Monday, March 30, 2009

Ceramah, SMS, Kartun?

Nizar Rampas Masjid?
http://kulupsakah.blogspot.com menulis.. Calun BN doakan kemenangan PR? Maghrib tadi, Ir Nizar solat di Masjid Simpang. Pak Imam pun bagi le Ir Nizar mengimamkan solat maghrib. Kebetulan antara makmumnya ialah Dr Zambry Kadir, Timbalan Presiden Pekembar Muhyiddin Yassin dan calon Pekembar Ismail Saffian. Tak tahule apa yang didoakan Ir Nizar tapi ketiga-tiga Pekembar tu pun kemain lagi mengaminkannya.. thee hee hee...

Lolongan awal media utama lidah UMNO cubaa mengekspolitasi isu ini dengan tajuk 'Nizar cuba rampas majlis BN : Zambry'.

Bold

Katun jahat: (Atas) DAP ketuai derhaka Sultan?
(Bawah) Tak Malu...


Siri 2 Bukit 1 Batang:
By Megat Ali Megat Alang

TAIPING: Isnin Mac 30, 2009. Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang, Datuk Rosli Hussin ketika dihubungi mStar Online tadi berkata, Nizar bersama beberapa penyokongnya memasuki masjid dan terus mengimamkan solat Maghrib. Isu tersebut dengan pantas disebarkan menerusi SMS, menjadi bahan kempen dalam beberapa ceramah anjuran BN di bahagian Bukit Gantang.

"Orang-orang dia (Nizar) minta mikrofon untuk Nizar berucap selepas Maghrib tetapi tidak diberikan, telah dihalang oleh Pengerusi Masjid (Yahaya Sulaiman)… Kami berikan beliau peluang sertai majlis ini, anjuran BN tetapi beliau datang untuk buat kacau," kata beliau ketika dihubungi.

Walaupun begitu, Rosli yang turut hadir ketika kejadian berkata, tidak berlaku apa-apa kekecohan besar dan kumpulan Nizar telah meninggalkan majlis dengan baik selepas itu. Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga turut hadir pada majlis tersebut, tetapi tiada berlaku apa-apa kekecuhan.. Mengulas isu yang sama, Menteri Besar Perak, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, Nizar bertindak keterlaluan apabila cuba mengambil alih jemaah dengan meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sebelum menunggu Isyak.

Ketika bercakap dengan pemberita selepas memperkenalkan calon BN, Ismail Saffian di Tokong Nyee Wong Kong di sini malam tadi, Zambry berkata, tindakan itu telah dirancang oleh PAS dan sanggup menggunakan masjid sebagai tempat berpolitik. Bekas Menteri Besar Perak yang juga calon PAS bagi kerusi Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin 'bertembung' dengan rombongan Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang malam tadi , mencetuskan sedikit kekecohan.

Semalam merupakan hari pertama kempen pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang.Nizar yang dikatakan hadir tanpa undangan ke majlis bacaan Yassin dan solat hajat anjuran BN telah mencuba untuk mengimamkan solat Maghrib.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Takkanlah sembahyang Magrib dan baca Yasin di masjid pun kena minta izin BN, dan siapa yang lebih layak jadilah imam. Apa nak masalah? ..memang Islam suruh begitu! …(2MA)

1 comment:

Anonymous said...

masyaallah sembahyang berjemaah pun kena jemput rasmi ker...
masjid rumah Allah semau muslim berhak keatasnya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails