Monday, June 13, 2016

Awek Pakai Ketat Denda RM10K.. -Bukan Islam & Melayu ‘liberal’ Bimbang.

“SELEPAS lima hari Ramadan 31 wanita Islam di Kelantan telah diheret ke pengadilan kerana tidak memakai tudung atau berpakaian ketat, lapor Sin Chew Daily”

Mereka yang didapati bersalah boleh dikenakan denda lebih RM1,000 atau penjara lebih 6 bulan, atau kedua-duanya, lapor akhbar itu lagi.
Susulan itu, banyak pihak memperkatakan tentang hal ini di laman-laman sosial namun sesetengahnya lebih cenderung ke arah negatif.

Awek Baju Ketat Di Kelantan Kena Denda, Apa Isunya?
Didapati kebanyakan yang berkongsikan berita ini dan menjadikannya satu isu adalah golongan bukan Islam atau Melayu ‘liberal’ yang melihatnya sebagai sesuatu yang membimbangkan dan menafikan hak kebebasan manusia.
Bagaimanapun menerusi pencerahan diberikan Ketua Bahagian Penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) Mohd. Fadzuli Mohd. Zain,  31 wanita yang didapati berpakaian ketat dan seksi dalam `Ops Aurat’  yang diadakan pada Rabu lepas tidaklah sampai dikenakan kompaun RM1,000.
Sebaliknya 24 daripada wanita terbabit menerima notis hadir kaunseling pada tarikh yang ditetapkan oleh JAHEIK manakala tujuh lagi hanya diberikan amaran.
Ternyata apabila perkara ini dilaporkan secara tidak tepat ianya menimbulkan persepsi negatif terhadap usaha JAHEIK menegakkan hukum Islam di negeri berkenaan.
‘Ops Aurat’ dijalankan khas bagi mendidik orang ramai khususnya wanita agar lebih menghormati bulan Ramadan dengan tidak berpakaian seksi atau menjolok mata.
24 wanita yang didapati berpakaian ketat lalu menerima notis kaunseling sebelum ini, diwajibkan JAHEIK menghadirinya atau berdepan hukuman lebih berat.
Awek Baju Ketat Di Kelantan Didenda RM10K Jadi Isu






UNDANG-UNDANG KELANTAN MELARANG KAUM WANITA MEMBUKA AURAT ATAU BERDEPAN SAMAN SEMPENA RAMADAN MENDAPAT SOKONGAN UMAT ISLAM TEMPATAN DI SANA.

“Mana-mana individu yang ingkar akan dihadapkan ke mahkamah dan boleh dikenakan tindakan mengikut Kanun Jenayah Syariah Kelantan 1985 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan denda sehingga RM1,000 atau penjara sehingga enam bulan atau kedua-duanya.
“Tindakan yang dilakukan oleh JAHEAIK ini bukannya bertujuan mendatangkan masalah kepada kaum wanita tetapi lebih kepada mendidik mereka supaya menghormati bulan yang mulia ini,” kata Fadzuli. (IH)

77 comments:

Anonymous said...

Selepas ini akan kedengaran suara-suara sumbang dari pemimpin-pemimpin sekular,libral,plural, kafir dan munafik mengutuk tindakan mendakwa dan menghukum pesalah kerana tidak memakai tudung atau berpakaian ketat.

Soalan: Mengapa pemimpin-pemimpin sekular,libral,plural, kafir dan munafik benci tindakan tersebut?

Jawapan: Pemimpin-pemimpin sekular,libral,plural, kafir dan munafik lebih suka melihat umat Islam mengingkari ajaran Islam dan hukum Allah dengan melakukan kemungkaran dan kesesatan supaya umat Islam menjauhi ajaran Islam.

Apabila ini berlaku, politik Islam akan menjadi lemah dan ajaran Islam dan hukum Allah tidak dapat dilaksanakan kerana tiada sokongan umat Islam. Apabila umat Islam menjadi lemah, agama Islam akan ditindas dan hak umat Islam mengamalkan ajaran Islam dinafikan dan umat Islam akan menjadi bola untuk disepak terajang oleh pemimpin-pemimpin kafir dan munafik.

Nota: Pemimpin kafir dan kaum munafik tidak pernah redha terhadap umat Islam sehingga umat Islam mengikut mereka maka tidak hairanlah kita melihat mereka menentang semua undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah walaupun undang-undang Syariah untuk umat Islam sahaja.

Anonymous said...

Wahai umat Islam marilah kita bersatu di bawah parti Islam untuk melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah supaya kita semua terlepas dari siksaan dan azab neraka Jahannam! Siapakah yang boleh menyelamatkan kamu jika kamu menderhaka kepada Allah dan RasulNya? Bolehkah pemimpin parti sekular, liberal, plural dll menyelamatkan kamu dari kemurkaan dan azab Allah?

Dan mereka menjerit-jerit di dalam neraka itu (sambil merayu): "Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami (dari azab ini); kami akan mengerjakan amal-amal yang soleh, yang lain dari apa yang kami pernah kerjakan. (lalu Allah menempelak mereka): "Bukankah Kami telah melanjutkan umur kamu dan memberikan masa yang cukup untuk berfikir dan beringat padanya oleh sesiapa yang suka berfikir dan beringat? Dan kamu pula telah didatangi oleh Rasul (Kami) yang memberi amaran oleh itu, rasalah (azab seksa), kerana orang-orang yang zalim tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memberikan pertolongan".
(Faatir 35:37)

Anonymous said...

Salam Cik Anonymous,

Tak tutup aurat kena denda RM 1,000.00. Kalau syirik??? Kalau pemerintah buat salah taknak tegur???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Cik Anonymous,

Jangan menyeru bersatu di bawah Parti Islam yang menyeru perkara mungkar!!!!

Parti maki-hamun, memutuskan silaturrahim sebenarnya tak layak jadi Parti Islam!!!

Yang bagusnya Tuan Presiden syirik!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Balak hilang buat2 tak tahu saja......kemundian teriak2
Huddud.....hodoh....huddud....hodoh....
Pru di kelantan 3 penjuru.....
Menggigil kepala lutut lobai,ustaz dan pelir-sehat bn.....
Kelantan bn perintah.....
Baru padan dengan engkau punya.......
Muka.......

(Tembok)......

Anonymous said...

'Nobody' mendakwa "Moyang saya ulama, Dato' saya guru agama, pernah menang anugerah tokoh guru dan tokoh maal hijrah. Boleh rujuk '26 Tahun Mengembara Keliling Dunia, 216 Negara. Tanpa H/P, Blog, F/book.. '

Jika dia keturunan 'ulama', mengapa perangainya seperti perangai bapa Yahudi Zionis? Kita yakin 'Nobody' telah berbohong tentang keturunan 'Nobody'. Sikap 'Nobody' yang tidak bermoral meyakinkan kita bahawa 'Nobody' mewarisi genetik Khazar yang menyamar sebagai Yahudi di negara haram Israel.

Kita telah banyak kali mencabar 'Nobody' memberikan semua bukti kukuh untuk membuktikan semua dakwaannya tetapi 'Nobody' hanya mengulangi tuduhan kitar semula tanpa sebarang bukti.

'Nobody' adalah seperti seekor burung kakak tua yang diajar sifu kafirnya untuk menfitnah ulama Islam, umat Islam dan agama Islam tanpa memahami apa yang difitnahkannya. Ini jelas menunjukkan 'Nobody' adalah pendusta yang sesat lagi menyesatkan.

Apakah jenis makhluk yang bernama 'Nobody' (whatever or whoever) yang berlagak suci sambil memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam, menolak hukum Allah dan mengkafirkan umat Islam untuk menfitnah ulama Islam dan parti Islam yang sedang berusaha mempromosi ajaran Islam dan hukum Allah?

Anonymous said...

Anon 8:09 PM mengitar semula mantera sihir lapuk untuk menyihir Kelantan tetapi mantera lapuk ini ternyata gagal merampas Kelantan dari parti Islam sejak berdekad-dekad lamanya. Besar kemungkinan jin sekular-liberal-plural yang berada di sebalik mantera lapuk ini melarikan diri apabila rakyat Kelantan buat solat hajat. Hahahahahahaha

Anon 8:09 PM dan parti kualinya dan sifu roket mereka adalah umpama Mat Jenin yang suka berangan-angan yang akhirnya jatuh dari pokok kelapa ! Oh kesian !

Anonymous said...

Salam semua,

Sorry saya suka betul komen Cik Anonymous yang ni, saya copy-paste ya(beliau sebenarnya perempuan, apa nak buat terlibat dengan PAS taksub pula tu, menyerang peribadi je lah)!!!

Anonymous said...

Bagaimana ibu-bapa, datuk-nenek dan moyang kamu 'Nobody' mendidik kamu sehingga kamu pandai menulis pelbagai komen yang penuh dengan maki-hamun, penghinaan dan fitnah terhadap orang lain dan menyerang peribadi orang lain? Tahniah untuk ibu-bapa, datuk-nenek dan moyang kamu kerana terlalu pandai mendidik kamu 'Nobody'. Kita merasa amat kagum!

Bagaimana pula situasi di alam Barzah ketika malaikat Munkar Nakir menyoal siasat ibu-bapa, datuk-nenek dan moyang kamu?

June 12, 2016 at 8:05 PM

Anonymous said...

Salam semua,

Ni pula jawapan saya...

Salam Cik Anonymous,

Saya mengaku silap. Saya belajar dengan pemimpin PAS hahahhahaha!!!!

Sebut je apa maki hamun yang PAS sekarang tak pernah buat, Babi, Munafiq Haraki, Pengkhianat, Barua, rosak akidah dan lembu!!!!

Cik pun jangan lupa, sebut DAPigs dan PANtat, cik tu perempuan, muslimah pula tu!!!

Saya pun kagum juga, sepatutnya Parti Islam mestilah perangai mencontohi akhlak Rasulullah!!! Ini ikut akhlak Syiah!!!!

Soalan Cik :

1. Bagaimana pula situasi di alam Barzah ketika malaikat Munkar Nakir menyoal siasat ibu-bapa, datuk-nenek dan moyang kamu?

Jawapan saya :

1. Surah al-An'am ayat 164. Ringkasnya seorang tidak akan menanggung dosa orang yang lain...

Tulah Cik, duduk lagi dengan orang yang bodoh (bukan saya cakap, Perwakilan PAS Johor yang cakap), ingat agama Islam ni macam agama Kristian ke, kena tanggung dosa orang!!!!

Sudah tentulah mereka yang Cik sebutkan tak tanggung dosa saya sebagaimana saya tak tanggung dosa mereka!!!!

Apa, nak kata saya menyalahgunakan ayat al-Quran ke????

Saya bukan pemimpin PAS HAHAHAHHAAAAA!!!!

Yang jahil,

Nobody


June 12, 2016 at 8:48 PM

Anonymous said...

Salam CIk Anonymous,

CIk ni patutlah berhujah menyerang peribadi je. Hukum sembahyang tarawih pun tak tahu. Nak ikut ulama As-su' (sejahat-jahat manusia). Last sekali menyamakan ajaran Islam dengan Kristian pula!!!!

Lepas tu kata saya tak ada bukti. Tuduh saya yang menyalah-gunakan ayat al_Quran. Sekarang dah terang-terang Cik tak tahu hukum agama saya bawa ayat al-Quran surah al-An'am lagi!!!

Boleh lawan ke????

Lepas tu kata saya memfitnah Ulama!!! Kalau dah taraf sampah sarap Ulama apa????

Cik, bertaubatlah, kita ni mencari kebenaran. Kata saya memaki hamun, Cik juga yang kata DAPigs dan PANtat!!! Kalau saya memaki hamun, Cik MENCARUT!!!!

HAHAHHAAHAHAA!!!!

PARTI MENCARUT SETANAH MELAYU!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Cik Anonymous,

Saya nak pergi sembahyang tarawih pukul 9.40 malam tau. Cik dah tanya kat Ulama PAS tak adakah haram sembahyang tarawih pukul 9.40 malam???

Nasib baik la Cik ni terjumpa dengan PAS, kalau terjumpa dengan ISIS selamat!!! Bodoh sangat!!!

Dah berpuluh-puluh komen dah cerita pasal tanda-tanda Ulama As-su', nak ikut juga!!!

Sampai keluar ayat sendiri mempermainkan agama Cik kata ada tiket penerbangan percuma ke Neraka Jahanam!!!!

Saya tanya mana dalil????

Tak boleh jawab!!!!

Lagi nak memunafiqkan orang!!!!

Pergi belajar agama dulu Cik. Setakat ni dah banyak kali Cik KANTOI!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Cik Anonymous,

Bila saya memaki Ulama Islam???

Ada saya memaki Nik Aziz, Yusuf Rawa, Fadzil Noor, Dr. Maza, Dr. al-Bany, Ibnu Taimiyah Imam Ghazali, Imam Syafie???

Dah Ulama syirik kata tak taat kepada PAS hilang akidah memanglah nak kena maki!!!!

Cik yang sokong apahal??? Orang tak tutup aurat Cik bising, yang menyalahi akidah, SOKONG!!! TAK BOLEH TEGUR!!! TAASUB!!!

Kita semua tahu tak tutup aurat berdosa tetapi betulkah kalau tak tutup aurat masuk neraka??

Kalau syirik tu tak sempat bertaubat CONFIRM!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Nak duit RAYA lah tu

Anonymous said...

Sekarang saya tak tahu apa pendirian mereka tetapi jika mereka masih fikir mahukan perubahan kerajaan, saya nasihatkan supata tak payahlah balik mengundi.

“Sebab menang atau kalah, kerajaan BN tetap tidak akan berubah malah tida memberi apa-apa kesan pun,” kata Ahmad Maslan

Anonymous said...

Hehehe salah fakta bukn berdekad tp setelah pis tahaluf siyasi. Utk mklmn pis tk pernh mnng dgn sendirian

Anonymous said...

Baca dulu karamgan yusof qardhawi

Anonymous said...

Pemerintah curi balak? Takpe tak ada hukuman.

Anonymous said...

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

kewajipan makpak didik anak ikut ajaran Islam
kalau tak mampu wajiplah penguasa yang berjiwa Islam melaksanakannya

ramai ngaku islam tapi tak mau ikut perintah Allah

kalau sakadar nak hidup berok dihutan jugak hidup

Hadi Al-Tahi said...

inilah contoh hudud ciptaan pas. dengan rosmah hadi ulamak kepala taik dan haruan djin tak berani nak tegur. tapi kalau dengan rakyat marhaen bukan main lagi menunjuk kononnya parti pas penjual agama ini begitu mengambil berat soal akidah. walaunta2 pencacai penjilat kahak hadi ulamak kepala taik pun beramai2 bagi komen konon mereka pun pejuang hudud sejati. bebal nak mampos walaunta2 pencacai hadi ulamak kepala taik!!!! kikikikikikiiiiii

Anonymous said...

(1) 'Nobody' menulis : Sebut je apa maki hamun yang PAS sekarang tak pernah buat, Babi, Munafiq Haraki, Pengkhianat, Barua, rosak akidah dan lembu!!!!

Jawapan kita: 'Nobody' membuat tohmahan tanpa sebarang bukti terhadap PAS yang bererti 'Nobody' telah menfitnah PAS.

(2) 'Nobody' menulis : Saya pun kagum juga, sepatutnya Parti Islam mestilah perangai mencontohi akhlak Rasulullah!!! Ini ikut akhlak Syiah!!!!

Jawapan kita: 'Nobody' masih menfitnah Parti Islam tanpa sebarang bukti. Kita cabar 'Nobody' menunjukkan sebarang bukti yang kukuh.

Fakta: Parti Islam tergolong kepada Ahlus Sunnah wal Jamaah yang mengamalkan ajaran Islam yang berdasarkan Al-Quran dan hadis yang sahih yang bererti Parti Islam tidak mengamalkan ajaran Syiah. Kita tidak pernah melihat ahli Parti Islam memukul dan mencederakan diri mereka sendiri !


(3) 'Nobody' menulis : Surah al-An'am ayat 164. Ringkasnya seorang tidak akan menanggung dosa orang yang lain

Jawapan kita: Ibubapa boleh disiksa di akhirat kerana kegagalan mereka mendidik anak-anak menjadi anak-anak yang soleh. Bukankah anak-anak menyalahkan ibu bapa kerana membiarkan mereka tanpa bimbingan,rakyat menyalahkan pemimpin di akhirat?

Rasulullah s.a.w telah bersabda: Sesungguhnya Allah akan bertanya kepada setiap penanggungjawab akan tanggungjawabnya (Hadis riwayat Ibnu Hibban)

Ini bererti ibu-bapa 'Nobody' telah gagal mendidik 'Nobody' menjadi anak yang soleh kerana 'Nobody' telah mempertikai dan menolak hukum Allah, menghina, memaki hamun dan menfitnah ulama-ulama Islam dan umat Islam yang menyokong parti Islam menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah dan menyerang peribadi ulama dan pemimpin Islam dan mengkafirkan umat Islam untuk menfitnah ulama Islam dan parti Islam. Maka tuduhan kafir itu telah kembali kepada 'Nobody' sendiri !


(4) 'Nobody' menulis : CIk ni patutlah berhujah menyerang peribadi je. Hukum sembahyang tarawih pun tak tahu. Nak ikut ulama As-su' (sejahat-jahat manusia). Last sekali menyamakan ajaran Islam dengan Kristian pula!!!!

Jawapan kita: 'Nobody' telah menfitnah kita. Sesungguhnya 'Nobody' adalah pendusta yang menjijikan.

Fakta: Kita tidak pernah membincangkan hukum sembahyang tarawih dalam perbahasan ini dan kita tidak pernah menyamakan ajaran Islam dengan Kristian.


(5) 'Nobody' menulis : Sampai keluar ayat sendiri mempermainkan agama Cik kata ada tiket penerbangan percuma ke Neraka Jahanam!!!!

Jawapan kita: Ayat yang dipetik itu adalah ayat sindiran untuk makhluk sesat lagi menyesatkan seperti 'Nobody'. Nampaknya 'Nobody' terlalu bangang, buta dan pekak untuk memahami ayat sindiran tajam ini.

Al-Qur'an menerangkan pembalasan untuk manusia yang sesat:

Sesungguhnya orang-orang yang berdosa berada dalam keadaan sesat (di dunia), dan (di akhirat pula mereka berada dalam) api Neraka. Semasa mereka diseret di dalam Neraka (dengan tertiarap) atas muka mereka, (serta dikatakan kepada mereka): Rasalah kamu bakaran api Neraka. (Al-Qamar 54:48)


(6) 'Nobody' menulis : Bila saya memaki Ulama Islam???

Jawapan kita: Berdasarkan pelbagai komen-komen 'Nobody' yang lepas, kita dapati 'Nobody' telah menyerang, menfitnah, memaki hamun dan menghina peribadi TGH Hadi dan ulama-ulama Islam dan pemimpin-pemimpin Islam dan umat Islam yang menyokong parti Islam menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah.

Kita tahu 'Nobody' cuba melakukan 'Character Assassination' untuk menjatuhkan imej TGH Hadi, parti Islam dan umat Islam yang menyokong parti Islam dll tetapi 'Nobody' gagal 100% kerana umat Islam telah mengenali 'Nobody' sebagai proksi parti Roket yang memusuhi Islam dan umat Islam.

The only thing worse than a liar is a liar that's also a hypocrite! Nobody is a liar and also a hypocrite !





Anonymous said...

Si Nobody yg munafik... kikiki

Anonymous said...

Alasan nak membodek pemimpin pemimpin yg walaun dan macai taksub ialah perkataan yg senang "tu semua"FITNAH"
dan "menfitnah".Yeke
Nak menakut lawan asyik cakap benda tu fitnah, siapa tak tahu fitnah tu dosa besar
Benda betul apa nak difitnahkan

Anonymous said...

Boleh tak sesape bagi caption kat sini yang membuktikan TGHH ada mengkafirkan orang Islam dan keluar dari PAS jadi kafir...lama dah saya cari teringin nak dijadikan hujah nanti.

Anonymous said...

Anon jgn jd malas mcm walaun2 Hadi. Google je di internet bersepah2 bukti siap dgn image. Bermula dgn amanat Hadi mengkafirkan umat melayu umno. Sembahyang dua imam, sembelihan tk halal, keluarga berantakan suami isteri bercerai byk lagi kerosakan2 yg dibawa ulama2 su' dlm Pas.

Kes memali disebabkn amanat hadi. Raja fitnah ramai dlm Pas. Akhlak2 pemimpin dan pengikut mrk tk ikut spt ajaran Al Quran dan Hadis.

Pemimpin2 Pas @ ulama2 su' berlagak mcm mrk boleh online dgn Allah 24jam.

Anonymous said...

wahai encik nobody mana bukti syirik mana bukti curi balak kalau takda bukti fitnah. bertaubatlah pada allah.

Anonymous said...

wahai kamu tembok suka buat fitnah mana bukti cepat suruh husam bagi bukti dan cepatkan hukuman hudud supaya pencuri balak dikenakan hudud baru betul.

Anonymous said...

tuan nobody mengikut garis panduan meruntuhkan islam seperti kamal atatur dan yahudi israil. jelas dan nyata dia buat semua ini untuk meninbulkan suasana tegang. tindakannya sekarang sama dengan alven tan yang saja memprovokadi. mereka adalah ejan2 yahudi.

Anonymous said...

nobody kamu pandai exploitasi ayat al quran. ayat tu tak salah tapi kamu gunakan untuk belah kamu. mana bukti tghh syirik.

Anonymous said...

kamu munafik lebin kepada menentang hukum allah swt

Anonymous said...

kamu pun fitnah dan malas nak cari kebenaran. kami suruh kamu cari supaya kamu baca. kita di akhir zaman fitnah dajjal sedang berleluasa fitnah ulamak dengan bertujuan untuk menjauhkan org ramai dng ulamat. itu motif utama dari yahudi untuk melemahkan umat islam.moga allah swt melindungi kita semua.

Anonymous said...

Contoh dajjal terdekat ada dlm Pas (parti auta semalaysia). Ulama2 su' mrk bkn perjuangkn Islam yg sebenar dan syumul utk sekalian makhluk Allah.

Mrk merosakkan ummah dan mencemarkan ajaran Islam yg sebenar diajar oleh Al Quran dan disebarkan oleh rasul2 Allah.

Ulama2 su' dlm Pas disokong pengikut2 yg taksub membuta tuli. Mrk bersubahat menipu Allah, Rasul2, ahli2 parti dan org melayu.

Anonymous said...

Hudud adalah hukuman antara makhluk dan Allah. Allah itu maha pengampun lg maha mengasihani.Pas nak ambil alih tugas tuhan dlm menghukum manusia.

Tetapi mensyirikkan Allah dgn Pas
dan menyamakan Pas sama dgn Islam adalah dosa terbesar yg tk diampunkan Allah sampai kiamat. Bertaubatlah kamu semua.

Berhentilah menipu diri sendiri dan mempertahankn ulama2 su' politik cari makan perdagangkan agama dan hudud.

Anonymous said...

Hadi n the gang ulama2 su' dlm Pas dicabar jgn jd pondan utk saman malu Tun Mahathir dan Zaharin kalo benar mrk tak terima dedak dari ketua penyamun Najib.

Kalo tiada tindakan apa2 dari ulama' su ini bermakna dakwaan itu benar dan bkn fitnah.

Anonymous said...

keh keh keh... si nobody yg munafikun

Anonymous said...

Anon 9:44 AM menulis Hudud adalah hukuman antara makhluk dan Allah. Allah itu maha pengampun lg maha mengasihani.Pas nak ambil alih tugas tuhan dlm menghukum manusia.

Jawapan kita: Komen Anon 9:44 AM mendedahkan kebangangan Anon 9:44 AM sendiri kerana cuba menfitnah PAS.

Nabi Muhammad s.a.w. pernah melaksanakan hukum Hudud kerana melaksanakan perintah Allah BUKAN nak ambil alih tugas tuhan dlm menghukum manusia.

Anonymous said...

Nabi Muhammad itu bersifat maksum terima bantuan wahyu2 Allah dari malaikat2.

Hadi dan ulama2 su' dlm Pas termasuk walaun2 bangang bertingkek2 dia semua manusia biasa yg buat dosa. Curi balak di Kelantan pun senyap.

Dituduh makan dedak ketua penyamun pun semua menikus tk berani saman.

Mensyirikkan Allah, memesong akidah pengikut2 adalah dosa terbesar tk diampun sampai kiamat.

Anonymous said...

Rakyat skrg dah bijak boleh bezakan ulama sebenar mengikut acuan Al Quran dgn ulama2 jahat spt yg ada dlm Pas. Jauhi ulama2 jahat ini krn mrk lebih jahat dari setan.

Mrk memesong akidah ahli2 parti yg tolol dan berfikir guna siku dan lutut. Memperjudikan Islam dan hudud utk kepentingan diri.

Anonymous said...

Sekadar tuduhan jahat.. suruh buktikan tak boleh.. so, tak terpakai segala tuduhan seperti diatas.. mmg rakyat dah bijak bila buat bancian 83% sokong hudud.. minta jauhi org seperti "nobody" yg bertuankan kapir DAP dan menjual agama utk tuanya..

Anonymous said...

Org ramai sokong hudud Allah bkn hudud Pas. Jgn salah faham ye.

Dan jgn ikut akhlak ulama2 su dan walaun2 mrk dlm Pas yg suka menggelar dan memaki hamun org lain.

DAP tkde di Kelantan cepat2lah buat hudud Pas di sana sbb rkyat sana ramai yg nakal2 dan kurang akhlak(kata menteri melayu umno)

Anonymous said...

untuk makluman, bancian tu tentang hudud yg pas bawa yer... aku sokong ulama menggelar dan memaki hamun.. khas utk golongan2 yg terasa jer yer... bukan utk kami..
Jgn takut yer, Insyaallah Kelantan bumi pertama yg akan menjalankan undang2 hudud di Malaysia..

Anonymous said...

Bila hudud Pas buat di kelantan nnt, tangkap dulu pencuri2 balak yg menyebabkn banjir besar dan org2 Islam sana duduk di khemah2 mcm pelarian sampai skrg. Jgn lupa ye.

Kurangkn jenayah sosial yg byk di sana walaupun dipimpin kerajaan Islam puluhan tahun (ini menteri melayu umno yg cakap bkn cina dap).

Ikutlah akhlak Nabi, Rasul2 dan ulama2 sebenar yg ikut acuan Al Quran bkn acuan ulama su'.

Jgn ikut akhlak ulama2 su dlm Pas yg memesongkan akidah pengikut2nya yg taksub mensyirikkan Allah. Menyamakan Islam dgn parti politik. Nauzubillah..inilah dosa yg tk terampun oleh Allah sampai kiamat.

Memaki hamun org lain yg bijak berfikir guna akal yg waras bkn dgn siku dan lutut.

Semoga kita semua diberi hidayah dan dijauhkan dari ulama2 jahat akhir zaman ini yg perdagangkan agama utk kepentingan diri.

Anonymous said...

Jgn ikut akhlak ulama2 su dlm Pas yg memesongkan akidah pengikut2nya yg taksub mensyirikkan Allah. Menyamakan Islam dgn parti politik. Nauzubillah..inilah dosa yg tk terampun oleh Allah sampai kiamat.

aku rasa ko ada masalah hati la...si nobody yg munafikun hahaha

Anonymous said...

Kamu yg ada masalah hati sebenarnya. Taksub mempertahankan ulama jahat Pas yg menipu Allah, Rasul, ahli2 parti dan org melayu.

Kamu fitnah anon Nobody. Saya bkn dia.

Anonymous said...

kamu ni bersekongkol dng noboby membuat fitnah apa bukti dakwaan kamu.

Anonymous said...

mmg lah umno dng dap sealiran untuk menjatuhkan pemerintahan islam. suruh husam bawa bukti untuk tangkap pencuri balak dan dikenakan hukuman hudud kamu doakanlah bersama kami moga hukum hudud dapat dilaksanakan di kelantan.sama2 kita ikut akhlak dan suruhan nabi jangan ikut sekuler yang berhasrat untuk memusnahkan islam. kamu berani bukti kan tghh mensyirikkan allah swt atau kamu tak faham atau faham tapi pitarbelitkan ternyata tuduhan kamu berat untuk kamu. pemimpin pandap hina fitnah pemimpin pas kamu tak dengar nasihat dari pemimpin pas kamu putarbelitkan.amiim moga allah perkenankan doa kamu.

Anonymous said...

Semoga kita semua dijauhkan dari bersekongkol dgn ulamak2 jahat akhir zaman yg ada ramai dlm Pas.

Mrk menjual nama Allah dan Islam sesuka hati utk dpt kepentingan diri dan habuan duniawi.

Memesongkan akidah pengikut2 yg taksub. Semoga Allah terima taubat mrk.

Anonymous said...

Tapi Pas masih bersama makan sedulang dgn parti sekular PKR dan kafir DAP di selangor tu nak jual ayat quran yg mana ye nak bagi npk halal penipuan ulama2 politik Pas menjual agama??

Anonymous said...

puak2 munafikun kepanasan... kesian, segala yg dijaja tk mendapat sambutan..

Anonymous said...

Puak2 munafikun dlm Pas ler tu. Ahli2 ramai dah lari. Ramai dah celik mata hati.kikiki

Anonymous said...

bertaubatlah kamu sesungguhnya kebenaran telah kamu pegang tetapi kamu buang dan mebuat fitnah selagi pintu taubat basih terbuka.moga kamu mendapat keampunan allah swt dari si yang difitnah.

Anonymous said...

memg fitnah sebab penyampainya fasik.kamu pengikut umno memg suka memgfitnah pas sejak dari dulu sampay bila2 dan pan dap yang sealiran pun menbantu umno.

Anonymous said...

dengan doa kamu tu kami aminkan insyallah hudud akan terlaksana dikelantan. suruh husam cepat3 buktikan sapa ysng curi balak kelantan untuk dikenakan hukum hudud. janji allah itu pasti sesiap yang menolaknya hanya allah yang maha pengampun.

Anonymous said...

insyallah moga allah memberi hidayah dan rahmat pada yang menginginkan hukumnya terlaksani dikelantan dan di malysia seterusnya.

Anonymous said...

dap yang terhegeh2 cakap dulu nak kuar dari kerajaan selangor lepastu utend balik. alasan takut pas laksanakan dasar islam. nampak sangat anti islam. kamu tahu tapi puak putarbelik tetap nak putarbelit.

Anonymous said...

kamu menuduh tampa bukti buat fitnah makin teruk sampay tuduh ulamak jahat dalam pas syirik kamu ni ikut sangat kata kafir dap, moga allah terima taubat kamu.

Anonymous said...

puak munafik penabur fitnah mencipta fitnah sampay mengfitnah tghh syirkik pada allah terdesak betul macai pandap. nauzubillah huminalzakim miga allah terima taubat mereka.

Anonymous said...

Apa bukti kamu tuduh saya ikut kafir dap atau ahli pan?

Niat saya supaya kita semua berfikiran waras. Tahu bezakan yg baik dan jahat. Supaya tragedi memali tk berlaku lg akibat ketaksuban melampau.

Semoga kita semua dijauhkan dari ulama2 jahat yg memesongkan akidah umat Islam, perguna agama dan Islam utk kepentingan diri.

Anonymous said...

Spt Hadi fitnah org jual pil kuda, barua, jebon dan mcm2 gelaran buruk tu bila nak mtk maaf sesama manusia?

Hadi adalah contoh seorg drp ulama su. Brp besar kerosakan yg telah dibawanya ke atas umat Islam dan melayu di Msia disokong pulak puak2 munafik pengikut taksub.

Anonymous said...

Semoga dosa dan taubat kalian menyekutukan Allah dan Islam diterima.

Anonymous said...

kenapa yer boleh menang pulak kt mahkamah kes pil kuda tu.. kalu betul fitnah dh kena saman la TGHH.. asyik dok ulang2 cerita lama yg dah basi.. kesian, masih menagih simpati

Anonymous said...

Lelong....lelong.....lelong.........
Lelong murah......
Murah.....sangat...........
Tak beli rugi.......
Mak cik......mak cik.....pak cik......pak cik......
Beli satu......dapat 10 percuma.......
Beli satu .....dapat 10 free......
HARAKAH LELONG.......HARAKAH LELONG....LELONG HARAKAH.....
LELONG HARAKAH.....MURAH.....MURAH.....
bohong berdosa.......ngalat tak paa....
Bohong dosa............ngalat tak paa.....


[Kasi free pun tak ingin......hiii....alegrik]

Anonymous said...

korang semua ni yang bodoh menyalak menyokong demokrasi....si bodoh membodohkan org mmg byk kat sini

Anonymous said...

Dalam kes itu Hakim mengakui mmg Hadi memfitnah tapi dia tk sebutkan dgn khusus nama individu tsb. Dia terlepas di dunia tp tidak di akhirat nnt.

Bermakna Hadi ini suka memfitnah dan membuat musuh sesama manusia menggelar sesama muslim dgn gelaran2 yg buruk seburuk akhlak beliau.

Pernah dgr Hadi mtk maaf pd ahli keluarga mangsa memali, org2 yg dicaci maki hamun? Tak pernah dgr kan? Dialah satu contoh ulama su akhir zaman penjual agama utk kepentingan diri.

Anonymous said...

Jauhi ulama2 su yg suka memfitnah dan parti penjual agama mensyirikkan Allah dan Islam. Semoga pintu taubat masih terbuka utk kamu dan pengikut taksub mrk.

Anonymous said...

Azmin kata kalo Pas masih mau bertanding dlm prk sg besar sila letak jawatan exco dlm selangor. Ada berani ke?

Pas ada maruah tak? masih mau mkn sedulang dgn parti sekular pkr dan kafir dap? Halal ke haram ikut hukum ukama su'?

Cakap tk serupa bikin itulah dia parti auta semalaysia.

Anonymous said...

Hahaha... setahu aku la.. dia mendapat maklumat yg sahih mengatakan ada calon pengedar pil kuda.. tak salah pun kalau dia percaya pada maklumat yg diterima utk kebaikan semua org.. yg calon tu gie saman buat apa kalau dia tk buat dan tk sebut nama.. kemungkinan dan berhati2 TGHH ada asasnya..

Anonymous said...

Dan setahu aku juga la.. cuma sorg je calon yg saman TGHH.. lagi 3 calon pertindihan tak saman la pulak.. spttnya kena semua saman sekali gus..

Anonymous said...

Di perlembukan lalu main kuda--kudaan ...syokk...asikkk....

Anonymous said...

Yg saman Hadi pemfitnah tu org yg difitnah sbg pengedar pil kuda. Hadi tk kemukakan apa2 bukti yg sahih dlm mahkamah semasa buat dakwaan. Dia terlepas krn tk sebut nama individu tp hakim putuskn dia mmg pemfitnah.

Calon2 pertindihan pru lps yg lain tk saman krn masih hormat Pas sbg rakan dlm pakatan.

Hadi dan Pas mmg jelas mengkhianati perjanjian dlm pakatan. Ulama su akhir zaman ada ramai dlm Pas.

Anonymous said...

Maklumat yg hadi terima tu sama mcm wahyu yg nabi terima ke?

Kalo berita yg diterima tu dtg dari org yg fasik berdosa tak mengaib dan memfitnah org?

Anonymous said...

Knp yg ditiduh pengedar pil kuda itu tak disiasat dulu oleh Hadi pemfitnah tanpa buka aib beliau di sidang pc. Buruknya akhlak seorg ketua parti Islam yg menipu ahli2nya utk buat hudud.

Adakah yg dituduh pengedar pil kuda itu pernah ditahan utk soal siasat oleh mana2 pegawai polis?

Anonymous said...

Salam semua,

Saya fikir korang nak berhujah di topik yang baru. Ramainya sebut-sebut nama Nobody. Minta bukti pula tu.

Bukti saya Haji Hadi berkenaan Haji Hadi syirik, ialah ucapan beliau di dalam muktamar PAS yang ke 62. Pergilah google. Jangan jadi macam CIk Anonymous, saya minta email saya nak bagi scanned copy takut kepada kebenaran. Sekarang simple je pergi cari.

Bukti PAS parti maki hamun, google jelah, Sinar Harian ke macam-macamlah. Dr Mahfodz Ketua Ulama PAS sendiri cakap keluar PAS rosak akidah. Belum lagi pengkhianat, munafiq haraki dan lain-lain.

Bukti balak kena curi. Google je berlambak, termasuk dalam Sinar Harian, Hansard DUN Negeri Kelantan 2015, Laporan Ketua Audit Negara 2014, Laporan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar berkenaan pengurusan hutan Kelantan yang terburuk di Malaysia dan sebagainya.

Bukti PAS menyalahtafsirkan hadis. DI muktamar Yadim, MAC lalu oleh Dr Zuhdi Marzuki, Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS.

Bukti kafir-mengkafir, amanat Haji Hadi lah!!!!

Korang ahli-ahli PAS ni kebanyakannya bodoh (bukan saya cakap, perwakilan PAS Johor yang cakap, saya ulang je), saya beri tugasan cari dulu!!!!

Jangan pemalas sangat, pemalas yang jadi bodoh sangat tu. Kata pepatah Melayu belakang pisau kalau diasah lagikan tajam!!!

Kalau tak jumpa juga seminggu ni tanya saya balik.

Sudah terang lagi bersuluh la!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Bila parti harapan korg bertindih tkde pulak ko salahkan president masing2.. adeyy nmpk sgt double standart.. parti murahan mmg cmtu.. phuii

Anonymous said...

TGHH langgar perjanjian bersebab bukan suka2.. sila cari maklumat yg soheh.. jgn jd bodoh dgn berita palsu.. phuii

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Tuan Guru Haji Hadi si syirik tu langgar perjanjian bukan suka2, sebab nak jadi PERDANA MENTERI HAHHAHAHA!!!!

SIAPA NAK SOKONG DIA, AMANAT DIA DAH MENGKAFIRKAN ORANG!!!

Dulu bertindih, sekarang dah bersatu!!!

PAS pula dulu bertindih, sekarang dah berpecah belah HAHAHAHAHA!!!!

Yang jahil,

Nobody



Anonymous said...

Kalo dah maklumat tu sahih bg tau lah di sini. Jgn suka ckp putarbelit dan u turn mcm presideng pas.

Pas elok buang nama Islam kerana mencemar dan memalukan agama. Dasar politik dah serupa yahudi matlamat menghalalkan cara. Takde beza korang dgn parti2 sekular yg lain.

Sebab tu ramai ahli2 pas dah lari. Sbb mrk tau pas skrg ramai pengikut2 munafik berimamkan ulama su'.

Anonymous said...

Parti murahan mcm pas mmg takde kredibiliti lebih teruk dari parti2 sekular yg ada. Buanglah nama Islam. Jgn memalukan agama.

Lebai2 nak cari makan jual nama Allah dan Islam dlm berpolitik. Ahli2 ramai dah lari. Harakah nak bangkrap masih berlagak sombong.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails