Monday, June 13, 2016

Omar Mateen Warga AS Dikatakan IS Dalang Serangan K/Malam Orlando.

SEBAHAGIAN penduduk menghadiri upacara menghormati mangsa serangan pengganas di Gereja Joy MCC di Orlando, Florida. - Foto AFP

ORLANDO – Biro Siasatan Persekutuan (FBI) berkata, Omar Mateen pernah disiasat dan dibebaskan selepas didakwa ada kaitan dengan seorang pengebom bunuh diri Amerika serta selepas memberi komen berbau keganasan kepada seorang rakan sekerja.

Matee, 29, adalah penembak yang mati ketika berbalas tembak dengan polis dalam kejadian serangan di sebuah kelab malam gay di Orlando.
Beliau adalah warga negara Amerika berasal dari keluarga Afghanistan yang tinggal di New York dan kini menetap di Port St Lucie, Florida.
Mateen didapati membuat panggilan kepada talian 911 menyatakan ikrar taat setia kepada militan Kumpulan Negara Islam (IS) sebelum melakukan pembunuhan itu.
Pihak berkuasa menemui senjata api, jenis senapang serangan AR-15 dan sejumlah peluru yang tidak diketahui jumlahnya daripada suspek.
Mateen sebelum itu melepaskan tembakan rambang di dalam kelab berkenaan dan menahan beberapa orang tawanan dalam drama tebusan selama tiga jam yang berakhir selepas pihak berkuasa menyerbu premis berkenaan.
Pulse adalah kelab Lesbian, Gay, Biseksual, dan Transgender (LGBT) popular di Orlando yang sering mengadakan pertunjukan “ratu pondan”.
Tidak diketahui berapa ramai berada di dalam kelab berkenaan ketika serangan, tetapi ia dikatakan padat dengan pengunjung malam minggu yang mahu berhibur sambil menyaksikan pertandingan ratu pondan.
Kelab malam itu adalah milik bersama Barbara Poma dan seorang rakan kongsi yang membukanya selepas kematian adiknya pada 1991 akibat HIV. – AFP

21 comments:

Anonymous said...

Salam semua,

Saya sebenarnya banyak kerja, nak buat showroom baru, deadlines untuk 2 tugasan pada 15 Jun 2016 dan 1 tugasan pada 21 Jun 2016 serta beberapa perkara lagi.

Kebetulan ketika berehat sekejap, saya menonton youtube Dato' Husam Musa menjelaskan kenapa beliau dipecat. Isu ini boleh tonton sendiri dan tak perlu saya perjelaskan.

Salah satu kes yang pernah saya hadiri sebagai wakil syarikat adalah di Mahkamah Perhubungan Industri. Di Malaysia kita ada 2 akta yang mentadbir Jabatan Buruh iaitu akta pekerjaan 1955 dan akta perhubungan industri 1967.

Di sini syarikat saya telah menamatkan perkhidmatan seorang pengurus undang2 dan kontrak atas sebab membocorkan rahsia syarikat. Sebenarnya bagi tak membocorkan pun.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Encik semua,

Pada sesi mahkamah yang pertama, hakim atau pengerusi telah memberikan kemenangan kepada kami walaupun sepatutnya kami kalah.

Walaubagaimanapun, bekas pengurus tersebut yang juga seorang peguam membuat rayuan. Ketika bersemuka dengan pengerusi tersebut tanpa kehadiran bekas pengurus tersebut, pengerusi berkata mungkin benar bekas pengurus tersebut telah membocorkan rahsia tetapi adakah beliau telah diberi show-cause letter, digantung kerja sementara siasatan, dipanggil untuk domestik enquiry dan sebagainya yang merupakan prosedur yang sepatutnya!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Encik-encik semua,

Sama juga di dalam kes Dato' Husam, pernahkah beliau dibicarakan, dipanggil untuk membela dirinya, ditunjukkan bukti dan sebagainya???

Apa permintaan beliau??? Beliau meminta untuk ditangguhkan sesi kerana ketika itu masih berada di Indonesia dan mengecualikan Dr Sanusi Daeng Mariok (iaitu pengerusi lembaga disiplin PAS) daripada mengendalikan kes ini kerana telah memfitnah beliau beberapa kali sebelum ini!!!!

Memang PAS ni kuat memfitnah, sampai ke Pengerusi Lembaga Disiplin pun memfitnah, kalau tak fitnah kenapa tak boleh jawab tuduhan Dato' Husam!!!!

Lembaga disiplin jatuhkan hukuman memecat Dato' Husam!!!

Padan muka jelah tetapi, adakah perlaksanaan tersebut menurut lunas-lunas agama???

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Encik-encik semua,

Kalau keadilan mengikut undang-undang dan peraturan biasa Malaysia yang berkiblatkan Westminster Abbey pun PAS tak boleh ikut, inikan pula hukum Allah!!!!!


Dalam Islam, orang yang dituduh berhak membela dirinya!!! Dalam kes ini Dato' Husam tidak diberikan hak untuk membela diri. Belum lagi banyak perkara-perkara mengikut Islam PAS langgar???

Kalau dalam perkara kecil beginipun PAS gagal mengikut dasar Islam, apa jaminan pindaan RUU 355 (yang dikatakan hudud tu) boleh dilaksanakan berdasarkan keadilan Islam???

Jadi tak perlulah menyalahkan pihak lain contohnya DAP ke, PKR ke Amanah ke dengan mengatakan anti Islam sedangkan PAS sendiri yang tidak ikut Islam!!!

Kalau ada yang nak jawab-jawablah tetapi biarlah orang tu ada pengetahuan undang2!!! Jangan jawab contohnya penerbangan percuma ke neraka jahanam disambut dengan Firaun dan gang!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

nobody penyokong husam sebab tu butakan mata apa yang berlaku. tak payah berpanjang lebar rakyat malaysia pun dah tahu termasuk nobody.

Anonymous said...

ternyata nobody tidak adil dalam membuat komen husam telah dipanggil kelembaga disiplin tetapi tidak hadir bila di desak supaya hadir bagi alasan ketua lembaga menfitnah dia untuk menghalalkan ketidak hadiran. pas telah bagi peluang supaya membalas surat tunjuk sebab kepada husam tetapi dengan alasan yang bermacam2 untuk tidak menjawab tetapi bila di pecat bermacam2 ulasan keluar itu tidak termasuk lagi apa yang husam lakukan pada pas termasuk mengfitnah presiden dengan fitnah yang nyata dan tiada bukti. tindakan husam adalah untuk memberi keredit pada musuh termasuk bersekutudengan umno untuk menjatuhkan mb kelantan tetapi tidak dapat sokongan dari adun dari pas yang mana husam cuba pujuk. nobody buat andaian tetapiapa yang benar berlaku nobody gelapkan begitu saja.

Anonymous said...

jangan pertikaikan perlaksanaan atau usaha untuk melaksanakan hukum hudud itu perintah allah swt bagi kita umat islam yang bukan islam moga mereka terbuka hati untuk menerima.

Anonymous said...

Salam Cik Anonymous,

Siapa yang tak adil. Siapa yang buta mata. CIk tahu tak proses undang-undang???

Cik tak tahukan!!!!

Sebab tu jangan membantah apa yang tak tahu. Cik bukan orang teknikal berkaitan undang-undang!!!

Pergi periksa dulu.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Cik Anonymous.

Di dalam Islam, yang dituduh berhak membela dirinya!!!! SETUJU??? PAS IKUT ISLAM TAK???

TAK!!!!

Di dalam Islam bukan soal hukuman, soal keadilan!!! SETUJU??? PAS IKUT ISLAM TAK???

TAK!!!

Kalau Dato' Husam minta tangguh contohnya kerana berada di Indonesia, sepatutnya apa???

Beri dia tarikh baru untuk dibicarakan atau kalau tak percaya, suruh dia beri bukti pemergiannya di Indonesia!!!! SETUJU??? PAS IKUT ISLAM TAK???

TAK!!!

Yang jahil,

Nobody


Anonymous said...

Cik Anonymous,

Di dalam Islam beban pembuktian adalah di bawah tanggungjawab PENUDUH IAITU JAWATANKUASA DISIPLIN PAS!!! BEBAN PEMBUKTIAN SEHARUSNYA DI CROSS EXAMINE UNTUK MEMBUKTIKAN BAHAWA KES ITU ADA MERIT BARU BOLEH DIBAWA KE DALAM PEMBICARAAN!!! SETUJU??? PAS IKUT ISLAM TAK???

TAK!!!

Islam bukan agama menghukum!!! ISLAM MEMENTINGKAN PROSES KEADILAN DAN KEHAKIMAN BERJALAN SEMPURNA!!!

Jadi, kalau membantah cakap saya, pastikan buat 'homework'!!! Saya faham, Cik dikelilingi oleh ramai orang yang bodoh (bukan saya cakap perwakilan PAS Johor yang cakap), tetapi janganlah beri hujah yang tak ada kualiti!!!

Senang cerita, jangan tunjuk diri sendiri bodoh la!!!!

Yang jahil,

Nobody


Anonymous said...

Salam semua,

YANG BERSEKUTU DENGAN UMNO SEKARANG IALAH PAS!!!! TAK PAYAH LAH NAK NAFI!!!!

CIK PERNAH KE PERGI CONTOHNYA MESYUARAT BERKAITAN ORGANISASI PRO UMNO, DAH NAMPAK LA!!!

Kemudian, kenapa saya mempertikaikan pelaksanaan Hudud oleh PAS????

Dengan anggota sendiri pun tak boleh mengikut prinsip Islam, nak beri mangkok-mangkok tingkat tu melaksanakan hudud??? NAK MAMPOSS!!! ROSAK ISLAM DIBUATNYA!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

nobody kalau dah anti pas fitnah pun jadi betul. kalau tak faham perjuangan pas untuk menbawa islam jangan buat fitnah aja cuba berdiri dibumi yang nyata jangan asyk ikut telunjuk musuh islam memg dia kata betul. kita ada panduan dan pegangan cuba fahami perjuangan islam. mmg sekarang islam dihentam tapi kita kena istikomah allah menjanjikan kejayaan kepada umat islam dunia ni pinjamam saja akhirat tempat kita. apa yang nobody takut untuk melihat kebenaran islam.

Anonymous said...

sekiranya mereka mempermainkan agama islam allah swt maha mengetahui sekarang kita tak nampak seperti apa yang didakwa oleh nobody jadi itu fitnah. nobody sebenarnya takut hukum hudud dapat dilaksanakan sebenarnya.

Anonymous said...

dalam banyak hukum dalam hukum hudud dap tidak takut tetapi mereka hanya takut pada perlaksanaan syriat islam dan hukum berkenaan murtat itu yang kami nampak sebab kebanyakan org bikan islam nyatakan begitu mereka nak takut apa sebab mereka bukan org jahat tetapi digembar gemborkan akan ketidak baikan hukum hudud oleh pemimpin mereka termasuk mereka2 yang berfahaman sekuler libra dan gulungan anti hadis. nobody jangan menambah lagi menyebar keburukan hukum hudud cuba berlapang dada terima sebab kami percaya nobody bukan orang jahat jadi tak akan kena hukum hudud.

Anonymous said...

nobody tak tahu perjalanan husam menghentam parti sendiri. sebab tu nobody bersunguh dalam membela husam.

Anonymous said...

nobody macam tahu sangat dah pegum bela mesti nak membela betul ke salah yang penting bela.

Anonymous said...

husam sudah diberi banyak ruang tapi dia saja nak pas pecat dia sebab dia takut langgar baiah nobody tahu tapi buat tak tahu janji boleh fitnah pas. pandai nobody ni msti peguam mahkamah sekular.

Anonymous said...

semua yang nobody katakan buktilah apalah semua dah ada tapi saja husam buat2 tak tahu sebab saja nak buat kecoh dan diberi banyak peluang sampai ahli mempertikaikan apa istimewa husam sampy pas menurut permainannya. janji dapat fitnah pas betul ke tak betul org bukan tahu.

Anonymous said...

nobody pandai dalam berhujah tapi hujah lah dengan betul dan apa sekalipun jangan terlalu mengfitnah .

Anonymous said...

yang bersekutu dengan umno ialah pan sebab sanggup bertanding di mana pas bertanding bagi laluan mudah pada umno. pan nak kata nak laksanakan islam tak jugak sebab mat sabu sendirikata sanggup tolak hukum hudud sekiranya tak konsisten dalam ph. jadi apa perjuangan pan dalam kancah politik negara tak lain hanya untuk menbantu umno terus kekal memerintah.

Anonymous said...

dari pendedahan nobody telah membuka seluas2nya siapa sebenar husam rakyat mengikuti kes husam dan setiap teguran dari pas kelantan setiap surat tunjuk seban jemputan untuk berbincang dengan pas kelantan sidang dun kelantan semua husam tak endahkan dengan alasan yang bermacam2. perjumpaan dengan pas kelantan siap pinda tarikh alasan lagi pegi china. tak payahlah nobody nak bela lagi benda dah berjalan pas bagi surat pemecatan kata tak terima sedangkan husam tahu undang2 parti tapi dipermainkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails