Friday, June 10, 2016

Domontrasi Buat Kueh 1/2 Bogel Di Shanghai, Berkawan Dengan DAP Boleh Jadi Begini?

pix5

BAGI meraikan sambutan Festival Dragon Boat, sebuah universiti di Shanghai, China menganjurkan demonstrasi membuat kuih tradisonal masyarakat tempatan iaitu kuih Zongzi dengan cara yang cukup pelik.

Caranya, para mahasiswa yang terdiri daripada pasangan kekasih diminta berpakaian separuh bogel dan dilitupi dengan daun sebelum berpelukan satu sama lain.
Mereka kemudiannya digulung kononnya menyerupai kuih.
pix
pix1
pix2
pix3
pix4
Acara yang diperkenalkan sebagai demonstrasi ‘membuat’ kuih Zongzi itu mendapat sambutan menggalakkan di kalangan pelajar.
Walau bagaimanapun tidak semua setuju dengan aktiviti yang diadakan ini.
Antara respon netizen termasuklah, “Pasti semua pasangan ini tak akan kekal lama” dan “acara bodoh apa yang mereka lakukan, semua dah mabuk ke?”
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Negara China adalah bukan negara Islam, tiada undang-undang melarang rakyatnya melakukan perkara seperti di atas. Di Malaysia pun begitu, kalau bukan negara berteraskan Islam, juga akan boleh jadi begitu. Tak kiralah samada UMNO sekular atau BN sekular. Apa lagi kalau berkawan dan bertuankan DAP?  (IH)

82 comments:

Anonymous said...

Undilah parti pas......
Ingat pas ingat syurga.....
Ingat syurga ingat pas.......

Anonymous said...

undilah Pas
ingat pas ingat akidah
ingat akidah ingat Islam

tak taat....hilang akidah
ada berani tak undi PAS?
Siapa nak tolong jawab kat akhirat?
Hadi Awang and Geng akan tolong jawabkan

HUDUD mana HUDUD?
sembang temberang sejak dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

Anon 4:26 adalah PAN yg menyamar untuk provokasi

Ingat PAN Ingat DAP
DAP Pula anti IslaM

http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

“Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

“Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

“Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

Anonymous said...

Si kafirun tak kan berjaya mempengaruhi umat islam, in sya Allah, secara negatif. Malah lagi kuat islam diserang, lagi kuat azam dan semangat untuk mempertahankan agama ini.
Islam tak sama dgn anutan mereka di eropah. Malah si kafirun yang mencemuh agama islam ini bukan lah sebagus mana untuk mengutuk orang lain.

Bukan kah mereka yang bertukar2 agama, adalah munafik. Kebanyakan mereka menukar dari agama nenek moyang mereka, menjadi free thinker, kemudian menganut agama yang sekarang. kebanyakan mereka menukar agama 3 kali atas berbagai alasan, antaranya disebabkan status sosial atau sosio-ekonomi.

Ramai remaja di peringkat sekolah adalah confused free
thinker. So, whatever opinion they have is not valid sbb pegangan mereka sentiasa berubah2.

Anonymous said...

iNGAT PAN INGAT DAP, SATU KHADAM SATU LAGI TUAN
INGAT DAP INGAT ABU LAHAB. DAP AMAT MEMUSUHI ISLAM

Parti Amanah Negara marah dipanngil PAN
Macam nama Johan, marah di panggil JOHN
Padahal sedap tu John

Anonymous said...

Minta Asmuni Awi ka Nizr ka tolong jawab kat bawah ni...........

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Masuk pas = masuk isle.....
Masuk isle = masuk pas.....
Masuk pas = jadi pelir-sehat bn....
Yahoo......hurray....hurray...

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Tiada kaitan gambar2 tu di china dgn dap. Bukan pose ni..meskipun benci dap smpi tahap gaban, ingat mereka tu jika suatu hari not diberi hidayah, kamu nk jawab cam na?

Anonymous said...

Sultan kita..org MELAYU
PM kita..org MELAYU
BINI PM kita..org MELAYU
Menteri Kewangan..org MELAYU
TPM..org MELAYU
Ketua Polis Negara..org MELAYU
Menteri Kabinet..org MELAYU
Ketua Tentera..org MELAYU
Gabenor Bank Negara..org MELAYU
Menteri Besar..ramai MELAYU
Wakil Rakyat..ramai MELAYU
Beri kelulusan tanah..KERAJAAN BN
Gadai tanah org Melayu..org MELAYU
Curi duit Berbillion..org MELAYU
Skandal KWSP..org MELAYU
Skandal Mara..org MELAYU
Skandal Tabung Haji..org MELAYU
Penyebab MAS bangkrap..org MELAYU
Makan duit anak yatim..org MELAYU
Rompak duit rakyat..org MELAYU
Yang Kafirkan Melayu..org MELAYU

Pemakan dedak dan walaun akan kata ini semua salah DAP.
KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Bangun lah bersama barisan kepimpinan Cai yang menjebon jamaah sendiri, Hanya lulusan SPM layak berjuang bersama Pas untuk senang diperkuda.

Dah 60 tahun parti tua bangka tak makbul makbul doa untuk menang, kenapa, kerana hati busuk membarua jamaah sendiri.

Pengikut Pas hipokrit, cina itu cina ini tapi beli laptop, top up, beli HP dan berbelanja sehari hari termasuk beli Pad haid untuk bini dan anak perempuan pun kat kedai Cina, sedangkan tahu 9/10 cina sokong DAP.

Jadi elok lah kita jauhi PAS dan dekati PKR.

Anonymous said...

Kempen Calon PAN Di PRK Sungai Besar Dibayangi DAP
JUNE 9, 2016
AIDCNEWS
LEAVE A COMMENT
pan-dapSUNGAI BESAR- ‘Boneka DAP’. Itu mungkin tanggapan umum kepada calon Parti Amanah Negara (Amanah), Azhar Abdul Shukur, apabila kempennya untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar jelas dibayangi DAP.

Ini dapat dilihat menerusi pendekatan bersemuka dengan rakyat oleh Azhar, khususnya kawasan majoriti Cina yang terpaksa ‘mengusung’ pemimpin tertinggi DAP untuk sama-sama turun padang berjumpa masyarakat setempat.

Hasil tinjauan Bernama mendapati, usaha Azhar bertemu rakyat di Pasar Sari Selasa di Sekinchan yang turut disertai Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP kawasan itu, Ng Suee Lim juga sedikit hambar.

Apa yang pasti, masyarakat Cina termasuk peniaga di pasar sari itu dilihat lebih teruja berjumpa dan bersalaman dengan Kit Siang dan Suee Lim berbanding Azhar.

Kelihatan sedikit kekok, Azhar yang turun berkempen bersama isterinya, Nor’adzimah Hassanuddin, hanya sekadar tersenyum dan kebanyakan masyarakat Tiong Hua yang ditemui lebih memberikan fokus perbualan kepada pemimpin DAP berkenaan.

DUN Sekinchan dalam Parlimen Sungai Besar mempunyai 16,055 pengundi berdaftar yang mana 9,139 daripadanya adalah kaum Cina, Melayu (6,524 pengundi) manakala bangsa India 363 pengundi.

Berbaki 10 hari lagi tempoh berkempen, kehadiran Azhar ke Pasar Awam Sungai Besar, di sini pula juga disambut hambar yang mana rata-rata rakyat setempat sekadar membalas senyumannya, malah ada juga yang enggan menerima risalah dan sapaannya.

Walaupun jentera Amanah berusaha gigih memperkenalkan calon menggunakan pembesar suara, namun kebanyakan pengunjung pasar awam itu dilihat lebih kepada meninjau dan melihat pergerakan Azhar dan pengikutnya berbanding cuba mendekatinya.

Azhar merupakan calon pertama yang diketengahkan Pakatan Harapan menerusi Amanah bagi pertandingan tiga penjuru menentang calon Barisan Nasional (BN), Budiman Mohd Zohdi dan calon PAS, Dr Abdul Rani Osman.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan hari pengundian awal pada 14 Jun manakala hari pengundian, 18 Jun ini.

PRK berkenaan diadakan berikutan kematian penyandang kerusi itu, Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lepas – BERNAMA

Anonymous said...

Kempen Calon PAN Di PRK Sungai Besar Dibayangi DAP
JUNE 9, 2016
AIDCNEWS
LEAVE A COMMENT
pan-dapSUNGAI BESAR- ‘Boneka DAP’. Itu mungkin tanggapan umum kepada calon Parti Amanah Negara (Amanah), Azhar Abdul Shukur, apabila kempennya untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar jelas dibayangi DAP.

Ini dapat dilihat menerusi pendekatan bersemuka dengan rakyat oleh Azhar, khususnya kawasan majoriti Cina yang terpaksa ‘mengusung’ pemimpin tertinggi DAP untuk sama-sama turun padang berjumpa masyarakat setempat.

Hasil tinjauan Bernama mendapati, usaha Azhar bertemu rakyat di Pasar Sari Selasa di Sekinchan yang turut disertai Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP kawasan itu, Ng Suee Lim juga sedikit hambar.

Apa yang pasti, masyarakat Cina termasuk peniaga di pasar sari itu dilihat lebih teruja berjumpa dan bersalaman dengan Kit Siang dan Suee Lim berbanding Azhar.

Kelihatan sedikit kekok, Azhar yang turun berkempen bersama isterinya, Nor’adzimah Hassanuddin, hanya sekadar tersenyum dan kebanyakan masyarakat Tiong Hua yang ditemui lebih memberikan fokus perbualan kepada pemimpin DAP berkenaan.

DUN Sekinchan dalam Parlimen Sungai Besar mempunyai 16,055 pengundi berdaftar yang mana 9,139 daripadanya adalah kaum Cina, Melayu (6,524 pengundi) manakala bangsa India 363 pengundi.

Berbaki 10 hari lagi tempoh berkempen, kehadiran Azhar ke Pasar Awam Sungai Besar, di sini pula juga disambut hambar yang mana rata-rata rakyat setempat sekadar membalas senyumannya, malah ada juga yang enggan menerima risalah dan sapaannya.

Walaupun jentera Amanah berusaha gigih memperkenalkan calon menggunakan pembesar suara, namun kebanyakan pengunjung pasar awam itu dilihat lebih kepada meninjau dan melihat pergerakan Azhar dan pengikutnya berbanding cuba mendekatinya.

Azhar merupakan calon pertama yang diketengahkan Pakatan Harapan menerusi Amanah bagi pertandingan tiga penjuru menentang calon Barisan Nasional (BN), Budiman Mohd Zohdi dan calon PAS, Dr Abdul Rani Osman.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan hari pengundian awal pada 14 Jun manakala hari pengundian, 18 Jun ini.

PRK berkenaan diadakan berikutan kematian penyandang kerusi itu, Tan Sri Noriah Kasnon dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak, 5 Mei lepas – BERNAMA

Anonymous said...

Pemakan hasil sedekah Ketua Musyrikin Penang

Anonymous said...

Ibnu Hashim tak kira sama bulan ramadan, bulan di atas dia dibawah. Cakap lepas macam mabok pil kuda @ ibnu hashim dah gairah/naik butoh tua selepa tonton 'pay per-view" .. malu lah kat kapir Dap tak pasai2 tunjuk perangai buruk macam anak haramjadah. Inilah politik matang dah jadi politik NNATANG!!. . istigfar banyak2 lah ibnu hashim kerna tuan pun dah dah dekat nak mampuihh..

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Ketua Musrikin Malaysia Tuan Guru Dato' Sri Hadi Awang pula dapat sedekah daripada Dato' Sri Najib!!!!

Semasa sebelum dapat sedekah beliau beramanat (amanat Haji Hadi) bahawa kita menentang UMnO bukan kerana nama dia UMNO tetapi sebab mengekalkan perlembagaan penjajah!!!

Sebab dah dapat sedekah maka keluarlah daripada mulutnya tak taat kepada PAS hilang akidah!!!!

Sebab tu beliau layak digelar ketua muysrikin Malaysia. Akidah setaraf ayah Pin!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang suka maki hamun,

Maki hamun lagi sampai Jumaat je. Hari Sabtu tunggu je!!!

Kalau sebut Ketua Musyrikin Penang jangan lupa Ketua Musyrikin Malaysia yang kata kalau tak taat kepada PAS hilang akidah!!!

Akidah Ayah Pin!!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Geng jahiliah bodoh sombong sokong parti roket sebab parti roket mempromosi sekularisme, liberalisme dan pluralisme yang memberi kebebasan untuk melakukan kemungkaran dan kesesatan dan murtad tanpa sekatan.

Maka tidak hairanlah penjilat-penjilat dedak cap roket dan sifu-sifu roket menentang dan menghina ajaran Islam dan hukum Allah dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Geng jahiliahlah yang tak kenal hukum agama, tak taat kepada PAS hilang akidah!!!

Kita geng Sunni kata tak taat kepada Allah hilang akidah!!!

Siapa kata menghina ulama tak boleh???

Ulama as-su' ialah sejahat-jahat manusia!!!!

Kalau orang biasa pun Encik boleh panggil ketua musyrikin Penang, ulama yang main akidah sejahat-jahat manusia macam ayah pin dah tentu-tentulah ketua musyrikin Malaysia ye tak???

Entah-entah ketua musyrikin Asia Tenggara!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Lain kali ckap tu biar berlapik, ingat dosa memfitnah dan menganiaya orang!!!

Doa orang yang teraniaya tiada hijab di antara mereka dan AllaH!!!!

Ingat bagaimana Genghis Khan dan keturunannya Hulagu dapat menewaskan orang Islam sampai menawan Baghdad kota utama Khalifah Abasiyah!!!

Pemimpin Islam menganiaya mereka sampai mereka berdoa kepada Allah!!!!

Apa hasilnya???

Allah beri kita sjarah lama untuk kita belajar!!!!

Yang korang bodoh sangat nak taknak belajar nak hentam keromo mengadu domba memfitnah sana sini tak takut ke???

Yang jahil,

Nobody

otaiblues.blogspot said...

tak perlu menuduh sampai mcm tu sekali..selama ini pun berapa ramai anak muda islam yg dah rosak?
bermula pesta menyambut tahun baru masihi..bermula dengan dentingan jam( loceng)seruan sembahyang agama kristian
bunyi tentuang atau terempit atau bnnyi bunyian..seruan sembahyang agama yahudi di ikuti bunga api seruan agama majusi..
pemimpim melayu islam yg merasmikan pesta tahun baru...
ada siapa kesah?
sembilan bulan selepas pesta..boleh kutip bayi yg hidup mau pun mati kat masjid surau atau pun tong sampah...
mana agamawan..mana kadi mufti mana ahli poitik untuk membetul ksn ape yg salah di satu negara islam berpemimpin kan islam..

otaiblues.blogspot said...

tk perlu nak tunggu dap memrintah.di masa umno bn memrintah pun macam macam perkara mungkar dh berlaku pun..

otaiblues.blogspot said...

tk perlu nak tunggu dap memrintah.di masa umno bn memrintah pun macam macam perkara mungkar dh berlaku pun..

otaiblues.blogspot said...

tak perlu menuduh sampai mcm tu sekali..selama ini pun berapa ramai anak muda islam yg dah rosak?
bermula pesta menyambut tahun baru masihi..bermula dengan dentingan jam( loceng)seruan sembahyang agama kristian
bunyi tentuang atau terempit atau bnnyi bunyian..seruan sembahyang agama yahudi di ikuti bunga api seruan agama majusi..
pemimpim melayu islam yg merasmikan pesta tahun baru...
ada siapa kesah?
sembilan bulan selepas pesta..boleh kutip bayi yg hidup mau pun mati kat masjid surau atau pun tong sampah...
mana agamawan..mana kadi mufti mana ahli poitik untuk membetul ksn ape yg salah di satu negara islam berpemimpin kan islam..

Anonymous said...

Salam En. Otaiblues,

Kenapa perkara ini berlaku???

Rakyat Malaysia tak cukup duit dan tak cukup masa???

Hidup kita penuh dengan apa???

Hutang!!!!

Mak bapak suami isteri semua bekerja!!!

Siang malam cari duit nak sekolahkan anak pun ramai yang tak cukup duit!!!

Macam mana nak jaga anak-anak dengan sempurna!!!

Kenapa hidup kita penuh dengan hutang???

Sebab negara kita Malaysia penuh dengan Hutang!!!!

Kita semua ni kena cukai macam2 nak tampung hutang!!!

Sekarang, yang PAS cakap bukan menolong orang ramai mendapat taraf hidup yang lebih baik seperti ajaran Islam!!!

Kalau Isteri PM membazir naik jet peribadi dia senyap macam bacul, nak buat hudud apa???

Penipu je!!!!

Yang jahil

Anonymous said...

Wow...hari ini dan hari-hari sebelumnya kita melihat barua-barua roket berlagak suci konon mereka geng Sunni tetapi mereka menulis komen-komen yang penuh dengan penghinaan, maki hamun dan fitnah untuk menyerang ulama-ulama Islam dan umat Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam di negara ini.

Jika benar mereka geng Sunni, mengapa akhlak mereka sama teruk dengan akhlak Zionis Israel?

Jika benar mereka geng Sunni,mengapa mereka menghina ulama-ulama Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah sedangkan kita semua tahu ulama adalah pewaris nabi? Adakah mereka menganggap pemimpin kafir roket pewaris nabi?

Jika benar mereka geng Sunni,mengapa mereka menyokong dan mendewa-dewakan sifu-sifu roket yang menentang dan menghina ajaran Islam dan hukum Allah?

Ini jelas menunjukkan barua-barua roket ini bukan geng Sunni tetapi pemakan-pemakan dedak cap roket yang mendewa-dewakan sifu-sifu roket penyokong negara haram Israel. Merekalah musang berbulu ayam yang cuba memusnahkan Islam dan umat Islam dari dalam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kenapa geng mengaku Sunni menghina Ulama???

Tengok Ulama la!!!! Tuan Guru Nik Aziz ada kami hina???

Almarhum Dato Fadzil Noor, ada kami hina???

Tuan Guru Yusuf Rawa ada kami hina???

Dr. Yusuf al-Qaradhawi, Prof Dr Nasruddin al-Bany, Ibnu Taimiyah, Imam al-Ghazali ada kami hina???

Kalau sebenar-benar Ulama, siapa yang nak hina!!!!

Kalau Ulama AsSu' Rasulullah sendiri kata sejahar-jahat manusia, nak ikut pula???

Dia terjun lubang jamban nak terjun sekali ke???

Yang jahil,

Nobody





Anonymous said...

NGO buat laporan polis terhadap MP DAP
18 Disember 2015

Pakatan Badan Bukan Kerajaan Pro Barisan Nasional hari ini membuat laporan polis terhadap anggota Parlimen Taiping Nga Kor Ming yang didakwa memuat naik gambar menghina pakaian wanita Islam berniqab dalam laman media sosial Facebook.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/wawancara/ngo-buat-laporan-polis-terhadap-mp-dap-1.463511

Anonymous said...

En. Anonymous,

Janganlah jahil muraqab sangat!!!!

Ulama pewaris Nabi tu macam mana????

Ulama manusia biasa yang melakukuan kesilapan, bukannya Nabi tetapi paling hampir dengan Nabi!!!

Saya bagi contoh di antara Rasulluah, Dato' Fadzil Noor dan Haji Hadi

1. Al-Quran surah Ali Imran ayat 159

Ringkasnya Allah suruh berlemah lembut, sekiranya kamu bersifat keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri.

Rasulullah, berlemah lembut, Fadzil Noor, berlemah-lembut, Hadi, Babi, pengkhianat, munafik haraki, jebon, barua, broker dan kalau tak taat kepada PAS hilang akidah.

Sama tak akhlak Hadi dengan ayat alQuran dan Rasulullah???

Ulama As-Su'!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

PesaKIT MENATL 9:26 PM,

Hari ini dan hari-hari sebelum hari ini kamu telah menulis pelbagai komen-komen penuh dengan maki hamun, penghinaan dan fitnah untuk menghina, menfitnah dan mengkafirkan ulama Islam dan umat Islam dan parti Islam. Oleh sebab tuduhan kamu adalah tidak benar maka tuduhan kafir kembali kepada kamu.

Kamu telah menghina dan menfitnah parti Islam dalam pelbagai komen-komen kamu yang bererti kamu juga telah menghina dan menfitnah semua pemimpin dan umat Islam yang menjadi ahli PAS dan penyokong PAS.

Yang menghairankan kita mengapa kamu mengutuk ulama Islam dan umat Islam tetapi pada masa yang sama kamu membiarkan pemimpin-pemimpin kafir roket menghina ajaran Islam dan hukum Allah ? Maka jelaslah siapa kamu sebenarnya!

Anonymous said...

En. Anonymous,

Sebelum saya teruskan dengan Ulama mana kita perlu ikut, jangan menjual agama seperti mereka, kita tengok komen Encik pasal Ngo kar Ming!!!!

Saya dah tengok gambar yang dimuat naik!!!

Saya sendiri pun rasa suspen. Kalau saya seorang Islam berasa suspen, apa lagi bukan Islam!!!!

Persepsi adakah dikira menghina???

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Pembetulan: Komen 9:39 PM ditujukan kepada Pesakit Mental 'Nobody'

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Encik menghina DAPigs, khadam, Ketua Musyrikin Penang dan macam-macam lagi penghinaan, Islam bagi ke???

Saya saja je cakap Hadi Awang kena siplis, penternak babi yang suka membabikan orang, marah pula!!!

Tau pun marah!!!! Tau pun kata saya suka maki hamun!!!

Habis yang korang maki hamun menggelar sana sini tu orang tak marah???? Orang suka???

Lain kali kalau tak nak kena maki hamun, berakhlaklah dengan akhlak Islam!!!!

Ingat, di zaman pmerintahan DAP lah ramai Cina Penang masuk Islam, sebab tu ada khatib berdoa minta Lim Guan Eng masuk Islam!!!!

Encik kata pasal Islam, Encik ikut tak ayat 159 Surah Ali Imran tu???

Itulah, sembah Allah ke sembah PAS???

Ayat Allah taknak ikut, Ayat PAS memaki hamun seronok pula!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Kenapa ada persepsi negatif???

Banyak kes pakaian purdah digunakan untuk mengebom kawasan awam!!!!

Saya suka mengingatkan, niqab bukan wajib!!!!


Salah satu hadis yang diambil yang mewajibkan niqab adalah daripada Ibnu Sirrin. yang diambil daripada Ali bin Abi Talhah yang dikatakan diambil daripada Ibnu Abbas.

Walhal Ibnu Abbas dan Ali bin Abi Talhah tidah pernah berjumpa!!!

Encik tau tak berbahasan ni???

Encik tak tahu sebab sibuk ikut Ulama As-Su' tak ikut al-Quran!!!!

Lain kali, belajar dulu al-Quran dan HAdis, kalau tak macam nilah, fanatik lalu sesat dan menyesatkan!!!

Sebab tu sokong taat kepada PAS kalau tak hilang akidah!!!

Saya nak tanya satu lagi soalan!!!

Ada tak apa-apa kes mahkamah yang menunjukkan Nga Kor Ming bersalah???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kita tidak merasa hairan jika pesakit mental 'Nobody' tidak menunjukkan sebarang reaksi apabila pemimpin-pemimpin roket menghina ajaran Islam dan hukum Allah tetapi pesakit mental 'Nobody' menghina, menfitnah dan mengkafirkan ulama Islam dan umat Islam sebab pesakit mental 'Nobody' adalah barua pemimpin kafir roket! Musang berbulu ayam

otaiblues.blogspot said...

tak peru tuding jari kata geng tu maki hamun geng awak...cermin dulu samaada geng awak tak memaki hamun orng lain...

syok menuding jari.....
satu menunjuk orang tiga lagi menunjuk diri sendiri
aku la yg betul...

Anonymous said...

Wow....pesakit mental 'Nobody' berlagak 'suci' tetapi komen-komennya penuh dengan maki hamun, penghinaan dan fitnah yang jelas menunjukkan sikap munafik pesakit mental 'Nobody' sendiri. Kita telah baca semua komen berunsur fitnah yang telah ditulis oleh pesakit mental 'Nobody'!

Seperti biasa semua komen berunsur jahat tersebut tidak mempunyai sebarang bukti melainkan tohmahan sahaja ! Bila kita cabar pesakit mental 'Nobody' menunjukkan sebarang bukti, dia akan menulis komen-komen yang berbelit kerana pesakit mental 'Nobody' tidak mempunyai sebarang bukti!

otaiblues.blogspot said...

bukan kata geng roket je...geng keris tak bersarung pun ape kurang nya...

Anonymous said...

En. Anonymous,

Saya tak menyokong Nga Kor Ming. Tetapi kalau setakat masalah persepsi, tegurlah cara baik!!!

Pertama, satu ayat al_quran dan Hadis pun Encik tak pernah keluarkan sendiri. Jangan cakap Encik pandai agama, jahil nak mampus nama je parti Islam, sebab tu buat perkara HARAM dan MUNGKAR!!!!

Kedua, kalau tak ada bukti, check lah ayat al-Quran yang saya sebut tu??? Carilah Hadis diriwayatkan oleh Ibnu Sirrin???

Encik yang selama ni cakap tak ada bukti, menyerang peribadi, kata saya sakit mental, Encik ni sakit apa sebenarnya, SKIT TAK DAPAT MENERIMA HAKIKAT HAJI HADI SUDAH MENGELUARKAN KENYATAN SYIRIK YANG BOLEH MEMESONGKAN AKIDAH!!!

Ayat al-Quran dan Hadis Encik kata tak ada bukti!!!!

Jangan syirikkan Allah Encik, Ingat rukun iman ada enam perkara. Perkara ke berapa percaya kepada Kitab!!!

Bukan nak ikut al_quran nak ikut PAS, bodoh punya orang!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Pesakit mental 'Nobody' telah menulis komen 9:53 PM yang jelas menunjukkan Pesakit mental 'Nobody' tidak memahami ajaran Islam ! Inilah akibatknya barua pemipin kafir roket cuba berlagak bodoh sombong. Semakin banyak Pesakit mental 'Nobody' menulis komen, pesakit mental 'Nobody' menjadi semakin bangang ! Maklumlah musang berbulu ayam cuba berlagak seperti ayam!

Anonymous said...

En. Anonymous,

Check ayat al-Quran atau hadis yang saya tulis, betul ke salah???

Encik nak nafikan saya tak apa, tapi Encik menafikan bukti al-Quran dan Hadis, semata-mata sayangkan Haji Hadi tua kutuk tak sedar diri tu!!!!

Encik tahu tak kerana amanat Haji Hadi berapa ramai orang mengkafirkan orang UMNO seramai 3 juta orang, mendakwa sembelihan orang UMNO tak sah, bercerai sebab pasangan parti UMNO dan sebagainya!!!

Sebab tu saya kata Encik tak payah berlawan di sini. Encik mana ada bukti dan keupayaan nak lawan saya. Semua orang tahu. Satu ayat al-Quran yang berkaitan dengan topik pun Encik tak boleh keluarkan!!!

Baliklah, belajar dulu. Jangan suka-suka panggil orang Pigs. Bila panggil Haji Hadi bapak Babi Hutan, marah pula!!!

Yang dia memecah-belahkan umat Islam, wow!!! ok!!!!

Jangan jadi bangang la!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Pesakit mental 'Nobody' cuba berlagak 'suci' tetapi pada masa yang sama pesakit mental 'Nobody' telah menghina, memaki hamun, menfitnah dan mengkafirkan ulama Islam dan umat Islam sedangkan semua tuduhan itu tidak benar maka semua tuduhan telah kembali kepada pesakit mental 'Nobody' ! Mengapa pesakit mental 'Nobody' memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama Islam dan umat Islam dan membiarkan pemimpin kafir menghina ajaran Islam dan hukm Allah?

Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).(As-Saff 61:8)

Anonymous said...

En. Anonymous,

Bila Encik kata komen 9:53 Encik pun komen pada masa dan saat yang sama!!! Di antara kita salah seorang atau kedua-duanya tidak memahami ajaran Islam hahhahahha!!!

Bila saya cakap Hadis Ibnu Sirrin pasal pakai niqab dengan menutup sebelah mata, ikut logik akal , logikkah begini???

Sebab tu hadis-hadis Rasulullah bertemu si fulanah sekian dan sekian, hadis tu lebih kuat!!!

Saya suka ingatkan, baca karangan dan komen daripada ulama' contohnya al-Bany baru Encik boleh berfikir dengan baik!!!

Janganlah fanatik sangat, baik masuk ISIS!!!!

Encik ni buat lawak la. Encik cuba neutralkan diri tengok saya betul ke Encik yang betul!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En Anonymous,

Encik ulang-ulang ayat yang sama ni, Encik dah tak ada idea ke????

Tengoklah ulama yang mana???

Contoh lain, Rasulullah apabila sampai di Madinan antara perkara prtama yang dilakukannya adalah :-

1. menyuruh memberi salam

Ketua Urusan Ulama PAS Perak, Ustaz PAS Sidek Nor taknak jawab salam!!!!

Patut tak dihina??? Memang patut, melakukan kerja haram dan mungkar

2. memberi makan

3. Menyambung silaturrahim

Amanat Hadi sampai orang PAS mengkafirkan 3 juta orang UMNO, taknak pergi sembahyangkan jenazah, taknak pergi kenduri, bercerai berai itu bukan menyambung, itu memutuskan silaturrahim!!!

Nak ikut Ulama ikutlah yang hampir kepada Rasulullah bukan hampir kepada Najib Razak!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Wow...Sekarang pesakit mental 'Nobody' bersikap seperti munafik apabila pesakit mental 'Nobody' menulis komen 10:23 PM yang berunsur fitnah untuk memusnahkan persaudaraan umat Islam.

Abu Jahal dan Abdullah bin Ubai sudah pasti gembira kerana pesakit mental 'Nobody' telah melakukan tugas munafik untuk memecah-belahkan umat Islam maka sudah pasti Abu Jahal dan Abdullah bin Ubai tidak akan kesepian dalam neraka kerana 'Nobody' sudi menemani mereka.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
(Al-Baqarah 2:13)

Anonymous said...

ULA-SEMAK DAN ULA-MAMAK DARI PARTI PAS-IK ( PASIK) TAK NAK
KOMEN KE....PASAL JET PERGI KE ISTANBUL DAN JUMLAH KOSNYA....
KAMI OTAI-OTAI REFOMASI SE MALAYSIA INGINKAN PENJELASAN PENUH....
DARI PELIR-PELIR SEHAT (PUNAH-SEHAT) KERAJAAN NAJIB.....

Anonymous said...

Anon 10:46 PM tidak mempunyai 'telor' sebab itu dia takut nak tanya Najib sendiri !

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Ayat 13 surah al-Baqarah tu tak ada kaitan dengan orag munafiq!!! Encik ni, nak petik ayat al_quran pun agak-agaklah!!!!

Tapi bukan Encik seorang je, Dr Zuhdi Marzuki Pengarah Operasi Pesat Penyelidikan PAS pernah menyalahtafsirkan hadis. Saya selalu tulis kisah ni. Mengingatkan diri saya pasal penjual agama.

Ingat Hadis Rasulullah, barangsiapa yang berdusta atas namaku, sesungguhnya dia telah menempah tempat di dalam neraka.

Encik pun sama, janganlah sesuka hati petik ayat al-Quran tak ada kaitan pun dengan tuduhan ke atas saya!!!!

Cermatlah sikit. Ayat al-Quran tu!!! Bukan boleh dibuat main!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kalau nak tuduh saya munafiq, kalau ikut parameter Encik, Haji HAdilah bapak segala munafiq satu Malaysia!!!

Dia telah memecahbelahkan umat ISlam sampai satu golongan mengkafirkan golongan yang lain berjuta-juta orang, taknak sembahyang berimam parti yang lagi satu, taknak pergi kenduri, taknak ziarah jenazah, suami isteri bercerai!!!!

Oleh itu mengikut parameter Encik sendiri, mari kita felarkan Haji Hadi Bapak Munafiq SeTanah Melayu!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Sekali lagi pesakit mental 'Nobody' menunjukkan sikap munafiknya dengan menafikan ayat Al-Qur'an.

Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah perkataan 'mereka' dalam ayat 13 surah al-Baqarah jelas merujuk kepada kaum munafik. Ayat 13 ini berkaitan dengan ayat-ayat sebelumnya. Contoh:

Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.

Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).

Sumber: Al-Baqarah 2:9-10)

Anonymous said...

Terima kasih kepada pesakit mental 'Nobody' kerana pesakit mental 'Nobody' telah mendedahkan dirinya sebagai musuh Islam. Thank you so muchhhh ! Perbahasan kita telah tamat!

Anonymous said...

Salam Encik,

Ok. Saya setuju dengan ayat 9 dan 10 surah al-Baqarah, tetapi pengertian ayat 13 lebih umum.

Lain kali sebutlah ayat 9 dan 10!!!

Bagus jugalah, cuba lagi lain kali.

kalau pengertian munafiq mengikut parameter ENcik tadi, saya tak pernah menyebabkan berjuta-juta orang Islam dikafirkan atau orang tak sembahyangkan jenazah yang lain.

So, ikut parameter Encik, kalau saya munafiq, Haji Hadi lebih munafiq!!!

Sorry, saya ada tetamu.

Jumpa Sabtu ni.

Buat preparation sikit ya!!!

Kalau tak membosankan. HAHAHHAHA!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

PRESIDEN PAS SELAKU KETUA MUSYRIKIN SEMALAYSIA DAN PENASIHAT REGIM UMNO DIGESA JGN JADI PENGECUT UTK MENASIHATI ROSMAH SALAHGUNA WANG RAKYAT.

Datin Seri Rosmah Mansor didakwa membelanjakan RM86 juta wang rakyat untuk menyewa jet mewah pribadi ACJ316 A6-CJE untuk kegunaannya selama dua bulan, dakwa ahli parlimen Pandan, Rafizi Ramli. Kerajaan Malaysia pula menyewa jet peribadi tersebut untuk tempoh dua bulan atas alasan satu lagi jet peribadi sedang disenggara, kata Rafizi dalam satu kenyataannya hari ini.

Ruangan keemasan bilik mandi dalam jet mewah.Menurut Rafizi, angka RM86 juta itu diperolehi berdasarkan semakan beliau dengan syarikat-syarikat yang menawarkan khidmat menyewa jet peribadi mewah ACJ319 menunjukkan bahawa kadar sewaan adalah mengikut jam; iaitu USD15,000 setiap jam.

"Saya hanya ingin mempersoalkan kewajaran membelanjakan RM86.4 juta dana rakyat dalam keadaan rakyat benar-benar tersepit akibat GST, penghapusan subsidi, kenaikan harga, potongan mendadak biasiswa dan pembiayaan pendidikan melalui MARA, PTPTN dan lain-lain," katanya. Beliau menyenaraikan beberapa contoh mudah bagaimana RM86.4 juta ini boleh dibelanjakan untuk rakyat:

1.Ia boleh menanggung biasiswa penuh untuk pelajar paling cemerlang di institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan (awam atau swasta) sebanyak RM45,000 untuk kursus ijazah bagi 1,920 pelajar cemerlang.

2.Ia boleh diberikan sebagai pinjaman MARA sebanyak RM20,000 kepada seramai 4,320 anak-anak Bumiputra untuk membiayai pendidikan mereka.

3.Ia boleh digunakan untuk menghantar 86 daripada 300 pelajar cemerlang SPM 2013 yang sepatutnya belajar di universiti ternama seluruh dunia tetapi biasiswa itu dibatalkan atas alasan kerajaan tidak cukup wang

4.Jika diberi kepada pelajar miskin yang cemerlang di sekolah dalam bentuk Biasiswa Kecil Menengah sebanyak RM500 seorang, jumlah ini akan memanfaatkan 172,800 keluarga Oleh itu, katanya, tidak ada alasan yang boleh diberikan oleh mana-mana pemimpin Umno/Barisan Nasional untuk mewajarkan pembaziran tahap mega yang dianggarkan memakan RM86.4 juta wang rakyat ini.

UNDI UMNO ROSMAH = UNDI PAS HADI

Anonymous said...

DI UMPAMAKAN TINGGAL DI RUMAH FLET.....
PARTI PAS SENTIASA BERGADUH SESAMA SENDIRI,TERPEKEK-MELOLONG SIANG DAN MALAM ......KEMUNDIAN BERGADUH LAGI
DENGAN JIRAN YANG TINGGAL DI ATAS,DI BAWAH,DI KIRI DI KANAN
DI DEPAN DAN DI BELAKANG RUMAH TIADA HENTI-HENTINYA.....

Anonymous said...

LEBAI2 MUSANG BERJANGGUT DLM PAS DAN WALAUN2 MEREKA PERJUDI ISLAM DAN MENJUAL AGAMA UTK HABUAN DUNIAWI.

Muadz bin Jabal membagi ulama sû’ di dalam tujuh tingkatan neraka.

Tingkat pertama: ulama yang jika mengingatkan manusia, ia bersikap kasar; jika diingatkan manusia, ia menolak dengan tinggi hati.

Tingkat kedua: ulama yang menjadikan ilmunya alat untuk mendapatkan pemberian penguasa.

Tingkat ketiga: ulama yang menahan ilmunya (tidak menyampaikannya).

Tingkat keempat: ulama yang memilih-milih pembicaraan dan ilmu guna menarik wajah orang-orang dan ia tidak memandang orang-orang yang memiliki kedudukan rendah.

Tingkat kelima: ulama yang mempelajari berbagai perkataan dan pembicaraan orang Nasrani dan Yahudi guna memperbanyak pembicaraannya.

Tingkat keenam: ulama yang mengangkat dirinya sendiri seorang mufti dan ia berkata kepada orang-orang, “Bertanyalah kepadaku.” Orang itu ditulis di sisi Allah sebagai orang yang berpura-pura atau memaksakan diri dan Allah tidak menyukai orang demikian.

Tingkat ketujuh: ulama yang menjadikan ilmunya sebagai kebanggaan dan kepuasan intelektual saja. [7]

Karena semua itu, al-Ghazali mengingatkan, “Hati-hatilah terhadap tipu daya ulama sû’. Sungguh, keburukan mereka bagi agama lebih buruk daripada setan. Sebab, melalui merekalah setan mampu menanggalkan agama dari hati kaum Mukmin. Atas dasar itu, ketika Rasul saw ditanya tentang sejahat-jahat makhluk, Beliau menjawab, “Ya Allah berilah ampunan.” Beliau mengatakannya sebanyak tiga kali, lalu bersabda, “Mereka adalah ulama sû’.”

Anonymous said...

Lu olang pas banyak x...lu tau ka...tatak olang cina tatak ada bandar...lu pas punya olang mata kasi bukak.....kepala
Pun kasi bukak maa....bukak kl itu tan cheng lok ada cakap
tak mau gaduh gaduh....kita abang adik maa......

Anonymous said...

Heloo jadi kat Penang tu PAN panggil Ketua mukminin pulak dahh. Ayoyo spin

Anonymous said...

Orang yg mengucap dan bwriman muayrik. Orang yg anti ugama Islam itu mukmin.

Itulah PAN khadam unggul DAP

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

ULAMA2 SU AKHIR ZAMAN ADA RAMAI DLM PAS.
PARTI PERJUDI ISLAM..MENIPU ALLAH, RASUL, AHLI2 PARTI DAN ORANG MELAYU.

Pada ulama sû’ atau fâjir, ilmu yang dimiliki tidak dijadikan penuntun. Ia tidak beramal sesuai dengan ilmu yang ia ketahui. Asy-Syathibi mengatakan, “Ulama sû’ adalah ulama yang tidak beramal sesuai dengan apa yang ia ketahui.”.

Anas bin Malik ra. menuturkan sebuah hadis:
وَيْلٌ ِلأُمَّتِيْ مِنْ عُلَمَاءِ السُّوْءِ يَِتَّخِذُوْنَ هَذَا الْعِلْمَ تِجَارَةً يَبِيْعُوْنَهَا مِنْ أُمَرَاءِ زَمَانِهِمْ رِبْحاً ِللأَنْفُسِهِمْ لاَ أَرْبَحَ اللهُ تِجَارَتَهُمْ
Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu. (HR al-Hakim).

Anonymous said...

LEBAI2 MUSANG BERJANGGUT PAS SELAKU PENASIHAT REGIM UMNO

Menurut adz-Dzhabi, ulama sû’ adalah ulama yang mempercantik kezaliman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh penguasa; ulama yang memutarbalikan kebatilan menjadi kebenaran untuk penguasa; atau ulama yang diam saja (di hadapan penguasa) padahal ia mampu menjelaskan kebenaran. [3]
Anas meriwayatkan:
الْعُلَمَاءُ أَمَنَاءُ الرُّسُلِ مَا لَمْ يُخَالِطُوْا السُّلْطَانَ وَ يُدَاخِلُوْا الدُّنْيَا فَاِذَا خَالَطُوْا السُّلْطَانَ وَ دَاخَلُوْا الدُّنْيَا فَقَدْ خَانُوْا الرُّسُلَ فَاحْذَرُوْهُمْ وَفِيْ رِوَايَةٍ لِلْحَاكِمِ فَاعْتَزِلُوْهُمْ

Ulama adalah kepercayaan para rasul selama mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Karena itu, jauhilah mereka. (HR al-Hakim).

Hal itu karena, jika ulama bergaul dengan penguasa dan sering mendatanginya, yang diharapkan adalah dunia. Tentu yang dimaksud bukan ulama yang datang untuk beramar makruf nahi mungkar dan mengoreksi penguasa.

Rusaknya ulama di antaranya karena sifat tamak terhadap dunia. Ad-Darimi menuturkan, Umar bertanya kepada Kaab, “Apa yang mengeluarkan ilmu dari hati ulama?” Kaab menjawab, “Ketamakan.”

Keluarnya ilmu dari hati maksudnya bukan dilupakan, tetapi ilmu itu ditinggalkan, pengaruhnya hilang dan tidak lagi dijadikan tuntunan. Hal itu sama saja dengan menukar ilmu atau agama dengan dunia. Inilah satu di antara karakter ulama sû’. Ulama demikian lebih layak di neraka.

Anonymous said...

Sultan kita..org MELAYU
PM kita..org MELAYU
BINI PM kita..org MELAYU
Menteri Kewangan..org MELAYU
TPM..org MELAYU
Ketua Polis Negara..org MELAYU
Menteri Kabinet..org MELAYU
Keua Tentera..org MELAYU
Gabenor Bank Negara..org MELAYU
Menteri Besar..ramai MELAYU
Wakil Rakyat..ramai MELAYU
Beri kelulusan tanah..KERAJAAN BN
Gadai tanah org Melayu..org MELAYU
Curi duit Berbillion..org MELAYU
Skandal KWSP..org MELAYU
Skandal Mara..org MELAYU
Skandal Tabung Haji..org MELAYU
Penyebab MAS bangkrap..org MELAYU
Makan duit anak yatim..org MELAYU
Rompak duit rakyat..org MELAYU
Yang Kafirkan Melayu..org MELAYU

Pemakan dedak dan walaun akan kata ini semua salah DAP.
KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Dah terang dah ayat al-Quran tu cakap pekerti umat Islam yang sepatutnya.

Suka-suka melabel ketua musyrikin Penang, sekarang menyidir pula Ketua Mukminin pula!!!!

Al-Quran cakap apa???

Itulah yakin taat kepada PAS tak hilang akidah inilah jadinya!!!!

Dah kalah dah pun, nak masukkan laman web ISMA pemfitnah lagi!!!

Bawak-bawaklah bertaubat!!!

Jangan Ulama As-su' dengan Ulama sebenar pun tak kenal!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...


MANA HUDUD YANG DIDENDANGKAN SETIAP MENJELANG PILIHANRAYA\

SEMBANG KENCANG\
AUTA TEMBERANG\
KENCING MENJEJER
PUTAR ALAM\

YANG WALAUNTA TAKUT PULAK NAK TANYA...
TAKUT KENA JERKAH\KENA TENGKING/KENA MAKI/KENA BABI/KENA JEBON/KENA BARUA\\

TAKUT TAK TAAT\
HILANG AKIDAH\
TERLEPAS SYURGA

TOLONG JAWAB HADI AND GENG

WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA

yang lu orang dapat..RUU yang ntah apa-apa\


Anonymous said...

En. Anonymous,

Laman web ISMA dah banyak kali kantoi memfitnah.

Encik dah semak tak dengan laporan-laporan lain, ingat ayat 6 surat al-Hujurat kata apa, saya ringkaskan apabila datang orang yang fasik membawa berita maka periksalah dengan teliti!!!

Dah banyak kali saya yang kantoikan laman web ISMA di dalam ruangan komen ni Encik masih lagi tak ragu-ragu sebarkan fitnah!!!

lagi satu yang saya kelakar, Adun Sekinchan Ng Suee Lim tu orang Islam ke???

Lantak dia la nak minum 3 tan pun!!!!

Itu hak dia sebagai seorang manusia yang bukan Islam!!!

Macam mana menurut ajaran Islam???

Kita ambil contoh Khalifah Umar, beliau terkenal dengan menjaga hak-hak kaum minoriti iaitu bukan Islam!!!

Yang Encik ni mempersoalkan hak orang bukan Islam, yang Ulama Encik mengatakan sesuatu yang memesongkan akidah Encik sokong!!!

Encik ni biul ke???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

PARTI AUTA SEMALAYSIA

Anonymous said...

ibnu hashim
nak tulis(tajuk) tu fikirlah sikit
jangan emosional
Allah bagi akal dan sirah dan kitab untuk panduan
gunakanlah sebaik nya

Anonymous said...

Jgn d layan nobody giler ni,,,,, suma komen dia jelas upahan dapig n parti PANtat.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Daripada saya seorang je sekarang saya dah ada pengikut.

Encik pula daripada ramai geng dah tinggal sorang-sorang!!!!

Kenapa???

Geng Encik tak mampu berhujah!!!!

Encik pun tak mampu!!!!

Sebenarnya saya rasa Encik ni sebenarnya perempuan. Sebab tu emosional sampai tak boleh menerima hakikat bahawa Hadi bukan Ulama sebenarnya berdasarkan al-Quran!!!!

Encik, saya tanya betul-betul, apa kelulusan Encik???

Apa projek yang Encik pernah buat???

Encik ada pengalaman tak daaam bidang perakaunan atau ekonomi???

Encik ada pengalaman tak dalam bidang undang-undang????

Encik pernahkah belajar tentang agama tingkat yang tinggi sedikit secara formal???? (Maksud saya bukan terlolong-lolong macam PAS tu????

Kalau Encik tak ada pengalaman dalam bidang-bidang ni, macam mana nak lawan saya???

Tinggallah parti yang tinggal orang-orang yang bodoh je (perwakilan PAS johor yang cakap, bukan saya), Encik pun dah jadi bodoh sekarang!!!

Yang jahil,

Nobody

tulangkering said...

Saya sebagai ketua keluarga saya ratib kan tentang bahaya DAP ini sepanjang masa..saya ratib kan juga kepada pelangan2 di restoren saya dan kawan2..ayuh semua mari kita sebarkan tentang bahaya DAP ini..parti PAN ini tidak akan pergi kemana klu hanya mengharap kan undi cina semata mata..saya yakin majoriti orang melayu tsk hinggin mengundi PAN...jika ini berlaku kita akan dapat melihat jangka hayat PAN akan beekubur selepad PRU14...
Saya memang sedar ramai pemimpin PAS yang lari kepada PAN..kelihatan barisan kepimpinan PAN itu sarat dengan bekas pemimpin PAS.tapi percaya lah PAN akan jadi seperti semangat 46 mempunyai ramai general tapi tidak cukup prebet untuk mencapai kemenangan..tunggu dan lihat...dan sama sama lah kita berdoa agar buruh DAP ini gagal dalam kedua dua PRK INI..Aminn

Anonymous said...

Nobody..sallut..kami di belakang anda....syabassssssssssss

Anonymous said...

Nobody, ustaz ustaz pun nak kaya dan nak senang lenang kat dunia ni juga, kalau diorang kaya raya walaun pun tumpang sekaki , dapat jugak duit sikit dari sedekah orangramai bila ustaz menyeru minta sedekah.
Kalau nasib baik boleh glamour masuk tv jadi selebriti mcm pelakon dan penyanyi nanti ada iklan mengarut kan kat show tu tunjukkan perempuan tak tutup aurat
Dapat lah duit belanja utk hidup
Ustaz ustaz politik ni byk cakap uturn
Bila uturn selalu menunjukkan merwka ada sifat munafik tapi baca kitab kat orangramai sifat munafik selalu suka cakap uturn tapi sendiri tak ikut
Tapi nak cover balik mula merapu mempergunakan agama nak menegak benang basah
Puuiiit ulamak cakap uturn ni patut kena maki kat dunia dan akhirat walaun menyanjung pun patut kena maki jugak
Rasullulah SAW MANA ADA CAKAP UTURN
Betul tak Pak Hisyam

Anonymous said...

Mata kamu dh buta dgn kezaliman umno..yg seleweng duit rakyat sapa?..dap ka?..duit zakat..kwsp..tabung haji..pencen..anak yatim..yg bantai bilion2..dasar gampang..mkn dedak umno..

Anonymous said...

Jgn guna ibnu lah..buat malu org islam..kerja nk fitnah jer..dasar mabuk pil kuda..

Anonymous said...

Ketua umno pun bapak penyamun..

Anonymous said...

Aku ahli pas..aku tak rasa hina pun..

Anonymous said...

Kau ni dh kenyang dgn dedak umno kot..x nampak mcm2 penyelewengan umno keatas rakyat malaysia..

Anonymous said...

Kau maki orang boleh..org maki balik..tau pulak kau sentap..ajaran ayah hadi marang ke..boleh membabikan org sesuka hati..ada dlm surah pas kot..

Anonymous said...

Mcmana nk mengucap ikut ugama pas yer..sbb aku org pas dh tggalkan pas..kan presideng dia ckp lari aqidah..berbaik dgn penyamun..boleh pulak..dasar ulamak kangkung..cari makan..

Anonymous said...

Dah x boleh jawap..kau menggilakan orang..ajaran ayah hadi marang..

Anonymous said...

sedih ngan pas skrg dah sekongkol dgn umgok. Kena umpan dgn think tank puak ajib khor terus terperangkap. Yg tinggal yg bodoh, otak letak kat lutut dan siku yg senang diperkorak katik sekupang dua. Jgn menjual agama kerana politik. Adakah islam acuan pas boleh ke syurga? Utk berpolitik perlulah strategi dan rancangan yg ampuh utk mendapatkan kuasa dahulu. Selepas menang dan kuat barulah buat apa yg perlu nak buat.Jgn kelihatan seperti tercekik dedak melebihi pemakan dedak puak umngok. fikir2 kanlah

Anonymous said...

Ek eleh nobody, ada aq kesah ko sape, ko tu meme giler n pengikut pulop bodo tahap gaban. Nila base ikut pemakan babi n parti PANtat. Jahil selamer nyerr.

Anonymous said...

NAZRI MENGHINA RAKYAT SERAMBI MEKAH PIMPINAN PARTI ISLAM PAS

Umat Islam Kelantan perlu hukuman lebih berat, kata Nazri

FMT Reporters | June 10, 2016
Nazri berkata sebatan enam kali dan denda RM5,000 tidak cukup berat bagi menghukum pesalah syariah di Kelantan.

PETALING JAYA: Hukuman syariah buat masa ini mungkin tidak cukup berat bagi umat Islam di Kelantan, kata Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Nazri Aziz.

Dalam temuramah bersama stesen penyiaran Singapura, Channel News Asia, Nazri berkata Umno menyokong usaha PAS melaksanakan hukuman syariah lebih berat di Kelantan kerana umat Islam di negeri itu melakukan kesalahan dengan sewenang-wenangnya.

“Walaupun ia memadai di negeri lain, tetapi mungkin di Kelantan, umat Islam di sana melakukan kesalahan syariah sewenang-wenangnya kerana mereka tidak takut dengan sebatan enam kali, dan denda RM5,000 yang terlalu rendah bagi mereka sekiranya disabit kesalahan kesalahan syariah,” kata Nazri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails