Hatta, memakai pakaian sesingkat dan sependek-pendeknya. Kenapa bila bab berkaitan kehidupan orang Islam mesti ditentang? Alasan apa mereka mahu mengarahkan Melayu mesti buat itu, mesti buat ini?

“Malah jika orang Melayu cenderung kepada Arabisasi sekali pun itu hak dia. Mengapa ultra kiasu gatal punggung?,” soalnya dalam tulisan beliau bertajuk ‘Jangan biar Islam dipijak’ hari ini.

Sambil memberikan contoh beliau berkata, apabila pemimpin Melayu berpakaian Cina atau Kurta (India) atau makan bersepit, semasa berkunjung ‘meraikan’ hari raya mereka, tidak pula dikatakan proses Cinanisasi atau Indianisasi, malah dipuji dengan kata-kata inilah 1Malaysia.

“Pernahkah terlintas di hati pemimpin MCA, Gerakan dan ultra kiasu untuk memakai baju Melayu dan bersongkok ketika berhari raya di rumah kita?

“Namun, bila ada orang Melayu berpakaian ala Arab, ultra kiasu berkata ini Arabisasi. Apakah cenderung kepada budaya Arab itu satu kehinaan?

“Ingat! kita ada Raja-Raja berketurunan Arab. Sebenarnya ultra kiasu mahukan Melayu jadi apa?,” soalnya lagi.

Pengundi di Sungai Besar diberi amaran mereka akan berdepan dengan kemurkaan Ilahi jika memilih ahli Parlimen salah pada 18 Jun ini.

Anonymous said...

DAP dan golongan secular liberal amat bencikan Islam. Kalau kamu cintakan Al Quran dan Sunnah, maka kamu akan dibenci oleh puak2 musyrikin ini

http://www.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-resam-dap-mca-menentang-pelaksanaan-hukum-allah/



KATA PEDANG: Resam DAP, MCA menentang pelaksanaan hukum Allah

syariah

APA boleh dikatakan lagi. Sudah menjadi resam apabila sesuatu undang-undang atau hukum Allah hendak ditegakkan, pastinya akan ada halangan, sama ada daripada mereka yang beragama Islam sendiri atau orang kafir.

Macam-macamlah alasan yang mereka berikan, termasuk tidak sesuai dengan negara yang penduduknya pelbagai kaum dan agama atau tidak mengikut semangat Perlembagaan Persekutuan dan lain-lain.

Sebab itu, Allah Taala memperingatkan kita di dalam banyak ayat al-Quran mengenai orang kafir ini yang akan menentang apa saja yang disarankan demi kebaikan umat Islam dan manusia keseluruhannya.

Mereka yang menentang ini, termasuk orang kafir, bukannya tidak tahu bahawa ada alam lain selepas kematian dan dunia ini adalah tempat ujian dalam menggapai kegembiraan di akhirat.

“Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahaya-Nya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).” (Surah As-Saf ayat 8)

Demikian Allah memberi peringatan kepada kita mengenai sikap orang kafir terhadap umat Islam dan peraturan yang ditetapkan-Nya.

Lalu, adakah kita sebagai umat Islam, khususnya pembuat dasar yang mewakili rakyat di Parlimen, masih juga hendak menurut kehendak orang kafir yang memberi alasan bahawa hukum Allah tidak sesuai di Malaysia – negara yang diuar-uarkan kepada orang Arab sebagai negara Islam, tetapi kepada Barat diberitahu bahawa Malaysia sebuah negara liberal?

Lantas, Pedang tidak terkejut apabila parti yang mewakili kaum Cina – MCA dan parti rasis DAP – bersekongkol menentang sekeras-kerasnya usaha PAS untuk mengemaskini undang-undang Syariah dengan dimulakan di Negeri Serambi Makkah – Kelantan.

khutba

Pedang tak nak kata “mati hidup semula pun mereka tak akan menyokong undang-undang Islam”, sebab apabila mereka mati dan menerima pembalasan, barulah mereka mengetahui kebenaran dan kesucian agama Allah ini. Seperti yang Allah terangkan dalam al-Quran yang bermaksud:

“Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami dari neraka ini (serta kembalikanlah kami ke dunia); setelah itu kalau kami kembali lagi (mengerjakan kufur dan maksiat), maka sesungguhnya kami orang-orang yang zalim.” (Surah Al-Mukminun ayat 107)

Tetapi, kedua-dua parti berasaskan kaum Cina itu, walaupun ada umat Islam yang menjadi ahli DAP, terang-terang tidak suka kepada Islam. Jika suka, pastinya mereka tidak menentang undang-undang Syariah yang hendak dikuatkuasakan ke atas umat Islam.

Anonymous said...

Puak PAN mana berani pegang keris sebab telor depa dah kena genggam dengan DAP.

Anonymous said...

Pejuang Islam sebenar membawa penyatuan Ummah, tak kira apa bangsa, Agama dan kaum..

Kenapa Islam Pas banyak membawa permusuhan, kebencian, menggelar yg buruk kpd sesama muslim, kafir mengkafir, memunafikkan muslim lain yg tak sealiran, melempar kata2 keji spt babi, Dapig dan berbagai kata2 keji...

Adakah Pas skrg sesat kerana berimamkan ulama su'?

Anonymous said...

HADI LANTIK DIRI SENDIRI JADI WAKIL TUHAN BOLEH BERI DOSA PAHALA.

INI AMANAT BARU KE?

Presiden Pas, Hadi Awang berkata, memilih wakil rakyat adalah suatu tanggungjawab dan mereka akan berdepan kemurkaan Allah jika salah membuat pilihan pada hari pengundian 18 Jun ini.

Kalau apa yang diucap oleh Ahli Parlimen adalah salah, maka berdosa dan celakalah kita, katanya ketika memberi peringatan kepada pengundi Sungai Besar dalam suatu ceramahnya di sini.

Ayoyo...adakah ini amanat baru lagi?

Siapa pilihan yang salah itu?

Adakah yang salah itu calon BN, calon Pas atau calon Amanah?

Atau yang betul di sisi Allah bagi Hadi Awang hanya calon Pas saja?

Jika memilih calon Pas sebagai betul dan terhindar daripada kemurkaan Allah, apakah Ahli-Ahli Parlimen Pas selama ini memainkan peranan yang sewajarnya di Dewan Rakyat atau lebih banyak diam, ponteng dan sebagainya? (SH 13/06/2016).

Anonymous said...

ULAMA2 SU AKHIR ZAMAN ADA RAMAI DLM PAS.
PARTI PERJUDI ISLAM..MENIPU ALLAH, RASUL, AHLI2 PARTI DAN ORANG MELAYU.

Pada ulama sû’ atau fâjir, ilmu yang dimiliki tidak dijadikan penuntun. Ia tidak beramal sesuai dengan ilmu yang ia ketahui. Asy-Syathibi mengatakan, “Ulama sû’ adalah ulama yang tidak beramal sesuai dengan apa yang ia ketahui.”.

Anas bin Malik ra. menuturkan sebuah hadis:
وَيْلٌ ِلأُمَّتِيْ مِنْ عُلَمَاءِ السُّوْءِ يَِتَّخِذُوْنَ هَذَا الْعِلْمَ تِجَارَةً يَبِيْعُوْنَهَا مِنْ أُمَرَاءِ زَمَانِهِمْ رِبْحاً ِللأَنْفُسِهِمْ لاَ أَرْبَحَ اللهُ تِجَارَتَهُمْ

Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu. (HR al-Hakim).

Anonymous said...

Menurut adz-Dzhabi, ulama sû’ adalah ulama yang mempercantik kezaliman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh penguasa; ulama yang memutarbalikan kebatilan menjadi kebenaran untuk penguasa; atau ulama yang diam saja (di hadapan penguasa) padahal ia mampu menjelaskan kebenaran. [3]
Anas meriwayatkan:
الْعُلَمَاءُ أَمَنَاءُ الرُّسُلِ مَا لَمْ يُخَالِطُوْا السُّلْطَانَ وَ يُدَاخِلُوْا الدُّنْيَا فَاِذَا خَالَطُوْا السُّلْطَانَ وَ دَاخَلُوْا الدُّنْيَا فَقَدْ خَانُوْا الرُّسُلَ فَاحْذَرُوْهُمْ وَفِيْ رِوَايَةٍ لِلْحَاكِمِ فَاعْتَزِلُوْهُمْ

Ulama adalah kepercayaan para rasul selama mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Karena itu, jauhilah mereka. (HR al-Hakim).

Hal itu karena, jika ulama bergaul dengan penguasa dan sering mendatanginya, yang diharapkan adalah dunia. Tentu yang dimaksud bukan ulama yang datang untuk beramar makruf nahi mungkar dan mengoreksi penguasa.

Rusaknya ulama di antaranya karena sifat tamak terhadap dunia. Ad-Darimi menuturkan, Umar bertanya kepada Kaab, “Apa yang mengeluarkan ilmu dari hati ulama?” Kaab menjawab, “Ketamakan.”

Keluarnya ilmu dari hati maksudnya bukan dilupakan, tetapi ilmu itu ditinggalkan, pengaruhnya hilang dan tidak lagi dijadikan tuntunan. Hal itu sama saja dengan menukar ilmu atau agama dengan dunia. Inilah satu di antara karakter ulama sû’. Ulama demikian lebih layak di neraka.

Anonymous said...

Abu Hurairah ra. menuturkan hadis:
مَنْ أَكَلَ بِالْعِلْمِ طَمَسَ اللهُ عَيْنَيْهِ (أَوْ وَجْهَهُ فيِْ رِوَايَةِ الدَّيْلَمِيْ) وَكَانَتِ النَّارُ أَوْلَى بِهِ

Siapa yang makan dengan (memperalat) ilmu, Allah membutakan kedua matanya (atau wajahnya di dalam riwayat ad-Dailami), dan neraka lebih layak untuknya. (HR Abu Nu‘aim dan ad-Dailami).
Maksudnya adalah ulama yang menjadikan ilmunya sebagai alat untuk memperoleh kekayaan.

As-Sayrazi mengatakan, “Setan mendandani keburukan di hadapan ulama hingga berhasil menjerumuskan mereka dalam kemurkaan Allah. Mereka lalu memakan dunia dengan memanfaatkan agama, memperalat ilmu untuk mendapatkan kekayaan dari para penguasa, serta memakan harta wakaf, anak yatim dan orang miskin.

Setan telah berhasil memalingkan perhatian ulama itu untuk mencari gengsi dan kedudukan di hati makhluk. Itulah yang menyeret mereka ke dalam perdebatan, persaingan dan kebanggaan.” [4]

Al-Minawi, dalam Faydh al-Qadîr, mengatakan, “Bencana bagi umatku (datang) dari ulama sû’, yaitu ulama yang dengan ilmunya bertujuan mencari kenikmatan dunia, meraih gengsi dan kedudukan. Setiap orang dari mereka adalah tawanan setan. Ia telah dibinasakan oleh hawa nafsunya dan dikuasai oleh kesengsaraannya.

Siapa saja yang kondisinya demikian, maka bahayanya terhadap umat datang dari beberapa sisi. Dari sisi umat; mereka mengikuti ucapan-ucapan dan perbuatan-perbuatannya. Ia memperindah penguasa yang menzalimi manusia dan gampang mengeluarkan fatwa untuk penguasa. Pena dan lisannya mengeluarkan kebohongan dan kedustaan. Karena sombong, ia mengatakan sesuatu yang tidak ia ketahui.” [5]

Anonymous said...

Muadz bin Jabal membagi ulama sû’ di dalam tujuh tingkatan neraka.

Tingkat pertama: ulama yang jika mengingatkan manusia, ia bersikap kasar; jika diingatkan manusia, ia menolak dengan tinggi hati.

Tingkat kedua: ulama yang menjadikan ilmunya alat untuk mendapatkan pemberian penguasa.

Tingkat ketiga: ulama yang menahan ilmunya (tidak menyampaikannya).

Tingkat keempat: ulama yang memilih-milih pembicaraan dan ilmu guna menarik wajah orang-orang dan ia tidak memandang orang-orang yang memiliki kedudukan rendah.

Tingkat kelima: ulama yang mempelajari berbagai perkataan dan pembicaraan orang Nasrani dan Yahudi guna memperbanyak pembicaraannya.

Tingkat keenam: ulama yang mengangkat dirinya sendiri seorang mufti dan ia berkata kepada orang-orang, “Bertanyalah kepadaku.” Orang itu ditulis di sisi Allah sebagai orang yang berpura-pura atau memaksakan diri dan Allah tidak menyukai orang demikian. Tingkat ketujuh: ulama yang menjadikan ilmunya sebagai kebanggaan dan kepuasan intelektual saja. [7]

Karena semua itu, al-Ghazali mengingatkan, “Hati-hatilah terhadap tipu daya ulama sû’. Sungguh, keburukan mereka bagi agama lebih buruk daripada setan. Sebab, melalui merekalah setan mampu menanggalkan agama dari hati kaum Mukmin. Atas dasar itu, ketika Rasul saw ditanya tentang sejahat-jahat makhluk, Beliau menjawab, “Ya Allah berilah ampunan.” Beliau mengatakannya sebanyak tiga kali, lalu bersabda, “Mereka adalah ulama sû’.”

Anonymous said...

Kata-kata dari Hujjatul Islam, Imam al Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim.

"Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Dan sekiranya kamu terpaksa bertemu, jangan memuji-muji mereka, kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah didurhakai di muka bumi. "

Tidak hanya tentang pertemuan, bahkan Imam al Ghazail mengeluarkan larangan menerima pemberian daripada penguasa yang zalim.

"Jangan menerima apa-apa pemberian daripada golongan pembesar, meski kamu tahu pemberian itu berpunca daripada sumber yang halal. Sebab, sikap tamak mereka akan merosakkan agama. Pemberian itu akan menimbulkan rasa simpati (jika diterima). Lalu kamu akan mula menjaga kepentingan mereka dan berdiam diri atas kezaliman yang mereka lakukan. Dan itu semua telah merosakkan agama. "

Peringatan susulan juga diungkapkan. Sekecil-kecil mudharat ketika seseorang menerima hadiah daripada penguasa adalah, akan muncul rasa sayang terhadap mereka.

Anonymous said...

NAMA SAJA SERAMBI MEKAH TAPI BANYAK MAKSIAT, KATA NAZRI MENTERI MELAYU UMNO (BKN CINA DAP)

Kelantan beria-ia mahu melaksanakan hukuman syariah kerana penduduk negeri itu tidak gentar dengan hukuman sedia ada, dakwa Datuk Seri Nazri Aziz.

Menteri pelancongan dan kebudayaan berkata mereka berbeza daripada penduduk di negeri-negeri lain seperti di Selangor yang lebih taat kepada ajaran Islam.

“Kelantan (digelar) Serambi Mekah (tetapi) berlaku banyak (maksiat), sebab itu (PAS) hendak buat (undang-undang syariah).

“Orang Kelantan kena denda RM5,000 mereka tidak takut, tetap hendak buat (kesalahan) juga.
“Kenakan (penjara) lima tahun pun tidak takut, sebat enam kali lagi tidak takut,” katanya di Sungai Besar seperti dilaporkan Malaysiakini hari ini.

Beliau mengulas pembentangan rang undang-undang persendirian presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Parlimen yang ingin menambah kuasa mahkamah syariah.

Abdul Hadi, ahli parlimen Marang, minggu lalu membentangkan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016.

Beliau kemudian mencadangkan usul itu dibahaskan pada persidangan akan datang di bawah peraturan mesyuarat 15 (5).

Usul itu, yang selalu dikaitkan dengan pelaksanaan enakmen hudud di Kelantan, disenaraikan dua kali dalam aturan mesyuarat sebelumnya, namun hanya dapat dibentangkan 26 Mei.
Namun Abdul Hadi dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang meminta rang undang-undang itu dipercepatkan, menafikan usul pindaan itu ke arah pelaksanaan hudud.

Anonymous said...

TIDAK HABIS-HABIS MENYALAHKAN ORANG LAIN , WALHAL YANG BERMASALAH KITA, UMNO-PAS
Oleh Mohammad Agus Yusoff

Tidak habis saya fikir, kenapa apabila berlaku kekecohan dalam politik Melayu, baik itu dalam UMNO atau PAS, maka DAP, LGBT, dan kaum Cina yang dipersalahkan?Pada saya, cukuplah kita menyalahkan kaum lain dengan masalah yang kita hadapi. Takkanlah masalah politik UMNO dan PAS hari ini adalah disebabkan oleh DAP dan kaum Cina?

Sepatutnya, jika kita orang Melayu bergaduh, kita muhasabah diri dan bertanya—apa puncanya?

Adakah itu kerana terlalu mengejar kuasa, menjaga kuasa, memburu kekayaan, terlalu berpuak, atau adakah kerana terlalu sombong dan angkuh?

Selepas itu, tanya lagi diri kita. Sudah cukupkah kita membantu orang Melayu?

Sudah cukupkah tindakan yang kita buat untuk menyatukan politik Melayu?

Dalam kita mencari jawapan kepada pertanyaan di atas, elakkanlah dari terus bersikap denial syndrome dengan hanya menyalahkan kaum lain. Lihatlah pada integriti kita, komitmen kita dan perancangan kita dalam menyelesaikan masalah Melayu.

Yang perlu sekarang ialah kita memahami keresahan rakyat. Cukuplah kita melihat masalah politik orang Melayu sekarang dari aspek polarisasi kaum.

Yakinilah, masalah kita tidak akan selesai jika sikap dan pemikiran kita tidak berubah. Dan ini harus dimulakan oleh pemimpin kita!

Anonymous said...

Yea la kao. Pi belajar ilmu tauhid dekat ketua muayrikin penang

Anonymous said...

Sultan kita..org MELAYU
PM kita..org MELAYU
BINI PM kita..org MELAYU
Menteri Kewangan..org MELAYU
TPM..org MELAYU
Ketua Polis Negara..org MELAYU
Menteri Kabinet..org MELAYU
Ketua Tentera..org MELAYU
Gabenor Bank Negara..org MELAYU
Menteri Besar..ramai MELAYU
Wakil Rakyat..ramai MELAYU
Beri kelulusan tanah..KERAJAAN BN
Gadai tanah org Melayu..org MELAYU
Curi duit Berbillion..org MELAYU
Skandal KWSP..org MELAYU
Skandal Mara..org MELAYU
Skandal Tabung Haji..org MELAYU
Penyebab MAS bangkrap..org MELAYU
Makan duit anak yatim..org MELAYU
Rompak duit rakyat..org MELAYU
Yang Kafirkan Melayu..org MELAYU

Pemakan dedak dan walaun akan kata ini semua salah DAP.
KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

NIK ABDUH MELANTIK DIRI SENDIRI JD SEKETARI ALLAH MENJATUHKAN HUKUM KPD MANUSIA

SATU LAGI FATWA SESAT DARI ULAMA SESAT DLM PAS

Nik Abduh mengisytiharkan “dosa besar” bagi mereka yang tidak bersama PAS menyebut nama bapanya, allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mesej yang kelihatan ditujukan kepada Parti Amanah Negara (Amanah), ketua Pemuda PAS juga berkata tidak guna mendakwa pengikut Nik Aziz tetapi tidak bersama parti itu.

"Dosa besar untuk menyebut nama dia tetapi berada di parti lain, dia [dari] muda sampai mati mempertahankan PAS,” katanya ketika menggulung ucapan di muktamar Pemuda PAS di sini.
"Jangan sebut nama tok guru dengan parti. [Boleh] puja perjuangan dia, [tetapi] bukan tubuh dia. Apabila jasad meninggal, jangan kamu tinggalkan perjuangan dia.”

Nik Aziz sering menjadi rujukan pemimpin dan penyokong Amanah, selain sikap warak dan rendah dirinya, kerana dianggap tegas menolak Umno dan ingin kekal dalam gabungan pembangkang.

Anonymous said...

Simpan Je La Serban & Jubah Tu - Anina Sound Hadi Awang.

Bekas ahli UMNO, Anina Saadudin menyindir Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana takut untuk bercakap benar.

Katanya, adalah sesuatu yang sia-sia dalam menggunakan nikmat yang diberikan Allah sekiranya menjadi pemimpin yang takut berkata benar demi menjaga pangkat dan kuasa.

“Jika anda berada dalam kerajaan, parti pemerintah atau menjadi Presiden Parti Islam tetapi anda takut berkata benar demi pangkat, kuasa, kemasyhuran, maka sia-sialah nikmat Allah kepada anda.

“Jangan kemukakan alasan kepada saya, tetapi jawablah di hadapan Ya Rabbul Jalil,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dalam pada itu, Anina menegaskan dia tidak takut kepada pemimpin UMNO termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Baginya, dia hanya takut kepada Allah dan tidak akan sesekali berundur daripada perjuangannya demi bangsa, agama dan negara.

“Simpan sahaja sijil dari Mesir, Madinah, Morocco, Harvard, Oxford atau dari bulan sekalipun. Simpan sahaja pengalaman dalam Parlimen walau berpuluh tahun anda mereput di dalamnya.

“Simpan sahaja pangkat Tan Sri, Datuk Seri, Datuk, Puan Sri, Datin Seri, jangan bangga di hadapan saya jika anda pendusta dan pengecut untuk tanahair sendiri.

“Simpan sahaja jubah, serban, tudung beribu ringgit mahupun janggut jika anda mendustai tanahair sendiri,” ujarnya.

Sebelum ini, Hadi menolak Deklarasi Rakyat yang bertujuan menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Hadi berpandangan tindakan kumpulan yang mengadakan Deklarasi Rakyat bagi menyingkirkan Perdana Menteri baru-baru ini sebagai sia-sia.

Menurutnya, untuk menjatuhkan seseorang Perdana Menteri, proses demokrasi diperlukan iaitu melalui pilihan raya atau usul undi tidak percaya.

Hadi pernah dilaporkan sebagai berkata PAS bersedia bertindak sebagai penasihat membantu BN mentadbir negara. - FMT.

Anonymous said...

SAMM CETAK 25,000 "BOOKLET "SKANDAL BALAK KELANTAN".

Kenyataan Media
19 April 2016

Setelah tiada tindakan ‘konkrit’ dari pihak berkuasa SAMM cetak 25,000 naskah booklet mengandungi dokumen dan fakta mengenai Skandal Balak Kelantan.

1. 27 Oktober 2015, SAMM telah tampil mengiringi sekumpulan anak muda Kelantan untuk membuat laporan SPRM berkenaan Skandal Balak Kelantan. Laporan disertakan dokumen bukti sokongan.

2. Saya mengajak untuk mengimbas laporan SPRM kononya Almarhum Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz menerima rasuah pakej haji. Hanya beberapa jam selepas laporan dibuat, SPRM mengumumkan wujud asas aduan dan SPRM telah membuka kertas siasatan rasmi. Malah Pemuda Umno terlibat membuat demonstrasi menghantar memorandum kepada SPRM.

Satu lagi kes, apabila laporan kononya Tan Sri Khalid Ibrahim melakukan ‘pecah amanah’ atau rasuah berkaitan agihan 46 lembu korban yang diagihkan di kawasan Parlimen Bandar Tun Razak. Hanya dengan antara bukti selemah gambar agihan lembu yang mempunyai imej sebuah syarikat kaitan kerajaan negeri maka SPRM telah mengeluarkan kenyataan siasatan dijalankan dan hasil siasatan diserahkan kepada Peguam Negara.

3. Malangnya dalam kes yang punya bukti sekukuh yang dilampirkan, SPRM kelihatan langsung tidak bertindak malah membisu. Tiada kenyataan dibuat. Yang ada saya disiasat berjam – jam berkenaan laporan yang saya buat. Nampaknya membuat laporan ke atas pemimpin Pas kini seolah membuat laporan ke atas pemimpin BN sahaja.

4. Maka SAMM telah mencetak edar sebahagian dari bahan bukti, fakta serta dokumen berkaitan untuk ditonton dan dihakimi rakyat. Bagi mendapatkan booklet terbaru ini boleh berhubung (whats app) 018 355 7923. Sehingga kini hampir 5,000 booklet sudah teredar. 24 April 2016 booklet ini akan dilancarkan di Kelantan.

5. SAMM juga memaklumkan sudah ditangan kami beberapa dokumen termasuk salinan asal beberapa transaksi yang melibatkan ‘rasuah’ balak Kelantan yang akan kami dedah dalam masa terdekat.

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Anonymous said...

ADAKAH TIMB. MENTERI MELAYU UMNO INI AKAN DIKAFIRKAN HADI DAN PENGIKUT2 TAKSUBNYA KERANA MENENTANG HUDUD PAS?

Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.

“Untuk kuasa, satu parti memainkan isu pelaksanaan hudud seolah-olah ia teramat penting dalam Islam berbanding mempromosikan konsep keadilan, ketelusan, urus tadbir baik yang lebih penting daripada hukuman hudud.

“Hudud hanya komponen kecil dalam perundangan Islam membabitkan enam jenayah iaitu zina, mencuri, bersekedudukan, rompakan, minum arak dan murtad,” katanya ketika menyampaikan ucapan pada Sidang Kemuncak Kepimpinan dan Aspirasi Kebangsaan, di sini, hari ini.

Asyraf berkata, keperluan untuk mendapatkan bukti yang disyaratkan terlalu sukar untuk tujuan pendakwaan, seperti bilangan saksi dan keperibadian saksi itu.

Katanya, tiada mana-mana pihak boleh mengatakan hukum Allah SWT tidak relevan, tetapi apa yang diperdebatkan ialah perkara yang ditekankan dalam sistem keadilan.

“Jika kita tidak boleh mendapatkan keadilan dalam pelaksanaan hudud, maka lebih baik kita mengambil pendekatan berbeza. Islam bukan hanya hukuman tetapi menegakkan keadilan,” katanya lapor Free Malaysia Today

Anonymous said...

Abu Hurairah berkata, Rasulullah saw bersabda :

“Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

Anonymous said...

Salam semua,

Wah meriahnya. Taknak campur. Hahahaha!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

BALAK HILANG SENYOP AJO.....
SAMPAI AIR BANJIR TUKAR WARNA KUNING PEKAT CAMPUR LUMPUR.....
BUKTI BALAK HILANG LAPURAN TV3 DAN MASTIKA....
SISA-SISA BALAK TERSANGKUT DI MANA2 TEMPAT YG RENDAH....
SEMUA INI KERJA TUHAN YANG MAHA ESA....
TUHAN NAK TUNJUKAN

WALAUPUN BARANG BUKTI DI DEPAN MATA....
MASIH LAGI TAK MENGAKU.....BERSILAT LIDAH......
SANG MAFIA PENYAMUN BALAK TERANCANG.......
JUBAH , SERBAN, DAN CAKAP BESAR HARI-HARI.....
MENYALAHKAN ORANG ORANG LAIN SAJA....
BERBELIT-BELIT MENJAWAP SOALAN.....
10 PEMIMPIN PAS 10 JAWAPANNYA......

SAMPAI SEKARANG MASIH MENAFIKAN BALAK HILANG....
DASAR...TAK TAHU MALU....INGAT DUIT SAJA.....
YANG MENANGGONG RAKYAT KECIL DITIMPA AZAB DAN BALA....

KESAN PERISTIWA DI ATAS......
ANDA BOLEH LIHAT....
AKHBAR HARAKAH TAK LAKU LAGI DI KELANTAN....
ORANG KELANTAN TIDAK PERCAYA KEPADA PAS LAGI.....
PAS KELANTAN PECAH BERPUAK-PUAK.....

ADA SEBAB.....ADA AKIBAT......
SEMUANYA DUIT PUNYA PASAL........

Anonymous said...

Lu fukir gua ada atum nak baca komwn walaunta2 pwmimpin nak jadi pm...

Ella...satu lagu baik punya

JANGAN TUNGGU LAMA LAMA
Nanti lama lama
Dia diambil orang

Kerna tunggu lama lama
Nanti lama lama
Tak dapatlahjadi Pm



Love u unta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails