Monday, January 13, 2014

Twitter Tutup Akaun Brigade al Qassam



Brigade al Qassam , sayap militer Gerakan Perlawanan Islam Hamas , menegaskan bahawa menejemen laman jejaring sosial " twitter " telah menutup akaun brigade dalam bahasa Inggeris tanpa memberikan peringatan sebelumnya .


 Akaun al Qassam telah yang mempunyai penyebaran sangat luas dengan jumlah follower mencapai 40 ribu lebih . 

" Menejemen twitter pada Khamis lalu telah menutup akaun brigade tanpa peringatan sebelumnya , setelah mendapat tekanan yang dilakukan oleh kumpulan - kumpulan Zionis dan Kristian , 
" demikian pernyataan Brigade al Qassam dikutip Pusat Maklumat Palestin ( PIC ) , Isnin ( 13/01/2014 ) .


Twitter sengaja melakukan ini selepas kejayaan yang dicapai akaun al Qassam dalam menyebarkan gambar perlawanan Palestin terutama Brigade al Qassam dan menyampaikan fakta kepada masyarakat Barat . Kerana yang mengikuti akaun ini mencapai lebih dari 40 ribu , " tambahnya . 


Al Qassam menyatakan bahawa langkah ini dilakukan selepas kejayaan yang dicapai Brigade al Qassam dalama apa yang disebut oleh media barat dengan " Perang Virtual " yang meletus antara Brigade al Qassam di satu sisi dengan penjajah Zionis di sisi lain , selama pencerobohan terakhir yang dilancarkan penjajah Zionis pada November tahun 2012 lalu , yang oleh al Qassam di sebut " Perang Batu Neraka " . 


Al Qassam menilai dasar yang ditempuh oleh twitter dalam dasar yang tidak professional . Yaitu setelah memberikan kesempatan luas kepada akaun tentera Zionis untuk terus melakukan aksinya di jejaring sosial , meski telah melakukan aksi keganasan terhadap rakyat Palestin melalui blockade dan pembunuhan . (Hidayatullah.com)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails