Monday, March 30, 2009

PPSMI, Jangan Undi Kerajaan Yang Terus Bodohkan Rakyat..

Siri 2 Bukit 1 Batang:
By Drs Rosdi Deraman
(Menulis dari Bukit Gantang)

BARU-BARU ini Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Ustazah Nuridah Salleh berucap sempena Pelancaran Gerak Kerja Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang, Simpang Empat di Taiping berkata, berdasarkan kajian dari badan profesional Bahasa Melayu menunjukkan dasar itu telah meninggikan draf kemerosotan perbelajaran anak-anak Melayu dalam sains dan matematik penghantar bahasa Inggeris.

"Tapi, sungguh sayang kerajaan Umno-BN terus membodohkan diri tidak peduli saranan pimpinan profesional bahasa di kalangan rakyat," jelasnya. Tegas Nuridah, dasar tersebut seumpama "keris makan tuan" iaitu merosakkan masa depan generasi muda kita . "Anak-anak kita bukan bertambah maju ke depan malah sebaliknya ianya banyak mendorong kepada kegiatan sosial yang negatif, seperti mendekati penyalahan pengunaan dadah, mat rempit dan terpengaruh sosial liar”

Pada saya pengundi-pengundi Bukit Gantang perlu sedar, kalau mereka masih mengundi BN dalam pilihan raya kali ini, bererti mereka memberi saham dalam menghapuskan bahasa ibunda mereka sendiri seperti menikam diri dengan keris Melayu yang kononnya mereka cium dan sanjung itu. Jangan mengundi pemimpin-pemimpin dan kerajaan yang terus membodohkan rakyat!(RD)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails