Sunday, June 05, 2016

PAN 'pengacau', Selepas PAS, PAN Pula 'kuda tunggangan' DAP. -U/M'sia.

 

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN) dilabel sebagai parti 'pengacau' dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar, petik laporan komentar Utusan Malaysia hari ini.

Menurut penulis, selepas PAS, PAN pula dilihat sebagai 'kuda tungangan' DAP dan PKR yang tidak mempunyai apa-apa kekuatan berbanding PAS yang kini berani mengorak langkah bersendirian selepas meninggalkan Pakatan Rakyat (PR).

"PAN bukan tandingan PAS malah sama sekali tidak akan mampu mencontohi waima parti-parti serpihan PAS lain seperti Hizbul Muslimin (HAMIM) dan Angkatan Keadilan Islam  Malaysia (AKIM).
"Justeru pemimpin-pemimpin PAN tidak boleh marah jika ada pihak khususnya daripada PAS melabel mereka sebagai 'parti pengacau'. Dahulu ketika berada dalam PAS, mereka mengganggu kestabilan dan perjuangan PAS apabila lebih bersedia menyokong apa juga tindakan DAP dan PKR biarpun bertentangan dengan dasar PAS," kata penulis.

Malah selepas meninggalkan PAS, golongan yang menubuhkan PAN terus menerus mengganggu parti itu apabila berkeras mahu meletakkan calon mereka di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

"PAN tahu mereka tidak ada kekuatan. Mereka hakikatnya tidak layak pun untuk mencabar Barisan Nasional (BN) mahupun PAS. Namun PAN bernafsu besar, mereka ingin menunjukkan kononnya mempunyai sokongan. 
"Hakikatnya kehadiran PAN dalam kedua-dua PRK itu bukanlah demi untuk membela nasib rakyat, tetapi sekadar untuk 'melepaskan geram' khususnya bagi membuktikan bahawa mereka lebih kuat daripada PAS," katanya.

PAN juga tahu mereka tidak akan mampu mencapai kemenangan namun masih menaruh harapan untuk meraih undi lebih daripada PAS yang didakwa matlamat utama parti  bertanding.

"Melalui cara itu mereka boleh menggunakannya sebagai modal bagi memberitahu rakyat khususnya orang Melayu bahawa parti mereka jauh lebih hebat daripada PAS. Bagaimanapun PAS tidak boleh menafikan fakta bahawa mereka hakikatnya hanya parti serpihan," soal Utusan.

Malah langkah PAN untuk bertanding di kerusi yang ditolak DAP memperlihatkan parti itu belum selesa dalam gabungan pembangkang itu biarpun diterima untuk menyertai Pakatan Harapan (PH).

PAN jelas mengatur pergerakan selamat apabila Ketua Pengarah Strateginya Khalid Samad menggesa agar PKR menghentikan rundingan dengan PAS bagi memudahkan PAN meletakkan calon bagi mewakili PH.

"Jika PAN mahu memiliki wakil dalam DUN atau Parlimen, mereka perlu mencari kerusi paling selamat. Buat masa ini tiada satu kerusi pun yang berada pada kedudukan tersebut kecuali PAN memujuk DAP menyerahkan kerusi mereka sebagai tanda persahabatan.
"Tetapi pun belum tentu DAP akan bersedia berbuat demikian, sebaliknya mereka mahu PAS yang berkorban menyerahkan kerusi kepada PAN, biarpun mereka memahami PAS bukanlah sekutu dalam pakatan pembangkang," ujarnya lagi. (IH)

9 comments:

Anonymous said...

PAN pengacau kepada Pascai parti lebai yg boleh menjamin ahli syorga. Parti PasIk-umno sudah sama2 memuja keris melayu. Tim presiden & ketua pemuda dah jadi Pendekar Mustar & Hang Cangkol. umno cium keris pendek , Pascai hunus keris panjang tikam pulot kuning jadi hijau.Najibi tak guna lagi keris tapi akan guna C4 untuk bunuh parti lebai sewaktu pak lebai sedang mabok dedak &'pay perview'. PAN pengacau bulanmadu PASIK+UMNOngok. Fuckwa lebai2 kepada penyokong PAN jebon, pengkhianat,anjing & fuckwa lebai kepada DAP/orang China adalah babi. Amanah hj hadi1981 ..umno kafir & sembahyang dua imam di Trengganu.

Anonymous said...

Sahaja aku menonton pay perview ini kerana lebai hadi..

Anonymous said...

Almarhum Fadhil Nor, Almarhum TN. Aziz & DS Anwar Ibrahim; Mastro/Mahaguru reformist politik negara.

Najibi, Hadi & Harondin.. Keris pendek & keris panjang untuk bunuh agama bangsa & tanah air

Anonymous said...

Ibnu Hashim ni BARUA PASIK umnongok ka..?

Unknown said...

Hanya DAP yg akan menyelamatkan bangsa Melayu.. sbb tu PAN sokong DAP..

Anonymous said...

Salam En. Anonymous semua,

Kalau kita ni orang Islam, di mana pu kita berada, dalam parti mana pun, janganlah keluar daripada orbit Islam!!!


Kita cakap pasal UMNO menyelamatkan Melayu, orang UMNOlah yang jual tanah rezab Melayu zaman British dulu 3,000,000 ekar sekarang dah tinggal lebih kurang 1,200,000 ja!!!

Kita cakap pasal PAS menyelamatkan orang Islam Melayu, tak payah jauhlah, di Kelantan, mangsa banjir ramai lagi yang duduk dalam khemah!!!

Dah macam tu punya bodoh, ada lagi MANGKUK cakap pasal DAP dan PAN!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Ustaz Ahmad Awang beri salam kepada Ustaz Sidek Nor Ketua Ulama PAS Perak tidak dijawab sampai 3 kali.

Yang dijawabnya ialah Ana tak perlu jawab salam enta!!!

Tuan Guru Hadi Awang pula berkata tak taat dengan PAS beerti hilang akidah!!!

Tu yang hairan tu, kita ni sembah Allah ke sembah PAS???

Yang pasti Islam yang syumul tu bukan PAS!!!

Mana orang PAS, ISMA dll???

Jawablah!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

PUAK-PUAK PAS-IK (PASIK) ULA-MAMAK NYA AKU TENGOK MAKIN BANYAK
CAKAP MAKIN HITAM MUKA NYA....BERCAKAP....CAKAP....CAKAP LAGI.
CAKAP....DAN ....CAKAP...DAN..NGOMONG...DAN...NGOMONG TERUS...
TIADA HENTINYA..ANAK BUAH BANYAK MENGGANGOR...PORAHHHHH....

Anonymous said...

Kesian....usia dah penghujung masih tertipu dengan pelawaan UMNO/BN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails