Saturday, June 11, 2016

Menyambut Puasa Dengan Bertelanjang Di Bazar Ramadhan. Salah Siapa?




BERPAKAIAN tetapi telanjang! Gambar wanita berpakaian seksi atau berpakaian 1/2 telanjang ke bazar Ramadan tiba-tiba mendapat perhatian masyarakat apabila ramai yang berkongsikan gambar seperti itu di laman sosial. 

Begitu kira-kira lapor Blog MYNEWSHUB.CC

"Di bawah, antara contoh pakaian kaum wanita yang mencolok mata, tidak sesuai dikenakan pada bulan yang mulia ini apatah lagi untuk mengunjungi bazar Ramadan.

"Jadi minta tolong para suami, abang kakak, kawa-kawan tegur kalau isteri atau orang terdekat anda masih mahu berpakaian begini di bulan puasa, apatah lagi pergi ke tempat tumpuan ramai ya..
"Penyebaran gambar contoh seperti di atas tentu sekali membuatkan golongan hawa tersinggung tetapi ini adalah sesuatu yang wajar ditegur.
"Satu persoalan yang boleh dikatakan sukar untuk di jawab, kalau ditegur berlebihan kita dipersalahkan, tapi kalau tidak ditegur kita yang memandang ini pahala puasanya berkurangan. Renung-renungkan dan selamat beramal! " Demikan sebut blog itu lagi.

Sila lihat..
Pekerja M'sia Di Australia Diucapkan Selamat Menyambut Ramadhan. -Ibnu Hasyim.

15 comments:

Anonymous said...

Soalan : Menyembut Puasa Dengan Bertelanjang Di Bazar Ramadhan. Salah Siapa?

Jawapan:

Parti-parti sekular dan liberal mempromosi kebebasan melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad dan hamba abdi ajaran sesat sekularisme, liberalisme dan pluralisme adalah bersalah kerana mereka menentang perlaksanaan undang-undang Syariah yang bersalah dan menghadkan kuasa mahkamah Syriah sehingga keputusan mahkamah Syariah boleh dicabar oleh mahkamah sivil menentang perlaksanaan undang-undang Syariah yang bersalah.

Anonymous said...

PEMBETULAN RALAT DALAM KOMEN 7:00 PM

Soalan : Menyembut Puasa Dengan Bertelanjang Di Bazar Ramadhan. Salah Siapa?

Jawapan:

Parti-parti sekular dan liberal mempromosi kebebasan melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad dan hamba abdi ajaran sesat sekularisme, liberalisme dan pluralisme adalah bersalah kerana mereka:

(1) menentang perlaksanaan undang-undang Syariah yang bersalah

(2) menghadkan kuasa mahkamah Syariah sehinggakan keputusan mahkamah Syariah boleh dicabar oleh mahkamah sivil. Contoh:

Kes N Viran @ Izwan Abdullah vs S Deepa.
Mahkamah Syariah pada April 2012 telah memberikan hak penjagaan anak-anak kepada Izwan. Pada 7 April, 2014, Mahkamah Tinggi Seremban pula memberikan hak penjagaan kepada Deepa terhadap 2 anak pasangan itu.

Tidakkah umat Islam merasa terhina melihat keputusan mahkamah Syariah tidak dihormati?

Anonymous said...

Ostad2 & lebai2 sebok dengan politik walaunta & pay perview..harap ostad2 dakwah mereka & boleh buat bini no 2, 3 & 4

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Tahupun apa masalahnya RUU 355. Ada tak RUU 355 tackle masalah kes mahkamah syariah dan mahkamah sivil????

Korang pun ya-ya sokong pindaan RUU 355 seolah-olah tak sokong murtad!!!

Apa hasilnya??? Masalah penjagaan anak pun tak boleh selesai!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Apa Machaaaaa, belajar tibggi tapi jentera pilihanraya memekak waktu orang solat kat Masjid.
Kebanyakan orang PAN ni JIM (sebutannya JIN) kununnya ikut usrah tapi sebnarnya ikut DAP. DAP pula anti Islam

PAN KENA HERDIK, TAK HORMAT ORANG TERAWIKH!!!

Seorang lelaki tampil menempelak penganjuran ceramah Parti Amanah Negara (PAN) yang diadakan di sini yang disifatkan mengganggu dan tidak menghormati umat Islam yang sedang melakukan ibadah solat terawikh semalam.

Lelaki yang dipercayai penduduk Kuala Kangsar itu mengamuk di pentas ceramah tersebut mendesak supaya pihak penganjur menghentikan ceramah mereka serta merta dan memberi amaran supaya tidak diadakan selagi solat terawikh tidak selesai ditunaikan.

"Nak ceramah agak-agak la..! Ceramah... terawikh.. hormat Islam! Terawikh tak habis lagi.. bodoh ke?!

"Selagi tak habis terawikh, jangan mula! Hormat Islam.. semua tengah sembahyang..," tengking lelaki itu, marah dengan sikap parti PAN yang mula ceramah ketika penduduk tempatan belum selesai menunaikan solat terawikh.

Lelaki itu menegaskan bahawa kemarahannya bukanlah disebabkan politik, namun kerana kehormatan agama Islam dan ibadah umat Islam yang seolah tidak dipeduli PAN yang sibuk berpolitik.

Katanya, PAS dan Barisan Nasional hanya memulakan kempen ceramah mereka selepas umat Islam selesai menunaikan solat terawikh, namun berbeza dengan PAN yang berceramah ketika ibadah tersebut belum selesai.

"PAS ke, BN ke, semua ceramah (lepas) habis terawikh. Ini PAN.. tolong hormat... ini bukan kira parti, tapi ini kira agama. Lepas terawikh, (PAN) nak melalak ke nak memekak ke itu terpulang," katanya meluahkan rasa marah terhadap sikap PAS tersebut.

Turut diherdik pemuda itu ialah beberapa hadirin beragama Islam dipercayai penyokong PAN dan PKR yang turut berada di lokasi ceramah berkenaan yang dipercayai berlangsung di Taman Sri Emas.

Anonymous said...

Sebat di depan masyarakat umum..
kalau zina rejam sampai mati didepan orang ramai.....
Kalau murtad bunuh di depan orang ramai....
Macam itu saja susah nak buat....
Cerita terus dari zaman dulu....
60 tahun berjuang.....
Cerita dan terus cerita .....tiada hentinya......
Habuk pun tak dak....
Kelantan akan jatuh .....
Ke tangan barisan nasional...
Baru padan dengan lu punya muka.....

Anonymous said...

WAHAI BUDAK2 BLOGGER PAN,

DARI KORANG MAKAN UPAH BUAT FITNAH SESAMA ISLAM DAN MENYANJUNG DAP YG BERJIWA ABU JAHAL TU BAIK KORANG AMBIL PELUANG NI PI KERJA DI AUSTRALIA.

Paling kurang pun pendapatannya lumayan malah halal dan Tayyibah.

Ini pi sokong PAN. AKu tak paham betul. Padahal PAN tu khadam DAP dan DAP pula anti Islam. Yg penting bagi mereka amal mungkar nahi makruf.

Tak percaya baca berita ISMA dibawah. Kalau PAN menang habislah Kuala Kangsar dan Sungai Besar berlumuran dangan beer, stout dan lager. DAP kasi bikin Party Tonggang Yamseng

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Orang2 parti pas bodoh berpolitik ingat duit saja...ajen
Ajen umngook mengamar jadi ahli pas yang totok pun dia
Tak tahu
Target umngook freemason nak perintah kelantan.....
Parti pas cuma di gula-gulakan saja dah mamai.....
Terjerat politik tahap tinggi ala internasional
Ilimunatti yahaudi....

Anonymous said...

Kenapa masih bodoh! Kenapa media penyiaran kerajaan spt tv dan suratkhabar memberi slot pd pas utk menyerang rakan Pakatan? Disitu shj sepatutnya kita kdpt menilai siapa pas sebenarnya! Rakan bn dan umno. Bertanding dlm pilihanraya hanya untuk mengelak syak shj.
Setuju laksanakan hudud. Buatlah di Kelantan , bukan ada ada dap pun. Hakikatnya bn dan umno juga tidak setuju utk dilaksanakan hudud. So kenapa cerita penolakkan hudud hanya tertumpu pd dap dan pan shj! Pas ni semakin hari semakin BODOH dan BANGSAT. BUAT HUDUD DI KELANTAN BOLEH? KALAU TAK BOLEH MEMANG BASTARD LAH KORANG! JGN MENYALAK SALAHKAN ORG LAIN!
SURUH TUMBANGKAN REGIM KORUP BN /UMNO MALAH BERKAWAN PULA JADI PILIHAN! STUPID MORON!
P.S EX PAS JOHOR

otaiblues.blogspot said...

bertelanjang kebazaar ramadan...ni mesti kerana amanah dan dap punya kerja.pkr pun terbabit sama..kenapa la korang tak bg nasihat...tengok umno dan pas tiap tiap hari bg pesanan tentang agama..

otaiblues.blogspot said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Umno menang senang orang buat maksiat lebih lebih lagi pemimpin dari ketua cawangan sampai ke PM mereka, Pak pak Lebai yg jadi penasihat sebelah diorang bagi nasihat bagaimana nak jatuh hukum kat rakyat yg undi mereka,
Pilihlah pemimpin yg adil dikalangan kita walaupun di bukan pak lebai

Anonymous said...

Pak hisyam yg byk komen sokong blog pak hisyam ni orang UMNO ke org PAS
Alang kah rugi kalau orang PAS tiada ahlak langsung mcm orang Lebai
Pak Hisyam tak terasa orang PAS komen mcm orang tak Agama
Memalukan

tulangkering said...

Anon 6.39...blok ibnu hasyim ni walau pun menyokong PAS tapi ia memberi peluang kepada semua penyokong berlainan parti utk memberi kan pendapat dan komen..
Tuan tak terasa ke block yg menyokong parti PAN hanya menyiarkan komen sebelah pihak sahaja iaitu pendapat yg menyokong parti tuan...
Ini pengalaman saya yg menghantar beratus2 komen malang nya tidak di layan walau pun telah menggunakn bahasa yg sebaik mungkin sesuai kan dgn kehendak tuan punya block yg mahu bahasa yg elok2...tapi apa yg berlaku segala sumpah seranah penyokong tuan semua di publish kan ..tapi komen dgn bahasa yg elok2 dari pendapat yg bertentangan semua nya di sekat..
Baru dlm pekara yg sekecil ini pihak tuan tidak boleh berlaku adil ..macam mana nk berlaku adil dlm skop yg lebh luas...jangan la ckp tak serupa bikin tuan...sudah lenguh jari jemari ku memberi pendapat dalam blok penyokong PAN tapi tidak di siarkan walau sudah menggunakan bahasa lunak dan merdu sekali..maka jadilah blok penyokong PAN seperti seolah2 syok sendiri..hanya sebelah pihak sahaja..bercakap sahaja lentung lentang hendak kan keadilan tapi keadilan sebesar kuman pun gagal ditegak kan...hihi slmt berpuasa

Anonymous said...

Salam En. tulangkering,

Saya setuju dengan pendapat Encik, cuma blog yang sokong PAN (orang PAS mana boleh dengar perkataan Amanah, nak sebarkan Islam pun tak Amanah) pun tak block juga.

Encik pun kena berlaku adil juga, jangan tuduh sebarangan.

Cuma yang saya nak komplen pasal blog Ibnu Hashim ni banyak sangat taruk gambar seksi.

Bulan Ramadhan ni. Tulis cerita je dah la. Nak taruk gambar bagai apahal!!!

Yang jahil,

Nobody

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails