Monday, May 08, 2023

Harapan Rakyat dalam blog ini... Insya Allah!

Bersangka baik terhadap ujian daripada Allah

8 comments:

1. Anonymous said...

Mudah2an Allah subhanahu wata'ala takdirkan Selangor, N9, P.P dapat dikuasai oleh PN, dan tiga lagi Negeri kekal dengan pentadbiran PN.
Dan mudah2an selepas itu Perak dan Pahang beralih ke PN serta Serawak ikut join PN bersama2 dengan Sabah.
Amin ya Rabbil 'Alamien.


2 Anonymous said...

(Video) UMNo jangan nak memacam..!!!

'UMNo menumpang kasih sayang DAP@LeeKwanYew",.. kata Mat Hassan..!

"UMNo bukan tuan...macai saje", kata Mat Asan kah kah kah..!!

https://youtu.be/8njcyklsd0I

Kit Siang UMNo kena kuat semola....!!!
Ahlul UMNo skliannn haaah tepokkkkk..!!

Tuan UMNo ialah Lee Kwan Yew di Singapork sanun melalui proksi nya iaitu DAP... Hingat tu..!!

3 Anonymous said...

Bila gagal bantu petani miskin, penoreh getah, para nelayan dan golongan B40 yang lain, kenapa pula nak salahkan hartawan Melayu... ish..ish.. kerjanya asik tuding jari je, pemimpin apa macam ni?

4 Anonymous said...

Dahulu selalu guna nama Yusof Qardawi, kemudian selalu sebut2 petik2 nama Erdogan... ish..ish.. binalah kekuatan sendiri, generate idea2 sendiri, tak usahlah guna nama2 besar ni untuk nampak diri tu hebat? Walhal dah lebih 100 hari, apa deliverables pun takde? Yilekkkk!!!

5 Anonymous said...

Lepas ni beliau ini akan terus disanjung oleh komunis dapig. Kena tanya juga berapa beliau dapat komisyen. Lenyap sudah ingatan pada petani, nelayan, pesawah yang miskin miskin. Beliau tidak lagi berkhidmat untuk bangsa melayu. Berapa banyak royalti ditibai untuk bangunkan pulau pinang.

Anak beliau jadi penasihat ekonomi. Walaupun tewas tidak dikehendaki. Yang korup beliau masih pertahankan. Yang rasuah sex dipertahankan. Masih jadi anggota perpaduan. Yang bermasalah tidak dipecat. Membusuk di balik madani dan rahmah.

Beza dengan pas. Yang bermasalah terus dipecat. Tidak layak memerintah. Menyerlah cahaya keamanan. Sinar untuk tidak berlaku rasuah, tidak berlaku salahlaku sex, tidak berlaku lanun lanun. Sinar untuk petani, nelayan, pesawah.

6 Anonymous said...

Fakta terkini pinjaman cagar KWSP ....

34,643 layak terima pinjaman peribadi RM722 juta bakal miskin tegar selepas buat pinjaman bercagar wang KWSP

Sebanyak 74,392 permohonan diterima di bawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 (FSA2) setakat 14 April 2023, dengan 34,643 daripadanya adalah permohonan yang layak dengan jumlah RM722 juta, menurut Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

Pergi campur dengan marhaen, jangan duduk di atas sahaja. Jangan buka puasa di hotel sahaja, sekali sekala buka dengan gelandangan.

Puak-puak kayangan ini hidup senang lenang itu tak merasai apa yang mereka di bawah rasai.

Siapa pernah rasa orang datang rumah pukul 12 tengah malam minta duit sebab esok pagi kena bayar yuran anak?

Siapa pernah rasa orang datang rumah minta pinjam duit untuk beli susu anak?

Sebab tidak faham keluar kata-kata keji. Orang nak jalan kaki pun mereka permainkan. Konon boleh masuk Olimpik dan sebagainya.

4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Amir Hamzah Azizan berkata KWSP menjangkakan jumlah permohonan FSA2 akan terus meningkat, lebih-lebih lagi setelah Bank Simpanan Nasional (BSN) melancarkan BSN MyRinggit Insan-i pada Sabtu.

Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

Ada anak-anak yang jarang berjumpa dengan ibu bapa kerana mereka kerja sampai malam. Anak-anak diberi kunci rumah dan terpaksa menguruskan diri sendiri. Makan, mandi, buat homework, ulangkaji dan sebagainya semua buat sendiri

Permohonan 74,392 yang diterima bakal dimiskin kan lagi untuk org Melayu yang dah sedia miskin

Kah..kah.. kah.. Bahana bila otak letak kat jubo..

Saya ulangggg...!!

7 Anonymous said...

Majlis jamuan hariraya yang guna duit kerajaan kini menjadi medan sembang kari untuk berpolitik? Terang2 salahguna kuasa dan wang rakyat!!! Mana Bershit ni? SHIT betol Bershit ni...

8 Anonymous said...

Adakah melayu mudah lupa. 60 tahun parti kris berlakon. Akhirnya terbongkar kepalsuan.

Kini bmx berjanji lagi. Tidak tergugat kandungan perlembagaan kononnya. Belum apa apa bantuan sekolah swasta cina lulus. Psi lulus. Lrt lulus.

Sedangkan masalah air kelantan tidak dibantu. Sekolah tahfiz tiada kesungguhan. Jangan terpedaya dengan pidato yang kelihatan meyakinkan. Tapi dihakis hak orang melayu. Jahiliah makin diserlahkan.

Jangan korbankan untuk 60 tahun lagi. Enough is enough.

3 comments:

Anonymous said...

Aminn, amin, amin, ya Allah.
Permudahkanlah urusan kami ya Allah.

Anonymous said...

Jangan lupa penjajah menjarah khazanah tanah melayu. Bawa balik ke negara mereka.

Jangan lupa parti kris menjarah khazanah negara. Bawa masuk dalam poket mereka. Kaya raya. Ada yang jadi billiunaire. Ada yang beli hand bag setengah juta rm. Ada yang kaya 47 kes.

Jangan lupa bmx menjarah khazanah negeri. Merompak royalti. Beri kepada komunis dapig untuk hidup lebih mewah. Sedangkan air negeri milik royalti dibiar tidak dirawat.

Jangan percaya lakonan mereka. Langgar perlembagaan. Langgar amanah. Khianat pada bangsa dan agama.

Anonymous said...

Bagus la bilamana ramai nama2 besar yang memilih gelombang hijau sebagai wadah perjuangan. Mr2 clean ni untuk parti2 yang bersih dan tiada rekod jenayah dimahkamah. Syukur mereka bersama2 gelombang hijau, parti dan kerajaan masa depan negara...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails