Monday, June 06, 2016

Ini, Awal-awal Lagi PAN Tipu Pengundi..

kuale1

KUALA KANGSAR: Awal-awal lagi PAN tipu pengundi? Menurut tinjauan Blog Mynewshub, sesuatu yang agak lucu pada hari penamaan calon sempena Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar yang dapat dirasai apabila Parti Amanah Negara (PAN) bijak memilih isu untuk diberitahu kepada rakyat.

Mynewshub mengiringi calon PAN, Prof. Dr. Ahmad Termizi Ramli ke pusat penamaan calon di Dewan Jubli Perak di sini hari ini mendapati, antara isu paling ketara konon PAN baru kali pertama menyertai pilihan raya.
Ini ditegaskan banyak pemimpin PAN di samping DAP dan PKR ketika berceramah dari atas trak pacuan empat roda dekat dengan dewan tersebut bahawa ini konon penampilan sulung parti komponen Pakatan Harapan itu.
Justeru, mereka mendakwa kejayaan PAN pada PRK di Bandar Diraja Perak itu selain di Sungai Besar, Selangor berlangsung serentak konon bakal memberi ‘isyarat’ penolakan rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN).
Blog Mynewshub bertanya secara fakta, betulkah PAN tidak pernah bertanding mana-mana pilihan raya? 

Sesuatu yang tidak didedahkan PAN sebenarnya telah bertanding dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) ke-11 Sarawak pada 7 Mei lalu dan kalah amat teruk. Mungkin bagi yang masih lagi ingat, PAN dengan angkuh mendakwa konon selepas dilancarkan pada 16 September 2015, PRN Sarawak menjadi ‘pentas’ kali pertama mereka menumbangkan BN bermula di negeri Bumi Kenyalang.
Berbekalkan 13 calon berbanding musuhnya PAS hanya 11 calon, mereka tumbang kepada BN waima lima kerusi berlaku pertindihan calon dengan PAS iaitu di Sadong Jaya, Sebuyau, Samariang, Muara Tuang dan Beting Maro.
Untuk rekod, PAS, DAP dan PKR juga bertindih calon sesama sendiri di 12 kerusi lain sekali gus menyaksikan BN mampu menang besar 72 daripada 82 kerusi manakala DAP hanya kekal di tujuh kerusi dan PKR pula tiga kerusi.
Hakikatnya Sarawak yang dianggap medan terbaik PAN membina pengaruh pun mereka tumbang teruk apabila hanya menerima 8,445 undi atau 1.1 peratus daripada keseluruhan undi dibuang oleh lebih sejuta rakyat negeri itu.
Sekadar perbandingan jika undi popular mahu dijadikan ukuran penerimaan rakyat, PAS lebih baik daripada PAN dengan 13,176 undi (1.7 peratus), PKR pula 76,003 undi (10 peratus) dan DAP meraih 145,875 undi (19 peratus).

Post Pic

Jadi, untuk PRK Kuala Kangsar kali ini, Datin Mastura Mohd. Yazid mewakili BN ditentang Ketua Dewan Muslimat PAS Perak, Dr. Najihatussalehah Ahmad dan calon bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary selain PAN sendiri.

Malangnya, mukaddimah PAN untuk PRK ini, dimulai dengan menipu pengundi? (IH)

92 comments:

Anonymous said...

Sibuk betul dia canang cerita pasal Ketua Dewan Ulama PAS Perak tak jawab salam dari dia sebanyak tiga kali masa penamaan calon semalam. Itu pun boleh jadi bahan kempen diorang ke?

Kononnya, Si Mursyidul Am parti KUALI ni nak memberikan gambaran la seolah - olah Ketua Dewan Ulama PAS Perak tu tak 'Mesra' sesama Islam. Mungkin hajat dia nak 'sindir' PAS gamaknya.

Bukan ke sebelum ini PAS juga yang sibuk mencanangkan mengenai pendekatan baru dalam Politik Muhibbah atau Politik 'Gentleman'? Jadi, itu yang nak dijadikan bahan kempen diorang.

Kot kalau 'Mursyidul Am' parti KUALI Si Mat Sabu tu nak anggap Ketua Dewan Ulama PAS tak nak jawab salam dia tu sebagai satu Dosa Besar yang telah dilakukan oleh pemimpin parti itu, macam mana pulak dengan dia sendiri?

Yang herannya, dia dok sibuk nak kaji dan menjaja 'Dosa' orang, macam la dia takde dosa? Yang dia sibuk nak memutuskan silaturahim diantara PAS dan ahli - ahli yang lain tu, menda kejadahnya?


Takkan la Si Mursyidul Am parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu ni tak tau bahawa dosa memutuskan hubungan silaturahim sesama Islam itu lebih besar dari orang yang tak jawab salam?

Anonymous said...

Al Khadam beranggap, silaturahim yg paling afdhal adalah dengan DAP. Yg terakhir adalah dengan sesama muslim.

Dulu aku pelik bila baca hal2 ugama pasal dajjal raja segala kaffir. Rupanya Khadam begitu senang ditipu oleh Abu Jahal Penang. Abu Jahal Penang berjawatan Ketua Majusi (KM) adalah ketua musyrikin di Malaysia ini. Merekalah yg begitu benci kepada orang2 yg mengucapkan syahadah

Anonymous said...

Mari kita dengar cakap Mufti Perak

RUU: Hanya orang Islam yang berbuat jahat patut takut, kata Mufti Perak

perak_mufti_Harussani_Zakaria_5_620_413_100

IPOH, Ahad – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyambut baik cadangan pindaan Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah) yang dibentangkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat, minggu lalu.

Beliau berkata, undang-undang bagi meningkatkan hukuman sedia ada itu adalah sesuatu yang baik untuk dilaksanakan.

“Bagus jika diterima (semua pihak), orang Islam tak perlu takut dengan undang-undang ini, hanya orang Islam yang berbuat jahat sahaja yang perlu takut,” katanya ketika ditemui selepas merasmikan Radio Nurul Quran Nusantara di Dewan Kuliah Masjid Sultan Azlan Shah, hari ini.

Mengulas berkenaan reaksi negatif masyarakat bukan Islam, Harussani berkata, golongan itu tidak sewajarnya mencampuri urusan yang tiada kena mengena dengan mereka.

“Sepertimana telah dijelaskan banyak pihak, undang-undang Mahkamah Syariah itu hanya termaktub untuk yang beragama Islam dan tidak boleh membicarakan orang bukan Islam.

“Semua agama pun menyuruh ke arah kebaikan, sepertimana kita tak pernah campur urusan agama lain, tak pernah caci agama lain, jadi mereka tak perlulah masuk campur dalam RUU ini,” katanya.

Sebelum ini, DAP dan parti komponen BN, MCA serta MIC lantang mengkritik pembentangan rang undang-undang persendirian yang dibentangkan Abdul Hadi di Parlimen.

Malah, DAP menuduh BN dan PAS bekerjasama membentangkan usul berkenaan di Parlimen bagi tujuan dan kepentingan politik.

Anonymous said...

Hang tak dah dok bagi bukti itu ini lah...dah tahu dap tu bukan islam tu kena dia lah dok bangkang pasai hukum islam. Habis amno tolak hudud cakna?hj hadi dok belit2 tu camno pulak?

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Perkara pertama yang diseru Rasulullah SAW ketika sampai di Madinah bukan hudud tau!!!

4 perkara iaitu :-

1. Sebarkan salam
2. Memberi makan
3. Menghubungkan silaturrahim
4. Qiamullail

Sepatutnya 4 perkara ini didahulukan lebih daripada HUDUD!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Awal ramadan walaun parti agama/ibnu hashim dah melalut.. hi

Anonymous said...

En. Anonymous,

Memberi salam itu sunnah. Menjawab salam itu WAJIB!!!

Tak jawab salam HARAM!!!

Oleh itu Ustaz Sidek Nor melakukan perkara HARAM dan MUNGKAR!!!

Lepas tu Haji Hadi menyeru tak taat kepada PAS hilang akidah!!!

Atas dua premis ni maka PAS adalah Parti yag melakukan kerja HARAM dan MUNGKAR!!!

Encik menyokong PAS bererti Encik menyokong kerja HARAM dan MUNGKAR!!!

Encik mengajak orang menyokong PAS bererti Encik menyebarkan KEMUNGKARAN DAN PERKARA HARAM!!!

Jawablah!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' yang amat jahil,

4 perkara tersebut telah dilaksanakan di Madinah dan di negara ini dan Nabi Muhammad juga telah melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di Madinah maka umat Islam sepatutnya melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini! Bahkan sudah 1000 tahun orang Melayu telah memeluk Islam. Maka tidak timbul isu 4 perkara ini didahulukan lebih daripada HUDUD !!!

Sifu roket dan kamu adalah jahil tentang Islam.

Anonymous said...

Encik Anonymous,

Berapa kali saya nak pesan sebagai seorang muslim kepada muslim yang lain.

JAngan sebarkan laman web ISMA!!!

Berapa kali dah saya buktikan ISMA ni pemfitnah, Encik ni tak takut dosa ke atau dah sampai tak takut Allah sebab dah sembah PAS??? Ialah, tak taat kepada PAS hilang Akidah, macam ajaran sesat pula!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Hari tu ISMA melalui ketua cawangannya si Lutfi tu menulis mengenai Izzah. Dikatakannya di zaman Khalifah Uthmaniah terdapat undang-undang negara yang menyatakan kalau orang kafir bertembung dengan orang ISlam di jalan yang sama orang kafir kena seberang jalan!!!

Macam tu punya BANGANG Encik percaya???

Encik nak kata apa, nak tunjukkan khalifah Uthmaniah hebat sampai memfitnah Khalifah Uthmaniah menyeleweng ajaran Rasulullah dan Islam macam tu???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Di bulan puasa ni marilah kita meolak gerakan Syiah

http://www.ismaweb.net/2016/05/ulama-pan-sokong-iran-rejim-bashar/

BANGI, Selasa – “PAN memalukan!” Ini maklum balas seorang tokoh Islam, Prof Dr Abd Al-Fattah Al-Awaisi terhadap penyertaan dua ulama PAN pada sebuah persidangan antarabangsa yang ditunjangi oleh Syiah Iran.

Kehadiran Mursyidul Am PAN, Ustaz Ahmad Awang dan Naibnya, Ustaz Abdul Ghani Samsuddin dalam satu majlis yang dinaungi dan dihadiri tokoh besar Iran iaitu Ayatollah Mohsen Araki, Ayatollah Muhamad Ali Al-Taskhiri, Nuaim Qasim selaku Naib Setiausaha Agung Hizbullah dan Duta Iran ke Lubnan adalah satu perkara yang amat dikesali.

“Penyertaan PAN menunjukkan kedudukannya selaku sekutu Iran dan penyokong rejim Bashar Asad, secara langsung bersetuju dengan kekejaman yang dilakukan ke atas rakyat Syria,” kata Dr Abd Al-Fattah yang juga merupakan profesor pelawat Universiti Utara Malaysia (UUM) di Facebooknya baru-baru ini.

Persidangan ulama antarabangsa bertajuk ‘Muqawamah membebaskan, keganasan membinasakan’ ini telah diadakan di Lubnan pada 5 Mei lepas.

Beliau juga berdoa agar parti serpihan PAS itu tidak menjadi pelaksana agenda Iran di Asia Tenggara.

Katanya lagi, Iran dan sekutunya adalah musuh seperti Zionis Israel.

“Kemuliaan Masjid Al-Aqsa tidak layak untuk dibebaskan oleh tentera Iran dan sekutunya, yang telah membunuh keluarga kita, merogol anak gadis kita, mengusir keluarga kita dari Syria dan menjajah empat negara iaitu Baghdad, Damsyik, Beirut dan Sanaa,” katanya.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-satu-undi-kepada-pan-bermakna-satu-undi-untuk-dap/

KATA PEDANG: Satu undi kepada PAN, bermakna satu undi untuk DAP

SECARA demokrasi, sesiapa yang berkelayakan dan memenuhi syarat dibenarkan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar, termasuk calon bebas.

Namun, ada juga yang berpandangan adalah lebih baik bagi PAN meletakkan calon mereka di dua kerusi berkenaan, untuk menguji sejauh mana sambutan rakyat terhadap parti serpihan PAS itu.

Bagi mereka, pertembungan tiga penjuru yang mungkin bakal berlaku itu, akan menjadi contoh penilaian pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti.

Dengan itu, perkiraan boleh dibuat secara lebih mendalam bagi menghadapi situasi demikian.

Bagi Pedang pula, biarlah kerusi Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar ini ditandingi mengikut tradisinya iaitu pertembungan satu lawan satu antara PAS dan Barisan Nasional (BN).

Hal ini kerana, walau siapa pun yang menang, kerusi itu akan terus kekal di tangan orang Melayu Islam bersesuaian dengan majoriti pengundinya adalah bangsa Melayu.

Mengikut rekod, Parlimen Sungai Besar mempunyai 42,836 pengundi dengan pecahan kaum Melayu 28,776 (67.18 peratus), Cina 13,142 (30.68 peratus), India 820 (1.91 peratus) dan kaum lain 98 (0.23 peratus).

Kuala Kangsar pula mempunyai lebih 31,871 pengundi dengan pecahan Melayu mewakili 69.18 peratus, Cina 23.62 peratus, India 7.12 peratus dan kaum lain 0.09 peratus.

Meskipun bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin yang kini Timbalan Pengerusi PAN Perak amat yakin partinya mempunyai peluang sehingga 51 peratus untuk mengalahkan calon BN, Pedang tetap tidak bersetuju dengan pencalonan PAN.

Agenda Melayu dan Islam bukan agenda utama PAN dan pakatan itu.

Jikapun PAN mahu memperjuangkan Islam menerusi politik, PAN mesti akan akur dan tunduk jika DAP menentang tindakan Islamisasi oleh PAN.

Ini sudah jelas, tak perlu dibuktikan lagi.

Tambahan pula, bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad telah menegaskan bahawa DAP adalah parti dominan dalam pakatan (tiada) harapan, bukannya PAN atau PKR.

Oleh itu, pengundi Sungai Besar dan Kuala Kangsar, jangan beri ruang langsung kepada PAN jika mereka bertanding pada hari pengundian 18 Jun nanti.

Kata Pedang: Semua sudah maklum, PAN hanyalah ‘hamba’ kepada parti rasis dan cauvinis DAP dalam pakatan (tiada) harapan.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Itulah yang bodohnya bila kita sebut ajaran Islam!!!

Pertama, Encik tak tengok hadis Rasulullah mengenai 4 perkara tadi, betul tak???

Mana lebih aula', beri salam, beri makan dan sambungkan silaturrahim atau Hudud???

Yang masih jahil,

Nobody



Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-ingat-dap-parti-dominan-jika-pakatan-harapan-tadbir-negara/

KATA PEDANG: Ingat! DAP parti dominan jika pakatan harapan tadbir negara
May 20, 2016 Berita Utama, Kata Pedang, Utama 0

DAP ANTI ISLAMGELARAN cauvinis sangat sesuai untuk DAP yang kini dilihat semakin galak mengejar kuasa politik tanah air apabila mereka makin menunjukkan taring.

Jika dulu PAS, kini PKR mahupun PAN pasti tidak berupaya menahan kehendak dan nafsu serakah DAP yang sudah tentu mahu meneruskan agenda menghapuskan hak dan keistimewaan Melayu dan Islam sedikit demi sedikit.

Sebab itu Pedang sangat bersetuju dengan kenyataan bantan Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad baru-baru ini bahawa sekiranya pakatan harapan diberi peluang mentadbir negara ini, maka kedudukan Melayu Islam akan terhakis.

Jika pakatan harapan menang maka sudah pasti, parti yang akan menjadi dominan adalah DAP, bukannya PKR atau PAN.

Tidak ada salahnya apa yang diutarakan Tun Abdul Hamid. Memang itulah hakikatnya. Selama ini pun, DAP terus memainkan propaganda anti-Melayu dan mempergunakan isu agama untuk meraih simpati.

Pedang bukan mahu memainkan sentimen politik, jauh sekali menghasut. Pedang hanya sekadar mahu mengingatkan bangsa Melayu mengenai kezaliman dan agenda DAP yang tak akan pernah berhenti.

Agenda mereka ialah menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Kalau boleh, mereka mahu menukar status agama bagi Persekutuan.

Apa akan jadi jika parti rasis ini berkuasa? Sudah tentu bangsa Melayu akan dilenyapkan dari muka bumi Malaysia ini, bahkan agama Islam mungkin akan dipesong-pesongkan untuk tujuan penghapusan secara halus. Bangsa lain umpama balaci mereka sahaja.

Apa yang Pedang boleh katakan, DAP mahu menguasai Malaysia dengan cara yang paling jijik dan kotor. Sikap anti-Islam DAP bakal mengundang padah kepada negara dan kita umat Islam keseluruhannya. Lebih-lebih lagi apabila anti-Islam di luar sana pula sedang melihat dari jauh sasaran mereka.

DAP sepatutnya diharamkan di negara ini, ideologinya sangat berbahaya untuk rakyat Malaysia, khususnya generasi umat Islam masa depan.

Perlu diingat juga, UMNO yang menjadi tonggak pentadbiran sekarang perlu lebih berusaha mempertahankan kedudukan Islam. Jangan tunduk dengan desakan-desakan yang akhirnya merugikan Islam dan menguntungkan puak yang bencikan agama suci ini.

Kata Pedang: Dalam pada Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO sekarang ini dilumuri skandal dan sukar untuk bersuara mempertahankan Islam dan Melayu, rakyat Malaysia mungkin sudah melihat parti mana yang menjadi alternatif untuk memerintah negara.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/12/pelayar-dari-entiti-haram-israel-membongkar-wajah-hipokrit-dap/

Pelayar dari entiti haram Israel, membongkar wajah hipokrit DAP

IDAK ada apa-apa yang istimewa atau perlu diberi sambutan baik terhadap tindakan parti sosialis DAP menarik balik kenyataan yang mengecam Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berhubung isu pelayar dari entiti haram Israel baru-baru ini.

Tindakan ini tidak meleburkan identiti parti rasis ini yang sangat konsisten dengan agenda anti-Islamnya yang sangat dimaklumi oleh umat Islam. Ia tidak menjadikan parti ini sebagai patriotik atau penyokong kuat perjuangan rakyat Palestin yang sah. Malah episod ini hanya menguatkan lagi pernyataan bahawa DAP hanya pandai bersandiwara sahaja dan bersifat hipokrit.

Dan ini bukan kali pertama mereka berbuat demikian.

Terdapat satu kalimat yang masyhur di dalam Bahasa Inggeris iaitu “Bad Cop Good Cop” (polis jahat dan polis baik). Taktik ini sangat ketara digunakan oleh DAP dalam kes pelayar dari Israel. Pada mulanya mereka mengecam tindakan Khairy Jamaludin dengan pelbagai alasan yang hanya mendedahkan wajah pro-Israel mereka). Rakyat dan Netizen membalas balik kecaman DAP secara intens di alam maya. DAP tidak menghiraukan langsung kecaman balas dan kritikan para Netizen dan rakyat umum. Parti sosialis rasis ini menarik balik kenyataan pemimpin mereka dari Perak hanya setelah Dr MAZA mengecam kenyataan tersebut.

Ini adalah satu aplikasi Bad Cop Good Cop yang diambil oleh DAP. Mereka terpaksa akur setelah Dr MAZA mengecam mereka hanya untuk menjaga kepentingan dan maslahat politik mereka. ia tidak ada kena mengena dengan semangat “suci” kononnya DAP bersama perjuangan rakyat Palestin.

anpa disedari, episod pelayar Israel juga telah mendedahkan satu elemen persamaan dengan parti PAP yang memerintah Singapura. Bukan lagi satu rahsia bahawa Singapura merupakan satu negara satelit bagi Israel. Sedikit pengkajian dan penggalian maklumat akan membawa seseorang supaya merumuskan bahawa ideologi yang dianuti oleh PAP dan DAP hanyalah satu wasilah yang digunakan oleh Zionis untuk mencapai cita-cita mereka.

Hal ini tidak memeranjatkan dalam konteks hubungan politik dan sejarah yang sangat rapat antara DAP dan PAP.

DAP bukanlah rakan sekutu yang boleh dipercayai. Semangat patriotisma yang ada pada PAS dan UMNO langsung tidak ada pada parti DAP ini.

Tidak ada alasan dari segi Syara’ untuk umat Islam menyokong DAP ataupun berkongsi agenda perjuangan dengannya.

Adakah kita semua akan percaya kepada DAP sedangkan Allah berfirman di dalam Al Quran:

Bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.” Surah Ali ‘Imran: Ayat 118

Muhammad Luttfi Abdul Khalid
Pengerusi I-Peguam

Anonymous said...

En. Anonymous,

Dah berapa kali saya buktikan ISMA ni pemfitnah, pakai je kopiah dan serban!!!

Encik, ni dah bulan Ramadhan. Okaylah dah saya buktikan sampai Encik lari pergi tajuk-tajuk lain, masih nak sebarkan fitnah buat apa???

Encik ni orang Islam macam mana dah sampai bulan Ramadhan pun masih nak melakukan MAKSIAT!!!

Tak habis-habis DAP!!!

Encik ambil al-Quran sekarang, bandingkan Kerajaan UMNO di Putrajaya, PAS di Kelantan dan DAP di Pulau Pinang. Yang mana lebih mengikut al-Quran???

Encik pergi ambil al-Quran sekarang, saya tunggu!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

PAn kira apa. Dekat LGe dia bagi salam. Kah kah kah

Anonymous said...

'Nobody' adalah barua roket yang berlagak manusia 'suci' tetapi pada masa yang sama 'Nobody' menulis komen-komen penuh dengan fitnah, penghinaan dan maki hamun yang ditujukan kepada ulama-ulama Islam dan parti Islam. 'Nobody' amat benci ulama-ulama Islam dan parti Islam kerana mereka sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah dari dulu, kini dan selamanya.

Kita sudah banyak kali mencabar 'Nobody' untuk menunjukkan semua bukti yang boleh menyokong semua dakwaan 'Nobody' terhadap ulama Islam dan parti Islam tetapi 'Nobody' gagal menunjukkan sebarang bukti. Sebaliknya, 'Nobody' akan menulis komen yang berbelit-belit dan penuh maki hamun untuk mengelakkan diri dari cabaran kita!

Anonymous said...

Anonymous6 June 2016 at 16:09
Ingat PAN Ingat DAP
DAP pula anti Islam
Ingat DAP ingat ABu Lahab dan kaum Musyrikin

Di Pulau Pinang ada Ketua Musyrikin (KM)

http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

“Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

“Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

Reply

Anonymous said...

Ingat PAN Ingat DAP
DAP pula anti Islam
Ingat DAP ingat ABu Lahab dan kaum Musyrikin

Di Pulau Pinang ada Ketua Musyrikin (KM)

http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

“Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

“Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

Anonymous said...

Nobody tidak pernah membuktikan apa-apa ! Dia hanya pandai menulis komen berunsur fitnah dan penghinaan terhadap ulama Islam dan parti Islam. 'Nobody' is a faceless coward who barks whenever his or her rocket sifu shows a bone!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Setakat copy-paste tak payah fikir budak lima tahun pun boleh!!!

Bila saya cabar tulisan ISMA tu kenapa Encik lari??

Tak jawab pula tu!!!

Ayat 118 Ali Imran tu Encik dah tengok ke ashabul nuzul sebab apa???

Masalah sekarang ni adalah orang Islam sendiri yang menyeleweng 1MDB, menyalahgunakan duit Tabung Haji dan mengenakan GST kepada rakyat!!!!

Harapan rakyat Malaysia siapa, Hadi Awang, kalau dah sampai cakap tak taat kepada PAS hilang akidah, saya nak tanya satu soalan je kepada Encik.

Encik sembah Allah ke PAS sampai hilang akidah bagai tu????

Tak payah laman web pemfitnah dan temberang tu, banyak kali dah saya kantoikan, saya minta kalau ISMA baca jom kita berdebat lagi.

Encik Anonymous ni sembah Allah ke sembah PAS???

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Hello Nobody . Ketua Musyrikin (KM) Penang sihat tak?? Dengar kata dia beli rumah terlajak diskaun.

Anonymous said...

Hello Nobody . Ketua Musyrikin (KM) Penang sihat tak?? Dengar kata dia beli rumah terlajak diskaun.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Membuktikan apanya???

Kalau Lim Guan Eng beri salam memang saya jawab.

Surah AnNisa' ayat 86, saya ringkaskan ya, jika orang beri salam berilah balasan yang lebih baik atau serupa.

Itu untuk orang yang membaca al-Quran dan menyembah Allah.

Kalau orang tak taat kepada PAS hilang akidah sampai sanggup buat perkara yang HARAM tak tahulah saya.

HAHAHHAAAA BODOHNYA!!! Dah ternag-terang syirik nak ikut lagi!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Ingat PAN Ingat DAP
DAP pula anti Islam
Ingat DAP ingat ABu Lahab dan kaum Musyrikin

Di Pulau Pinang ada Ketua Musyrikin (KM)

http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

“Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

“Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

Anonymous said...

En. Anonymous,

Kenapa nak gelar Ketua Musyrikin atau gelaran yang buruk-buruk??? Dia beli rumah terlajak diskaun, memang dia pandailah.

Kalau orang terlajak ambil RM 4.2 billion (sekarang kantoi lagi banyak) lebih hebat dan pandai lagi!!!

Kalau dah terlajak ambil RM 4.2 billion Haji Hadi suruh stay sampai PRU 14, itulah terlajak mengampu!!!

Encik yang sokong macammana??? TErlajar tongong!!!! HAHAHHAHAHHAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. ANonymous,

Dah tak ada idea ke sampai laman web si pemfitnah tu juga nak diulang-ulang!!!!

Mana undang-undang Negara zaman Khalifah Uhtmaniah tu HAHHAHAHHAAAAA BONGOKNYA MACAM TU PUNYA HUJAH PUN PERCAYA!!!!

Ataupun, nak glarkan Lim Guan Eng Ketua Musyrikin Penang, entah-entah Haji Hadi sekarang ketua Musyrikin Malaysia tak???

Kalau tak taat PAS hilang akidah!!!!

Dah sama tahap dengan Allah pula!!!

Encik ni hati-hati, sekali termasuk ajaran sesat HAHAHAHHAHAA!!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kita semua sudah tahu parti roket menentang Islam berdasarkan tindakan sifu-sifu roket sendiri yang bersikap rasis seperti menghina ajaran Islam dan hukum Allah dan menghasut orang ramai menentang Islam. Sifu-sifu roket sendiri yang mempromosi kebebasan murtad, menghina khutbah Jumaat, pakaian umat Islam yang menutup aurat dan berpuluh-puluh kampung umat Islam dirobohkan semasa pemerintah rejim roket.

Maka kita tidak merasa hairan jika kita melihat anjing buruk kepala yang bernama 'Nobody' (a faceless coward) menulis komen-komen berunsur fitnah untuk membela sifu rasis dan parti roket rasis dan menghina dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam.

Nobody makan terlampau banyak dedak roket menyebabkan ia gagal melihat kezaliman sifu-sifu rasisnya dan skandal kroni-kroni roket seperti membeli rumah terlampau murah sedangkan rakyat tidak mampu membeli rumah, menyalah-gunakan tanah orang miskin, mebuat kajia dengan kos terlampau tinggi yang tidak masuk akal dll . Orang bodoh, buta dan pekak seperti 'Nobody' sahaja yang sokong parti perkauman!

Nobdoy and his or her racist sifu can go to hell ! They are going to lose severely in PRU14!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Akhir sekali, rupa-rupanya Encik Anonymous ke yang si bacul tu.

Minta maaflah saya selalu panggil pondan dulu.

Bukan apa, kata nak bukti, saya minta email, nak hantar bukti yang scanned punya taknak!!!

Yelah, bukti saya bukan setakat ambil laman web ISMA, kantoi memfitnah, sampai Khalifah Uthmaniah nak difitnahnya.

Dah orang beri bukti taknak terima, lepas tu cakap orang tak ada bukti!!!!

Teruk betul mangkuk ni.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Dah tuduh saya faceless coward pula. Entah-entah itu je bahasa Inggeris yang dia tahu HAHAHHAHAA!!!!

Kalau Encik Anonymous, berani, sekarang saya cabar kita tulis dalam bahasa Inggeris sepenuhnya.

Saya beri penghormatan. En. Anonymous mula dulu.

Kalau nak rasa sakitlah!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

First and foremost, we talk about faith, are you ok with that???

Explain to me using plain English, I know, you are not fluent, why on earth disobedient to PAST (sorry PAS) means lost of faith???

Secondly, does that mean you actually have belief not to Allah but to PAST (sorry PAS)???

Answer me. Then we can go to another question!!!!

Still jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Please answer, I am waiting.....

Maybe patience is the word of the day.

Still jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Sorry running out of patience.

Nevertheless, we proceed with the other question, about say scandals???

With all due respect, why you so stubbornly refuse to accept that Malaysia is facing avalanche of scandals and what happen to your Ulamas??? So ignorance, so willingly to cooperate with those involved!!!!

So what type of Ulama are they???

Can we say Ulama As-Su'???

The Ignorant,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

As a Muslim, as best described by Dr Zakir Naik, what are our references???

Al-Quran and al-Hadis. Even your Ulamas can lie!!!

Now I dare you, because I know, you would not be able to compete with me, still notwithstanding, the only matter I seek is the truth, and I hope you can open your eyes and behold, beyond all lies and perceptions, go back, and as suggested by Dr Zakir Naik, read the Quran and Hadis and learn from there, the principals of Islam and, (I dont like to call Islamic nation as there is no such reference in the Quran) the principals of benevolent state (This is described in the holy Quran).

Compare, which state, Pulau Pinang, Kelantan and Putrajaya, upholds Islamic principals the most!!!

Still Ignorant,

Nobody

Anonymous said...

The immoral 'Nobody',

PAS, as an Islamic parti, is propagating Islam as Muslim way of life since the day it was established which means PAS and its leaders and followers truly believe in the existence of Allah as the One True God and recognize the Prophet Muhammad as His last messenger so it is unbecoming for you 'Nobody' to make nonsensical allegation above.

You are insulting your own intelligence by making ridiculous, nonsensical and contradictory and defamatory comments above that clearly indicate you are having psychosis characterized by radical changes in personality, impaired functioning, and a distorted or nonexistent sense of objective reality.

You should be ashamed of yourself !


Anonymous said...

'Nobody' must be mad enough to write laughable statement Compare, which state, Pulau Pinang, Kelantan and Putrajaya, upholds Islamic principals the most because 'Nobody' is trying to suggest that the infidels are upholding Islamic principals ! What a pathetic joke !Hahahahahahaha !

You 'Nobody' should be ashamed of yourself !

Anonymous said...

En. Anonymous,

Again and again you mentioned about racist. Do you really understand racism???

What is the relation between racism and DAP???

Follow my premise.

Race means our race, Melayu Cina or India for example.

Racist means uphold own race and intolerance with the other races!!!

Which are racial parties???

UMNO, MCA, MIC

Which are multi racial parties???

Gerakan, PKR, DAP even Amanah, PPP!!!

So, just because people told you the people are racists, you, with all type of stupidity believe and follow the tunes???

This is not only stupidity, this is madness!!!!

My dear, we are already in Ramadhan, pray to Allah the Almighty, the Bestower, to bestow you hidayah, to grant you exposure and awareness, to follow the real teachings of Islam!!!

Where are you???

As such, Selamat berpuasa maaf zahir batin. Semoga ibadah kita diterima Allah Subhana!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonympus,

Use your head not your ass when talking. Thanks, I am really happy to accept your challenge.

Answer me, correct me if I am wrong,

PAS is not Islamic party, can you prove it to me???

And to be disobedient to PAS does it really mean lost of Faith???

Give me your proof, any verses of al-Quran for that matter, allowing your so call Ulama Haji Had to utter such unIslamic statement???

Still ignorant,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Perhaps you dont really understand the teachings of Islam!!!

How can you mention me as immoral???

What type of immorality I made???

Did I ask you to worship me instead of Allah???

Your Hadi did!!!! Hhahhahahahhaha!!!

Explain, who is the immoral now, Hadi or I????

Use your brain!!!!

Still ignorant but happy,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Sometime you are so funny!!!

Infidel, what type of infidelity you mean???

Hadi said, disobedient to PAST (sorry PAS) means lost of akidah (faith)???

You dont have to be rocket scientist to conclude this!!!

Of course Hadi is the most infidelity one by far!!!!

So, with your own assumption, should I say Kelantan comes last???

Still Jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

So, by your own measurement, Kelantan comes last.

By my measurement, my measurement is always based on al-Quran and Hadis.

Which state???

There is no such thing as Islamic country in the holy Quran, and there is no such thing as Islamic party.

What Islam teaches you:-

1. Benevolence :- The welfare of the people.

Kelantan, the welfare of YIK staff is not really well-kept. Not even EPF paid on time. So???
What about the victims of deluge about two years ago??? Some, many of them actually are still living in tents!!!

Is it Islamic???

Of course not. Hadi by your own admission although impliedly is the most infidel one!!! So, Kelantan fails the first test of al-Quran!!!

Sorry that makes them last!!!!

HHAHAAAHAAHAHHAHAHA!!!!

Still jahil,

Nobody


Anonymous said...

En. Anonymous,

Still calling me pathetic??

If still so, you are both pathetic and apathetic HAHAHHAHHAHAHAH!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Typo. Hady is the most infidel one by far.

My brain works so fast that my finger cannot cope with.

So, dont argue. Read the Quran first. Later come back to me when you are ready!!!

And dont forget never use ISMA website unless you confirm the correctness of its contents!!!

I can confirm to you, where got correct one!!! All lies!!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Dont forget, I just list one of many reasons in al-Quran, not only on benevolence!!!

So, becareful!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' is trying to defame me now by making baseless, laughable and pathetic allegation that So, by your own measurement, Kelantan comes last. I never write this ridiculous allegation. Either 'Nobody''s English comprehension is very bad or 'Nobody' is deliberately trying to defame me ! But I know 'Nobody' is so desperate !

Since you 'Nobody' have exposed yourself as the most disgusting liar, your comments are meaningless, disgusting, unreliable and irrelevant.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Yes, by your own measurement, Kelantan comes last, of course you did. You are not well trained in debating arent you???

What is your premise. I summarise it as I am pathetic to compare those states as the worst should be led by a infidel???

Lim Guang Eng is infidel, of course not. He is maybe a christian or not, but he is confirmed not a muslim!!! So infidelity is not his.

Which brings us to two either Hadi or Najib.

Last time I thought Najib. Now I change already. the more infidel of those two such be Hadi Awang HAHAHAHHAHHA!!!

Why, disobedient to PAS means lost of akidah (faith)!!!!

SO STUPID!!!

Its your premise not mine!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

an infidel actually. And the other one, must instead of such. Typo. I am not good in typing. I thought you were. So, how can you reply so late!!!

May be you can type so fast but you cannot think that fast???

No wonder after all facts (I know you would say factless facts) the only thing you can come up is curse and thats all???

Ok, maybe you have difficulty in English, but of course, bilingual person makes better person. Train harder next time HAHAHHAHA!!!!

The very main question I asked you and ask you again.

Answer me, if to be disobedient to PAS means to lost faith, who are you worshiping???

Allah or PAS???

All of your curses mean nothing. Where is your fact???

you worship who, Allah or PAS???

Yang jahil,

Nobody

NajibPelaq said...

DAP, PAN tidak mencuri WANG

Tak seperti UMNO, PRESIDENT UMNO PENCURI, ULANG PENCURI.

TAK KAN PUAK UMNO SEMUA BODOH KOTT?? ATAU BANGANG MCM PRESIDENT UMNO CAKAP..ATAU HARAM JADSH MCM SI NAJIB MAKI... SBB X MAHU JOINT FGB PERDANA MENTERI SANGGUP MAKI RAKYAT. TP YG BODOH SIAL IALAH SI NAJIB. SKRG HARGA SAHAM FGV BRP? PINK COPY SI PENYANGAK DAH JUAL AWL2 DAH...

MELATU BODOH SAJA YG PERCAYA UMNO DAN PENYANGAK2 DR PRESIDENT SAMPAI BAWAH MKN DEDAK...

NAK SOKONG, SOKONG. MALAYSIA DEMOKRASI. TAK DALAH NK SOKONG PARTI POLITIC MN2 PON, TP BOLEH SOKONG SO PENCURI... KJP MENGAKU X TERIMA, BILA DAH KANTOI WSJ, MENGAKU PULA...

CISSS PENIPU BESAR DI PENCURI SEKOR NI. DAPAT BINI BADAK, MESTI MKN BESAR

TOLONG, MELAYU UMNO. JGN JADI BODOH MCM PRESIDENT UMNO YG HARAMJADAH

Anonymous said...

En. Anonymous,

You cannot compete with me everybody knows. My advise is so simple, practice everyday oooppp!!!

When you put your facts check first. The only reference you can come out with is ISMA website!!!

You know how many times I exposed to you again and again, all the facts are baseless. Still, I dont know, only god knows, you keep repeating the same mistakes.

Dont read ISMA's. Read the Holy Quran. and Hadis.

Dont be stupid!!!

You cannot compete with me. Everybody knows!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonympus,

One more thing, I thought it would be nice should I can keep the comments to 50 while waiting. Now we already exceeded 51 with the other comment.

HAHAHAHAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Should I keep without can. typo again.

Read the Quran and Hadis. Already Ramadhan. HAHAHHAHA!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

NOBODY IS INSANE

Your pathetic arrogance serves as an indication that you are suffering from inferiority complex. If you think that you can intimidate me, you are dead wrong!

Thank you 'Nobody' for your ridiculous, bigoted, racist, defamatory, pathetic and nonsensical comments have confirmed that you are having psychosis characterized by radical changes in personality, impaired functioning, and a distorted or nonexistent sense of objective reality.

Dispute not with you 'Nobody': you are lunatic. The more you write, the more insane you are! And the undeniable fact is you are truly insane! Your rocket 'sifu' make a big mistake by spending money on psychotic stooges like you 'Nobody'.

You 'Nobody' have wrongfully accused devout Muslims of apostasy but we all know that they are true Muslims so your nonsensical allegations return to you. Therefore we know who you are... an insane infidel.


Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Sorry, while completing my Tarawih, I saw your comment. After that long??? Why???

I think that you try to catch me of guard!!! HAHAHHAHAAA!!!!

Wah, a lot of accusations, always personal ones HAHAHAHHAAA!!! Still because you dont have facts!!!1 It is as easy as that!!!!

Can I continue after completing my prayer. Wont take long, that I can promise you!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

NOBODY'S INSANITY IS LIMITLESS

'Nobody' is doing the same thing over and over again and expecting different results ---> Insanity ! And insanity is hereditary; 'Nobody' gets it from his or her parents.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Now accused me of insanity.

Let us check your statements shall we:-

1. Your pathetic arrogance serves as an indication that you are suffering from inferiority complex. If you think that you can intimidate me, you are dead wrong!

My answer:- Not relevant, personal attack

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Your other statement:-

2. Thank you 'Nobody' for your ridiculous, bigoted, racist, defamatory, pathetic and nonsensical comments have confirmed that you are having psychosis characterized by radical changes in personality, impaired functioning, and a distorted or nonexistent sense of objective reality.

My answer - Not relevant also, personal attack.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' wrote: Wah, a lot of accusations, always personal ones HAHAHAHHAAA!!! Still because you dont have facts!!!1 It is as easy as that!!!!

My response : Your ridiculous, bigoted, racist, defamatory, pathetic and nonsensical comments on this website have betrayed your own immorality and insanity.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Your third statement:-

3. Dispute not with you 'Nobody': you are lunatic. The more you write, the more insane you are! And the undeniable fact is you are truly insane! Your rocket 'sifu' make a big mistake by spending money on psychotic stooges like you 'Nobody'.

My answer - Not relevant, personal attack. By the way, first I dont have rocket sifu and nobody is spending money of me.

Do you have proof??? I think you have learnt a lot from ISMA. My accused me of defamation, what are you doing now??? defaming me???

My friend, worship Allah not PAST (ooopps sorry PAS)!!!

Bro, we have come to third statements of yours still, all personal attacks??? With all due respect, are you blind or deaf or brain dead???

Where is your fact???

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam kawan2

Dimana orang Islam sedang bersedia untuk buka puasa mr nobody menyalak sepuas2nya masa orang berbuka, solat maghrib dan solat terawih yakni dari pukul 7 malam sampai 9.40 malam.

Maksudnya nobody bukanlah orang yg baik
Di bulan ramadhan orangbyg baik akan pi solat terawih di masjid.

Sori nobodi. Lu sudah kantoi sebagai pennyokong kepada DAP

Anonymous said...

Nobody's said - Not relevant also, personal attack.

My response : You have insulted, defamed and accused devout Muslims such as TGHH of apostasy etc. Is it not a personal attack? You must be a pathetic hypocrite!

Anonymous said...

En. Anonymous,

Your last statement of first hahahaaa!!!

4. You 'Nobody' have wrongfully accused devout Muslims of apostasy but we all know that they are true Muslims so your nonsensical allegations return to you. Therefore we know who you are... an insane infidel.

My answer :- You said I have wrongfully accused devout Muslims of apostasy.Do you really know what are talking about???

I ask you one question, what are the differences between apostasy and infidelity???

If I accused somebody of infidelity, it doesnt necessary mean I accused somebody of apostacy!!!

Wake up bro???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En Anonymous,

If I supported DAP what does that mean, I am not a Muslim???

Actually I would like to ask your permission, to continue praying Tarawih for another rakaat!!!

Nevermind, tarawih can wait for a while.

You have learnt a lot on defamation, dont you think I performed my dawn prayer is mosque???

And what make you think I cannot perform Tarawih on my own??? And dont you think there is no time limit performing tarawih accept of course after Subuh???

Rasulullah SAW also many times performed tarawih alone!!!

By accussing me of not being good muslim because of my tarawih you are actually accussing Rasulullah!!!

My friend, you try to insult me, but your were actually insulting Rasulullah!!!

Beware my friend!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En.Anonymous,

I would continue performing my tarawih after this. Come on, you are representing Parti Islam SeTanah Melayu, how can you limit Tarawih to 9.40 pm??? Are you lunatic (use your own word, I know lunatic from 5 years old hahhahahaha!!!)???

Change the PArty name, to PArty Jahil SeTAnah Melayu or PJS HAHAHAHAAAA????

Ok, enough with the banter. Now to business.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam EN. Anonymous,

I repeat your forth statement:-

4. You 'Nobody' have wrongfully accused devout Muslims of apostasy but we all know that they are true Muslims so your nonsensical allegations return to you. Therefore we know who you are... an insane infidel.

My answer:-

What is devout Muslims????

I know you dont know, That is PAST (ooopppsss sorry PAS). too stupid to think dont blame me, it was by PAS Johor representative!!! I just reiterate the statement HAHAHAHA!!!

To know and to be fair, you cannot refer to Amanat Haji Hadi (Hahahahaaa what a stupid amanat), refer to al-Quran and Hadis and also opinions by the Rasulullah's companions!!!

What does al-Quran says???

I give to you the assignment, better read al-Quran instead of what Amanat Haji Hadi or worse still ISMA website.

But I can assure you this, when saying disobedient to PAS means lost of faith, Haji Hadi impliedly said worship PAS or Allah!!!

So, dont accuse me of bigotry when you are the one!!!!

Ok, continue performing tarawih!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

One more thing,

Should you accuse me of being not good muslim, prepare for me a verse of al-Quran, or hadith saying that I cannot perform tarawih after 9.40 pm.

HAHAHAHAAAAA, BODOHNYA, MENGAKU PARTI ISLAM SETANAH MELAYU, TUKARLAH, PARTI TAK BAGI ORANG SEMBAHYANG TARAWIH LEPAS PUKUL 9.40 MALAM!!!!

Terlalu bongok!!!

That is bigotry my dear, think, you have chosen PAS to Islam!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anpnymous,

Sorry also, a lot of typo. A lot to list. Hope you undersatnd and dont mind.


I forgot, a devout muslim Haji Hadi is not!!!!

Go, study the al-Quran and Hadis and come back to me. I can list you all my references including verses of al-Quran hadiths and others why Haji Hadi is not a devout Muslim!!!

If you have your references, I am more than happy to listen. HAHAHAHHAAA!!!

Just dont come to me with all the curses and personal attacks, WHAT FOR????

At least I know 1 thing, you dont know facts of sembahyang tarawih HAHAHAHAHHAA!!!

Asked friends to support also HAHAHHAHAHAHA!!!

Do you actually feel inferior that you need friends' support???

Are you actually intimidated???

Believe me, I dont seek that!!!

Yang jahil,

Nobody


Anonymous said...

Nobody,

Your own baseless and defamatory comments against PAS and and its leaders, Muslims and me that amount to accusations of apostasy:

(1) Encik ni tak takut dosa ke atau dah sampai tak takut Allah sebab dah sembah PAS

(2) Ialah, tak taat kepada PAS hilang Akidah

(3) Hadi Awang, kalau dah sampai cakap tak taat kepada PAS hilang akidah

(4) Kalau orang tak taat kepada PAS hilang akidah

(5) entah-entah Haji Hadi sekarang ketua Musyrikin Malaysia.

(6) Kalau tak taat PAS hilang akidah!!!! Dah sama tahap dengan Allah pula!!!

(7) Hadi said, disobedient to PAST (sorry PAS) means lost of akidah (faith)

(8) disobedient to PAS means lost of akidah (faith)

(9) Did I ask you to worship me instead of Allah??? Your Hadi did!!!!

(10) Encik sembah Allah ke PAS sampai hilang akidah bagai tu


(110 Etc...etc...etc

These quotes are your own words that are accusing PAS and its leaders, Muslims and me of apostasy ! It seems to me that you don't have the guts to admit them.

Anonymous said...

Nobody,

You are wrongfully accusing us of apostasy while we are only worshiping Allah the Only One True God and you are supporting the infidels who are degrading, insulting, defaming and oppressing Islam and Muslims and denying the right of Muslims so you must be one of the enemy of Islam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Haji Hadi said so, why blame me???

Its either you worship Allah or worship PAS???

Why blame me, go after Haji Hadi!!! He was the main culprit.

Please En. Anonymous, dont be that stupid, go find you facts right!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

When you said Ketua Musyrikin Pulau Pinang wwow, so great. When I said Ketua Musyrikin Malaysia Haji Hadi, so what??? Angry??? Go berserk???

Stupid!!! If you dont want people to use vulgar words dont use them!!!

Is that the true teachings of Islam???

If you dont want people to say Haji Hadi Ketua Musyrikin se Malaysia or Ketua Menafiqun SeTanah Melayu, please, respect people, dont use one!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Based on the ten comments I gave, I admit I did but merely on reiterating Hadi's saying.

What??? Wrong???

go check your 62nd muktamar!!!

There you can catch your stupid Hadi!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Infidelity is more to ..... Hadi hahahhahahaha you MORON!!!

When I accused Hadi of infidelity what do you want, go berserk???

You accused people of infidelity, what do you expect from me, to support you, to say syabas!!!

MANGKUK!!!!

Give me your list of infidels let me check!!!

And dont simply insult people, I will go after you!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Now I challenge you 'Nobody' to show me any CONCRETE EVIDENCE that support your allegations against TGHH ! I mean CONCRETE EVIDENCE !

Anonymous said...

Now 'Nobody' is so desperate that he or she is resorting to insults in order to cover up his or her lies ! Lies creates more lies ! Gee.... you must be a shameless liar !

Anonymous said...

En. Anonymous,

Simple go check your 62nd muktamar bahlol, Or else give me your email!!! Dont be pondan and expect me to stay!!!

And where is your evident on Khalifah Uthmaniah???

BUKTI MANA!!!


COMPLETE AND BLATANT LIES!!!

Everybody knows who is desperate!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Gee....more insults from 'Nobody' indicating that 'Nobody' has no evidence against TGHH !

Anonymous said...

It seems to me that 'Nobody' is so desperate by insulting me because I have exposed him or her. By the way, I never write any comments on Khalifah Uthmaniah ! 'Nobody' is hallucinating!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Email, you have evidents. You are not pondan are you!!!

I have evident ON TUAN GURU HADI AWANG PONDAN!!!! HE REFUSED TO STAND UP AGAINST DATO HUSAM!!!! HAHAHHAAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

So stupid, That is why dont spread lies with ISMA YOU PONDAN!!! You took it from ISMA bahlol!!!!

And dont forget your email!!!

Dont be pondan!!!

And please learn sembahyang TArawih!!! So STUPID!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Email, you will get your evidents. You are not pondan are you!!!

I have evident ON TUAN GURU HADI AWANG PONDAN!!!! HE REFUSED TO STAND UP AGAINST DATO HUSAM!!!! HAHAHHAAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

So 'Nobody' must be a 'PONDAN' for he or she or whatever is so scared to show us any concrete evidence which means he or she doesn't have any against TGHH and me etc. Which in turn proves that 'Nobody' is a born liar!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Email, you will get your evidents. You are not pondan are you!!!

I have evident ON TUAN GURU HADI AWANG PONDAN!!!! HE REFUSED TO STAND UP AGAINST DATO HUSAM!!!! HAHAHHAAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En ANonymous,

Belajar sembahyang Tarawih lah. Jangan memalukan PARTI ISLAM SETANAH MELAYU HAHAHAHHAHAAA!!!!

Bagi Email!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Email, you will get your evidents. You are not pondan are you!!!

I have evident ON TUAN GURU HADI AWANG PONDAN!!!! HE REFUSED TO STAND UP AGAINST DATO HUSAM!!!! HAHAHHAAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Email, you will get your evidents. You are not pondan are you!!!

I have evident ON TUAN GURU HADI AWANG PONDAN!!!! HE REFUSED TO STAND UP AGAINST DATO HUSAM!!!! HAHAHHAAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Si PONDAN 'Nobody' membuat dakwaan secara terbuka terhadap TGHH dll maka 'Nobody' wajib membuktikannya secara terbuka juga ! Email-email tak mainlah! Pembohong seperti 'Nobody' akan mencipta pelbagai alasan karut untuk menggelakkan dirinya dari menunjukkan sebarang bukti yang sebenarnya tidak wujud!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Email, you will get your evidents. You are not pondan are you!!!

I have evident ON TUAN GURU HADI AWANG PONDAN!!!! HE REFUSED TO STAND UP AGAINST DATO HUSAM!!!! HAHAHHAAAAA

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Belajar sembahyang tarawih dulu.

JANGAN MALUKAN HAJI HADI BACUL, PONDAN, BANGANG, JUAL AGAMA TU!!!

BAGI EMAIL NAK BUKTI!!!

yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Bagi email.

JANGAN MALUKAN HAJI HADI SI LEMAH TENAGA BATIN, PENJUAL AGAMA, TULI, BANGANG DAN PEMAKI HAMUN TU!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Nobody sedang mendedahkan kejahatan dan keburukan peribadi 'Nobody' sendiri dengan memaki hamun orang-orang yang tidak bersalah. Ini bererti 'Nobody' adalah pesakit mental yang kronik! Kita merasa bimbang melihat peaskit mental seperti Nobody hidup bebas di kalangan orang ramai dan menyebarkan fitnah yang berbahaya kepada masyarakat ! Nobody lebih berbahaya dari virus HIV !

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Nak Bukti bagi EMAIL BAHLOLLL!!!

JANGAN MALUKAN HAJI HADI YANG LEMAH TENAGA BATIN, KENA SIFLIS, HIV POSITIF, BACUL, PONDAN DAN KENA SERANGAN JANTUNG!!!!

SELAIN ITU HADI JUGA PEMBUNUH ORANG ISLAM MEMALI, PEMAKAN HARTA ANAK YATIM, PEMAKAN RIBA DAN JOIN TENGOK PORNOGRAFI!!!

Yang jahil,

Nobody

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails