Monday, August 05, 2013

Askar Wataniah M'sia Sedang Berjihad Di Syria.. Gambar Ini.

[GEMPAR] Satu-satunya Mujahidin Rakyat Malaysia Yang Kini Berperang di Syria

INI adalah gambar satu-satunya mujahidin Free Syrian Army (FSA) berkerakyatan Malaysia asli bukan Banglasia atau Myammasia. Dilaporkan bahawa beliau baru sahaja berlepas ke sana untuk bersama barisan jihad menentang Regim Zalim Syiah Nusairiah LaknatuLlah Basyar Assad. 

Nama beliau Faisal Hamdi. Beliau berasal dari Alor Setar, Kedah Darul Aman dan kini menetap di Kuala Lumpur. Beliau mempunyai seorang isteri, Faliyana Bt Muda dan mempunya beberapa seorang cahaya mata.

Mesti anda semua tertanya-tanya bagaimana seorang rakyat Malaysia ini boleh 'terlepas' ke Syria dan tiba-tiba muncul dengan menyertai pasukan mujahidin FSA di sana kan? 

Ini jawapannya...

Beliau sebenarnya adalah salah seorang anggota kumpulan team kemanusiaan dari Malaysia yang ditugaskan memberi bantuan kemanusiaan kepada rakyat serta pelarian perang di Syria terpaksa menderita akibat peperangan yang meletus. 

Namun apabila tiba di sana, beliau nekad mengambil keputusan yang telah lama dipendam hajatnya iaitu berjuang fisabiliLlah. Untuk pengetahuan, sebelum berangkat ke Syria, beliau telah mempersiapkan diri dengan memasuki latihan keras rejimen askar wataniah serta mempersiapkan diri dengan amalan serta ilmu agama.

Komen isteri beliau di facebook suaminya, Faisal Hamdi.
Kini, hajat dan cita-cita beliau sudah tercapai. Doanya dimakbulkan Allah. Malah, lebih manis pemergian beliau adalah di dalam bulan Ramadhan serta mendapat restu daripada keluarga beliau. Isteri dan seluruh anggota keluarga beliau di Malaysia mendoakan kesejahteraan beliau. Malahan, seluruh umat Islam di Malaysia dan dunia mendoakan kemenangan dan kesejahteraan para mujahidin di Syria.

Namun, ada satu perkara yang pasti. Jika beliau pulang ke Malaysia. ISA yang dikatakan telah sedang dimansuhkan siap menanti beliau. Walau ada sebahagian macai-macai UMNO/BN yang akan mengatakan ISA dikenakan kepada mujahidin Malaysia hanya kerajaan ingin mengaburi mata Amerika Syarikat. Namun, anda sendiri boleh tanya bekas-bekas mujahidin yang pernah berjuang di Chechnya, Kahsmir, Afghanistan, Indonesia dahulu bagaimana seksaan yang mereka dapat ketika dalam tahanan di Kem Kamunting. 

Anda boleh tanya sendiri salah seorang rakyat Malaysia yang pernah meringkup dalam ISA atas alasan terlibat dengan kumpulan ekstrimis pengganas Islam sedangkan beliau berjuang fisabiliLlah, Ustaz Md Lotfi Ariffin, yang kini bergiat aktif dengan PAS Kedah. Jika benar kerajaan hanya nak main mata dengan Amerika Syarikat kenapa perlu seksa dengan teruk dan kejam bagai penjenayah perang dunia?!

Facebook rasmi Faisal Hamdi. Beliau akan mengupdate dari semasa ke semasa 'live' dari Syria.
Ini link Facebook beliau, klik [follow]: 
https://www.facebook.com/faisal.hamdi
Semoga Allah mengurniakan kemenangan ataupun syahid kepada Faisal Hamdi dan dipelihara keikhlasan, istiqamah beliau. Amien. #Pray4FaisalHamdi #RespectFaisalHamdi

AllahuAkbar!

(Diangkat dari http://hijabulcrewz.blogspot.com/)

6 comments:

sohoque said...

allahuakbar!!! sungguh tinggi jiwa beliau

C++ said...

Bhai Ibnu Hasyim...

Memang betul bhai... semua mujahidin yang balik dari tour kat luar negara... mesti akan kena ISA punya.... stendet la tue...

Anonymous said...

orang PAS belum tentu berani..

Anonymous said...

Pas mana berani.Dgn DAP Babi pun sudak kecut teloq.

Anonymous said...

2. Tugasan saya di Syria adalah sebagai Dokumentari-maker dan sesiapa yang follow up perkembangan saya sejak misi pertama pada penghujung Mei lepas tahu bahawa saya sedang menghasilkan dokumentari berkaitan Syria.

3. Kepada media mainstream atau non-mainstream media (e.g: blogger), sila berhubung terus dengan saya untuk dapatkan first-hand information sebelum publish berita anda. Lebih banyak penambahan dari fakta sebenar.

Salam perjuangan,

Faisal Hamdi,
Mujahidin Media,
5-8-2013,
Idlib, Syria

Unknown said...

semoga allah memberi kemenangan dan syahid kpd mereka yg benar2 berjuang krn allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails