Saturday, May 25, 2013

Kesedaran Bagus... Ramai Artis Wanita Berhijab -Nur Heliza Hellmi,

Foto
Nur Haliza Helmi

Foto
HALAMAN HIBURAN

NUR Heliza Hellmi, pengacara, pelakon, penyanyi, model iklan dan penceramah motivas, ketika ditemui ketika menjayakan rakaman program bual bicara 13 episod, Al-Cuit Sikit terbitan Vision Works (M) Sdn Bhd untuk TV AlHijrah (TVAH), menjawab pertanyaan mengenai pemakaian hijab dalam kalangan kebanyakan artis wanita tempatan kini..

Katanya, "Saya melihat ia kesedaran yang sangat bagus apabila semakin ramai artis wanita berhijab. Itulah yang diinginkan dan ia juga menandakan betapa industri hiburan tanah air kini ke arah perubahan positif,” katanya.

Berbicara pula mengenai fesyen berhijab, Heliza berkata fesyen adalah harus dalam Islam. Apa yang pasti, setiap pakaian dipakai itu haruslah mengikut garis panduan sudah ditetapkan. Ujarnya, perkara yang perlu diberi perhatian bagi seorang wanita yang menutup aurat itu antaranya haruslah baju dipakai itu tidak terlalu ketat, serta labuh menutupi punggung.

Berusia 27 tahun, Heliza mula dikenali ramai selepas menyertai program realiti TV popular, Akademi Fantasia 5 pada 2007 lalu. Walau pun hanya memenangi tempat keempat, namanya begitu diingati peminat kerana menjadi satu-satunya peserta wanita bertudung.

Menjawab mengenai pembabitannya secara aktif di dalam Usrah Fitrah yang disertai golongan artis tempatan, Heliza berkata penyertaannya bersama Usrah Fitrah bersandarkan niat ‘makanan untuk rohani’.

“Menerusi Usrah Fitrah, kami lebih banyak belajar mengenai agama dan ia sememangnya dituntut sebagai makanan rohani kita yang dijadikan bekalan untuk akhirat kelak." Jelasnya.

Berbicara soal jodohnya, dia yang sentiasa tersenyum memaklumkan biarlah semuanya ditentukan Allah. Ujarnya, dia tetap yakin bahawa Allah sudah merancangkan jodoh untuknya. Cuma, bersabar dan terus menunggu. (IH/Sumber myMetro)

5 comments:

Anonymous said...

CERTA LUBANG PANTAT NI TAK PAYAH NAK HEBOH LE.HARI NI BUKA BESUK TUTUP DIA MCAM LUBANG PANTAT JUGA BUKA TUTUP NIBUAT SERONOK SERONOK

Anonymous said...

Hoi bangkai... Dasar bangkai anjing bagi komen.. Dok diam la kalau tak reti bagi komen...

Muslimah Clothing said...

Assalamualaikum,

Dapatkan koleksi pakaian muslimah yang menepati syariat Islam dengan harga mampu milik. Muslimah Clothing Couture Your Labuh & Longgar Specialist.

Blog : http://muslimahclothingcouture.blogspot.com/
Facebook : https://www.facebook.com/muslimahclothing
Twitter : https://twitter.com/MCCLabuhLonggar
Website : http://muslimahclothing.com/
Keek : https://www.keek.com/muslimahclothing

Terima kasih. Kami Suka !

Hello Aai said...

Nak tahu tudung yg heliza pki ni boleh beli kat mane ye?

Anonymous said...

Ηello there, I do think your web sіte mmay be having web browser compatibility problemѕ.

When ӏ take a look at youur site in Safari, it looks fjne however when opening inn IE, it has some overlappin
issues. I merely wanted to giѵe you a quick heads up!

Other than that, excellent blog!

Also visit my web-site: bacche di acai

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails