Sunday, August 04, 2013

Sambut Puasa Pembisnes Najis Zina, Di Negara Umat Islam.



Jelang Lebaran, PSK masih 'jualan' di kawasan Blok M

MENJELANG Ramadan di mana tempat-tempat maksiat ditutup di Indonrsia, ternyata hal ini tidak berlaku di kawasan Blok M, Jakarta Selatan. Tetapi hingga kini masih ramai wanita pekerja seks komersil (PSK) atau penajis zina menjajakan dirinya. Demikian pantauan merdeka.com, laporan Sabtu (3/8).

Menurutnya, PSK atau penajis zina itu masih mangkal di sekitaran Melawai hingga dekat Mabes Polri. Dengan menggunakan pakaian seksi mereka melambaikan tangan dan tersenyum manis guna menarik pemaksiat -pemaksiat. Tak sedikit dari mereka yang mencuba merayu dan menggoda..

"Hai main yuk," ucap salah satu penajis zina itu cuba merayu.

Dengan ditemani oleh tukang ojek yang siap hantar jemput PSK, mereka berharap ada pelanggan yang mengajaknya kencan. Namun, tempat yang biasa banyak kereta-motor merapat untuk ngajak 'tempur' tampak terlihat sepi.

Sepatutnya petugas melarang dan memperingati PSK tersebut agar menghormati bulan Ramadan. Namun, difahamkan, pihak polis atau penguasa tidak berupaya menjaring mereka. Begitulah kisah menyambut puasa di negara yang umat Islam teramai di dunia. Agak-agak di Malaysia ada ke macam tu? (IH)

Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-58: 'Universiti Ramadzan' Al-Mubarak.
E-Buku IH-58: 'Universiti Ramadzan' Al-Mubarak. 

E-Buku IH-73: Kembali 'Univ Ramadzan' 2013.
 

  E-Buku IH-73: Kembali 'Univ Ramadzan' 2013.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails