Tuesday, June 07, 2022

Pesta Bikini Party di negara umat Islam terbesar dunia..

Foto ilustrasi parti. (Hasan Alhabshy/detikcom)

KL/IH: Depok id. Pihak swasta di Perumahan Pesona Depok Estate, Depok, Jawa Barat (Jabar), di negara umat Islam terbesar dunia itu, diserbu polis pada pagi Ahad. 

Menurut polis, untuk menyertai acara itu, pengunjung dikenakan pelbagai bayaran.

"(Harga tiket) berbeza, ya, ada individu dan VIP. Contohnya, VIP dapat bonus, berapa botol buat macam tu," kata Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Metro Depok AKBP Yogen Heroes kepada pemberita, Isnin (6/6/2022).

Harga yang ditawarkan oleh penganjur pesta bikini ini berbeza-beza. Dari kisaran Rp 300 ribu hingga Rp 8 juta. "Kira-kira Rp 300 ribu untuk individu sehingga Rp 8 juta. Kami pun belum semak," sambungnya. 
(1 Indonesian Rupiah = 0.00030423 Malaysian Ringgit)

Ratusan orang yang ditemui dalam acara itu kemudian dirakam untuk penjelasan lanjut di Polda Metro Jaya. Selain mencari minuman keras, sambung Yogen, pihaknya menemui 10 kotak kontraseptif di salah sebuah bilik. Dikuasakan oleh AdSparc

"Memang ada kenduri dalam rumah, arak pun ada. Kolam renang ada, ada orang terjun juga. Semalam kita ambil beberapa sound system yang telah diserahkan kepada pemiliknya melalui resit. Ada juga. kontraseptif yang belum digunakan lagi. digunakan,” kata Yogen.

Apabila mereka tiba bersama pasukan dari Polda Metro, beberapa pengunjung pesta bikini telah menjalani ujian air kencing. Keseluruhannya menunjukkan keputusan negatif.

"Bagi dadah, ujian air kencing secara rambang telah dilakukan kepada beberapa pengunjung. Tiada dadah didapati positif, begitu juga barang dadah di situ, ia tidak ditemui. Kita juga pernah menggunakan anjing penghidu dan tidak menemui dadah di situ," katanya.

Yogen berkata bahawa parti persendirian yang sama diketahui di kawasan lain. Bagaimanapun, dua insiden telah dijangkakan dengan pembubaran awal.

"Sebelum ini ada, tetapi kita hanya buat pembubaran kerana ia baru permulaan. Ada 3 tetapi tidak sebesar semalam, di kawasan Cinere, di Sawangan Bojongsari," katanya.

"Jadi memang ada aktiviti ini pagi Ahad di Depok, di salah sebuah taman perumahan di (Pesona) Khayangan, ya. Kemudian kami turun padang," kata Ketua Perhubungan Awam Polda Metro Jaya Kombes E. Zulpan di Ibu Pejabat Polis Metro Jaya, Jakarta, Isnin (6/6).

Beliau berkata polis masih menyiasat kes itu. Motif aktiviti pesta bikini itu masih disiasat oleh penyiasat.  "Nah, ini yang masih kita terokai. Kalau pesta bikini, mungkin sebab peserta berpakaian begitu," jelas Zulpan.

Pesta Bikini Berkebajikan Ala-PR… | XPressMinda
(IH)

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails