Thursday, June 09, 2016

Jinq En Cipta Sejarah Menangi P/Emas. Beginikah Pakaian Atlet Sukan N/Islam M'sia?

SUKAN

MONACO – Perenang negara, Phee Jinq En melakar sejarah buat Malaysia selepas memenangi pingat emas dalam acara 50m kuak dada di Jelajah Mare Nostrum, semalam.

Perenang berusia 18 tahun itu berdepan finalis Kejohanan Dunia, Marina Garcia Urzainqui dari Sepanyol, mencatatkan masa 31.66s dengan memecah rekodnya sendiri yang dicipta pada Kejohanan Piala Dunia di Dubai,November lepas.
Marina melakukan catatan masa 32.51s untuk menduduki tempat kedua.
Jinq En merupakan perenang Malaysia pertama meraih pingat emas dalam saingan kejohanan di Eropah dan meraih pingat perak dalam acara 100m kuak dada dalam kejohanan yang sama pada Ahad lalu.
“Saya tidak menjangka dengan catatan masa saya, ini merupakan perlumbaan kelima saya dalam tempoh dua hari, dan saya telah berenang dalam acara 100m dan 200m kuak dada di sebelah pagi.
Perenang kelahiran Sarawak itu menatatkan 1:49.29s untuk menduduki tangga ketiga manakala pemenang pingat emas acara 200m Devon Brown hanya sekadar menamatkan saingan di tempat keempat (1:49.67s).
Juara Olimpik and Komanwel Chad Le Clos dari Afrika Selatan meraih pingat perak dengan catatan 1:49.28s.Pemegang rekod acara 200m, Paul Biedermann dari Jerman membawa pulang pingat emas dengan masa 1:46.71s.
Skuad renang negara akan menjalani dua lagi kejohanan di Canet-en-Roussillon, Perancis (8-9 Jun) dan di Barcelona, Sepanyol (11-12 Jun).
Beginikah pakaian ahli sukan negara umat Islam Malaysia, yang di dalam perlembagaannya Pasal 3 tertera Islam Agama Bagi Persekutuan? 1/2 Abad lebih kita merdeka dari penjajah masih tak boleh selesai masalah ini? Dalam hal-hal agama nampaknya 'Malaysia Tak Boleh'! Tak boleh harap, bukan tak boleh buat.

Kerana itu, ajar mereka, undilah PAS di PRK di Sg Besar dan Kuala Kangsar.
(IH)


Kuliah Ramadzan, Siri 1 Hingga 3

Kuliah Ramadzan, Siri 1 Hingga 3
E-Buku IH-58: Universiti Ramadzan' Al-Mubarak. 2014

Kuliah Ramadhan, Siri 1 Hingga 3.

Kuliah Ramadhan, Siri 1 Hingga 3.
E-Buku IH-73: Kembali 'Univ Ramadzan' 2013.

Kuliah Ramadhan, Siri 1 Hingga 3

Kuliah Ramadhan, Siri 1 Hingga 3
E-Buku IH-90: Univ Ramadzan 2014

14 comments:

Anonymous said...

undi pas sama dgn undi umnu.

umnu lah yg biarkn pakaian gitu

so undi pas akn mengekalkn kuasa dn cara umnu

Anonymous said...

Nak kena beradab pakaian kena sokong syariah hudud dulu. Ini pung pang pung pang tak mau hudud nak cita bab pakaian. Tak sync sahabat

Anonymous said...

mana gi pulak tuan penasihat kita tu..rasanya lebih matang kalau kita nasihat dulu sebelum buat unde unde..betul tak tuan bulan mengambang

Anonymous said...

Mana perginya tuang guru penasihat regim umno?

Anonymous said...

SEJAK PEMIMPIN PARTI PAS-IK(PASIK) PAKAI TANJAK DAN PEGANG KERIS
YANG PANJANG STANDARD MEREKA SAMA SERERTI IBRAHIM BIN ALI DAN
RANI BIN KU?UP ENTAH APA-APA......
MERAPU,MERABAN,MEROYAN DAN MAMAI.....

Anonymous said...

NIZAR LILIN NI SOMBONG DENGAN KETENTUAN ALLAH!!!

Alahai!!! Apa la yang nak diherankan sangat dengan Si Nizar Lilin ni? Dia sendiri pun lupa bahawa apa yang menimpa dia sebelum ini merupakan balasan dari Allah S.W.T. kerana alpa.

Mungkin dek kerana dia terlalu totok sangat kepada puak DAPigs menyebabkan Si Nizar Lilin tu lupa bahawa semua yang ada didunia ini adalah dalam ketentuan dari Allah S.W.T belaka.

Si Nizar Lilin tu lupa bahawa Allah S.W.T juga yang menentukan jatuh bangun kedudukan seseorang yang dikehendakinya. Allah S.W.T juga yang berkuasa untuk menurunkan pemimpin yang zalim.

Mungkin Si Nizar Lilin ni tak sedar bahawa jawatannya sebagai Menteri Besar sebelum ini telah digugurkan dengan ketentuan Allah S.W.T kerana dosa yang telah dilakukan selama hari ini.

Tidakkah Si Nizar Lilin tu sedar bahawa waktu ajal dia masih belum sampai adalah kerana Allah S.W.T masih memberi dia ruang waktu untuk bertaubat dan kembali ke jalan yang benar?

Atau mungkin kesombongan dan keangkuhan Si Nizar Lilin tu terlalu besar sehingga dia lupa untuk mengakui kebesaran Allah S.W.T dengan membuat kenyataan Politik mengikut kehendak hati dia sendiri?

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Nizar Lilin sebelum ini membuktikan bahawa dia memang seorang pemimpin yang Jahil dalam bab agama. Dia hanya jumud pada dirinya sendiri.

Apa yang dilakukan oleh Si Nizar Lilin tu hanya meletakkan hukum pada akalnya sendiri dan tidak berpandukan kepada hukum Islam. Dia buat kenyataan main ikut sedap lutut dia je.

Jadi, tak hairan la sekiranya Si Nizar Lilin hilang jawatannya sebagai Menteri Besar dengan cara yang paling aib dan ujub kerana ternyata dia sudah jauh terpesong dari ajaran agama Islam.

Pada ketika itu, bagaimana Si Nizar Lilin tu nak menjustifikasikan kenyataan yang telah dibuat diatas rasa bongkak dan sombong yang ditonjolkan terhadap ketentuan Allah S.W.T itu sendiri? Kita tunggu je la macam mana dia nak jawab dengan Allah S.W.T kelak!!!

Semut Hitam at Rabu, Jun 08, 2016

Anonymous said...

Alahai lemahnya otak kau! Itu pakaian kapir. Yang rasuah org Islam kau tak cerita. Sayang umno sangat..sayang pas

Anonymous said...

Semua rakyat sudah tahu Pas itu pro mesra umno. Undi pas bermakna undi kepada regim perasuah. Akuilah hakikat itu....

Anonymous said...

Pakcik hashim dah tua, tak mampu nak fikir isu politik yg kompleks ini. Quit itu lebih baik dari menyerlahkan kedangkalan pakcik itu.

Anonymous said...


anon bodoh diatas kata, "Alahai lemahnya otak kau! Itu pakaian kapir."

orang bincang pasai negara Islam,bukan individu kapir. Bodoh!

Anonymous said...

Perempuan melayu buang bayi,perempuan melayu makin bertambah jadi gro freelancer di kl,perempuan melayu cari booking an di pub di disko,perempuan melayu rauah,perempuan melayu barang penyedap
Orang afrika,perempuan melayi mengamuk gila dijraya perempuan melayu jadi bosia perempuan melayu beli nombor ekor,perempuan melayu hisap dadah makan pil beli kondom perempuan melayu banyak skandal perempuan melayu kaki bomoh perempuan melayu cari untuk dibooking pemburu dollar singapura berlagak pelancung perempuan melayu banyak jadi janda ...lakinya mat gian....
Ibnu hasyim tak nak angkat sebagai isu....
Salah kan orang lain saja.....
Nak tutup lubang ke.....

Anonymous said...

Perempuan melayu dan lelaki melayu main di atas jirat cina di ipoh,coli ,seluar dalam,kondom bersepah...seperti pesta...rujuk majalah mastika mac 2014....

Anonymous said...

Rosak Bangsa kerana pemimpin asyik mengejar duit. Letak harapan mudah2an parti Islam dapat datang sebagai penyelamat? nampaknya macam mimpi saje la. Makin serabut adalah. Balik la kepada berjuang kerana Allah SWT semata.Jgn la berpolitik cara BN.Nampak sangat janggalnya dan rakyat tak faham cakap spin sana spin sini tu. Cakap lurus dan benar la seperti yg di tuntut ugama.

NajibPelaq said...

Paaukan renang malaysia nanti kena pakai jubah dan arbaya.. ikut paspispus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails