Friday, May 12, 2023

Komen Rakyat: undi bn dapat dap. undi ph dapat dap.

Komen Rakyat dalam blog ini..

5 comments

1. Anonymous said...

Say no to dap and gang.
Vote not to dap and gang.

undi bn dapat dap.
undi ph dapat dap.
.

2. Anonymous said...

Saya faham. Banyak sangat kecelaruan dalam team PMX. Team media yang turut dicelarukan dengan team komunikasi yang diketuai oleh seorang mantan profesor UKM.

Saya mendapat tahu, betul atau tidak, Wan juga menghadapi tekanan daripada team soldadu cyber PMX, yang melihat Wan seperti “tidak begitu setia” dengan team PH.

Sepanjang seminggu ini saya sempat bertemu dengan beberapa pihak. Antaranya yang berada di tempat yang “tertinggi” negara dan sebagainya.

Nada mereka sama. PMX tidak boleh buat kerja. Cakap sahaja pandai. Retorik beliau nombor satu.

“Saya kenal beliau sangat. Dia pandai cakap sahaja, kerja tak boleh.” Kata tokoh itu, yang tak perlu saya sebut siapa di sini.

Dengar kata akhbar Singapura pun sudah mula kritik PMX. Hairan ya? Juga dikatakan Indonesia pun (sudah) tak berapa selesa dengan beliau. Entahlah?

(C&P)

Beliau ni memang tak pandai buat kerja. Cakap banyak. Apa yang dia tahu pasai pelunjuran ekonomi. Apa yang dia tahu pasai perancangan ekonomi. Yang dia tahu ikut cakap orang. Terutama apa yang dirancang oleh komunis dapig. Rancangan komunis dapig meluaskan jajahan. Rancangan komunis dapig menolak orang melayu mengesot ke luar bandar. Lihat apa jadi kat kampong melayu di pulau pinang. Apa manfaat yang diperoleh oleh orang melayu di situ.

Beliau ni kalau ada rancangan pun selalu gagal. Kalau jadi kerajaan esok harga minyak turun. Kalau dia rancang untuk kebaikan orang melayu, pasti dibantah oleh komunis dapig. Bantahan disokong oleh sperma komunis dapig parti kuali.

Nak hapus ptptn, tak jadi. Nak hapus tol, tak jadi. Nak tangkap kaki rasuah, tak jadi. Nak jadi imam, makmum geli. Retorik jer sama dengan menteri formula.

Beliau ni kalau ada rancangan pun selalu gagal. Kalau jadi kerajaan esok harga minyak turun. Kalau dia rancang untuk kebaikan orang melayu, pasti dibantah oleh komunis dapig. Bantahan disokong oleh sperma komunis dapig parti kuali.

Nak hapus ptptn, tak jadi. Nak hapus tol, tak jadi. Nak tangkap kaki rasuah, tak jadi. Nak jadi imam, makmum geli. Retorik jer sama dengan menteri formula.

8 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah, rata² umat Islam sudah seolah-olah secara sepakat menolak umno & zahid sepertimana mereka telah menolak ph-dap.
Satu suara, sehati sejiwa, sepakat berikat bersama Perikatan National untuk PRN6N dan seterusnya PRU yang mendatang.
Warga non-muslim yang berkesedaran dan tidak lagi mahu ketipuan oleh ph-umno mula beralih memberi sokongan pada PN.

Bersama-sama kita menolak golongan pembohong dan kebohongan² mereka.

Anonymous said...

Umno dan Phdapigs akan terkulai dan tenggelam di kolam tai ternakan babi.

Anonymous said...

Umno masuk bertanding dalam pru14 dengan pm ke7, cina cakap itu number cangkul woo.. mati woo..
ini dalam prn6n umno masuk bertanding pada ulang tahun ke77, cina cakap double cangkul woo, manyak suei woo, double mati woo.
kacian umno, dulu parti banyak "anak2" berteduh, sekarang nih tompang berteduh di ladang ternak babi milik dapigs, "anak2" pun dah entah kemana dan yg tinggal satu dua dibiarkan kebulur kerusi, nasib la,.. ari tu sebelum pru15 kamain mengata kat "tongkat" tu nasi tambah, nah sekaran dah jadi kuli ladang ternak babi, hahahaha,
kacian hehehe.

Dan parti yg pegawai IRI yahudi amarika kata mereka taja tu dah kepanasan, dan merasa bahang kesialan si wak yg bawak, yg dulu sewaktu sipmx jadi tpm kuat taja di jadi kpameno habis kes dia terkeluar dan terpecat dari ameno dan masuk penjara. pastu paklah saja kesian amik dia masuk dalam kabinet, paklah terturun dari kerusi pm, pastu sinajib amik dia jadi tpm, tersungkur sinajib, pastu dia sendiri jadi jurumudi parti ameno, tersungkur mengelupur ameno, dan nih dia bersama sianwar tu balik, hehehe.. aku agak bakal kiok mampus parti bersama dia dalam prn6negeri nih.
hehehe, tak sabar nak tengok sebetunya nih hehehe.

Anonymous said...

Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata pemainan persepsi itu terus diasak sepanjang masa hingga ia membentuk satu realiti berbahaya dalam pemikiran rakyat.

“Dapat dilihat musuh UMNO terus cuba membina propaganda negatif kerana tidak senang dengan kedudukan UMNO sekarang.

“Musuh tersebut terus ghairah menanamkan perasaan benci dan prejudis yang melampau dalam pemikiran rakyat terutamanya anak-anak muda kita yang baru sahaja bersemangat dalam menunaikan tanggungjawab demokrasi masing-masing.

(C&P)

Yang ada 47 kes sedang mensucikan diri sendiri. Apa dia ingat rakyat boleh dibodohkan lagi. Zahid undur baru umno boleh kuat. Itu pun sikit jer. Tak boleh kuat dah macam dulu dulu.

Anonymous said...

Rakyat boleh berterima kasih dengan wak. Sebab wak umno jadi lemah. Sebab wak, bmx dukung biawak hidup. Sebab wak, komunis dapig hilang sokongan.

Semua gara gara wak. Guna kuasa sebagai presiden untuk gugur 47 kes. Wak rogol amanat akar umbi. Wak rogol keputusan pau. Wak rogol keputusan mt.

Anonymous said...

Paip tak salah. Tak berdosa. Yang salah tu wak jowo. Yang berdosa tu bmx. Berani ker dia buat sumpah laknat. Supaya rakyat yakin itu bukan fitnah.

Siful buat sumpah. Ajib buat sumpah. Yang bodo tu walanun. Ditipu hidup hidup.

Anonymous said...

Pasal ni lah PRN June 2023 ini kenapa perlu nya pengundi Melayu melingkupkan semua saki baki barua DAP @LeeKwanYew.

Asal Cina anak taikun kroni lepas, penyanyi Melayu' sangkut kimak sungguh...

Dah macam hampeh Malaysia ni..!!

Ini lah alasan dan masa kasi lingkup kan semua barua barua DAP@LeeKwanYew PRN June 2023 nanti..!!

Link bawah ni haahh... Nasib Yassin, Nevin Tan Dan seko anak pemimpin PAN (lahir dari kacukan permanian bayi Tabung uji benih tuan besar Lee Kwan Yew ) Ajommm Melayu' Kasi Balun jangan tak balun barua barua DAP@ LeeKwanYew ni...

https://majoriti.com.my/berita/2022/04/04/apa-nasib-yasin-sulaiman-ini-tiga-kes-ganja-libat-golongan-vip

Jabatan Peguam Negara menolak permohonan Yasin untuk mengkaji pertuduhan tersebut.

Dalam pertuduhan baharu, Yasin didapati dalam milikannya dadah berbahaya jenis Kanabis seberat 193.7 gram di sebuah kondomonium di Persiaran Surian Damansara Indah Resort Home, PJU 3, Kota Damansara di sini, pukul 5.30 petang pada 24 Mac 2022.

Yasin didakwa mengikut Seksyen 6 Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 39A(2) akta sama.

Ia memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun dan juga boleh dikenakan hukuman sebat tidak kurang 10 sebatan jika sabit kesalahan.

Satu lagi pertuduhan, Yasin mengaku tidak bersalah menanam 17 pokok dalam pasu plastik berisi tanah yang mana daripadanya Kanabis yang diperoleh secara terus atau tidak langsung pada tempat, waktu dan tarikh sama.

Fitnah Najib sampai togel dikerjakan sekarang fitnah Mahiuddin... Akhirnya Jho Low lesap dan kaum Jho Low tepok tangan ketawa terbahak bahak tengok barua barua mereka DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri dan sampai sekarang barua mereka iaitu kes Zety Taufik Ayman lesap 700 juta sampai sekarang terkinja kinja senang lenang.. macam pantekk la semuanya

Anak taikun Nevin Tan tanam berkilo kilo ladang ganja condo mewah bebas lepas, penyanyi Melayu tanam ganja kena penjara... Macam pantek laaaa..!

Link bawah ni...

Ko orang hagak babi sekor ni lepas atau tidak nanti... Lu fikir la sendiri...!!

https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2023/05/907726/datuk-seri-charged-asking-receiving-rm15-million-bribe

Komplot Manipulasi Tuduhan Terhadap Sim Untuk Burukkan Hamzah Zainuddin. SPRM belum pasti projek yang mana yang terlibat, jadi mereka hanya sebut “apa-apa projek” milik agensi-agensi di bawah KDN.

Datuk Seri Sim mengaku tak salah kes rasuah RM15j dikait bekas menteri KDN
Ahli perniagaan Sim Choo Thiam didakwa meminta dan menerima jumlah itu untuk membantu orang lain dalam mendapatkan projek.

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2017/02/20/datuk-seri-among-22-individuals-charged-with-being-geng-24-members/1319051

Tungguuuuu...!!

Rayuan Syed Mokhtar pasal isu cukai dah kena bayar denda..??

Macam sial... Asal Babi lepas..!!

Balun barua balunnn..!!

Anonymous said...

la ni kitorang semua kata no dapigs and gang.
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails