Monday, October 12, 2009

Keputusan N31: Permulaan Perjuangkan Undi Pos Bersih -Salehuddin

TPM Tan Sri Muhyiddin bersama-sama MB Datuk Seri Mohamad Hasan (kiri) mengangkat tangan calon BN bagi Pilihan Raya Kecil DUN Bagan Pinang Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad setelah diumumkan menang di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson di sini, malam ini. foto BERNAMA

Salehuddin Ayub di depan berbaju putih.

TELOK KEMANG, 11 Okt: PENGARAH Jentera Pilihan raya PAS Bagan Pinang, Salehuddin Ayub yang sebelum ini yakin, N31 bakal memangkin gelombang ketiga Rasuah Musuh No.1 Negara, konsistan menjelaskan, keputusan pilihan raya hari ini akan mempercepat gelombang itu. Tegasnya N31 juga bakal dijadikan medan permulaan Pakatan memperjuangkan senarai undi pos bersih, menurut Harakah hari ini.

Beliau antara pemimpin PAS yang mengulas keputusan pilihan raya kecil Bagan Pinang dalam sidang media mereka jam 9 malam tadi. Turut serta dalam sidang media itu ialah Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, Zulkefly Mohamad Omar, calon PR Bagan Pinang dan Pengarah Operasi Pilihan rayanyai, Dr Dzulkefly Ahmad serta pimpinan Pakatan Rakyat.

SPR mengumumkan, calon BN, Tan Sri Mohd. Isa Samad menang besar dalam pilihan raya kecil ini mengalahkan calon PAS, Zulkefly Mohamad bin Omar dengan majoriti majoriti 5,435 undi. Mohd. Isa memperolehi 8,013 undi manakala Zulkefly mendapat 2,578 undi. Dalam pilihan raya lalu, calon BN, Azman Mohd Nor mengalahkan calon PAS dengan majoriti 2,333 undi. Pilihan raya ini diadakan ekoran kematian Azman.

Sementara itu menurut BERNAMA, PAS menerima kekalahannya pada Pilihan Raya Kecil DUN Bagan Pinang hari ini, namun menyatakan undi pos sebagai antara faktor parti itu gagal merampas kubu kuat Barisan Nasional (BN) itu. Naib Presiden PAS yang juga Pengarah Induk Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang, Salahuddin Ayub, mendakwa kekalahan parti itu juga disebabkan rasa takut terhadap 'gangsterisme' yang menyukarkan PAS mendekati 13,664 pengundi di kawasan itu.

"PAS terima keputusan ini tapi terus iltizam perjuang sistem undi pos lebih telus," katanya kepada pemberita di Markas Induk PAS di sini sejurus keputusan pilihan raya kecil itu diumumkan. (AK)

1 comment:

mr edz said...

ada hikmah di sebalik kekalahan ini..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails