Saturday, November 14, 2015

Video: Muslimah Ditolak Ketika Tren Bergerak. Lagi Islamofobia Di London.

SEORANG wanita muslim yang sedang menunggu ketibaan kereta api di stesen Piccadilly di London telah ditolak tanpa sebab oleh seorang lelaki yang tidak dikenali.
Menerusi rakaman litar tertutup atau CCTV di lokasi itu, suspek secara tiba-tiba menolak mangsa ke arah kereta api yang sedang bergerak itu dan menyebabkan wanita berkenaan tersungkur di situ.
Mujurlah tiada perkara yang lebih buruk berlaku pada wanita terbabit dan kini lelaki itu telah ditahan pihak polis dan didakwa kerana cubaan untuk membunuh seseorang.
Menurut sumber, Polis Pengangkutan British sangat terkejut dengan insiden tersebut dan kini masih lagi menjalani siasatan untuk mendapatkan maklumat terperinci.
Video tersebut yang dimuat naik di laman Facebook telah menjadi viral dan rata-ratanetizen mengecam dan mendakwa bahawa kejadian itu ada unsur homofobia yang berleluasa di negara itu.
Video:

Racist Man Pushes Muslim Woman In front Train At Piccadilly Circus Station

Berdasarkan kadar jenayah Islamofobia di London yang dikeluarkan oleh Polis Metropolitan di sana, jumlah kes berkaitan telah meningkat sebanyak 70% sejak tahun lalu.
Sebelum ini, seorang wanita Muslim di negara itu juga dilaporkan telah dihina oleh seorang wanita berkulit hitam yang mendakwanya sebagai pengganas. – Agensi

4 comments:

Anonymous said...


Saya telah membaca pelbagai komen orang kafir terhadap Islam dan orang Islam dan komen-komen tersebut jelas menunjukkan sikap permusuhan orang-orang kafir terhadap Islam dan orang Islam kerana mereka telah menerima fitnah-fitnah terhadap Islam sebagai fakta, mereka tidak memahami Islam atau mereka memang bersikap perkauman terhadap orang-orang Islam.

Sikap anti-Islam menunjukkan sebahagian besar orang-orang kafir tidak menghormati kebebasan beragama (religious freedom) sedangkan orang-orang kafir diberikan kebebasan untuk mengamalkan ajaran agama mereka dalam negara orang Islam.

Anonymous said...


Alvin SeTan adalah contoh haiwan bangsat yang membalas kebaikan, budi baik dan sikap toleransi orang Islam dengan menghina orang Islam, agama Islam dan Al-Qur'an. Alvin SeTan ini boleh melarikan diri dari negara ini dengan mudah sedangkan penjenayah lain tidak boleh keluar negara dengan mudah. Ini bererti kejahatan Alvin SeTan mendapat sokongan pihak tertentu yang memusuhi Islam dan orang Islam. Celakalah Alvin dan haiwan-haiwan yang menyokongnya menghina Islam, Al-Qur'an dan orang-orang Islam.

Orang-orang Islam mestilah berhati-hati dengan orang-orang kafir kerana orang-orang kafir tidak akan redha dengan agama Islam dan orang Islam:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

Oleh sebab itu orang-orang Islam tidak boleh mengundi orang kafir menjadi pemimpin mereka. Malangnya terdapat sebilangan manusia jahil bodoh sombong yang merelakan diri mereka menjadi balaci pemimpin kafir dan parti kafir yang menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini.

Anonymous said...

Bukan semua orang bukan Islam berperangai macam Si Babi Alvin Tan. Tapi kalau undi orang Islam yang kaki makan duit rakyat baik undi orang bukan Islam yang kita tahu ada amanah dan integriti. Dalam situasi sekarang duit YAPIem pun mereka sanggup pergunakan. Fikir-fikirkan lah.

Anonymous said...


Anon 3:52PM,

Komen anda mendedahkan kejahilan anda sendiri.

Islam menyatakan bahawa pemimpin mestilah dipilih dari kalangan orang-orang beriman yang bersifat bertaqwa, bijaksana, tegas, lemah lembut,adil, jujur, ihklas dan mempunyai akhlak yang mulia.

Ini bererti orang yang mendakwa dirinya beragama Islam tetapi mengamalkan pecah amanah dan salah guna kuasa adalah orang yang tidak layak menjadi pemimpin.

Ini juga bererti orang kafir tidak boleh menjadi pemimpin kerana mereka tidak beriman kepada Allah, RasulNya, Al-Qur'an dll.

Bukti:

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi."(A-li'Imraan 3:149)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails