Monday, June 13, 2016

3 Hari Sebelum Puasa Saya Mula Pakai Tudung -Falisha Crossley

.
HALAMAN HIBURAN
TIGA hari sebelum puasa dia mula pakai tudung. Pelakon yang sedang meningkat naik namanya, Falisha Crossley, memberitahu.. 
Menurut Falisha atau nama sebenarnya Nur Falisha Crossley Faisal, 31, hatinya terbuka untuk berhijab ketika tiga hari lagi menjelang Ramadan. Bagaimanapun dia masih lagi dalam proses belajar dari segi mengayakan dan kesesuian fesyen yang dipakainya.
Katanya lagi, meskipun sudah berhijab, tidak banyak perubahan ketara yang berlaku pada dirinya kerana dia tetap menjadi diri sendiri.
"Tiga hari sebelum puasa saya mula pakai tudung. Tiba-tiba saja terdetik hendak pakai tudung. Alhamdulillah, apa yang saya mahu dan hajati setakat ini dalam kehidupan saya, semuanya sudah tercapai dan saya rasa sudah tiba masanya saya berubah lagipun ini satu kewajipan kita sebagai wanita Islam.
"Sejak berhijab saya rasa lebih gembira dan orang sekeliling yang rapat dengan saya juga gembira dengan perubahan saya. Tapi saya masih belajar lagi cara memakai tudung. Setakat ini saya cuba semua gaya dan fesyen tapi mengikut juga kesesuaian.
"Dengan imej sekarang ni, jadi banyak pakaian lama saya seperti skirt pendek yang saya sudah tidak pakai lagi. Saya dalam proses mengumpulkan semua pakaian yang masih elok itu dan merancang mahu menjualnya di carbooth sale.
"Tak sangka, rupanya banyak juga pakaian saya sampai berkotak-kotak. Ada juga sebahagiannya saya asingkan untuk diagihkan kepada golongan yang memerlukan. Kalau baju yang agak seksi tu, sebolehnya saya akan jual pada yang bukan muslim," katanya ketika ditemui pada majlis berbuka puasa dan pelancaran koleksi Hijab Klasik Dayang, bertempat di hotel Shangri-La, Kuala Lumpur, pada Khamis.
Berkongsi mengenai perkembangan lakonan, katanya, "Saya banyak terima panggilan daripada produksi menawakan saya tawaran berlakon tapi apabila saya beritahu yang saya sudah bertudung, mereka terkejut kerana mereka sangkakan saya saja suka-suka muat naik gambar saya bertudung.
"Tetapi apabila saya jelaskan perkara sebenar, mereka terpaksa menarik balik tawaran itu kerana watak yang mahu diberikan adalah watak tidak bertudung. Tapi tidak mengapalah, mungkin bukan rezeki saya. InsyaAllah, ada hikmahnya dan saya percaya ada rezeki lain pada masa akan datang," katanya. (IH)

66 comments:

Anonymous said...

PAN Pula 3 hari Sebelum Puasa, dah mengkhadamkan diri kepada DAP.

Apa DAP kata adalah suci dan benar. Bagai Syiah denga imam 12 yg hilang, Begitulah darjat DAP di mata PAN

Ceramah PAN Diserang, Ganggu Solat Tarawih

2016 in Politik/Utama & Sensasi

KUALA KANGSAR – Inilah padahnya setelah enggan menerima teguran secara sopan termasuk daripada petugas media yang beragama Islam sendiri berhubung waktu ceramah Parti Amanah Negara (PAN) kurang sesuai.

Malangnya nasihat itu bukan sahaja dijawab seumpama acuh tidak acuh, malah urusetia PAN meminta wartawan Muslim pula agar menyesuaikan diri dengan jadual program diaturkan mereka waima memang tidak masuk akal.

Bayangkanlah waktu ceramah PAN termasuk ada yang disusun sendiri oleh pihak DAP sengaja dibuat ketika umat Islam baharu sahaja menikmati juadah berbuka puasa dan kemudian sibuk menunaikan solat fardu Maghrib.

Isu ini turut dimaklumkan kepada pihak urusetia PAN oleh pengamal media tempatan sendiri menerusi perbualan dalam kumpulan WhatsApp disediakan parti tersebut iaitu Media AMANAH P.067 tetapi lihatlah layanannya.

Ramai kesal dengan perangai PAN yang bukan sahaja tidak matang, bahkan tidak menghormati sensitiviti umat Islam apabila sanggup membuat ceramah pada waktu tersebut sempena demam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar.

Anonymous said...

3 hari Masuk Ramadhan bulan yg mulia ada yg sudah jadi Khadam DAP. DAP pula anti Islam.

Mungkin bagi PAN bulan mulia ini diterjemahkan kepada Ramadhan ke RamdaDAP. Orang Islam beramal saoleh mencari keredhaan Allah. PAN pula mnecari keredhaan DAP

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/pan-makin-bongkak-jika-menang-prk-kata-ridhuan-tee/

PAN makin bongkak jika menang PRK, kata Ridhuan Tee

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, Isnin –“Sesiapa sahaja yang bersekongkol dengan ultra kiasu dalam mencampuri hal ehwal Islam, mereka mesti dibenamkan supaya tidak boleh bangun lagi. Mereka ini seperti parasit.”

Merujuk kepada Parti Amanah Negara (PAN), penceramah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah berkata, PAN mesti dibenamkan buat selama-lamanya daripada terus menguasai mana-mana kawasan, termasuk dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar tidak lama lagi.

“Jangan biarkan kemenangan berpihak kepada PAN dan pakatan harapan kerana ini akan menjadi mereka semakin bongkak.

“Hari ini, pakatan harapan amat bongkak kerana mereka terlalu yakin semua Cina yang lebih kurang 30 peratus akan mengundi mereka. Dengan sedikit tambahan undi Melayu, hasil usaha PKR dan Ikram, mereka yakin boleh menang.

“Saya tidak nafikan, menang atau kalah, PAN atau PH pasti akan beri berbagai-bagai alasan bagi menutup maruah mereka. Namun, jika mereka kalah, sekurang-kurang PH tidak boleh mendabik dada atau berkokok,” katanya dalam tulisan terbarunya di Sinar Harian bertajuk ‘Jangan biar Islam dipijak’.

Untuk itu, Ridhuan Tee berkata, strategi mesti dirancang jika tidak mahu PAN menang dengan mengamalkan politik matang.

“Apa yang boleh dilakukan? Jika dalam tempoh berkempen ini, UMNO dan PAS berasakan kemenangan bukan milik salah satu daripada mereka, cadangan saya, korban satu. Sama ada PAS atau UMNO yang menang.

“Jika resipi politik matang ini berjaya, pilihan raya umum akan datang, pasti milik umat Islam. Kita mesti bertindak untuk mengecutkan telur ultra kiasu. Jika tidak, pengaruh PAS atau UMNO akan semakin terhakis. Pertarungan dua PRK menentukan corak politik akan datang,” katanya.

Ridhuan Tee yang sentiasa lantang mempertahankan Melayu dan Islam berkata, UMNO dan PAS perlu hadam betul-betul apa itu politik matang.

“Kenali siapa sebenar musuh kita. Negara ini mesti diselamatkan daripada perancangan busuk ultra kiasu. Jika ultra kiasu merancang untuk membenam kita, apakah kita perlu berdiam diri dan terus bersangka baik?

“Amat malang umat Islam berada dalam keadaan rugi di mana jua berada. Terlalu berkorban sehingga terkorban. Berbanding ultra kiasu. Dalam BN makan, dalam PH (PR) lagi kuat makan. Luar dalam makan belaka.

“Bagaimana pula dengan nasib Melayu? Apa yang dibuat, semua tak kena. Amanah menyindir Pas sebagai pendekar Mustar kerana berpakaian Melayu dan bertanjak dan berkeris ketika AGM. Ultra kiasu yang membelah paha dan dada tidak pula dikatakan apa-apa. Janganlah jadi PANdir,” katanya.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/calon-pan-sungai-besar-dikutuk-janji-jumpa-rakyat-dua-bulan-sekali/

Calon PAN Sungai Besar dikutuk janji jumpa rakyat dua bulan sekali

BANGI, Khamis – “Saya berjanji di hadapan presiden saya (Mohamad Sabu), di depan YB Tony Pua, YB Nurul Izzah, ketiga-tiga parti ada, paling kurang saya akan bersama tuan-tuan puan-puan, paling kurang dua bulan sekali.

“Kalau saya seronok sebulan sekali.”

Demikian janji yang dilafazkan oleh calon PAN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, Azhar Abdul Shukur dalam satu video pendek yang dimuatnaik di Facebook.

Bagaimanapun, janji itu mendapat reaksi negatif daripada pengguna laman sosial kerana bagi mereka, tempoh dua bulan yang diberikan adalah tidak masuk akal.

“Inikah yang dikatakan jika terpilih mau menjadi wakil rakyat demi rakyat????? Dua bulan sekali baru nampak batang hidung.

“Jadi bukanlah anak tempatan bermastautin di Sg Besar .. jadi kata calon PAN anak watan tempatan tipu besar jerlah ya????? Seliseh malaikat 44 kalau begini,” kata Hanisya Abdul Hamid yang memuatnaik video tersebut.

“Jenguk je la dua bulan sekali, gaji elaun tibai bulan-bulan,” kata Shadin Ahmed.

“Kalau tak mahu bersama rakyat Sungai Besar lebih kerap, mengapa jadi calon?,” soal Hoesny Mohamed.

“Dia ingat dua bulan sekali tu hebat dah, rupanya…huhu, ingatkan dua hari sekali,” kata Ismail Zakaria.

“Ya akhi….. takkan macm ni anta nak menggalas tanggung-jawab sebagai seorang wakil rakyat? Kalau tak mampu pikul amanah tu, serahlah pada orang yang lebih mampu,” kata Muhandis Akbar.

“Belum menang lagi dah bagi jawapan macam tu. Memang tempah keranda siap2. kahkahkah… Lebih kurang yang jadi mp permatang pauh dengan yb kajang. Macam mana buat kerja pun tak tau. Berbahas dalam dun pun tergagap-gagap. Masing2 gila nak berebut kerusi, gila jawatan,” kata Muharriz Wan.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/pas-sedar-dap-di-belakang-pan-dalam-prk/

PAS sedar DAP di belakang PAN dalam PRK

KOTA BHARU, Jumaat – PAS menyedari bahawa parti rasis dan cauvinis DAP berada di belakang Parti Amanah Negara (PAN) dalam menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, PAS tidak bimbang walaupun, berlaku pertandingan tiga penjuru kerana mempunyai banyak pengalaman bagi menanganinya.

Beliau menganggap pertembungan tiga penjuru dalam pilihan raya di negara ini adalah aliran baharu sekarang, sedangkan sebelum ini ia disepakati hanya pertembungan dua penjuru.

Katanya, sebelum ini tidak berlaku pertembungan sesama pembangkang dan hanya berdepan dengan Barisan Nasional (BN), sebaliknya kini berlaku bertembung tiga penjuru antara PAS, BN dan PAN.

“Dalam PRK sebelum ini tidak pernah mengalami situasi seperti di Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

“Kita tahu yang berada di belakang PAN ialah DAP biarpun parti itu tidak bertanding. PAS mempunyai banyak pengalaman dalam situasi begitu,” katanya ketika menggulung perbahasan di muktamar PAS di Putik, hari ini.

Katanya, PRK itu adalah medan ujian bagi parti terbabit untuk melihat sejauh mana sokongan diterima di peringkat akar umbi.

“Test case namun PAS sudah banyak pengalaman dalam pilihan raya. PAS sudah tunjuk komitmen yang tinggi.

“Apa yang kita tengok sekarang yang benar-benar hendak lawan PAS ialah PAN. UMNO semua orang sudah tahu sejak daripada dahulu menentang PAS,” katanya.

Anonymous said...

iNGAT PAN INGAT DAP
INGAT DAP INGAT ANTI ISLAM
INGAT DAP INGAT MUSYRIKIN JAHILIYAH
INGAT DAP INGAT ABU LAHAB DAN ABU JAHAL

Anonymous said...

DEMI PANGKAT DAN DENDAM PAN SANGGUP MEGKHADAMKAN DIRI KEPADA DAP.


BAGI PAN SESUCI2 MAKHLUK ADALAH DAP , BAGI PAN JUGA SEHINA2 MAKHLUK ADALAH ORANG ISLAM YG BERKETURUNAN MELAYU

Anonymous said...

DIAN seru semua ahli Parlimen Islam sokong RUU

PENANG 12 JUNE 2016. Jurucakap Perikatan Daulatkan Islam Agama Negera (DIAN), Normimi Abdullah (kiri) bersama Nor Hafizah Mohd Noh (tengah) ketika sidang media di Pertubuhan Perkumpulan Perempuan, Georgetown, semalam. STR/ZULAIKHA ZAINUZMAN

GEORGETOWN, Ahad – Semua Ahli Parlimen yang beragama Islam diseru untuk bersatu menyokong usul meminda Akta 355 Bidang Kuasa Mahkamah Syariah.

Jurucakap Perikatan Demi Islam Agama Negara (DIAN), Normimi Abdullah berkata, usaha itu adalah jihad ke arah memartabatkan Islam sebagai agama Persekutuan.

“Adalah menjadi tanggungjawab umat Islam di negara ini untuk bersama-sama memelihara agama Islam dan usaha ini juga selari dengan prinsip keluhuran Perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama persekutuan.

“Usaha itu juga turut menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong, yang mahu penambahbaikan kuasa Mahkamah Syariah di negara ini berjaya dilaksanakan,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Dalam masa yang sama, DIAN turut menggesa Ahli Parlimen yang mengambil sikap bertentangan dengan titah Yang di-Pertuan Agong meletakkan jawatan serta-merta.

“Kita juga menyeru segenap lapisan masyarakat bersuara menuntut semua pihak menghormati hak asasi umat Islam di negara ini dan menuntut pihak berkuasa tegas dengan hasutan dilakukan pelbagai pihak berhubung undang-undang negara,” katanya.

Terdahulu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membentangkan rang undang-undang persendirian iaitu pindaan Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 2016 di Dewan Rakyat bagi memperkasa dan memperluas bidang kuasa Mahkamah Syariah.

Bagaimanapun, pembentangan itu dibantah beberapa pihak seperti DAP, MCA dan MIC yang memberi pandangan bahawa tidak boleh wujud dua sistem berbeza untuk orang Islam dan bukan Islam.

Anonymous said...

Kah kah kah PAN berceramah waktu orang pi Masjid. Macam ni jenis pun ada


PAN KENA HERDIK, TAK HORMAT ORANG TERAWIKH!!!

Seorang lelaki tampil menempelak penganjuran ceramah Parti Amanah Negara (PAN) yang diadakan di sini yang disifatkan mengganggu dan tidak menghormati umat Islam yang sedang melakukan ibadah solat terawikh semalam.

Lelaki yang dipercayai penduduk Kuala Kangsar itu mengamuk di pentas ceramah tersebut mendesak supaya pihak penganjur menghentikan ceramah mereka serta merta dan memberi amaran supaya tidak diadakan selagi solat terawikh tidak selesai ditunaikan.
"Nak ceramah agak-agak la..! Ceramah... terawikh.. hormat Islam! Terawikh tak habis lagi.. bodoh ke?!
"Selagi tak habis terawikh, jangan mula! Hormat Islam.. semua tengah sembahyang..," tengking lelaki itu, marah dengan sikap parti PAN yang mula ceramah ketika penduduk tempatan belum selesai menunaikan solat terawikh.
Lelaki itu menegaskan bahawa kemarahannya bukanlah disebabkan politik, namun kerana kehormatan agama Islam dan ibadah umat Islam yang seolah tidak dipeduli PAN yang sibuk berpolitik.

Katanya, PAS dan Barisan Nasional hanya memulakan kempen ceramah mereka selepas umat Islam selesai menunaikan solat terawikh, namun berbeza dengan PAN yang berceramah ketika ibadah tersebut belum selesai.
"PAS ke, BN ke, semua ceramah (lepas) habis terawikh. Ini PAN.. tolong hormat... ini bukan kira parti, tapi ini kira agama. Lepas terawikh, (PAN) nak melalak ke nak memekak ke itu terpulang," katanya meluahkan rasa marah terhadap sikap PAS tersebut.
Turut diherdik pemuda itu ialah beberapa hadirin beragama Islam dipercayai penyokong PAN dan PKR yang turut berada di lokasi ceramah berkenaan yang dipercayai berlangsung di Taman Sri Emas.

Semut Hitam at Khamis, Jun 09, 2016

Anonymous said...

HANYA PENGKHIANAT DAN MUNAFIK SAHAJA BERSEKUTU DENGAN PARTI ROKET YANG MENGHINA DAN MENENTANG AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH DAN MENINDAS UMAT ISLAM !

Anonymous said...

JGN JUAL AGAMA LAH KALAU NAK BERPOLITIK. JADI BADAN DAKWAH SEBARKAN ISLAM KPD SEMUA MAKHLUK ALLAH LAGI AFDHAL. ISLAM AKAN GEMILANG DAN BERKEMBANG.

RAKYAT SKRG DAH BIJAK MENILAI BKN MCM ZAMAN 80 AN BOLEH DITIPU DGN ULAMA2 JAHAT AKHIR ZAMAN. POLITIK PERJUDIKAN ISLAM DAN HUDUD.

Anonymous said...

Anon 11:55 contoh khadam yg terbaik

DEMI PANGKAT DAN DENDAM PAN SANGGUP MEGKHADAMKAN DIRI KEPADA DAP.


BAGI PAN SESUCI2 MAKHLUK ADALAH DAP , BAGI PAN JUGA SEHINA2 MAKHLUK ADALAH ORANG ISLAM YG BERKETURUNAN MELAYU

Anonymous said...

Anon 1114....awak ni dah seperti Tuan Guru awak Hadi Mereng. Menjual agama. Hadi Mereng dah mula menjual di Sungai Besar. Jualan tak berapa laku sebab orang semua dah mula nampak siapa sebenarnya Hadi Mereng ni. Kaki merapu, cakap berbelit belit, rasa diri dia maksum semua betul orang lain salah.
Anon 1114 eloklah awak bertaubat dan kembali ke ajaran Quran dan Hadith. Itu lah penyelamat kita semua, bukan Hadi Mereng yang tentukan. Dia pun manusia, esok lusa mati sempat ke nak taubat? Fikirlah awak, dedak tu berapa sangat? Berkat ke? Bawak balik bagi anak bini makan sama hasil dedak tu? Perasan tak kehidupan awak 10 tahun lepas hingga sekarang sama je, takde perubahan langsung. Mungkin makin dibenci adalah kot. Atau makin dipulau orang sekeliling? Teruskan lah menjilat Hadi Mereng dan pengikut sesatnya, insyaAllah 10 tahun dari sekarang kehidupan awak akan sama seperti hari ini, tiada perubahan. Kalau umur panjang le. Kalau Mati tengah jalan takde siapa boleh tolong dah. Beringatlah!!!!

Anonymous said...

Takkan nak ikut musyrikin Penang mari anak beranak kut.

Memang PAN ni. Orang Islam dikafirkan. Manakala DAP adalah mukminin di mata PAN. Walaupun sipolan2 DAP tu tak pernah mengiktiraf syahadat.

PAN ni kalau zaman sahabat dulu. ABDULLAH BIN UBAY. APA KATA MUKMININ DIBENCI APA KATA MUSYRIKIN DIJULANG

Anonymous said...

kHALID Samad yg sekarang ini pemimpin PAN telah bersetuju dgn Pesta Arak Oktoberfest 2014.
Kerana sifat SPORTING dari PAN inilah DAP tanpa segan silu akan membikin Pesta Beer jika PAN menang. Pesta Beer adalah cara DAP menunjukkan kesyukuran atas kemenangan PAN

Wahai Penduduk Kuala Kangsar dan SUngai Besar, Timbalan Mufti Perak sudah membidas sifat dan sikap huduh Khalid Samad AL Wali-PAN pada tahun 2014.

http://www.ismaweb.net/2014/10/oktoberfest-khalid-samad-tidak-ghirah-ketuanan-islam-dicabar/

Oktoberfest: Khalid Samad tidak ghirah ketuanan Islam dicabar

BANGI, 2 Okt – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata, kenyataan Khalid Samad berhubung penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ menggambarkan beliau seorang individu yang tidak ghirah (cemburu) dengan Islam.

“Khalid tidak melihat dengan penuh rasa cemburu perkembangan yang mencabar ketuanan Islam di tanah air ini.

“Walaupun rakyat negara ini negara majmuk, tetapi secara perlembagaan dan sejarahnya, ianya masih negara Islam,” tegasnya.

Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada kenyataan Khalid Samad bahawa penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

Khalid juga berkata, sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua ISMA Ipoh berkata, para ulama’ telah memberikan garis panduan bagaimana mengendalikan hak -hak rakyat yang bukan Islam di dalam sebuah negara Islam dalam keadaan hak mereka dipenuhi dan dalam masa yang sama identiti keislaman terjaga dan berdaulat.

“Bagi memenuhi hak beragama orang bukan Islam maka dibenarkan dibina rumah ibadat mereka bahkan tidak boleh dimusnahkan ketika perang.

“Namun sebagai menjaga kedaulatan dan identiti negara Islam, orang bukan Islam dilarang menzahirkan syiar- syiar kesyirikan.

“Mereka juga dilarang mengisytiharkan ritual agama dan sesuatu yang haram di sisi Islam walaupun halal di sisi mereka di tengah-tengah negara Islam seperti meminum arak dan memakan babi,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Anonymous said...

Ikutlah ajaran ulama2 yg sebenar mengikut acuan Al Quran bkn acuan ulama2 su' dlm Pas.

Mrk berpolitik perdagangkan agama dan hudud utk habuan duniawi.

Zaman skrg bkn mcm 80an spt yg terjadi di memali akibat ketaksuban melampau. Maklumat di hujung jari. Berfikir dgn akal yg waras.

Ramai ahli2 Pas dah celik mata dan hati melihat sendiri penipuan ulama2 su ini.

Mrk memesongkan akidah pengikut dan ahli2 mensyirikkan Allah.

Menyamakan Islam dgn parti politik. Ini dosa2 besar yg tk diampunkan Allah.

Semoga kita dan keluarga semua dijauhkan dari golongan penjual agama ini.

Anonymous said...

Anon 11:55 dan Anon 1:01 dan kuali2 dari PAN. DInasihati baca ayat dibawah dan balik kepada ajaran ugama. Niscaya kamu akan tinggalkan DAP

Mari kita baca ayat2 Al Quran ini

Al-Qur'an melarang menjadikan orang kafir sebagai teman setia

QS. 3. Aali 'Imraan : 118.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi TEMAN KEPERCAYAANMU orang-orang yang di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya."

QS. 9. At-Taubah : 16.
"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan dibiarkan sedang Allah belum mengetahui (dalam kenyataan) orang-orang yang berjihad di antara kamu dan tidak mengambil menjadi TEMAN SETIA selain Allah, Rasul-Nya dan orang-orang yang beriman ? Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."

4. Al-Qur'an melarang saling tolong dengan kafir yang akan merugikan umat Islam

QS. 28. Al-Qashash : 86.

"Dan kamu tidak pernah mengharap agar Al-Quran diturunkan kepadamu, tetapi ia (diturunkan) karena suatu rahmat yang besar dari Tuhanmu, sebab itu janganlah sekali-kali kamu menjadi PENOLONG bagi orang-orang kafir."

Anonymous said...

Ayat apa penjual2 agama ni nak guna bila Pas masih berkolaborasi makan sedulang dgn dgn kafir DAP dan sekular PKR di selangor?

Apa hukum terpakai masa Pas bergabung dlm pakatan rakyat dulu? Haram tak duit elaun wakil rakyat tu atau kena disamak balik?

Dasar penjual agama pengikut ulama2 su Pas. korang buat semua boleh org lain buat jd haram.

Hinggakan nama Allah dijual sesuka hati utk kepentingan politik judikan Islam yg mulia.

Anonymous said...

DEMI PANGKAT DAN DENDAM PAN SANGGUP MEGKHADAMKAN DIRI KEPADA DAP.


BAGI PAN SESUCI2 MAKHLUK ADALAH DAP , BAGI PAN JUGA SEHINA2 MAKHLUK ADALAH ORANG ISLAM YG BERKETURUNAN MELAYU

Anonymous said...

Dah takde modal nak berhujah mula melabel org lain dgn gelaran, maki hamun dan memfitnah org sbg ahli Amanah.

Parti auta semalaysia (Pas)
Parti Islam semalaysia (Pis)
Parti ulamak su' (Pus)

Jadilah Pas Pis Pus parti perdagang agama dan hudud disokong pengikut2 taksub akal di siku dan lutut.

Anonymous said...

Jawapan kepada Macai2 Khadam DAP. Cakap orang kampung kata budak2 suruhan PAN lah

Ini sebagai penngerak Isma aku tolong copy n paste jawapan Isma

http://www.ismaweb.net/2015/06/umat-islam-tidak-perlu-gula-gula-dap-untuk-nafi-mereka-anti-islam/


Umat Islam tidak perlu ‘gula-gula’ DAP untuk nafi mereka anti-Islam

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, Jumaat – Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA), Ustaz Ibrahim Mohd Hasan Al-Hafiz mengingatkan kepada DAP untuk tidak menggula-gulakan umat Islam dengan wang ringgit.

Katanya, tindakan wakil rakyat DAP, Hannah Yeoh yang memberikan wang kepada masjid dan surau boleh dianggap biadab apabila menggunakan cara itu untuk menafikan yang mereka bukan anti-Islam.

“Adakah umat Islam boleh digula-gulakan dengan wang ringgit sehingga gula-gula tersebut menutup mulut kita?

“Adakah maruah umat Islam boleh dibeli dengan nilai seribu dua ribu ringgit sahaja?

“Sesungguhnya tindakan biadap menaburkan wang ringgit untuk mengatakan bahawa DAP bukan anti-Islam adalah satu penghinaan terhadap umat Islam,” tegasnya dalam status di Facebooknya.

Baru-baru ini Hannah melalui twitternya memberitahu bahawa setiap masjid menerima RM2000 dan surau menerima RM1000 daripada DAP. Dengan tindakan itu DAP kononnya mengisytiharkan mereka bukan anti-Islam.

Bidas Ustaz Ibrahim, adakah wang ringgit mampu untuk menafikan agenda memansuhkan hak bumiputera dan penentangan terhadap kedaulatan Islam dan syariah Islam.

“Bagaimana dengan promosi pesta arak Oktoberfest dan lain-lain selama ini?” soalnya.

Untuk rekod, pada tahun 2001 DAP telah melancarkan kempen “No to 929″ sebagai menolak pengisytiharan Malaysia sebagai negara Islam yang diumumkan oleh Perdana Menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Pada 1989 pula, DAP meluluskan 12 resolusi semasa konvensyen tahunannya. Antara resolusi itu ialah DAP tidak akan bertoleransi dengan mana-mana pihak untuk menjadikan Malaysia sebagai negara Islam atau menjayakan apa-apa usaha Islamisasi di Malaysia.

Anonymous said...

SEPERTI BIASA, HAMBA ABDI SIFU MUSYRIKIN YANG MENGHINA DAN MENENTANG AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH MENULIS KOMEN-KOMEN YANG TIDAK BERMORAL UNTUK MENGHINA, MEMAKI HAMUN DAN MENFITNAH ULAMA ISLAM, PEMIMPIN DAN UMAT ISLAM YANG MENYOKONG PERLAKSANAAN AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH.

HAMBA ABDI ROKET PERCAYA SIFU KAFIR ROKET BOLEH MENYELAMATKAN MEREKA DARI SIKSAAN NERAKA ! BODOH PUNYA OLANG !!! BIKIN MALU SAJA !

Anonymous said...

Ingat PAN INgat DAP

DAP pula anti Islam

http://www.ismaweb.net/2015/12/pelayar-dari-entiti-haram-israel-membongkar-wajah-hipokrit-dap/

Pelayar dari entiti haram Israel, membongkar wajah hipokrit DAP

TIDAK ada apa-apa yang istimewa atau perlu diberi sambutan baik terhadap tindakan parti sosialis DAP menarik balik kenyataan yang mengecam Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berhubung isu pelayar dari entiti haram Israel baru-baru ini.

Tindakan ini tidak meleburkan identiti parti rasis ini yang sangat konsisten dengan agenda anti-Islamnya yang sangat dimaklumi oleh umat Islam. Ia tidak menjadikan parti ini sebagai patriotik atau penyokong kuat perjuangan rakyat Palestin yang sah. Malah episod ini hanya menguatkan lagi pernyataan bahawa DAP hanya pandai bersandiwara sahaja dan bersifat hipokrit.

Dan ini bukan kali pertama mereka berbuat demikian.

Taktik ini sangat ketara digunakan oleh DAP dalam kes pelayar dari Israel. Pada mulanya mereka mengecam tindakan Khairy Jamaludin dengan pelbagai alasan yang hanya mendedahkan wajah pro-Israel mereka). Rakyat dan Netizen membalas balik kecaman DAP secara intens di alam maya. DAP tidak menghiraukan langsung kecaman balas dan kritikan para Netizen dan rakyat umum. Parti sosialis rasis ini menarik balik kenyataan pemimpin mereka dari Perak hanya setelah Dr MAZA mengecam kenyataan tersebut.


Bagaimanapun di dalam banyak isu yang melibatkan kedudukan dan kepentingan Islam, umat Islam dan bangsa Melayu, ciri-ciri Bad Cop lebih menonjol dan sangat ketara tanpa mengorbankan ciri-ciri hipokrit mereka. Laungan ingin mengikuti jejak langkah Khalifah Umar Abdul Aziz hanyalah retorik busuk yang telah berjaya mengelabui mata sebilangan umat Islam supaya menyokong mereka. Umat Islam yang lurus bendul itu tidak menyedari bahawa prinsip Machiavelli (matlamat menghalalkan cara) sedang diaplikasikan secara halus dan berkesan.

Setelah berjaya mempengaruhi sebahagian umat Islam dan mendapat kepercayaan mereka, parti ini mula menampakkan wajah sebenar mereka. Mengadu domba, bermain kayu tiga, menyemai bibit-bibit persengketaan, provokasi perkauman yang sengaja dibuat-buat, kenyataan-kenyataan yang sensitif dan berbaur hasutan dan perlecehan terhadap Islam.

DAP sangat takut kepada kemungkinan satu hari nanti umat Islam dan bangsa Melayu tanpa mengira kecenderungan politik mereka akhirnya akan bersepakat dan bekerjasama dalam lingkungan persaudaraan Islam dan membentuk satu agenda perjuangan bersama yang berteraskan Islam

Tanpa disedari, episod pelayar Israel juga telah mendedahkan satu elemen persamaan dengan parti PAP yang memerintah Singapura. Bukan lagi satu rahsia bahawa Singapura merupakan satu negara satelit bagi Israel. Sedikit pengkajian dan penggalian maklumat akan membawa seseorang supaya merumuskan bahawa ideologi yang dianuti oleh PAP dan DAP hanyalah satu wasilah yang digunakan oleh Zionis untuk mencapai cita-cita mereka.


Hal ini tidak memeranjatkan dalam konteks hubungan politik dan sejarah yang sangat rapat antara DAP dan PAP.

DAP bukanlah rakan sekutu yang boleh dipercayai. Semangat patriotisma yang ada pada PAS dan UMNO langsung tidak ada pada parti DAP ini.

Tidak ada alasan dari segi Syara’ untuk umat Islam menyokong DAP ataupun berkongsi agenda perjuangan dengannya.

Adakah kita semua akan percaya kepada DAP sedangkan Allah berfirman di dalam Al Quran:

Bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.” Surah Ali ‘Imran: Ayat 118

Muhammad Luttfi Abdul Khalid
Pengerusi I-Peguam

Anonymous said...

Sheikh Qardawi, Khadraji Tableegh, Sheikhul Azhar, Para Hafiz semua tiada nilai bagi PAN.

Bagi PAN yg paling suci adalah DAP walaupun DAP dikuasai oleh Kaum Musyriqin

Anonymous said...

Dah takde modal nak berhujah mulalah jual nama Allah, permai kan hudud, promosikan syurga, neraka versi Pas.

Kami rakyat Malaysia mencabar Hadi and the gang ulama2 su dlm Pas jgn jd pondan utk saman malu Tun Mahathir dan Zaharin yg mendakwa mrk semua tlh makan dedak yg ditabur ketua penyamun, najib.

Jgn diam menikus. Berdiam diri bermakna dakwaan itu benar dan bukan fitnah.

Anonymous said...

Wahai penjilat-penjilat Ketua Musyrikin yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menghina ulama-ulama Islam dan umat Islam, pernahkah kamu berfikir jika kamu mati, siapakah yang akan menemui kamu di alam Barzah....Ketua Musyrikin atau Malaikat Munkar dan Nakir? Siapakah yang akan mengadili kamu di Padang Mahsyar....Ketua Musyrikin atau Allah?

Bahkan kamu dan Ketua Musyrikin kamu akan dihumban ke dalam neraka Jahannam kerana menderhaka pada Allah. Bertaubatlah kepada Allah dan tinggalkan musuh-musuh Allah sebelum terlambat kerana siksaan dan azab neraka adalah amat pedih dan menyakitkan!

Jika kamu fikir Ketua Musyrikin boleh menyelamatkan kamu dari siksaan dan azab neraka, kamu adalah setaraf dengan pengikut Fir'aun yang teramat bangang, pekak dan buta. Bahkan haiwan ternakan adalah jauh lebih baik dari kamu kerana haiwan ternakan tidak menderhaka pada Allah.

Anonymous said...

Yaaaa bagi PAN yg benar adalah DAP, Yg hina adalah orang Islam

Anonymous said...

Ramai ulama2 yg baik mengikut ajaran Islam yg sebenar di sekeliling kita kecuali mereka yg berada dlm Pas skrg.

Jauhi ulama2 su perdagang agama utk kepentigan diri.

Anonymous said...

Adakah PAN bersetuju dengan DAP. Mari kita tanya

http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

“Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

“Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

Anonymous said...

Nak kata Ulamak PAN baik la tu. kah kah kah. WTF

Anonymous said...

Semua ulama baik kecuali yg ada dlm Pas. Parti Ulama Su'.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Ini ULamak bukan PAS. Harap PAN Sokong

http://www.ismaweb.net/2016/04/ramasamy-patut-keluar-dari-negara-ini-kata-mufti-perak/

Ramasamy patut keluar dari negara ini, kata Mufti Perak

SHAH ALAM, Jumaat – Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy perlu keluar dari negara ini berikutan kenyataan biadabnya yang menggelar pendakwah Islam antarabangsa Dr Zakir Naik sebagai ‘setan’.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, gelaran terhadap Dr Zakir menunjukkan Ramasamy tidak menghormati Perlembagaan negara yang menyatakan Islam sebagai agama rasmi.

“Bagi saya, tindakan Ramasamy itu sangat biadab. Sebagai seorang ahli politik dan pemimpin, Ramasamy sepatutnya memahami Perlembagaan.

“Kalau dia tak faham Perlembagaan, maka dia patut dikeluarkan dari negara ini,” katanya memetik Sinar Harian.

Selasa lalu, Ramasamy menyatakan bahawa beliau kesal apabila menggelar pendakwah itu dengan ‘setan’.

Pun begitu, Tan Sri Harussani berkata, permohonan maaf Ramasamy tidak mencukupi kerana beliau memohon maaf atas penggunaan perkataan ‘setan’ sahaja.

“Tindakan Ramasamy itu bukan menghina Zakir saja, tetapi turut menghina Islam secara keseluruhannya. Malah, permohonan maaf itu seolah-olah bukan dari hatinya.

“Di India sendiri, Zakir tiada halangan mengadakan ceramah. Jadi kenapa ada individu seperti Ramasamy yang mahu larang kedatangan Zakir ke sini?,” katanya.

Sebelum ini Ramasamy menulis status di Facebook antaranya berbunyi ‘Let us get “Satan” Zakir Naik out of this country!’.

Ramasamy juga turut menyifatkan Dr Zakir Naik hanya menyebarkan kebencian di kalangan bukan Islam. Ini berikutan Dr Zakir dijadualkan berada dalam negara untuk menyampaikan ceramah di pelbagai tempat termasuk di universiti.

Anonymous said...

Anon 2:43 PM menulis Dah takde modal nak berhujah mulalah jual nama Allah, permai kan hudud, promosikan syurga, neraka

Jawapan kita:

Komen Anon 2:43 PM mencerminkan kejahilan Anon 2:43 PM sendiri. Biasalah penjilat Ketua Musyrikin.

Fakta: Allah itu benar, Hudud itu benar, Syurga dan Neraka itu benar! Nabi Muhamamd s.a.w. sendiri mengajar kita semua tentang Allah, Hudud, Syurga dan Neraka. Adakah ini bermakna Nabi dah takde modal?

Ini jelas menunjukkan Anon 2:43 PM menghina otaknya sendiri. Biasalah jenis makhluk yang meletakkan otaknya di tapak kaki !

Anonymous said...

PARTI ULAMA SU'

Anonymous said...

PARTI ULAMA SU'ADALAH PARTI ROKET YANG DIPIMPIN OLEH KETUA MUSYRIKIN PENANG MALI DAN DIANGGOTAI OLEH PARA PENJILAT DEDAK CAP ROKET YANG MENJADI MAKANAN BABI.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/12/usaha-g25-buat-pelaku-maksiat-gembira-timbalan-mufti-perak/

Usaha G25 buat pelaku maksiat gembira: Timbalan Mufti Perak

BANGI, Rabu – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata usaha kumpulan penjawat awam G25 yang mahu memansuhkan hukuman khalwat dan pindaan undang-undang syariah telah menggembirakan golongan manusia yang tidak gembira hidup beragama.

Menyifatkan tindakan G25 sebagai menyokong kepada kemaksiatan, katanya apa yang dicadangkan kumpulan itu bakal melaksanakan cita – cita buruk mereka untuk menghancurkan Islam.

“Masyarakat sepatutnya dibantu untuk menyempurnakan hidup beragama bukannya memberi ruang untuk melunaskan cita – cita maksiatnya.

“G25 yang kononnya mengaku sebagai profesional ini seharusnya menyarankan kepada kerajaan untuk menyesuaikan undang-undang sedia ada dengan syariat Islam sebagai menjunjung keluhuran perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan.

“Sebaliknya bukan mengaku cerdik pandai tetapi tidak mengembalikan kecerdikan mereka untuk membantu cara hidup yang dikehendaki oleh Allah,” katanya dalam satu kenyataan kepada Ismaweb hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas gesaan G25 supaya hukuman khalwat dimansuhkan kerana didakwa bertentangan dengan Perlembagaan Negara.

Jurucakapnya, Datuk Noor Farida Ariffin berkata dengan berpandukan pada prinsip Perlembagaan, G25 menentang sebarang hukuman terhadap perbuatan khalwat jika dilakukan di rumah persendirian kerana itu adalah hak dan privasi setiap individu.

Menyangkal dakwaan itu Ustaz Zamri berkata, penguatkuasaan undang-undang khalwat di negara ini selaras dengan hadith Nabi SAW yang mewajibkan kita menghalang kemungkaran samada dengan tangan (kuasa), lidah mahupun dengan hati kerana tindakan mengetuk atau menyerbu tempat tertentu adalah berdasarkan aduan.

“Ini kerana aduan sentiasa dibuat oleh orang yang mengenali pelaku kesalahan samada suami, isteri, saudara mara mahupun masyarakat setempat.

“Manakala operasi penyerbuan berdasarkan standard of procedure (SOP) dan mendapat nasihat daripada Pejabat Penasihat Undang-undang Negeri.

“Yang penting, pihak pemerintah masih ada wewenang terhadap dosa peribadi yang dilakukan jika ia akan membawa natijah yang tidak baik kepada masyarakat,” katanya.

Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) cawangan Ipoh berkata, walaupun sesuatu hukuman bagi dosa itu tidak tertulis di dalam Al-Quran dan Hadith Rasulullah secara khusus, pemimpin Islam berhak melaksanakan hukuman (hukuman ta’zir) selepas mengambil kira kemaslahatan umum bagi sesebuah negara dan masyarakat.

“Sejarah Islam sendiri telah memaparkan kepada kita tindakan khulafa’ dan pemimpin umat Islam yang sangat mengambil berat membendung kemaksiatan dan kemungkaran daripada berlaku dalam masyarakat kerana dia mengundang kemurkaan Allah.

“Seharusnya G25 mengkaji lagi kisah-kisah Khulafa’ Ar-Rasyidin yang telah melaksanakan hukuman ke atas orang yang telah melakukan dosa peribadi,” katanya

Anonymous said...

PENJILAT-PENJILAT KETUA MUSYRIKIN PENANG MALI TELAH MENINDAS HAK ASASI BABI KERANA MEREKA TELAH MEMAKAN DEDAK CAP ROKET YANG MENJADI KEGEMARAN BABI. AKIBATNYA BABI KEKURANGAN MAKANAN !

Anonymous said...

Bila Hadi n the the gang pemakan dedak ketua penyamun nak saman Tun Mahathir dan Zaharin ni?

Berdiam diri bermakna betullah tuduhan tu. Jgn sampai walaun2 pulak yg akan saman kerana terlebih malu.kah kah lah

Anonymous said...

Pas masih mkn sedulang dgn sekular dan kafir Dap di Selangor hukumnya apa ye penjual2 agama sekalian?

Masam, masin, tawar?

Anonymous said...

Tanya Isma pasti mereka jawab. Tanya DAP jangan sekali sebab DAP adalah diketuai oleh musyrikin

Anonymous said...

Dalam UMNO ada juga yang bukan Islam, MCA dan MIC pun lagi ramai yang bukan Islam. Pemimpin UMNO ramai yang rasuah, menyeleweng dan salah guna kuasa. Tapi pemimpin PAS tak tegur pun. Yang dia nampak cuma DAP makan babi. Apakah Cina MCA dan Cina Gerakan tak makan babi? Ajaran islam mana yang dia orang ikut? Andai kata LGE isytihar masuk MCA dah tentu mereka semua puji melambung tinggi. jangan jadi orang munafiklah.

Anonymous said...

Bukanlah. DAP Anti Islam itu sebab ketua mereka kami panggil musyrikin. Bila tengok mereka kami ingat akan abu lahab yg akan kena bakar dengan bini ida di Jahannam

Anonymous said...

Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.


Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

Unknown said...

Wahai Pengundi2 Kuala Kangsar dan SUngai Besar. DAP memusuhi Islam manakala PAN pula adalah khadam mereka. Ini bagai Kaum Musyrikin dan Kaum Yahudi yg bersatu memusuhi Islam di Madinah, tetapi Musyrikin dan Yahudi ini pula disokong oleh kuncu2 Abudllah bin Ubay


HUDUD BUKAN PUNCA PAS JADI MUSUH UTAMA DAPigs!!!
POSTED BY SEMUT HITAM ON ISNIN, JUN 13, 2016



Adakah DAPigs menjadikan PAS sebagai Musuh Utama mereka hanya semata - mata kerana parti itu nak melaksanakan Hukum Hudud? Itu persoalan utama yang perlu dijawab oleh DAPigs.

Malah mereka yang turut menjadikan Hukum Hudud itu sebagai bahan modal Politik Murahan juga perlu menjelaskan perkara tersebut agar rakyat semua tau pendirian sebenar mereka.

Pada dasarnya, agenda utama DAPigs adalah untuk merampas kuasa dan memberi laluan kepada puak Ultra Chauvanist berkuasa. Maka permusuhan DAPigs dengan PAS bukan sebab Hudud sahaja.

Namun disebabkan PAS pada ketika ini dilihat seolah - olah mengakui bahawa perlaksanaan Hukum Hudud tidak sesuai dijalankan di Negara pelbagai kaum seperti di Malaysia, maka mereka ubah.

Atas sebab itu, pembentangan Rang Undang - Undang Syariah yang dibuat oleh Hadi Awang sebelum ini hanya sekadar untuk memberi kuasa kepada Mahkamah Syariah di Kelantan.

Tapi, disebabkan DAPigs mahu menyemai rasa kebencian dikalangan kaum Bukan Islam di Malaysia terhadap PAS, maka mereka menyebarkan dakyah pembohongan mengenai RUU itu.

Hakikatnya, usaha DAPigs tu adalah satu langkah untuk membuat masyarakat Bukan Islam di Malaysia semakin membenci kepada orang Melayu terutama dari kalangan PAS dan UMNO.

Itu agenda utama DAPigs sejak dari dulu dan kini ianya menjadi punca kenapa mereka menjadikan bekas rakan sekutu mereka itu sebagai Musuh Utama yang perlu dihapuskan terlebih dahulu.

Maka sebab itu dalam kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar kali ini, DAPigs menyebar dakyah pembohongan kononnya PAS nak bersatu dengan UMNO sebab Hudud.

Walhal, niat asal puak DAPigs ni adalah untuk membuatkan masyarakat Bukan Islam memandang serong terhadap umat Islam yang mendominasi parti PAS serta UMNO secara habis - habisan.

Tapi, yang buat kita berasa pelik, ada pulak 'KHADAM' dari kalangan orang Melayu Islam tu sendiri yang sanggup bersekongkol menyebarkan dakyah pembohongan DAPigs itu diatas pentas ceramah.

Maka kesimpulannya, kalau nak dikata kita yang nak mempertahankan Islam ni sebagai 'Pemakan Dedak', agak - agak la. Pokok pangkalnya, dakyah pembohongan DAPigs itu adalah untuk membuatkan orang Melayu MEREMPAT dibumi sendiri!!!

Anonymous said...

Saya copy-paste ya. Rupanya korang berdebat di bawah tajuk lain.

Anonymous said...

Salam semua terutama Cik Anonymous (yang asyik menyerang peribadi tu),

Wah, dalam tajuk sebelum ni, korang berhujah sampai 2 - 3 pagi. Tahniah. Tapi jangan taasub ya!!! Saya sengaja pergi tarawih pukul 9.40 malam sebab Cik Anonymous yang taasub tu kata sembahyang tarawih hanya boleh sampai pukul 9.40 malam sahaja, apa punya bodoh, mana nas diambilnya entah.

Semua orang dipertanggungjawabkan apa yang dia dipertanggungjawabkan. Adakah itu bermaksud kalau Nik Abduh melakukan dosa bersubahat dengan Tuan Guru Haji Hadi yang syirik tu, almarhum Nik Aziz juga yang berdosa????

Dalam Islam tiada dosa warisan tak macam Kristian. Sebab tu dosa saya tidak akan ditanggung oleh mak bapak atau keturunan saya sama juga dosa Cik Anonymous membenarkan syirik oleh Haji Hadi takkan ditanggung oleh Mak Bapak atau keturunan Cik.

Sebab tu, kalau tak cukup ilmu agama di dada, belajar dulu cik Anonymous. Cik sebenarnya menyalahi al-Quran HAHAHHAHHAAAAA!!!


Yang jahil,

Nobody


June 13, 2016 at 2:50 PM

Anonymous said...

Cik Anonymous,

Dapat tiket penerbangan percuma ke Neraka Jahanam Cik kata sindiran, bolehkah kita menyindir perkara-perkara yang berkaitan hukum agama!!!

Dato' Ustaz KAzim Elias ditegur oleh Sahibul Samahah Dr. Maza kerana berkata Rasulullah makan roti jala!!!! Mungkin Ustaz KAzim Elias menyindir macam Cik juga tapi bolehkah menyindir dan mempermainkan agama sebegitu???

MAcam tu Haji HAdi pun bolehlah berkata Amanat Haji HAdi yang menyebabkan orang mengkafirkan ahli UMNO 3,000,000 orang tu menyindir!!! Tak ke bangang!!!

Ataupun Haji HAdi kata kalau tak taat PAS hilang akidah sebenarnya menyindir juga. YAng korang dah bermati-matian mempertahankan PAS walaupun dah nampak berbezanya dengan ajaran Islam, TERKENA SINDIRAN, tolonglah jangan sebodoh tu.

Yang jahil,

Nobody

June 13, 2016 at 2:58 PM

Anonymous said...

Salam semua,

Kita bergaduh pasal pindaan RUU Akta 355. Ada orang kata RUU Hudud (bangang jugalah orang tu, Hudud pun tak tahu).

Apakah undang-undang yang ada di dalam Islam???

Hudud, Qisas, Ta'zir, Diyat, Masalih al-Mursalah dan lain-lain lagi.

Di antara korang semua, siapa yang pernah baca pindaan RUU 355 ni???

Kalau ada yang sudah membacanya, apa kaitan pindaan ini dengan Hudud, Qisas, Ta'zir, Diyat, Masalih al-Mursalah dan sebagainya???

Adakah ianya menjurus kepada undang-undang Islam????

Ataupun sebagai jalan untuk Hudud (bangang betul tu, hudud je yang disebut, undang-undang yang lain mana) adakah ianya cukup lengkap???

Sebelum saya nak teruskan lagi hujah saya sila jawab atau komen dulu,jangan macam Cik Anonymous tu kurang cermat, ada ke menyindir dapat tiket penerbangan percuma ke Neraka Jahanam!!!!

Yang Haji HAdi kata tak taat kepada PAS hilang akidah taknak disindirnya pula!!!!

Yang jahil,

Nobody

June 13, 2016 at 3:10 PM

Anonymous said...

Salam Cik Anonymous,

Saya nak bertanya 1 soalan je, kalau ada orang lain termasuk daripada PAS dan sebagainya nak tolong jawab silakan.

Nabi Noh a.s mempunyai beberapa orang anak, Sam, Ham, Yafits dan Kan'an.

Daripada Sam lahirlah contohnya bangsa Ibrani, Arab, Lydia dan Suriah (Syiria).

Daripada Yafits lahirnya beberapa keturunan termasuklah Yaajuj Makjuj. Panjang pula cerita. Dah macam kitab sejarah pula.

Saya ringkaskan.

Kan'an adalah anak Nabi Noh yang derhaka. Dalam bible, nama Kan'an sampai tidak disebut sebagai anak kerana derhakanya itu.

Adakah hujah Cik Anonymous yang mengatakan Mak bapak saya dipertanggungjawabkan ke atas saya bermaksud Nabi Noh suami isteri menanggung dosa sebab anaknya yang bernama Kan'an yang MATI KAFIR ITU????

Lain kali cerdiklah sikit, kalau belajar dengan Ulama memaki hamun tak ikut Islam inilah jadinya!!!

Yang jahil,

Nobody


June 13, 2016 at 3:22 PM

Anonymous said...

Salam semua,

Banyaknya komen. Banyaknya kata-kata memaki hamun, DAPigs lah dan sebagainya.

Lepas tu kata musyrikin lagi. Apa maksud musyrikin???

Musyrikin adalah orang yang mensyirikkan Allah. Maksudnya menyekutukan Allah. Kalau orang tu bukan Islam bagaimana dia menyekutukan Allah!!!

Dah tentu-tentu orang yang mensyirikkan Allah adalah seperti HAji Hadi kerana berkata tak taat kepada PAS hilang akidah!!!!

Bukan kerana tak taat kepada Allah ke hilang akidah!!! Dah menyamakan Allah dengan PAS pula tu!!!

Lepas tu korang nak suruh si syirik ni bentangkan pindaan RUU 355???

Korang ni betul ke tak betul????

Yang jahil,

Nobody

Unknown said...

Hanya kerana tidak mahu bersama cina tonggang Carlsberg, sudah dikira syirik oleh PAN.. tapi PAS tak peduli pun kerana masih ramai cina yg tak minum arak di Malaysia ni utk dibuat kawan!

Unknown said...

Patut pun PAN tak marah ada cina nak tonggang Carlsberg jika PAN menang! Ini yg dimaksudkan agaknya oleh PAN selama ini iaitu islam ala PAN rahmatan lil a'alamiin..

Unknown said...

Contoh islam liberal PAN rahmatan lil a'alamiin.. kemenangan PAN akan disambut dgn tonggang Carlsberg oleh cina kaki mabuk..

Mujurlah masih ramai cina lain di Malaysia ni yg tak minum arak yg boleh dibuat kawan oleh PAS..

Unknown said...

Contoh islam liberal PAN rahmatan lil a'alamiin.. kemenangan PAN akan disambut dgn tonggang Carlsberg oleh cina kaki mabuk..

Mujurlah masih ramai cina lain di Malaysia ni yg tak minum arak yg boleh dibuat kawan oleh PAS..

Unknown said...

Contoh islam liberal PAN rahmatan lil a'alamiin.. kemenangan PAN akan disambut dgn tonggang Carlsberg oleh cina kaki mabuk..

Mujurlah masih ramai cina lain di Malaysia ni yg tak minum arak yg boleh dibuat kawan oleh PAS..

Anonymous said...

ULAMA2 SU AKHIR ZAMAN ADA RAMAI DLM PAS.
PARTI PERJUDI ISLAM..MENIPU ALLAH, RASUL, AHLI2 PARTI DAN ORANG MELAYU.

Pada ulama sû’ atau fâjir, ilmu yang dimiliki tidak dijadikan penuntun. Ia tidak beramal sesuai dengan ilmu yang ia ketahui. Asy-Syathibi mengatakan, “Ulama sû’ adalah ulama yang tidak beramal sesuai dengan apa yang ia ketahui.”.

Anas bin Malik ra. menuturkan sebuah hadis:
وَيْلٌ ِلأُمَّتِيْ مِنْ عُلَمَاءِ السُّوْءِ يَِتَّخِذُوْنَ هَذَا الْعِلْمَ تِجَارَةً يَبِيْعُوْنَهَا مِنْ أُمَرَاءِ زَمَانِهِمْ رِبْحاً ِللأَنْفُسِهِمْ لاَ أَرْبَحَ اللهُ تِجَارَتَهُمْ

Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu. (HR al-Hakim).

Anonymous said...

Menurut adz-Dzhabi, ulama sû’ adalah ulama yang mempercantik kezaliman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh penguasa; ulama yang memutarbalikan kebatilan menjadi kebenaran untuk penguasa; atau ulama yang diam saja (di hadapan penguasa) padahal ia mampu menjelaskan kebenaran. [3]

Anas meriwayatkan:
الْعُلَمَاءُ أَمَنَاءُ الرُّسُلِ مَا لَمْ يُخَالِطُوْا السُّلْطَانَ وَ يُدَاخِلُوْا الدُّنْيَا فَاِذَا خَالَطُوْا السُّلْطَانَ وَ دَاخَلُوْا الدُّنْيَا فَقَدْ خَانُوْا الرُّسُلَ فَاحْذَرُوْهُمْ وَفِيْ رِوَايَةٍ لِلْحَاكِمِ فَاعْتَزِلُوْهُمْ

Ulama adalah kepercayaan para rasul selama mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Karena itu, jauhilah mereka. (HR al-Hakim).

Hal itu karena, jika ulama bergaul dengan penguasa dan sering mendatanginya, yang diharapkan adalah dunia. Tentu yang dimaksud bukan ulama yang datang untuk beramar makruf nahi mungkar dan mengoreksi penguasa.

Rusaknya ulama di antaranya karena sifat tamak terhadap dunia. Ad-Darimi menuturkan, Umar bertanya kepada Kaab, “Apa yang mengeluarkan ilmu dari hati ulama?” Kaab menjawab, “Ketamakan.”

Keluarnya ilmu dari hati maksudnya bukan dilupakan, tetapi ilmu itu ditinggalkan, pengaruhnya hilang dan tidak lagi dijadikan tuntunan. Hal itu sama saja dengan menukar ilmu atau agama dengan dunia. Inilah satu di antara karakter ulama sû’. Ulama demikian lebih layak di neraka.

Anonymous said...

Abu Hurairah ra. menuturkan hadis:
مَنْ أَكَلَ بِالْعِلْمِ طَمَسَ اللهُ عَيْنَيْهِ (أَوْ وَجْهَهُ فيِْ رِوَايَةِ الدَّيْلَمِيْ) وَكَانَتِ النَّارُ أَوْلَى بِهِ

Siapa yang makan dengan (memperalat) ilmu, Allah membutakan kedua matanya (atau wajahnya di dalam riwayat ad-Dailami), dan neraka lebih layak untuknya. (HR Abu Nu‘aim dan ad-Dailami).
Maksudnya adalah ulama yang menjadikan ilmunya sebagai alat untuk memperoleh kekayaan.

As-Sayrazi mengatakan, “Setan mendandani keburukan di hadapan ulama hingga berhasil menjerumuskan mereka dalam kemurkaan Allah. Mereka lalu memakan dunia dengan memanfaatkan agama, memperalat ilmu untuk mendapatkan kekayaan dari para penguasa, serta memakan harta wakaf, anak yatim dan orang miskin.

Setan telah berhasil memalingkan perhatian ulama itu untuk mencari gengsi dan kedudukan di hati makhluk. Itulah yang menyeret mereka ke dalam perdebatan, persaingan dan kebanggaan.” [4]

Al-Minawi, dalam Faydh al-Qadîr, mengatakan, “Bencana bagi umatku (datang) dari ulama sû’, yaitu ulama yang dengan ilmunya bertujuan mencari kenikmatan dunia, meraih gengsi dan kedudukan. Setiap orang dari mereka adalah tawanan setan.

Ia telah dibinasakan oleh hawa nafsunya dan dikuasai oleh kesengsaraannya. Siapa saja yang kondisinya demikian, maka bahayanya terhadap umat datang dari beberapa sisi. Dari sisi umat; mereka mengikuti ucapan-ucapan dan perbuatan-perbuatannya. Ia memperindah penguasa yang menzalimi manusia dan gampang mengeluarkan fatwa untuk penguasa. Pena dan lisannya mengeluarkan kebohongan dan kedustaan. Karena sombong, ia mengatakan sesuatu yang tidak ia ketahui.” [5]

Anonymous said...

Muadz bin Jabal membagi ulama sû’ di dalam tujuh tingkatan neraka.

Tingkat pertama: ulama yang jika mengingatkan manusia, ia bersikap kasar; jika diingatkan manusia, ia menolak dengan tinggi hati.

Tingkat kedua: ulama yang menjadikan ilmunya alat untuk mendapatkan pemberian penguasa.

Tingkat ketiga: ulama yang menahan ilmunya (tidak menyampaikannya).

Tingkat keempat: ulama yang memilih-milih pembicaraan dan ilmu guna menarik wajah orang-orang dan ia tidak memandang orang-orang yang memiliki kedudukan rendah.

Tingkat kelima: ulama yang mempelajari berbagai perkataan dan pembicaraan orang Nasrani dan Yahudi guna memperbanyak pembicaraannya.

Tingkat keenam: ulama yang mengangkat dirinya sendiri seorang mufti dan ia berkata kepada orang-orang, “Bertanyalah kepadaku.” Orang itu ditulis di sisi Allah sebagai orang yang berpura-pura atau memaksakan diri dan Allah tidak menyukai orang demikian.

Tingkat ketujuh: ulama yang menjadikan ilmunya sebagai kebanggaan dan kepuasan intelektual saja. [7]

Karena semua itu, al-Ghazali mengingatkan, “Hati-hatilah terhadap tipu daya ulama sû’. Sungguh, keburukan mereka bagi agama lebih buruk daripada setan. Sebab, melalui merekalah setan mampu menanggalkan agama dari hati kaum Mukmin. Atas dasar itu, ketika Rasul saw ditanya tentang sejahat-jahat makhluk, Beliau menjawab, “Ya Allah berilah ampunan.” Beliau mengatakannya sebanyak tiga kali, lalu bersabda, “Mereka adalah ulama sû’.”

Anonymous said...

HADI LANTIK DIRI SENDIRI JADI WAKIL TUHAN BOLEH BERI DOSA PAHALA.

INI AMANAT BARU KE?

Presiden Pas, Hadi Awang berkata, memilih wakil rakyat adalah suatu tanggungjawab dan mereka akan berdepan kemurkaan Allah jika salah membuat pilihan pada hari pengundian 18 Jun ini.

Kalau apa yang diucap oleh Ahli Parlimen adalah salah, maka berdosa dan celakalah kita, katanya ketika memberi peringatan kepada pengundi Sungai Besar dalam suatu ceramahnya di sini.

Ayoyo...adakah ini amanat baru lagi?

Siapa pilihan yang salah itu?

Adakah yang salah itu calon BN, calon Pas atau calon Amanah?

Atau yang betul di sisi Allah bagi Hadi Awang hanya calon Pas saja?

Jika memilih calon Pas sebagai betul dan terhindar daripada kemurkaan Allah, apakah Ahli-Ahli Parlimen Pas selama ini memainkan peranan yang sewajarnya di Dewan Rakyat atau lebih banyak diam, ponteng dan sebagainya? (SH 13/06/2016).

Anonymous said...

NIK ABDUH MELANTIK DIRI SENDIRI JD SEKETARI ALLAH MENJATUHKAN HUKUM KPD MANUSIA

SATU LAGI FATWA SESAT DARI ULAMA SESAT DLM PAS

Nik Abduh mengisytiharkan “dosa besar” bagi mereka yang tidak bersama PAS menyebut nama bapanya, allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mesej yang kelihatan ditujukan kepada Parti Amanah Negara (Amanah), ketua Pemuda PAS juga berkata tidak guna mendakwa pengikut Nik Aziz tetapi tidak bersama parti itu.

"Dosa besar untuk menyebut nama dia tetapi berada di parti lain, dia [dari] muda sampai mati mempertahankan PAS,” katanya ketika menggulung ucapan di muktamar Pemuda PAS di sini.
"Jangan sebut nama tok guru dengan parti. [Boleh] puja perjuangan dia, [tetapi] bukan tubuh dia. Apabila jasad meninggal, jangan kamu tinggalkan perjuangan dia.”

Nik Aziz sering menjadi rujukan pemimpin dan penyokong Amanah, selain sikap warak dan rendah dirinya, kerana dianggap tegas menolak Umno dan ingin kekal dalam gabungan pembangkang.

Anonymous said...

NAMA SAJA SERAMBI MEKAH TAPI BANYAK MAKSIAT, KATA NAZRI MENTERI MELAYU UMNO

Kelantan beria-ia mahu melaksanakan hukuman syariah kerana penduduk negeri itu tidak gentar dengan hukuman sedia ada, dakwa Datuk Seri Nazri Aziz.

Menteri pelancongan dan kebudayaan berkata mereka berbeza daripada penduduk di negeri-negeri lain seperti di Selangor yang lebih taat kepada ajaran Islam.

“Kelantan (digelar) Serambi Mekah (tetapi) berlaku banyak (maksiat), sebab itu (PAS) hendak buat (undang-undang syariah).

“Orang Kelantan kena denda RM5,000 mereka tidak takut, tetap hendak buat (kesalahan) juga.
“Kenakan (penjara) lima tahun pun tidak takut, sebat enam kali lagi tidak takut,” katanya di Sungai Besar seperti dilaporkan Malaysiakini hari ini.

Beliau mengulas pembentangan rang undang-undang persendirian presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Parlimen yang ingin menambah kuasa mahkamah syariah.

Abdul Hadi, ahli parlimen Marang, minggu lalu membentangkan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016.

Beliau kemudian mencadangkan usul itu dibahaskan pada persidangan akan datang di bawah peraturan mesyuarat 15 (5).

Usul itu, yang selalu dikaitkan dengan pelaksanaan enakmen hudud di Kelantan, disenaraikan dua kali dalam aturan mesyuarat sebelumnya, namun hanya dapat dibentangkan 26 Mei.
Namun Abdul Hadi dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang meminta rang undang-undang itu dipercepatkan, menafikan usul pindaan itu ke arah pelaksanaan hudud.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kalau tak mahu bersama Cina minum carlberg (saya pun tak tahu apa masalah Cina minum carlberg, dia bukan Islam, janganlah bodoh sangat tara tu), lantaklah!!!

Yang syirik tu Haji Hadi kata kalau tak taat kepada PAS hilang akidah!!!!

Janganlah kerana nak mempertahankan Haji Hadi si syirik tu, sanggup memperbodohkan diri (maklumlah orang PAS ramai yang bodoh bukan saya cakap, perwakilan PAS Johoor yang cakap), syirik pun tak tahu!!!!

BAik tukar nama parti, PArti membenarkan syirik setanah Melayu!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En.Anonymous,

Dosa minum arak pun tak sama dengan dosa syirik tau tak!!!

Jadi kalau nak jadi pengampu sangat pun, ingat Allah!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Si munafikun sudah bersuara... kah kah kah bau babi

Anonymous said...

Salam Cik Anonymous,

Dalam PAS tu ramai yang bodoh (bukan saya cakap, perwakilan PAS Johor yang cakap)!!!

Gelar jelah yang boleh apa pun tak reti!!!!

HAHAHHAHAHAHA BANGANG SANGAT, BERHUJAH DAH TENTU-TENTU TAK BOLEH!!!

PETIK AYAT AL-QURAN TENGOK, AYAT MANA YANG MEMBENARKAN HAJI HADI KATA KALAU TAK TAAT PAS HILANG AKIDAH???

KORANG SEMBAH PAS KE???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam EN. Anonymous,

Lain kali kalau tak nak tunjuk diri sendiri bodoh, belajar agama dulu!!!!

Ayat ke 11 Surah al-Hujurat ayat panjang ringkasannya, Wahai Orang yang berimanjanganlah sesuatu puak mencemuh dan merendah-rendahkan puak yang lain, boleh jadi orang yang dicemuh itu lebih baik daripada mereka.

Ingat baik-baik ayat itu.

Ayat tu terpakai untuk orang beriman je tau, orang syirik tak terpakai!!!

Yang jahil,

Nobody

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails