Monday, June 12, 2023

Hebat, Lim Kit Siang jadi penasihat UMNO.. & PMX


1. Tan Sri Lim Kit Siang: Apa perlu ahli Umno buat?

SEJUJURNYA saya agak bersimpati terhadap ahli dan penyokong Umno. Saya yakin mereka juga teramat sakit hati dengan apa yang berlaku. Mereka tidak pernah lupa saat Lim Kit Siang (Tan Sri) mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang sensitif terhadap Melayu and Islam. Luka lama yang tidak pernah sembuh, kini dilukai semula dengan sikap tidak sensitif Presiden Umno. 

Saya berharap kemarahan ahli Umno ini akan diterjemahkan melalui undi menolak PH-BN dalam PRN 6 negeri akan datang. Bungkus ikat tepi Umno dan PH. Dengan itu tekanan kepada pimpinan Umno akan makin kuat. Tidaklah mereka buat sesuka hati mereka. Suara ahli dan penyokong akan didengari. 

Dengan kekalahan teruk Umno dalam PRN akan memaksa Umno mengubah strategi dan menilai semula hubungan mereka dengan PH dan DAP. Jelas orang Melayu sangat anti kepada DAP. Tindakan pimpinan Umno ini ibarat menggadai perjuangan membela Melayu dan Islam demi kuasa. Umno yang pada namanya terdapat perkataan ‘Malay’ ditolak oleh pengundi Melayu secara total. Kewujudan Umno sudah tiada erti. 

Sekiranya pimpinan Umno masih lagi dengan strategi dan pendekatan sama, maka Umno sudah tidak ada masa depan. Umno akan pupus. Saya yakin, ahli Umno telah berusaha sedaya upaya membetulkan Umno dari dalam. Ramai di kalangan anda telah dan akan terkorban. Ramai akan terus kecewa sekiranya terus berada dalam Umno.

Maka sebagai jalan terakhir, saya menyeru semua sahabat-sahabat saya yang masih dalam Umno, ayuh berhijrahlah. Pilihlah PERIKATAN NASIONAL sebagai wadah baru perjuangan anda. Teruskan perjuangan pertahankan Melayu dan Islam melalui wadah PERIKATAN NASIONAL. Umno sudah tidak relevan. 

NURUL ISLAM MOHAMED YUSOFF – HARAKAHDAILY 6/6/2023   


2. Apa motif Kerajaan PH-BN mahu bahas LKAN?  

ADA kawan-kawan tanya, sebab apa Pembangkang tak mahu bahas Laporan Ketua Audit Negara? Takut ke? 

Cerita dia macam ni:

1. Dalam amalan Dewan Rakyat, Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) hanya diletakkan di atas meja Ahli Dewan. Tak pernah dibahas pun sebelum ini. 

2. Amalan biasa sebelum ini ialah, LKAN itu diteliti oleh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC). PAC yang akan buat prosiding, buat siasatan lanjut kalau ada penemuan tertentu dalam LKAN yang perlu siasatan lanjut. Kemudian, PAC yang akan bentang laporan di Dewan Rakyat untuk isu atau kes tersebut. 

3. LKAN ini tebal laporannya. Setiap Kementerian, setiap agensi kerajaan ada laporan dalam itu. Bila dibahas, Menteri untuk setiap agensi di Kementerian yang dibahas itu kena jawab. Pegawai-pegawai agensi atau Kementerian kena sedia jawapan. Kalau ada perbahasan yang sentuh 50 agensi, maka semua 50 agensi itu kena sedia jawapan pada Menteri untuk dijawab. Jawapannya semua dah ada dalam buku LKAN tu sebab laporan itu dah lengkap. 

4. Untuk makluman, LKAN ini hanya lengkap apabila berlakunya proses ‘exit conference’ antara Jabatan Audit Negara dengan agensi kementerian yang berkenaan. Audit masuk cek, ada penemuan tertentu. Agensi berkenaan kena jawab dan bagi penjelasan kenapa berlaku kes sekian sekian. Audit tanya, agensi jawab. Sampai kedua-duanya puas hati. Barulah ia dimasukkan dalam LKAN. Maknanya, dalam LKAN itu sudah ada penemuan, jawapan penjelasan dan rumusan tindakan. Dah lengkap. 

5. Benda yang dah lengkap, buat apa nak bahas lagi? Kenapa nak buang masa Dewan Rakyat untuk bahas dan undi satu benda yang dah lengkap? Banyak lagi usul-usul dan Rang Undang-undang (RUU) lain yang perlu dibahas di Dewan Rakyat. Sebab apa masih nak bahas LKAN yang dah lengkap? 

6. Bila bahas, nak kena undi. Speaker akan tanya siapa yang setuju siapa yang tak setuju. Nak undi apa lagi benda yang dah lengkap? 

7. Atau mungkin kerajaan hari ni tak ada idea nak bentang atau bahas apa di Dewan Rakyat? Sengaja nak drag masa untuk bahas laporan yang sudah lengkap? Takkan hangpa tak percaya dekat Pegawai-pegawai Kerajaan yang buat kerja siang malam pagi petang menjawab penemuan audit itu? Takkan hangpa tak percaya dekat Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang ditugaskan untuk semak LKAN tu? PAC ni Parlimen yang lantik. Takkan hangpa tak percaya pada Parlimen? 

8. Sebab itu pendirian pembangkang semalam ialah menerima LKAN dan bersetuju untuk diambil apa sahaja tindakan yang perlu untuk memperbetulkan apa-apa penemuan yang ditemui di dalam LKAN 2021 yang dah lengkap itu. Kalau ada tatakelola dan wewenang yang silap, perbetul. Kalau perlu dakwa di mahkamah, pi dakwa. Macam itu caranya. Tak perlu bahas dah. Bahas benda lain yang lebih mustahak dan segera. 

9. Ada 16 usul mengenai isu-isu negara dan isu rakyat yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen Arau, mewakili Pembangkang. Setakat ini, 16 usul tu belum pernah diizin untuk dibahas. 

10. Ada kawan-kawan kerja government bagi tahu. Sebenarnya ada terlalu banyak RUU yang perlu dibentang dan diluluskan Parlimen. Patutnya Parlimen fokus pada isu-isu negara. 

11. Mungkin kali ni depa lebih minat nak guna Parlimen untuk lawan satu orang manusia yang bernama Dato’ Seri Sanusi. 

YB USTAZ AFNAN HAMIMI DATO’ TAIB AZAMUDDEN
Ahli Parlimen Alor Setar
7 Jun 2023
Dewan Rakyat – HARAKAHDAILY 7/6/2023 


Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Hebat, Lim Kit Siang jadi penasihat UMNO.. & PMX

Hebat sangat ke? Sehingga PMX pun jadi tunggangan diheret mengikutnya..

Sedangkan kerajaan PN telah terbukti berjaya urus pandemik Covid-19 semasa kekusaannya. Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) yang dilancarkan ketika pentadbiran kerajaan PERIKATAN NASIONAL (PN) terbukti berjaya menangani penularan Covid-19 di negara ini dengan berkesan.

Malah tanpa PICK, jumlah kes jangkitan Covid-19 dalam negara dijangka mencecah lebih 10 juta atau dua kali ganda daripada kes sebenar yang dilaporkan.

Walaupun tidak menamakan kerajaan PN, Timbalan Menteri Kesihatan, Lukanisman Awang Sauni berkata, kajian Institut Penyelidikan Klinikal (ICR) menunjukkan keberkesanan pemberian vaksin berjaya mengekang penularan jangkitan.

Katanya, peningkatan kes akan menyebabkan kes kemasukan hospital meningkat sehingga mencecah 1.51 juta bersamaan dengan 1.7 kali ganda dan pada masa yang sama bilangan kes kematian juga menunjukkan peningkatan 67,000 bersamaan dengan 1.0 kali ganda daripada kes sebenar yang dilaporkan pada akhir tahun 2022.

“Kerajaan Malaysia telah berjaya menguruskan pandemik Covid-19 menerusi pendekatan multi strategi. Penglibatan pelbagai kementerian dan agensi telah memainkan peranan penting dalam membantu memerangi penularan wabak COVID-19,” katanya ketika membentangkan Kertas Putih Pengurusan Perolehan Vaksin Covid-19 di Dewan Rakyat, hari ini.

Lukanisman Awang Sauni

Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) bermula secara rasmi pada 24 Februari 2021 dengan Perdana Menteri ketika itu, Tan Sri Muhyiddin Yassin, menjadi individu pertama menerima vaksin Covid-19

Lukanisman berkata, antara faktor penting kejayaan tersebut adalah proses pengurusan perolehan vaksin Covid-19, yang memberikan keutamaan kepada akses bagi memastikan bekalan diperolehi dengan segera demi menyelamatkan nyawa rakyat.

Katanya, Kementerian Kesihatan amat menghargai kerjasama untuk semua pihak yang tidak berbelah bagi dalam usaha memastikan keseimbangan antara kesihatan rakyat dan kerancakan semula aktiviti ekonomi serta menarik kemasukan pelabur asing ke Malaysia dapat dipelihara. 

Kepada rakyat Malaysia, sebenarnya kebangkitan Islam di negara ini berada di hujung jari anda. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam, yang ada di negara kita. 

Gunakan jari-jari anda untuk menukar kerajaan sekarang kepada kerajaan Islam, melalui peti undi.. Insya Allah!

24 comments:

Anonymous said...

Sudah kah dap mohon maaf kepada umno. Atau gertak pemuda hanya geli geli jer. Macam tong kosong.

Jom kita berganjak bersama pas dan bersatu. Ke arah politik bersih dan sifar rasuah.

Anonymous said...

Bila barua DAP@LeeKwanYew mula mencari Melayu' , makna nya apa..!?

Mana mana pemimpin yang rapat dengan Tun Mahathir pasti melingkup... Stay away from Toxic Tun Mahathir Mohamad. No Boboi No Pejwang

Mahathir telah buat segala-galanya untuk bunuh Najib dan maklum bahawa ianya kuasa Peguam Negara Tommy Thomas untuk mengenakan seberapa dakwaan yang dia mahu terhadap Najib.

– Mahathir telah pecat Ketua Hakim Negara.

– Mahathir telah langgar Akta JAC 2009 untuk melantik Ketua Hakim Negara baharu

– Hakim kes Najib pula digantikan dengan Hakim yang tiada pengalaman jenayah setelah kes bermula. Hakim ini juga telah dibuktikan oleh SPRM mempunyai konflik kepentingan dan telah salah fakta dalam kehakiman bertulisnya terhadap Najib.

– Mahathir lantik peguam swasta yang pro-PH untuk menjadi Peguam Negara

– Lalu, Tommy juga telah lantik dua orang peguam pro-PH untuk dijadikan Timbalan Pendakwa Raya kes Najib.

– Mahathir lantik ahli politik PKR anti-Najib sebagai ketua SPRM

– Mahathir lantik Ketua Polis Negara yang telahpun bersara sebab dia sangat setia pada Mahathir.

– Mahathir rampas semua aset-aset Najib dan bekukan akaun-akaun bank Najib supaya Najib kurang kemampuan untuk bela diri.

– Kerajaan Mahathir juga telah dakwa dua peguam bela Najib dan juga hampir semua ahli-ahli keluarga Najib.

- Jho Low walaun sudah dikesan di.luar negara tapi PDRM masih lemah Dan tak mampu bawa pulang Jho Low... Wartawan Al Jazeera selamber aje boleh temuramah Jho Low.

- Sampai sekarang Zety dan keluarga penyamun nya Taufik Ayman bebas, beratus hari cuti sakit masih tidak ditangkap dan diheret ke mahkamah. Nampak terlalu istemewa layanan Taufik Ayman dalam kes ini. Apa jasa Taufik Ayman pada nagara..!?

- Dengan selamber dan rela hati berikan saja Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew atas desakan DAP.. puii..!!!

Awas bila barua DAP@LeeKwanYew mula mencari Melayu' , makna nya apa..!?

Rakyat juga maklum bahawa Najib telahpun dinafikan hak pembelaan pada peringkat mahkamah persekutuan dan telah dimasukkan ke dalam penjara secepat mungkin oleh Maimun

#NoBoboiNoPejwang

Anonymous said...

Khairy Jamaluddin Abu Bakar dan Tan Sri Noh Omar serta ahli lain yang dipecat tidak membuat rayuan untuk menyertai semula Umno setelah dilucutkan keahlian pada Januari lalu.

Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bagaimanapun mengumumkan ramai di kalangan ahli Umno yang digantung menghantar surat rayuan kepada Lembaga Disiplin Umno untuk kembali menjadi ahli parti itu.

(C&P)

Retorik zahid. Sebenarnya ramai yang tak percaya kat umno terutama zahid. Tubuh BERSATU. Ramai ahli umno yang mahukan politik bersih. Yang tidak ada pada umno. Cari tapak baru yang bersih dan berani. Ada pada pas dan bersatu.

Tong najis dan kembali ke pencuci najis. Anuaq. Juga dapig.

Anonymous said...

Pemimpin2 Umno yang tidak berprinsip pasti akan dihukum dalam PRN/PRU kelak.

Sama2 saksikan peristiwa bersejarah itu nanti.

Dah tak lama dah!!!

Anonymous said...

Jelas Tun Faisal lagi, dirinya tidak sanggup bersubahat menyamak dan mensucikan Dap, bekas banduan penjenayah liwat dan golongan liberal sekular yang telah banyak mengakibatkan ketidak stabilan dalam negara dan gangguan kepada keharmonian masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini.

“Saya juga tak berminat sebab melihat selagi Zahid merupakan Presiden UMNO, UMNO ini beyond repair dan tetap ditolak rakyat, terutamanya pengundi tradisi UMNO dan BN.

(C&P)

Anonymous said...

15. Tabung Pendidikan Melayu telah mengumpulkan setakat 2 hari sebanyak 1.3 juta daripada perwakilan, ahli perniagaan, usahawan dan pengunjung yang hadir sempena PAU tahun ini.

(C&P)

Kalau tabung ni tabung bersatu atau pas, pasti dah jadi rasuah. Tentunya si pembohong tu ada hujjahnya.

Anonymous said...

Presiden Umno Zahid Hamidi mendedahkan beliau bertemu Najib Razak di Penjara Kajang, baru-baru ini, untuk menyatakan komitmen Umno dalam memperjuangkan pembebasan bekas perdana menteri itu.

Katanya, beliau meluangkan masa hampir dua jam bersama Najib, dengan ditemani ahli majlis kerja tertinggi (MKT) Umno, Shamsul Anuar Nasarah.

(C&P)

"KOMITMEN" Terbayang pulak xmb yang terlibat rasuah diterima jadi ahli. Maknanya tiada niat menghapus rasuah. Menyambung legasi rasuah. Meramaikan. Rasuah dulu kini dan selamanya. Lingkop lagi lah. Tak boleh diharap melindungi orang melayu.

Pencuci najis jadi moderator. Bawa naratif madani. Naratif perpaduan. Menyatukan beberapa bobrok. Rasuah, liberal, bohong, komunisme, lgbt, avengalist. Kalimah Allah pun sudah boleh dikongsi.

Anonymous said...

Lawak super kiasu nepotisme yang menghina Malaysia. (Video)

Pernah kah kamu ingat suatu masa lalu pemimpin ini pernah jadi pojaan pemimpin Barat terutama Amerika Syarikat..!? Video link..

https://youtu.be/h3Jltd-lQjU

Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Life Super Great in USA..!!

Terkini wanita kelahiran dari negara super nepotisme Singapura, Jocelyn Chia yang menghina Malaysia menerusi lawak jenaka dalam sebuah persembahan komedi berdiri baru-baru ini tidak lagi memegang status kewarganegaraan negara itu.

Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Superb Great USA..!!

Saksikan sampai habis..

https://youtu.be/C4gD7GAdM-U

USA is great ... Yes long live Biden..!!

Pelawak kelahiran Singapura yang memperlekehkan Malaysia dalam satu persembahan komediri bertajuk 'Singapore vs Malaysia' yang diadakan di New York, Amerika Syarikat, baru-baru ini.

https://youtu.be/GRwbRVBpyb0.

Make USA great again.. wow yes USA is great

Masa 'Bossku' jadi PM Malahsia ada menerima surat daripada presiden Georgetown University yang melampirkan dua pucuk surat iaitu daripada Setiausaha Negara Amerika John Kerry dan penasihat keselamatan Amerika Susan Rice bertanyakan persoalan yang sama.

https://youtu.be/Jb1LXtoIdBA.

Truly America Long live Joe Biden..!!

Persoalan yang ada kaitan dengan gambaran solah-olahnya Anwar dalam penjara tidak langsung diberikan sebarang layanan yang sepatutnya, terutama dari segi pemberian rawatan dan perubatan yang sepatutnya diberikan.

https://youtu.be/4difVNrssNk.

Good job USA.. good job well done USA..!!

https://youtu.be/5S943965QQE

"Ini termasuklah keputusan oleh Jabatan Penjara untuk membenarkan kumpulan pakar perubatan dari Universiti Georgetown, Amerika Syarikat, datang ke Malaysia bagi menjalankan rawatan dan melakukan sebarang prosedur operasi terhadap sakit yang dialami oleh Anwar," katanya pada sidang akhbar dengan wartawan Malaysia di sini.

https://youtu.be/DA8z5zwJ4GA.

USA is super great..!!

Gambaran yang diberikan kepada mereka sebelum ini ialah Anwar seolah-olah langsung tidak diberikan sebarang rawatan oleh doktor pakar atau doktor-doktor di Malaysia.

Seorang pelawak Amerika Syarikat dengan nama Chrissie Mayr telah tampil mempertahankan rakannya Jocelyn Chia yang kini teruk dikecam oleh rakyat Malaysia. Dalam ciapan yang dimuat naik olehnya, Mayr menganggap jenaka yang dibuat oleh Jocelyn adalah hebat dan tidak perlu meminta maaf. Video again..!!

https://youtu.be/jRqwpmyciQI

Wah betul man USA is Great .. super quality of life in the world..!! City of 'Loss Angeless' USA is great life..!!

https://youtu.be/-vc6CHRrtH8

Long live Joe....!!

https://youtu.be/nk1dfuWudaQ


Kikikiki..

Anonymous said...

"Selagi najib dipenjara lebih ramai najib akan muncul"

Gerun aku dengar slogan baru amno nih,
betul2 menggerunkan nih.

Agaknya berapa "1mdb" lagi akan timbul nih nanti nih??

ishh ishh isshhh.

Anonymous said...

Hebatnya umno bila terus terusan jadi bahan lawak. Bahan cacian. Manakan tidak. Ada pm, pmnya tidak cerdik. Kena scam dengan jho low. Ada presiden, presidennya ada prima facie. Ada ahli, ahlinya bengong. Sentiasa kena tipu dengan pimpinan. Dah kena tipu puluh kali, masih percaya.

Umno dah jadi satu agama. Hidup mati takkan tinggalkan umno. Takkan pindah ke parti lain.

"Ahli politik veteran Tajuddin Abdul Rahman berkata dia tidak akan keluar daripada Umno malah dirinya akan menjadi orang terakhir yang berhasrat berbuat demikian." (c&p)

Anonymous said...

Zahid roared: “Seorang Najib dipenjara, tiga ‘Najib’ baru muncul di Dewan Merdeka ini!”

The DPM promised Umno delegates and their UG guests inside the hall yesterday that “banyak lagi Najib-Najib baru yang akan muncul bagi meneruskan perjuangan Najib Razak”.

(C&P)

Aduh. Pening dengan wak ni. Dengan sorang najib yang kena scam dengan jho low, sudah huru hara orang melayu. Kalau tiga najib, tiga pulak jho low. Lagi hancur.

Falsafah gila dari seorang yang ada 47 kes. Motivasi sesat dari seorang yang pesat membuang pimpinan yang bersih. Sorang yang pesat bawa parti ke arah kehancuran

Anonymous said...

Zahid roared: “Seorang Najib dipenjara, tiga ‘Najib’ baru muncul di Dewan Merdeka ini!”

The DPM promised Umno delegates and their UG guests inside the hall yesterday that “banyak lagi Najib-Najib baru yang akan muncul bagi meneruskan perjuangan Najib Razak”.

(C&P)

Satu najib satu rosma
Tiga najib tiga rosma
Satu rosma rm ratus juta beg tangan
Tiga rosma rm billion beg tangan
Bila nak bantu selesai kemiskinan.
Akar umbi tegar tetap sokong falsafah sesat.
Entah bila nak jadi cerdik.

Anonymous said...

Dato' Onn adalah presiden umno yg mati bukan sebagai ahli umno.
Tunku adalah presiden umno yg mati bukan sebagai ahli umno.
Tun Hussin onn adalah presiden yg mati bukan sebagai ahli umno.
Tun Madey adalah presiden umno dan sekarang bukan lagi ahli umno.
Tun Abdullah Bedawi adalah presiden umno yg bukan ahli seumur hidup dan telah lama bertahun tak bayar yuran ahli umno.

Ahli umno yg menjadi ahli kerana nama mereka diregisterkan oleh ketua cawangan adalah berjumlah 85% dari jumlah keseluruhan ahli umno.
Jumlah ahli umno mengikut daftar ahli parti adalah daftar yg tidak dikemaskini kedudukan sebenar dan nama2 ahli yg telah mati masih termasuk didalam daftar jumlah besar.
Jumlah ahli umno yg aktif (menyertai mesyuarat cawangan2) setakat sebelum pru13 adalah diagak tidak lebih dari 200 ribu orang dan jumlah ahli aktif setakat sebelum pru15 adalah cuma ¼ daripada jumlah tersebut.
Jumlah ahli aktif yg aktif berkhidmat untuk parti pada pru15 adalah tidak sampai seribu orang disetiap bahagian (parlimen) mengikut ukuran purata.
Jumlah pengundi tradisi umno telah berkurangan mendadak pada pru15.

Selepas umno jelas dilihat telah menjadi salah satu regimen dari regimen2 dapigs dan terpaksa menerima apa sahaja peruntukan kecil kerusi untuk bertanding pada (pru15) sesi prn6 negeri maka ianya dilihat telah tidak menarik lagi bagi sakibaki pengundi2 tradisi umno yg awalnya sudah mulai menjauhkan diri dari umno selepas pru15.

Kekuatan umno hanyalah bergantung dengan pemberian dedak dan untuk memberi dedak umno kena "bekerja overtime" dalam bisness "import", dan oleh kerana umno sudah tidak berupaya untuk meng-import berskala besar maka umno menjadi sangat bergantung kepada dedak dari dapigs.

Bagi orang melayu majoritinya sekarang ingin melihat umno lupus dan pupus, lagi cepat lagi bagus,

Ramai ahli dapigs yakin bahwa jika umno terlupuskan maka akan ada ramai ketua2 cawangan yg pro wakpono akan melompat menjadi ahli dapigs.

Anonymous said...

Alangkah Indah Hidup ini kalau aku jadi seperti Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya...

Harap boleh ke udara dalam rancangan Radio klasik FM 87.9 rancangan Mengamit Kenangan..

Dari dolu lagi masa kecik aku impikan hidup senang dan morden di Kuala Lumpur. Kota metro yg impian menjanjikan kekayaan dan kemewahan penuh dengan gemerlapan.

Teringat lagi kakak dan abang aku mentelaah buku sekolah dan home work ditemani satu pelita minyak tanah kongsi ramai ramai buat homework, masa tu api letrik pun tak ada lagi di kampung..

Cuma berkongsi dan bertemankan radio transistor milik ayah dengar rancangan Mengamit Kenangan Radio RTM dengan lagi yang sesuai dengan topik rancangan itu.

Teringat lagi kongsi satu pelita tanah bersama abang dan kakak sambil buat kerja sekolah.Masa kecik lagi nak ke KL pun 3 tahun baru sekali jejak kaki ke Kuala Lumpur itu pun nak ke Subang Airport hantar atok aku Tanah Suci Mekah.

Sekarang dah beso.. ada rumah kereta keluarga dan bolelah dikira berjaya. Begitu jugak dng kakak dan abang saya suma berjaya mak dan ayah tumpang gembira hasil usaha nya berjaya melihat anakcucu berjaya ke menara gading..

Dolu kampung aku cuma ada satu saja parti iaitu UMNo UMNo dan UMNo. Dah tentu sekali semestinya Perdana Mintri jugak dari UMNo juga..

Dolu dolu kalau PRU bertanding UMNo letak lah tunggul kayu lawan calon PAS, Bebas seperti Boboi dan DAP percaya lah tunggul kayu itu yang menang..!! Kikikiki ..!!

... Sambung bawah ni hah..

Anonymous said...

Sambung bawah ni hah..

Sejak akhir ini UMNo dah lingkup dan melingkup. Rasa nya lebih helok kalau aku jadi seperti Jho Low, Zety Taufik Ayman dan keluarga penyamun nya..!! Deme suma lepas bebas kaya raya dengan wang curi masing masing.. Suma penguasa negara tak berani nak kacau deme..!!

Jho Low lepas bebas kaya raya berbillion duit 1MDB di sakau bersorak tepuk tangan bersama kaum mata sepet nya tengok pemimpin Melayu' berantakan berbunuhan angkara sekor babi bernama Jho Low.. Jho Low ada super yaht, pesta dng superstar Hollywood Paris Hilton dll.

Begitu juga dengan keluarga penyamun Zety Taufik Ayman dan anak anak penyamun mereka. Curi duit AMLA Kes 1MDB sebanyak RM700 juta sampai sekarang bebas, lepas boleh ambil cuti sakit beratus hari tapi tidak pada ' Bossku' satu hari cuti sakit pasti kena kecam..!!

Mana ada PDRM, SPRM AG berani heret Zety Taufik ke mahkamah walaun semua ada depan lobang hidung penguasa. Lain lah Jho Low lesap dengan alasan Cina Merah lah, Cina Biru lah Cina kuning lad dan memacam lagi..!!

Yang paling kelakar lagi bekas IGP lantikan Tun Mahathir kata Jho Low dah jadi beruang.. tak kan itu pun orang Melayu' terkinja Kinja nak percaya .. mustahil.. ohh .. sungguh mustahil tapi itu lah reality nya suma setan bisu..!!

Aku tersentak dari lamunan yang aku sekarang sudah ada anak bini dan keluarga tak kan aku nak timpakan nasib anak cucu dan bangsaku seperti apa yang aku rasa masa aku di kampung dolu dolu..!!

Aarghh PRN Kali ini pasti aku kempen pada anak anak aku yang balik dari menara gading supaya berubah jangan jadi seperti diri aku ya g puluhan tahun ditipu oleh pemimpin acah acah power Melayu' islamik, dalam diam pejuang G25, LGBT, Gay COMANGO, Mesra gereja, dosa peribadi Syiah dan memacam lagi lah.

Bagi aku cukup lah Kali ini aku Dan mungkin orang Melayu' merasai ditipu Hidup Hidup oleh pemimpin seperti ini sanggup jadi barua DAP@ LeeKwanYew asalkan dapat Dana wang ringgit Dari Kartel Judi, Kartel bapak ayam jackpot.

Kita harus bangkit Dari sekarang ujudkan kapitalis kapitalis Melayu, Kartel Kartel Dan rangkaian mafia Melayu' bagi menyaingi Kartel mata sepet yang menguasai nagara ini lebih 60 tahun lama nya.

Enough is enough Melayu' dibodoh bangang kan seperti Jho Low Dan kaumnya sedang bertepok tangan lihat barua barua Melayu' mereka sedang berbunuhan dan bercakaran sekarang ini.

Sambil itu terdetik dalam hati aku "Seronok juga kalau aku jadi Jho Low dan keluarga penyamun Zety Dan Taufik Ayman walaun pun tak ada jasa pada negara.. penguasa negara tak berani tangkap mereka semua..!! Kikiki..

Ini lah yang aku akan kempen pada anak anak aku menjelang PRN June 2023 ini dan aku pasti orang Melayu' yang lain akan turut berkempen pada anak cucu mereka kali ini sambil diputarkan lagi lagi Mengamit Kenangan di saluran Radio Klasik 87.9 Mengamit Kenangan.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Anwar Ibrahim menolak dakwaan bahawa beliau menggunakan sistem perundangan negara untuk membalas dendam terhadap mana-mana individu.

Anwar berkata malah beliau sentiasa menghormati undang-undang negara termasuklah tidak mencampuri tugas-tugas serta keputusan yang dibuat oleh peguam negara dan hakim terhadap sesuatu pendakwaan.

(C&P)

Yang ada prima facie dah dapat passport. Yang terima sumbangan dah didakwa atas nama rasuah. Fakta menunjukkan satu bohongan yang nyata. Oleh pembohong bersiri. Sejak mula jadi bmx, sampai sekarang ada saja pembohongan.

Anonymous said...

Kerajaan Terengganu menerusi Mentri Besar Terengganu Incorporated (MBI) menjalin kerjasama dengan PETRONAS Gas Berhad (PGB) bagi membangunkan Loji Janakuaasa Hidro Mini.

Setiausaha Kerajaan Terengganu, Tengku Seri Bijaya Raja berkata permeteraian Memorandum Persefahaman (MOU) itu turut membabitkan cadangan Pengurusan Operasi dan Penyenggaraan Terminal di Terengganu.

(C&P)

Unnamed said...

𝗕𝗮𝗵𝗮𝘀 𝗟𝗮𝗽𝗼𝗿𝗮𝗻 𝗔𝘂𝗱𝗶𝘁 𝗗𝗶 𝗣𝗮𝗿𝗹𝗶𝗺𝗲𝗻
Berapa ramai yang baca laporan Audit Negara tiap² tahun? Laporan PAC pun malas baca inikan pula audit. Kalau media tak lapor kau pun tak tahu.
Kata Azalina, kerajaan mahu mengadakan Parlimen yang lebih telus & terbuka. Kerajaan harini mahu membahas semua laporan di Parlimen untuk tujuan perbincangan & menambahbaik. Perbahasan² itu akan dimasukkan sebahagian dari rangka kerja yang bertujuan untuk memperbaiki cara agensi / kerajaan membelanja & mengurustadbir wang rakyat.
Jadi dimana salahnya, kejamnya & jahatnya kerajaan ini membahas laporan audit jika ia bertujuan untuk semak imbang perbelanjaan yang telah dilakukan?
Infact pembangkang ada ruang untuk bersoaljawab, mempertikaikan & menjelaskan jika terdapat sebarang keraguan semasa perbahasan berlangsung.
Tetapi PN memilih untuk menghalang, menolak & mempertikaikan perbahasan laporan audit. Bukankah itu bangang & tidak common sense langsung?
Kata nak jadi pembangkang berwibawa. Dah kalau begitu koreklah setiap satusen kemana wang rakyat dibelanjakan. Bukannya menghalang ia dari dibicarakan. Pembangkang memang bangang. Tergamak keluar dewan semata² taknak bahas laporan audit negara. Tercatat satu sejarah baru buat mereka. Ponteng sebab taknak bahas bagaimana wang rakyat dibelanjakan.

Naruto said...

Laporan audit negara mana boleh diubah sesuka hati oooiii. Buat apa dibahas...audit dah bagi cadangan untuk penambahbaikan...ikut je le!!!!bahas di parlimen buat apa...ada agenda kotor sebenarnya.

Anonymous said...

Lawak Pemuda UMNo lebih lawak lagi dari Jocelyn Chia

DAP minta maaf atau tidak, Pemuda Umno akan bantu kempen pilihan raya. Lawak paling osem Dari Pemoda UMNo

Pemuda Umno akan menyokong usaha kempen oleh parti-parti dalam kerajaan perpaduan untuk pilihan raya negeri akan datang, tidak kira sama ada tuntutannya untuk permohonan maaf terbuka daripada DAP dipenuhi.

Saya Ulanggg..!!

Ini lah lawak paling osem bangang Dari Pemoda UMNo

#gebangjalebih

Anonymous said...

Dah kata dah. Hangat hangat tahi ayam. Geng busuk. Tong najis dan pencuci najis.

Anonymous said...

Sian akar umbi. Ditipu oleh ketua pemuda umno.

Anonymous said...

Pasai bahas audit. Kalau yang kata tu ajelina, baik tak payah. Dia pun kaki belit. Serupa bmx. Nak lari dari isu panas. Macam kos sewa helikopter dan jet sewa. Pasai kalimah Allah. Pasai tanah rezab melayu. Pasai peruntukan yang di rompak. Pasai royalti yang dirompak.

Mana kerajaan nak bincang. Gagal. Sebab bmx dah kena cucuk hidung.

Anonymous said...

Beliau turut mengucapkan ‘good luck’ kepada Ahmad Zahid.

“Dia kata nak pertahan Pulau Pinang, Selangor & Negeri Sembilan? Dia pertahan tu untuk siapa? Pertahan Pulau Pinang untuk siapa? Untuk DAP? Silakan. Dia nak pertahan Selangor untuk Umno ke PKR? Kalau untuk PKR silakan. Dia nak pertahan Negeri Sembilan ni untuk siapa?

(C&P)

Jom seluruh ahli umno. Berpayung bawah PERIKATAN NASIONAL. UMNO sudah menyeleweng dari perjuangan asal. Memenangkan presiden 47 kes, anwar dan komunis dapig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails