Friday, July 16, 2010

Tektik Baru Taliban, 'Teroris Monyet' Hadapi AS Di Afghan.


KL. JUL 16, 10: Taliban kini sedang melatih 'teroris monyet' untuk dapat menembak dan membunuh tentara Amerika Syarikat (AS). Saat pasukan di Afghanistan menggunakan senjata paling canggih di dunia, mulai dari jet tempur, senjata berbahaya dan tentara terlatih, namun Taliban hanya padan dengan menggunakan monyet sahaja untuk melawan mereka. Laporan akhbar Cina 'People's Daily'.

Laporan itu juga menyebutkan, monyet-monyet Afghanistan sangat ganas, berbahaya, bahkan sanggup membunuh hanya untuk dapatkan sebutir pisang. Monyet-monyet ini dilatih oleh pejuang Taliban menggunakan senjata tempur untuk membunuh pasukan AS yang ada di wilayah ini.

Menurut laporan hari Jumaat lalu, berdasarkan laporan perisik UK, Taliban telah merekrut monyet, dan melatih mereka untuk menggunakan senjata dan bertempur melawan pasukan AS. Perisik tentera AS pula menyebut sebagai "teroris monyet." Wartawan di wilayah suku Waziristan, wilayah sempadan Afghanistan-Pakistan, dijangka telah mendapatkan foto "tentara monyet" yang sedang memegang senjata AK-47 dan mesin ringan Bren.

The New York Magazine melaporkan, "Penyerbu tidak takluk Afghanistan, dan sekarang kita tahu mengapa. Kerana monyet-monyet itu tidak akan izinkan".

Blog Dallas mencatat, jika monyet yang di cap "teroris" ini berjaya membunuh seorang tentara AS saja, hal ini akan menjadi peristiwa yang sangat memalukan bagi salah satu tentara yang paling kuat di dunia. (AK)

Blog Ibnu Hasyim: Apakah ia suatu taktik baru mujahidin Afghanistan?

Sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails