Saturday, June 18, 2016

PRK: Wahid Senario Seru Pengundi Pilih Kepimpinan Ulama.



HALAMAN HIBURAN

PETALING JAYA: Kurang sehari Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar, PAS menggiatkan kempen dengan menggunakan tarikan personaliti TV.


Klip video memaparkan pelawak terkemuka Abdul Wahid Mohd atau Wahid Senario dimuat naik di laman sosial Facebook, di mana beliau menyeru pengundi memilih kepimpinan ulama.

“Pilih pemimpin berakhlak yang boleh memimpin kita.
“Pilihlah parti yang istiqamah memperjuangkan Islam. Nak selamat dunia, akhirat… ulamalah yang memimpin kita,” katanya.

Antara yang berkongsi video terbabit adalah Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.

PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar diadakan esok berikutan kematian Ahli Parlimennya Datuk Wan Mohammad Khair-il Annuar Wan Ahmad dan Datuk Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak Mei lalu.

Di Kuala Kangsar, calon PAS Dr Najihatussalehah Ahmad berdepan calon Barisan Nasional (BN) Datin Mastura Mohd Yazid, Dr Ahmad Termizi Ramli (Amanah) dan Izat Bukhary Ismail Bukhary (Bebas).

Manakala di Sungai Besar, calon PAS Dr Abdul Rani Osman ditentang calon BN, Budiman Mohd Zohdi dan Azhar Abdul Shukur dari Amanah.
Video 

48 comments:

Anonymous said...

Ya Allah, Pakatan Al Ahzab modern yg membenci hukum hukum syariah dan bertuankan Ketua Musyriqun dari Penang. Saudara seugama kami dari PAN dihasut oleh golongan Al Ahzab modern menentang Islamisasi negara. Berilah kemenangan kepada Islam, hancurkanlah Pakatan Al Ahzab baru ini

Ini buktinya tuan2. Saya copy paste dari Isma

http://www.ismaweb.net/2016/06/ruu-355-hakikat-pertembungan-islam-dan-bukan-islam-naib-presiden-isma/

RUU 355: Hakikat pertembungan Islam dan bukan Islam: Naib Presiden Isma

Jadi secara umum, bila kita melihat reaksi daripada bukan Islam terutamanya dan juga parti-parti samada parti itu daripada barisan pembangkang ataupun daripada pihak yang bersekutu dengan kerajaan.

Ia adalah merupakan satu reaksi yang memang kita sudah jangkakan daripada awal.

Pertamanya kerana, apabila kita melihat kepada cadangan pindaan terhadap rang undang-undang tersebut dan kesan kepada apa yang akan berlaku kepada negara kita, kita akan perlu juga untuk melihat apa agenda sebenar yang sedang dimainkan oleh pihak bukan Islam terutamanya DAP dan beberapa parti bukan Islam lain daripada Barisan Nasional

Kalau kita ingat dulu, mereka adalah merupakan satu kumpulan yang pernah memperjuangkan satu tuntutan yang kita panggil sebagai tuntutan Comango untuk mengubah beberapa perkara dalam perlembagaan di antaranya adalah mengecilkan bidang kuasa Mahkamah Syariah, ataupun mungkin kalau boleh hapus, dihapuskan terus.

Kemudian mengecilkan kuasa atau hak-hak istimewa orang Melayu, kemudian begitu juga mempertikaikan berkenaan tanah rizab dan seumpamanya.

Jadi, bila kita melihat ini sebenarnya memang berlaku pertembungan yang cukup kuat antara dua aliran.

Satu aliran yang berusaha untuk mengukuhkan konsep negara islam pada negara kita, kemudian satu lagi adalah satu aliran yang berusaha untuk menidakkan itu dan memberikan satu imej baru kepada Malaysia sebagai negara sekular atau negara bukan Melayu sebagai negara bukan Islam dan seumpamanya.

Ini sebenarnya hakikat yang berlaku. Jadi, apa yang berlaku ini merupakan satu titik daripada satu siri-siri yang panjang yang telah berlaku sebelum ini beberapa pertembungan dan akan berlaku seterusnya beberapa pertembungan yang lain.

Sebab itu saya tidak pelik apabila melihat sebahagian daripada bukan Islam begitu ghairah untuk menentang. Mereka mengatakan ini adalah hudud sebenar itulah, inilah.

Tapi sebenarnya adalah kerana ketakutan mereka, kerana RUU ini apabila digubal ataupun dipinda, ia akan mengukuhkan lagi konsep Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Jadi itu sebenarnya yang paling ditakuti oleh mereka.

Bila kita jawab, ini tiada kena mengena dengan orang bukan Islam pun, sebab bidang kuasa mahkamah syariah masih lagi kepada orang Islam sahaja di negeri negeri yang ada Sultan.

Jadi kenapa mereka takut?

Mereka takut kerana ini amat bertentangan dengan tuntutan tuntutan mereka sebelum ini. Iaitu tuntutan-tuntutan yang kita boleh tengok dalam tuntutan Comango, tuntutan beberapa menteri-menteri bukan Islam kepada kerajaan Malaysia, begitu juga tuntutan daripada persatuan-persatuan Cina, dan juga tuntutan lain yang terlalu banyak sekiranya hendak disenaraikan yang telah berlalu.

Sekiranya kita ambil sejarah sebelum merdeka lagipun, dengan tuntutan Malayan Union, kemudian tuntutan dalam penggubalan Perlembagaan 1948 dan begitulah seterusnya sampailah ke hari ini.

Jadi kita boleh faham, isu sebenar adalah isu pertembungan berkenaan tentang perjuangan dua pihak. Satu ingin mengukuhkan konsep negara Islam kepada negara Malaysia. Kemudian yang kedua, satu lagi pihak memperjuangkan supaya Malaysia diubah konsepnya kepada negara sekular, kepada negara bukan Melayu kepada negara bukan Islam.

Naib Presiden 1 Ikatan Muslimin Malaysia (Isma)
Ustaz Muhammad Fauzi Asmuni

Anonymous said...

DAP menghina bulan Ramadhan dan orang Islam bila mahu buat minum BEER beramai2 jika PAN menang.

Adakah and bersetuju dengan Ketua Musyriqin ini?

Ingat PAN Ingat DAP
Ingat DAP Ingat Hina Islam

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

MUFTI PERAK BIDAS PRESIDEN PAS JUAL NAMA ALLAH UTK POLITIK

Sesiapa yang mengundi calon Barisan Nasional atau pakatan pembangkang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar tidak akan mendapat kemurkaan Allah, tegas Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

"Keadaan sekarang dalam waktu berkempen kita tidak payahlah kita nak menghukum orang berdosa atau celaka atau haram jika tidak sokong calon Pas.

"Dalam berkempen tak usah letak dosa ke tidak berdosa, eloklah jika kita nak memerintah, kita tunjukkan apa yang akan kita lakukan jika kita disokong pengundi dan kita menang.

"Tak payahlah... sudah-sudahlah nak kira dosa atau pahala tiap kali ceramah politik," kata Harussani kepada Malaysia Dateline.

Beliau diminta mengulas kenyataan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam ketika berucap di Sungai Besar bahawa memilih wakil rakyat adalah satu tanggung jawab, dan kalau apa yang diucapkan oleh ahli parlimen adalah salah, maka berdosa dan celakalah pengundi.
Pas sebelum ini mendakwa mereka yang mengundi calon parti itu akan mendapat ganjaran Allah.

Ini kerana ahli parlimen yang dipilih mewakili kerusi Sungai Besar dan juga Kuala Kangsar berpeluang membahas dan mengundi berhubung usul rang undang-undang persendirian Pindaan kepada Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) bagi memperkasakan kuasa mahkamah syariah pada sesi Parlimen akan datang.

Bagi Harussani, semua pihak perlu mempertahankan perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama negara.

"Dalam perlembagaan sudah menyatakan Islam adalah agama negara.

"Maknanya sesiapapun calon parti dan pengundi dalam pilihan raya, mereka terikat dengan perlembagaan itu dan tidak boleh mengabaikannya.

"Melainkan jika calon itu tidak mahu terikat dengan perlembagaan yang mengatakan bahawa Islam adalah agama rasmi negara, calon ini wajib kita tolak kerana ia jelas bertentangan dengan perlembagaan dan agama Islam itu sendiri.

Anonymous said...

Ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS telah menjadikan Islam sebagai matlamat dan objektif perjuangan PAS dari dulu, kini dan selamanya sejak penubuhan PAS.

Kegigihan para ulama Islam dan parti Islam PAS menyerus umat Islam kembali kepada Islam dan berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah amat dibenci dan ditentang oleh musuh-musuh Islam yang terdiri dari pemimpin-pemimpin parti kafir, parti liberal dan golongan munafik yang lebih suka melihat umat Islam mengamalkan kemungkaran dan kesesatan.

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.(Al-Baqarah 2:120)

Musuh-musuh Islam sentiasa menyerang, menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah ulama Islam dan PAS supaya orang ramai membenci ulama Islam dan PAS. Lihat sahajalah website-website anti-Islam dan komen-komen yang di tulis oleh barua-barua musuh Islam dalam pelbagai websites yang mengandungi pelbagai maki hamun, penghinaan dan fitnah yang ditujukan kepada ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS. Ini jelas menunjukkan barua-barua musuh Islam dan pemimpin mereka sangat tidak bermoral dan mereka amat bencikan umat Islam dan agama Islam.

Maka kita tidak merasa hairan melihat musuh-musuh Islam memperkenalkan dan mempromosi pelbagai ideologi sesat lagi menyesatkan seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme, hedonisme dll iaitu kebebsan melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad untuk menyesatkan umat Islam dan menjauhkan umat Islam dari agama Islam.

Apabila umat Islam menjadi lemah, musuh-musuh Islam akan menindas umat Islam dan menghalang umat islam dari mengamalkan ajaran Islam dan hukum Allah. Negara Peranchis telah mengharamkan umat Islam menutup aurat. Negara China pula telah mengharamkan umat Islam dari berpuasa dll. Israel telah menghalang umat Islam dari beramal ibadat dalam Masjid Al-Aqsa dll. Tentera Amerika dan Israel telah menyerang dan memusnahkan masjid-masjid di Iraq, Lebanon, Libya, Yaman, Afghanistan dll.

Dan di negara kita Ketua Musyrikin Roket dan barua-baruanya telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menghasut orang ramai menentang Islam secara terbuka. Mereka telah menghina khutbah Jumaat dan pakaian menutup aurat umat Islam dll secara terbuka dan berpuluh-puluh kampung umat Islam telah dirobohkan semasa pemerintahan rejim roket dll sedangkan kaum roket pula mendapat hak milik tanah 999 tahun.

Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.(A-li'Imraan 3:28)

Berdasarkan A-li'Imraan 3:28, umat Islam wajib mengundi dan melantik calon yang beriman dan takut pada Allah menjadi pemimpin mereka dan umat Islam tidak boleh mengundi dan melantik orang kafir dan barua mereka yang menjadi proksi parti kafir.

Anonymous said...

Jawapan untuk Anon 6:00 PM

Tidakkah Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria tahu jika rakyat memilih calon yang tidak bermoral menjadi pemimpin, kesannya amat buruk kepada rakyat dan negara?

Tidak berdosakah rakyat setiap kali pemimpin yang mereka undi dan lantik menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menipu dan menzalimi rakyat dan melakukan pecah amanah dan salah guna kuasa?

Bukankah rakyat juga berdosa kerana mereka memberi kuasa kepada pemimpin yang tidak bermoral sedangkan mereka boleh memilih orang yang beriman dan takut pada Allah untuk menjadi pemimpin rakyat?

Suatu ketika seorang lelaki datang bertanya kepada Sufyan al-Thauri, “Saya ini penjahit pakaian raja (pemerintah ) yang zalim, adakah saya termasuk dalam kalangan penyokongnya.”

Sufyan al-Thauri menjawab, “Anda bukan golongan penyokong tetapi anda adalah dari golongan penzalim itu sendiri. Golongan penyokong ialah orang yang menjual kepada anda jarum dan benang (untuk menjahit).”

Sifat cenderung menyokong kezaliman dan orang yang zalim sama ada dengan hati atau dengan tindakan dan perkataan, sama ada dilakukan oleh orang Islam atau bukan Islam akan membawa padah. Allah berfirman dalam Surah Hud ayat 113:

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan.(Hud 11:113)

Anonymous said...

Anon 6:19pm

Tidakkah walaun2 PIS sedar presiden PIS sendiri kerap ponteng sidang parlimen?.

Adakah mendpt ganjaran dari Allah kalo mkn elaun haram hasil cukai duit rakyat?

Bagaimana dgn wakil2 rakyat PIS yg duduk diam besarkn perut dlm parlimen tanpa berbahas memperjuangkan isu2 penyelewengan, penindasan kpd rakyat marhaen dan rasuah pemerintah?

Adakah Hadi dan Haron din berbaik dgn pemerintah yg zalim dan menindas mendapat ganjaran dari Allah? PIS ni ramai ulama yg cuba memesongkan akidah ahli2nya utk tujuan politik.

Sudah2lah PIS nak menjual agama. Yg beri kenyataan bidas pun bertaraf mufti. Takkan dia pun barua DAP.

Berhentilah jadi parti pemfitnah spt mana Hadi presiden PIS sendiri diakui mahkamah membuat fitnah.

Anonymous said...

Kalau hudud Allah dilaksanakn, apa hukuman yg setimpal utk Hadi yg didapati oleh mahkamah dia ada membuat ucapan berunsur fitnah? Saja nak tanya..

Cakap biar serupa bikin. Jgn memalukan Islam.

Anonymous said...

Anon 8:27 PM dan Anon 8:32 PM telah menulis komen yang mengandungi fitnah untuk memburuk-burukkan TGHH. Sebagai contoh:

(1) Anon 8:27 PM menulis Adakah Hadi dan Haron din berbaik dgn pemerintah yg zalim dan menindas mendapat ganjaran dari Allah? PIS ni ramai ulama yg cuba memesongkan akidah ahli2nya utk tujuan politik.

Jawapan kita:
Allah dan RasulNya memerintahkan umat Islam menjaga hubungan persaudaraan di antara umat Islam maka tindakan TGHH dan PAS menjalin hubungan persaudaraan (Silaturahim) dengan pemimpin dan pengikut UMNO dan menasihati mereka kembali kepada ajaran Islam adalah selaras dengan ajaran Islam.

Nampaknya kaum munafik dan barua-barua pemimpin parti kafir amat benci melihat umat Islam menjalin hubungan Silaturahim di antara mereka.


(2) Anon 8:27 PM menulis Sudah2lah PIS nak menjual agama.

Jawapan kita:
Jika TGHH dan PAS dikatakan menjual agama kerana TGHH dan PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah dan menyeru manusia kembali kepada Islam, maka kita pun mahu menjual agama untuk mendapat keuntungan di akhirat.

Nampaknya kaum munafik dan barua pemimpin parti kafir amat benci melihat ulama Islam dan PAS menyeru manusia kembali ke jalan Allah.


(3) Anon 8:27 PM dan Anon 8:32 PM cuba menfitnah TGHH dengan tuduhan fitnah yang tidak berasas.

Jawapan kita: Media massa sendiri telah menafikan dakwaan Anon 8:27 PM dan Anon 8:32 PM.

PUTRAJAYA - [DIKEMASKINI] Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bebas daripada saman fitnah RM2 juta yang difailkan bekas calon PKR bagi kawasan Dun Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin.

Ini berikutan keputusan panel tiga hakim Mahkamah Persekutuan di sini, hari ini yang menolak permohonan Mohd Shamsul bagi kebenaran merayu di Mahkamah Persekutuan, dalam usaha membatalkan keputusan Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi.

Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu pada 16 Disember tahun lepas menolak saman fitnah Shamsul terhadap Abdul Hadi dan Mahkamah Rayuan pada Mei lepas, mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi itu.

Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md Raus Sharif yang mengetuai panel itu turut memerintahkan Mohd Shamsul membayar kos RM10,000 kepada Ahli Parlimen Marang berkenaan.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/semasa/presiden-pas-bebas-saman-fitnah-rm2-juta-1.437836

Nampaknya kaum munafik dan barua-barua pemimpin parti kafir terlalu terdesak untuk menfitnah TGHH sehingga menuduh TGHH menfitnah orang walaupun mahkamah telah membebaskan TGHH dari tuduhan fitnah!

Maka jelaslah kaum munafik dan barua-barua pemimpin parti kafir mengidap penyakit mental yang kronik sehingga mereka membuat dakwaan palsu dan karut terhadap ulama Islam dan parti Islam

Anonymous said...

TUDUHAN FITNAH TANPA BUKTI DARI HADI YG NAK LAKSANAKAN HUDUD PAS

https://youtu.be/i2Yy1uEoj_0

Anonymous said...

KATA KATA HADI ADA BERUNSUR FITNAH.

Peguam yg mewakili Abdul Hadi, Asmuni Awi berkata kpd pemberita, mahkamah menolak saman itu kerana Abdul Hadi selaku defendan diberikan perlindungan bersyarat oleh undang-undang dalam memberikan ucapan ataupun kenyataan atas kepentingan umum.

“Mahkamah mendapati kata-kata yg disebut Abdul Hadi dalam ucapannya pada malam berkenaan adalah sebagai kata-kata yang berunsur fitnah”.

“Bagaimanapun, mahkamah memutuskan bahawa kata-kata itu tidak merujuk kpd plaintif..pihak plaintif gagal membuktikan apa yg disebutkan itu sebenarnya merujuk kpd plaintif.” katanya.

Mohd Shamsul selaku plaintif hadir bersama peguamnya A. Vasudevan manakala Abdul Hadi tidak hadir prosiding mahkamah kali ini.

Anonymous said...

AMANAT HADI

Saudara-saudara sekalian percayalah, kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekalian.

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, kita tidak perlu masuk Hindu, kita tidak perlu masuk Kristian, tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan politik suku, agama suku’.

Anonymous said...

Inilah teks apa yang dikenali sebagai “Amanat Hadi Awang 1981". Ia sebenarnya adalah sedutan daripada ucapan Presiden Pas itu di Kampung Banggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981.

Amanat Hadi Awang 1981" ini telah dicetak dan disebarkan ke merata pelosok negara oleh Pas. Ia memberi kesan kepada para pengikut yang taksub. Sejak daripada itu, bermulalah episod UMNO dikafirkan! Ahli UMNO dikafirkan! Indoktrinasi yang menghalalkan penentangan terhadap UMNO sebagai jihad, dan mati menentang UMNO adalah syahid per se!

Sembahyang bermakmum dengan imam UMNO tidak sah, sehingga timbul masalah solat dua imam! Nikah oleh kadi UMNO tidak sah, sehingga timbul masalah perlunya bernikah semula!

Sembelihan orang UMNO haram dimakan, hingga timbul masalah tidak mahu makan masakan orang UMNO! Kenduri orang UMNO haram dihadiri, sehingga berlaku peristiwa pulau-memulau! Jenazah orang UMNO haram disolatkan, sehingga ada imam Pas tidak mahu menyembahyangkan jenazah ahli UMNO! Bercerai suami isteri!

Berpecah kaum keluarga! Berpisah anak beranak! Hancur rosak perpaduan kampung dan negara!
Kemuncak kepada kafir-mengkafir ini ialah peristiwa Memali di Baling Kedah pada 19 November 1985.

Empat tahun setelah Amanat Hadi Awang 1981 bertebaran dan bersemadi di lubuk pemikiran ahli Pas, Kampung Memali digemparkan dengan peristiwa berdarah pada pagi yang hitam itu.

Allahyarham Ustaz Ibrahim Mahmud @ Ustaz Ibrahim Libya, bekas pegawai dakwah Pusat Islam sanggup meninggalkan kerjanya; gaji ribuan dibuang; bilik kerja air-cond ditinggalkan! Ustaz Ibrahim Libya pulang ke kampungnya di Memali dengan harapan dan perjuangan untuk menegakkan sebuah negara Islam yang melaksanakan undang-undang Islam, Amanat Hadi Awang jelas terpampang di dinding pusat kegiatan Kampung Memali.

Dalam peristiwa berdarah 18 November 1985, empat anggota polis Melayu-Islam dibunuh. Pasukan keselamatan mengambil tindak-balas yang berakhir dengan Ustaz Ibrahim Libya terkorban bersama 13 lagi pengikutnya.

Sepantas kilat Ibrahim Libya dan pengikutnya yang terkorban diisytiharkan mati syahid oleh Pas. Jenazah mereka tidak dimandikan, tidak dikafankan. Sebaliknya jenazah mereka terus disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Parit Panjang dalam keadaan berlumuran darah!
Apakah yang mendorong Ibrahim Libya mengambil tindakan nekad bertempur dengan pihak polis! dan membunuh empat anggota polis. Anggota polis yang Satu Tuhan, Satu Nabi, Satu Kitab, Satu Qiblat dan Satu Akidah dengan mereka!

Adakah Ibrahim Libya dan pengikutnya terpengaruh dengan Amanat Hadi Awang 1981, yang menghalalkan jihad terhadap UMNO? Adakah Ibrahim Libya dan pengikutnya beranggapan polis yang dibunuh adalah polis UMNO maka halal dibunuh? Adakah Ibrahim Libya dan pengikutnya merasakan bahawa kematian akibat bertempur dengan polis itu adalah mati syahid? Ini semua adalah persoalan yang hanya Allahyarham Ustaz Ibrahim Libya dan pengikutnya yang terkorban sahaja boleh menjawab.

Tetapi yang pastinya, dalam bumi Malaysia negara umat Melayu-Islam ini, ada 14 jenazah umat Melayu-Islam yang tidak dimandikan, tidak dikafankan kerana dikatakan syahid! Adakah umat Melayu-Islam gagal melaksanakan fardhu kifayah? Siapa yang wajar menanggung semua ini di hadapan Allah nanti?

Anonymous said...

LEBAI2 MUSANG BERJANGGUT DLM PAS DAN WALAUN2 MEREKA PERJUDI ISLAM DAN MENJUAL AGAMA UTK HABUAN DUNIAWI.

Muadz bin Jabal membagi ulama sû’ di dalam tujuh tingkatan neraka.

Tingkat pertama: ulama yang jika mengingatkan manusia, ia bersikap kasar; jika diingatkan manusia, ia menolak dengan tinggi hati.

Tingkat kedua: ulama yang menjadikan ilmunya alat untuk mendapatkan pemberian penguasa.

Tingkat ketiga: ulama yang menahan ilmunya (tidak menyampaikannya).

Tingkat keempat: ulama yang memilih-milih pembicaraan dan ilmu guna menarik wajah orang-orang dan ia tidak memandang orang-orang yang memiliki kedudukan rendah.

Tingkat kelima: ulama yang mempelajari berbagai perkataan dan pembicaraan orang Nasrani dan Yahudi guna memperbanyak pembicaraannya.

Tingkat keenam: ulama yang mengangkat dirinya sendiri seorang mufti dan ia berkata kepada orang-orang, “Bertanyalah kepadaku.” Orang itu ditulis di sisi Allah sebagai orang yang berpura-pura atau memaksakan diri dan Allah tidak menyukai orang demikian.

Tingkat ketujuh: ulama yang menjadikan ilmunya sebagai kebanggaan dan kepuasan intelektual saja. [7]

Karena semua itu, al-Ghazali mengingatkan, “Hati-hatilah terhadap tipu daya ulama sû’. Sungguh, keburukan mereka bagi agama lebih buruk daripada setan. Sebab, melalui merekalah setan mampu menanggalkan agama dari hati kaum Mukmin. Atas dasar itu, ketika Rasul saw ditanya tentang sejahat-jahat makhluk, Beliau menjawab, “Ya Allah berilah ampunan.” Beliau mengatakannya sebanyak tiga kali, lalu bersabda, “Mereka adalah ulama sû’.”

Anonymous said...

Anas meriwayatkan:
الْعُلَمَاءُ أَمَنَاءُ الرُّسُلِ مَا لَمْ يُخَالِطُوْا السُّلْطَانَ وَ يُدَاخِلُوْا الدُّنْيَا فَاِذَا خَالَطُوْا السُّلْطَانَ وَ دَاخَلُوْا الدُّنْيَا فَقَدْ خَانُوْا الرُّسُلَ فَاحْذَرُوْهُمْ وَفِيْ رِوَايَةٍ لِلْحَاكِمِ فَاعْتَزِلُوْهُمْ

Ulama adalah kepercayaan para rasul selama mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Karena itu, jauhilah mereka. (HR al-Hakim).

Hal itu karena, jika ulama bergaul dengan penguasa dan sering mendatanginya, yang diharapkan adalah dunia. Tentu yang dimaksud bukan ulama yang datang untuk beramar makruf nahi mungkar dan mengoreksi penguasa.

Rusaknya ulama di antaranya karena sifat tamak terhadap dunia. Ad-Darimi menuturkan, Umar bertanya kepada Kaab, “Apa yang mengeluarkan ilmu dari hati ulama?”

Kaab menjawab, “Ketamakan.”

Keluarnya ilmu dari hati maksudnya bukan dilupakan, tetapi ilmu itu ditinggalkan, pengaruhnya hilang dan tidak lagi dijadikan tuntunan. Hal itu sama saja dengan menukar ilmu atau agama dengan dunia. Inilah satu di antara karakter ulama sû’. Ulama demikian lebih layak di neraka.

Anonymous said...

ADAKAH TIMB. MENTERI MELAYU UMNO INI AKAN DIFITNAH SBG BARUA DAP DAN DIKAFIRKAN OLEH HADI DAN WALAUN2 PENJUAL AGAMA KERANA MENOLAK HUDUD PAS?

Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.

“Untuk kuasa, satu parti memainkan isu pelaksanaan hudud seolah-olah ia teramat penting dalam Islam berbanding mempromosikan konsep keadilan, ketelusan, urus tadbir baik yang lebih penting daripada hukuman hudud.

“Hudud hanya komponen kecil dalam perundangan Islam membabitkan enam jenayah iaitu zina, mencuri, bersekedudukan, rompakan, minum arak dan murtad,” katanya ketika menyampaikan ucapan pada Sidang Kemuncak Kepimpinan dan Aspirasi Kebangsaan, di sini, hari ini.

Asyraf berkata, keperluan untuk mendapatkan bukti yang disyaratkan terlalu sukar untuk tujuan pendakwaan, seperti bilangan saksi dan keperibadian saksi itu.

Katanya, tiada mana-mana pihak boleh mengatakan hukum Allah SWT tidak relevan, tetapi apa yang diperdebatkan ialah perkara yang ditekankan dalam sistem keadilan.

“Jika kita tidak boleh mendapatkan keadilan dalam pelaksanaan hudud, maka lebih baik kita mengambil pendekatan berbeza. Islam bukan hanya hukuman tetapi menegakkan keadilan,” katanya lapor Free Malaysia Today

Unknown said...

Kalau pisahkan agama dari politik apa kita nak panggil?

Kalau ikut pandangan sedemikian, maknanya dibolehkan merasuah pengundi kerana ianya tidaklah berdosa sbb politik tak de kena mengena dgn dosa pahala?

Anonymous said...

Kalau pisahkan agama dari politik apa kita nak panggil?

KITA PANGGIL SAJA PAS PIS PUS!

Anonymous said...

MENGGUGUT PENGUNDI2 DGN SYURGA NERAKA, DOSA PAHALA, MELANTIK DIRI SENDIRI JD WAKIL TUHAN ITU PUN SATU RASUAH JUGAK. LAGI BESAR RASUAHNYA KERANA MEMPOLITIKKAN ALLAH DAN ISLAM.

SBB YG MENGGUGUT PUN SELALU PONTENG SIDANG PARLIMEN, MAKAN DUIT RAKYAT ELAUN HARAM.

Unknown said...

Berunsur fitnah adalah hanya takrifan hakim perbicaraan.. kita pun boleh mentakrifkan bahawa plaintif cuba memfitnah TGHA kerana ketika perbicaraan, plaintif kerap tidak hadir ke mahkamah utk mengemukakan bukti..

Unknown said...

Terbaik.. perjuangan PAS adalah jihad.. perjuangan PAN pula adalah jirat..

Anonymous said...

Jihad sesat berimamkan ulama su'. Mensyirikkan Allah dan memesong akidah pengikut2 taksub.

Unknown said...

Syahid kerana perjuangkan islam tak perlu dimandikan.. tidak sesekali jika perjuangkan agenda DAP..

Unknown said...

Ulamak yg membenarkan melanggar baiah adalah termasuk dlm kategori ulamak su'..

Anonymous said...

Anon 11:13 PM,

Jika Abdul Hadi dalam ucapannya pada malam berkenaan adalah sebagai kata-kata yang berunsur fitnah, mengapa mahkamah membebaskan TGHH dari tuduhan fitnah? Apakah nama orang yang ditujukan fitnah tersebut?

Anonymous said...

Skrg kita dah boleh sepentas berbaju pink sedondon dgn parti penyamun politik suku agama suku.

Ini namanya jihad dedak.

Anonymous said...

Anon 11:15 PM,

Jika kerajaan sekular dipisahkan dari kuasa politik, kerajaan sekular tersebut tidak boleh berfungsi kerana tiada kuasa. Tanpa kuasa politik, pemimpin-pemimpin sekular tidak boleh memerintah rakyat dan negara.

Jika politik dipisahkan dari Islam, umat Islam tidak boleh memerintah negara dan melaksanakan undang-undang Syariah kerana tidak mempunyai kuasa politik. Tanpa kuasa politik,umat Islam tidak mempunyai kuasa untuk melaksanakan semua aspek pentadbiran negara Islam.

Undang-undang Syariah yang berdasarkan Al-Qur'an dan Sunnah gagal dilaksanakan di negara ini kerana umat Islam dan parti Islam yang memperjuangkan ajaran Islam dan hukum Allah tidak mempunyai kuasa politik yang kuat untuk menggubal dan melaksanakan undang-undang Syariah.

Allah dan RasulNya memerintahkan umat Islam melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah maka politik tidak boleh dipisahkan dari Islam. Di peringkat awal Islam, Nabi Muhammad dan khalifah-khalifah selepas baginda telah diberikan kuasa politik untuk memerintah negara Islam dan melaksanakan undang-undang Syariah.

Sebagai contoh, hukuman mencuri jika cukup syaratnya ialah potong tangan. Bagaimana umat Islam boleh melaksanakan hukum potong tangan jika mereka tidak mempunyai kuasa politik?

Ini bererti politik tidak boleh dipisahkan dari Islam. Dan umat islam wajib memberikan kuasa politik kepada ulama-ulama Islam dan parti Islam yang berusaha menubuhkan negara Islam dan melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah.

Dr. Schacht berkata :" Islam lebih dari sekadar agama, ia juga mencerminkan teori-teori perundangan dan politik. Dalam ungkapan yang lebih sederhana, ia merupakan sistem peradaban yang lengkap, yang mencakup agama dan negara secara bersamaan".

Prof. R. Strothmann berkata : "Islam adalah suatu fenomena agama dan politik. Kerana pembangunnya adalah seorang Nabi, yang juga seorang politik yang bijaksana, atau "negarawan".

Prof D.B. Macdonald berkata : "Di sini (di Madinah) dibangun negara Islam yang pertama, dan diletakkan prinsip-prinsip utama dalam undang-undang Islam".

Kesimpulan: Hanya manusia bodoh, buta dan pekak sahaja yang memisahkan politik dari Islam.

Anonymous said...

Parti ajaran sesat yg menggadaikan kaum wanita spt brg dagangan. Parti perosak rumahtangga orang.

Anonymous said...

Dapat wahyu dari Allah ke ni mcm tuan presiden yg lantik diri sendiri jd wakil tuhan?

Anonymous said...

Hanya manusia yg bodoh, buta dan pekak saja yg nak pertahan parti perdagangkan agama utk politik.

Selama lebih 60thn PAS sama2 berkiblatkan demokrasi mcm parti2 politik sekular yg lain. Politik suku agama suku.

Anonymous said...

Kita dapati barua-barua upahan yang menjijikan telah mencipta pelbagai dakwaan karut untuk menghina, memaki hamun, menfitnah dan memburuk-burukkan TGHH, ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS kerana pemimpin-pemimpin kafir dan munafik amat benci melihat TGHH, ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah.

Semua tuduhan tanpa bukti terhadap TGHH, ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS adalah fitnah semata-mata yang telah dicipta oleh musuh-musuh Islam untuk memburuk-burukkan pejuang Islam!

Barua-barua upahan yang menjijikan dan pemimpin-pemimpin kafir dan munafik mereka menentang ajaran Islam dan hukum Allah kerana mereka lebih suka melihat umat Islam melakukan kemungkaran dan kesesatan tanpa sebarang sekatan dan halangan. Matlamat mereka ialah umat Islam menjauhi Islam dan seterusnya murtad !

Oleh sebab itu umat Islam mestilah sentiasa menyokong ulama-ulama Islam dan parti Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah supaya rancangan jahat musuh Islam gagal dilaksanakan.

Anonymous said...

Gi google transkrip soaljawap dlm mahkamah kes pil kuda Hadi. Dgn jelas Hadi memfitnah cuma tk sebut nama.

Hadi terima berita dari org yg fasik tanpa ada siasatan terus buat tuduhan fitnah. Pemimpin beginikah yg nak buat keadilan mengikut Islam? Alamatnya hancur.

Anonymous said...

Walaun ni dari parti pemfitnah Pas. Habis semua org yg tak setuju dgn ulama2 su dlm Pas ko panggil barua DAP termasuk mufti Perak, Dr Asyraf Wajdi.

Najib yg kata undang2 hudud akan buat negara huru hara pun barua DAP lah tu.kikiki

Anonymous said...

Anon 11:16 PM,

Kamu telah membuat tuduhan yang tidak adil terhadap mangsa-mangsa Memali sedangkan kamu bukan hakim mahkamah. Ini bererti kamu telah mendahului mahkamah! Bukankah ini bererti kamu telah menghina mahkamah dan menfitnah mangsa-mangsa Memali?

Mengapakah kes Memali ini tidak dibicarakan dalam mahkamah jika kerajaan yakin kerajaan benar? Mengapa perbicaraan kes Memali selalu ditangguhkan jika kerajaan yakin kerajaan benar? Jika kes Memali telah dibicarakan di mahkamah, apakah keputusan mahkamah?

Balu Ibrahim Libya ceritakan kisah sebenar di mahkamah
http://www.tranungkite.net/lama/b04/harakah607.htm

Mengenang Peristiwa Memali
http://www.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/38538-mengenang-peristiwa-memali

Anonymous said...

Anonymous 1:35 AM menulis Gi google transkrip soaljawap dlm mahkamah kes pil kuda Hadi. Dgn jelas Hadi memfitnah cuma tk sebut nama.

Jawapan kita:

Bagaimana boleh kamu menuduh TGHH tanpa sebarang bukti? Ini bererti kamu telah menfitnah TGHH. Kalau setakat tulis 'Gi google , budak tadika pun boleh 'Gi google.

Bagaimana TGHH boleh fitnah seseorang sedangkan dia tidak sebut nama? Ini jelas membuktikan Anonymous 1:35 AM adalah pendusta yang menjijikan!


Anonymous said...

Kalau setakat Anonymous 1:35 AM tulis 'Gi google' selepas menuduh TGHH, budak tadika pun boleh tulis 'Gi google'. Ini bererti Anonymous 1:35 AM tidak mempunyai sebarang bukti terhadap TGHH !

Kalau begitu Anonymous 1:35 AM bebas menuduh orang lain tanpa bukti. Bila kita minta bukti, Anonymous 1:35 AM akan jawab 'Gi google'.

Anonymous 1:35 AM adalah contoh makhluk yang meletakkan otaknya di tapak kaki.

Anonymous said...

PAS DAH GANTI UMNO SBG PARTI PEMFITNAH

ISU AZAN : USTAZ MOHON MAAF...

Ustaz Shaharuddin Ibrahim telah memohon maaf berhubung ceramah beliau yang mendakwa Pulang Pinang tidak membenarkan azan.

"Saya memohon maaf dan berjanji tidak akan ulangi lagi," katanya ketika saya menghubunginya tadi.

Ditanya sebab beliau membuat kenyataan itu, YDP PAS Padang Serai itu menjelaskan, beliau mendapat maklumat daripada anak khariah ketika berceramah di sebuah masjid di Pulau Pinang.

"Mereka memberitahu saya, di Pulau Pinang azan tidak boleh menggunakan pembesar suara di luar masjid, hanya boleh di dalam masjid," jelasnya.

Namun, setelah saya jelaskan kedudukan sebenar beliau akur dan memohon maaf.

Anonymous said...

PEMIMPIN2 ATASAN BERPELUKAN SEDONDON PINK, PENYOKONG2 PARTI YG TAKSUB OTAK DI KAKI BERGADUH SESAMA MELAYU DAN ISLAM.

Penyokong PAS dan BN bergaduh, dua laporan polis dibuat.

KUALA KANGSAR: Pergaduhan tercetus antara penyokong PAS dan penyokong BN di sini petang tadi, menyebabkan seorang penyokong BN cedera di kepala, lapor FMT.

Faizul Fadli Yaakob, 31 tahun, cedera di kepala sehingga terpaksa dibawa ke Hospital Kuala Kangsar akibat didakwa dipukul dengan kayu oleh seorang penyokong PAS.

Dalam rakaman yang dikongsikan di halaman Facebook Friend of PAS, pergaduhan itu tercetus di hadapan Bilik Gerakan PAS UPU Taman Bunga Raya petang tadi.

Dalam rakaman itu, sejumlah sepuluh penyokong BN bertikam lidah dengan penyokong-penyokong PAS.

“Jangan kacau markas kami. Kami tak kacau markas kamu. Biarkan,” kata seorang perempuan dipercayai penyokong PAS, cuba meredakan keadaan.

Menurut adik mangsa, Mohd Faris Solehin Yaakob, 23 tahun, yang terlibat dalam pergaduhan, ia bermula apabila rombongan yang diketuai MB Terengganu Ahmad Razif Abdul Rahman singgah ke markas PAS ketika berkempen di rumah sekitarnya.

“Kebetulan kami baru selesai melawat rumah di sekitar. Kami mahu mengagihkan nasi dagang kepada mereka tapi mereka tidak mahu terima.

“Pertelingkahan tercetus. Seorang daripada mereka menolak ayah saya sehingga jatuh. Saya pukul balik, takkan nak biarkan mereka buat ayah saya macam itu.

“Pergaduhan pun tercetus, dan ada seorang yang memegang bendera PAS memukul kepala abang saya dengan kayu bendera sehingga berdarah,” katanya ketika ditemui di Hospital Kuala Kangsar tadi.

Pergaduhan terlerai tidak lama kemudian kerana perlu membawa Faizul Fadli ke hospital untuk dirawat. Bapa mangsa, Yaakob Saarih, 63 tahun membuat laporan polis berhubung insiden itu. Mereka ceroboh tempat kita.

Pesuruhjaya PAS Perak Razman Zakaria berkata, pihaknya turut membuat laporan polis di IPD Kuala Kangsar berhubung insiden itu.

“Ia bermula kerana mereka (BN) ceroboh tempat kita. Malah seorang petugas kami juga ditendang.

“Sekarang kami sedang buat laporan polis, dan kita serahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya ketika dihubungi.

Anonymous said...

https://youtu.be/TBwxI-AbJ6k

KISAH BENAR PIMPINAN ATASAN PAS REMBAT DUIT TABUNG MEMALI.

Penceritaan detail tentang bagaimana duit tabung Memali diseleweng oleh pimpinan atasan Pas.

Malah sejak tabung tu 'ghaib' Pas pusat pun tak ambil peduli, malah tak ambil tindakan pun keatas orang yang bertanggungjawab songlap tabung tersebut.

Kesiann kesiann.. sudah la dipergunakan hidup mereka oleh Pas. Sampai tabung Memali pun Pas seleweng. Kesian la nasib balu-balu Memali yang hidup mereka dipergunakan Pas!

Anonymous said...

HADI AWANG PRESIDEN PARTI ISLAM SEMALAYSIA YG MENGKAFIRKAN UMNO BERADA DI KANDANG PESALAH DITUDUH MEMFITNAH TANPA BUKTI NYATA.

TRANSKRIP SOAL JAWAB DLM MAHKAMAH KES PIL KUDA HADI AWANG

PEGUAM PLAINTIF: Dato'Seri merujuk kepada penyata saksi Dato'Seri soalan 1 hingga 23 yang telah Dato'Seri bagitahu tadi ada atau tidak Dato'Seri menafikan memberi ceramah yang mengatakan yang ada calon calon bertindih kerusi jual pil kuda?
HADI AWANG: tidak

PP: Dato'Seri setuju dengan saya Dato'Seri ada memberi ceramah yang mengatakan calon calon bertindih kerusi jual pil kuda?
HA: saya sebut secara umum

PP: ada Dato'Seri sebut tentang calon calon bertindih kerusi ini menjual pil kuda?
HA: ada

PP: Dato'Seri merupakan ahli majlis presiden pr bukan ?Dato'Seri
HA: betul

PP: sebelum apa apa percalonan untuk bertanding akan bersetuju meletakan calon mana yabg akan bertanding di kerusi kawasan mana?
HA: kita diberi senarai nama secara umum menyeluruh adapun menentukan terpulang pada negeri masing masing

PP: ada majlis sebagai ahli majlis ada bersidang untuk menyelaras untuk percalonan kerusi bertanding sebelum 20 april?
HA: secara umum kita menerima daripada negeri terlebih dahulu

PP: dan ada Dato'Seri selaku ahli majlis presiden pr untuk gugurkan calon calon yang akan bertindih kerusi dengan pas pkr?
HA: tidak,,,,, tidak,,,,,,,,,, kerana itu terpulang pada negeri masing masing

PP: setuju Dato'Seri tak gugur calon pas yang bertindih kerusi ini kerana nak kan kemenangan pas?
HA : kemenangan pakatan rakyat bukan pas sahaja

PP: Dato'Seri telah memberi ceramah mengatakan ada calon calon bertindih kerusi ini menjual pil kuda .Ada atau tidak Dato'Seri maklumkan kepada sesiapa di pkr?
HA: tidak saya menerima...errrr maklumat ...errrr daripada risikan parti ...errrr tentang calon calon secara umum oleh kerana keluar media saya terpaksa membuat kenyataan secara umum juga.

PP: media mana Dato'Seri keluarkan dulu calon calon pkr yang bertindih kerusi ini jual pil kuda?
HA: saya tidak ingat...errrr media ini menyebut calon pkr

PP: bila dato' sri terima maklumat mengatakan calon-calon kerusi bertindih jual pil kuda?
HA : tentang secara spesifik tidak ada cuma kita menerima calon -calon tidak mempunyai kelayakan.

PP: adakah dato' seri terima maklumat sebelum atau selepas pencalonan untuk PRU 13?
HA: menerima umum sebelum pencalonan. kalau menerima selepas pencalonan tidak ada makna apa-apa lagi.

Anonymous said...

PP : dato' seri kata terima maklumat,boleh bg tahu sape yg beri maklumat ini kpd dato' seri?
HA : risikan parti.

PP: dan selepas terima maklumat ini, ada atau tidak dato' seri telepon atau memaklumkan kepada ke pimpinan PKR tentang maklumat yang dato' seri telah terima bahawa calon-calon bertindih kerusi ini ada jual pil kuda?
HA: Tidak. itu urusan negeri masing-masing.

PP: ade dato' seri telefon?
HA: tidak ada.

PP: dato' seri merupakan presiden pas , betul?
HA: ya, betul.

PP: sebagai presiden pas, yang diberi tanggungjawab besar untuk pastikan kemenangan PR telah terima maklumat tapi tidak salurkan maklumat itu kepada pucuk kepimpinan PKR?
HA: itu terpulang kepada kepimpinan masing-masing.

PP: ada Dato'Seri bagitahu atau tidak?
HA: tentang

PP: terima maklumat ada rsisikanmangatakan ada calon calon jual kuda ini?
HA : itu ada maklumat secara umum saya sudah tentu bagitahu maklumat cara umum yang berkait dengan akhlak dan sudah tentu tidak ?wajar bagi saya menyenaraikan orang oranya dan tidak wajar bagi saya menyenaraikan nama namanya.

PP: ada Dato'Seri maklum kepada pucuk kepimpinan pkr
HA: Tidak

PP: tapi Dato'Seri pasti tentang maklumat ini boleh dipercayai maklumat ini?
HA: maklumat tentang

PP: yang mengatakan ada rsisikan mengatakan calon calon bertindih ini pkr jual pil kuda
HA: tidak khusus pkr sahaja,iya

PP: setuju Dato'Seri apabila taksebut nama calon yang terlibat Dato'Seri mengatakan calon yang bertindih kerusi dengan pas betul?

HA: iya, iya
PP: apabila Dato'Seri tak sebut nama calon yang terlibat ini akan menyebakan kesemua calon calon yang bertindih kerusi dengan calon pas dianggap sebagai penjual pil kuda?

HA : itu bukan urusan saya
PP: setuju atau tidak?
HA: itu bukan urusan saya
PP: setuju atau tidak
HA: itu bukan urusan saya itu pahaman masing masing
PP: setuju atau tidak
HA : saya tidak setuju begitu

PP: ada atau tidak Dato'Seri sebagai tok guru presiden pas mantan menteri besar terengganu ada membuat laporan polistentang calon calon yang menjual pilkuda ini?
HA : tidak tidak bagaimana nak buat laporan saya tak tahu orangya.

PP: Dato'Seri Dato'Seri sendiri tidak tahu siapa calon bertindih kerusi ini jual pil kuda?
HA : iya

PP: Dato'Seri sendiri membuat anggapan tentang kesemua calon mengatakan calon menjual pil kuda?
HA: itu tuduhan yang tidak betul saya menganggap kesemua calon menjual pil kuda itu tidak betul

PP:Dato'Seri tidak tahukan mana satu calon?
HA: ya

PP: kalau Dato' seri sendiri tidak tahu calon mana yang jual pil kuda, juga tidak pasti mana satu calon jual pil kuda, setuju kalau saya katakan tok guru menfitnah calon-calon yang bertanding kerusi bertindih. setuju atau tidak?
HA: tak setuju

PP : setuju kalau saya katakan dato' seri ceramah yang telah dibuat oleh dato' seri tanpa memberi nama spesifik calon-calon yang terlibat telah mengakibatkan plaintif hilang kepercayaan dan maruah diri tercemar dikalangan orang ramai.Setuju atau tidak?
HA: saya tidak setuju

PP: setuju dato' seri kalau saya katakan sebagai tok guru segala ucapan yang dato' seri beri dipercayai oleh masyarakat. Setuju?

HA: saya tidak setuju, sebab saya tidak sebut nama.
PP: (soalan ulangan) Soalan saya,
HA: ya?
PP: segala ucapan akan dipercayai oleh masyarakat.
HA: ya, dipercayai masyarakat dan dipercayai juga saya tak tuduh kepada sesiapa.
PP: dato' seri bersetuju yang dato' seri tidak berbohong kepada masyarakat apabila memberi ceramah.

HA: itu dosa besar dari segi agama islam. (Allahuakhbar!!!! (laungan dari penyokong pas))
PP: dato' seri tahu kalau bohong itu dosa besar semua..tahu semua...,tetapi dato' seri sendiri tidak tahu kebenaran risikan dato' seri kerana dato' seri tidal tahu calon mana yang menjual pil kuda.

Anonymous said...

HA: saya percaya pada risikan dan saya tidak sebut nama siapa yang menjual pil kuda tak ada sebab seseorang yang tidak disebut namanya merasa dia terkena begitu. (Allahuakhbar!!!! (laungan dari penyokong pas)

PP: kalau dato' seri sendiri tidak pasti calon mana setuju?sendiri tidak pasti? calon mana?
HA: ya

PP: dan dato' seri telah dengar cakap risikan ini percayai apa yang mereka cakap dan memberi ceramah betul?
HA: betul dan saya mahu calon yang mempunyai integeriti yang tinggi secara umum kepada pakatan rakyat. Oleh sebab itu ucapan saya umum.

PP: tapi umum itu ada tersentuh calon calonbertindih jual pil kuda?
HA: bukan.. edar dadah,berjudi,minum arak

PP : tapi tentang spesifik benda ini Dato'Seri tak pernah mencari kebenaran sebelum memberi ceramah siapa yang menjadi dalang jual pil kuda ini? ada atau tidak?
HA: saya bukan seorang hakim saya pemimpin parti saya tak jatuh hukuman pada orang.

PP: setuju saya katakan Dato'Seri beri ceramah ini hanya untuk kemenangan parti pas sendiri?
HA : kemenangan pakatan rakyat

PP: tetapi setuju kalau saya katakan Dato'Seri telah menfitnah dan mengtohmah mengatakan calon calon bertindih ini pkr jual pil kuda?
HA: siapa yang saya fitnah?

PP: setuju Dato'Seri kalau saya katakan dengan tidak menamakan nama secara spesik nama calon telah merosakkan nama baik plantif yang merupakan salah satu calon yang bertindih kerusi pas iaitu pas di bukit besi ? setuju atau tidak?
HA: tidak,,,,,,, tidak setuju

PP: dan setuju Dato'Seri tidak perdulikan kesan buruk terhadap calon calon pkr yang bertindih kerusi yang Dato'Seri telah menuduh sebagai tertilbat dalam kegiantan janeyah pil kuda?
HA: tidak,,,,, saya tak sebut pkr saya tak setuju

PP: Dato'Seri setuju bahawa shamsul ini adalah salah seorang calon pilihanraya pada pru 2013 setuju?
HA: itu terpulang pada pkr

PP: soalan saya setuju atau tidak pada piliharaya umum ke 13 nama en mohd shamsul ini telah dinamakan sebagai seorang calon pkr pada piliharaya umum ke 13 setuju atau tidak?
HA: itu saya tidak setuju,,,,,,,,,,,,,,,,,,apa-apa ulang balik soalan

PP: tak apa saya dah terima jawapan Dato'Seri
HA: ulang sekali lagi,ulang sekali lagi

PP: mintak mudahkan soalan
HAKIM: adakah tok guru tahu bahawa shamsul adalah calonpkr untuk bertanding di kawasan bukit besi yang meawakili pkr?

HA: ah,,,,,,,,,,,,, ah,,,,,,,,,,, saya tidak tahu.

BEGITULAH JAWAPAN DARI SEORANG PRESIDEN PARTI ISLAM YG NAK LAKSANAKAN HUDUD PAS (SAYA TIDAK TAHU...)

Dipetik dari blog erapasca

Anonymous said...

Berdasarkan komen-komen barua-barua upahan musuh Islam, mereka telah menuduh TGHH menfitnah seseorang. Bagaimana boleh mereka menuduh TGHH menfitnah seseorang jika TGHH tidak sebut nama orang tersebut? Ini bererti barua-barua upahan ini mengidap penyakit mental yang kronik.

Barua-barua upahan ini telah mencipta pelbagai fitnah untuk menfitnah ulama Islam dan parti Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini.

Sebaliknya, mereka bersetuju dengan musuh Islam apabila musuh Islam menghina ajaran Islam seperti khutbah Jumaat dan pakaian menutup aurat umat Islam. Mereka bersetuju dengan musuh Islam apabila musuh Islam menghina dan menentang hukum Allah. Bahkan mereka menghasut orang ramai menentang Islam.

Ini jelas membuktikan barua-barua upahan musuh Islam adalah munafik yang menjijikan!

Anonymous said...

Ko panggil org lain barua mcm presiden pemfitnah tu. Satu jari tunjuk kat orang empat jari lg tunjuk kat kebodohan diri ko sendiri.

Parti penjual agama dgn pengikut2 taksub pemfitnah yg mensyirikkan Allah dan Islam.

Anonymous said...

Ko fitnah mufti Perak, Dr Aysraf Wajdi dan org2 Islam lain yg tak sokong hudud Pas sbg barua DAP.

Parti perjudi agama berimamkan ulama jahat akhir zaman lg menjijikkan.

Orang2 menjijikkan mrk yg jual nama Allah dan Islam utk habuan politik adalah org2 yg berpenyakit mental tahap kronik.

Anonymous said...

Penjilat-penjilat upahan pemimpin kafir dan kaum munafik seperti Anon 11:32 AM dan Anon 11:37 AM sentiasa memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama Islam, umat Islam dan parti Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Hudud.

Sebaliknya, penjilat-penjilat ini menyokong musuh Islam menghina ajaran Islam dan hukum Allah. Mereka berani mencabar Allah dengan mempermainkan dan menfitnah Hudud. Sesungguhnya keldai adalah lebih baik dari penjilat-penjilat ini kerana keldai tidak menderhaka kepada Allah.

Fir'aun, Abu Jahal dan Abdullah Bin Ubai sudah pasti merasa gembira kerana terdapat penjilat-penjilat yang akan menemani mereka dalam neraka!

Anonymous said...

ULAMA2 SU AKHIR ZAMAN ADA RAMAI DLM PAS.
PARTI PERJUDI ISLAM..MENIPU ALLAH, RASUL, AHLI2 PARTI DAN ORANG MELAYU.

Pada ulama sû’ atau fâjir, ilmu yang dimiliki tidak dijadikan penuntun. Ia tidak beramal sesuai dengan ilmu yang ia ketahui. Asy-Syathibi mengatakan, “Ulama sû’ adalah ulama yang tidak beramal sesuai dengan apa yang ia ketahui.”.

Anas bin Malik ra. menuturkan sebuah hadis:
وَيْلٌ ِلأُمَّتِيْ مِنْ عُلَمَاءِ السُّوْءِ يَِتَّخِذُوْنَ هَذَا الْعِلْمَ تِجَارَةً يَبِيْعُوْنَهَا مِنْ أُمَرَاءِ زَمَانِهِمْ رِبْحاً ِللأَنْفُسِهِمْ لاَ أَرْبَحَ اللهُ تِجَارَتَهُمْ

Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu. (HR al-Hakim).

Anonymous said...

Muadz bin Jabal membagi ulama sû’ di dalam tujuh tingkatan neraka.

Tingkat pertama: ulama yang jika mengingatkan manusia, ia bersikap kasar; jika diingatkan manusia, ia menolak dengan tinggi hati.

Tingkat kedua: ulama yang menjadikan ilmunya alat untuk mendapatkan pemberian penguasa.

Tingkat ketiga: ulama yang menahan ilmunya (tidak menyampaikannya).

Tingkat keempat: ulama yang memilih-milih pembicaraan dan ilmu guna menarik wajah orang-orang dan ia tidak memandang orang-orang yang memiliki kedudukan rendah.

Tingkat kelima: ulama yang mempelajari berbagai perkataan dan pembicaraan orang Nasrani dan Yahudi guna memperbanyak pembicaraannya.

Tingkat keenam: ulama yang mengangkat dirinya sendiri seorang mufti dan ia berkata kepada orang-orang, “Bertanyalah kepadaku.” Orang itu ditulis di sisi Allah sebagai orang yang berpura-pura atau memaksakan diri dan Allah tidak menyukai orang demikian.

Tingkat ketujuh: ulama yang menjadikan ilmunya sebagai kebanggaan dan kepuasan intelektual saja. [7]

Karena semua itu, al-Ghazali mengingatkan, “Hati-hatilah terhadap tipu daya ulama sû’. Sungguh, keburukan mereka bagi agama lebih buruk daripada setan. Sebab, melalui merekalah setan mampu menanggalkan agama dari hati kaum Mukmin. Atas dasar itu, ketika Rasul saw ditanya tentang sejahat-jahat makhluk, Beliau menjawab, “Ya Allah berilah ampunan.” Beliau mengatakannya sebanyak tiga kali, lalu bersabda, “Mereka adalah ulama sû’.”

Anonymous said...

Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw hersabda;

"Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula.

Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?,

Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails