Tuesday, December 28, 2021

Taliban lahirkan 'wajah putus asa' di Afghan? Jahannam AS!

 

'Perempuan Afghan keluar dari toko di Kabul, (5/12/2021). PBB memprediksi jumlah warga yang hidup di bawah garis kemiskinan bakal mencapai 97 persen. Hanya 3 persen yang berkecukupan.' Inilah antara fitnah hasutan media barat menyerang Islam.

KL. M'sia: Menurut weblog Ibnu Hasyim, memang media anti Islam sentiasa mencari peluang memburukkan Islam, maka kes politik Afghanistan kini menjadi sasarannya. Maka pencinta-pencinta kebenaran perlu berhati-hati jangan terkait menjadi 'barua' penyebar fitnah tersebut.

Di Malaysia umpamanya, terutama kepada parti politik anti Islam dan Melayu atau NGO-NGO songsang yang ditaja oleh penghasut-penghasut tertentu, menyebabkan di Malaysia, umat Islam perlu berhati-hati.

Hari ini, berita dari Kabul menfitnahkan, pasca Taliban berkuasa, pertengahan Ogos lalu, dilaporkan masa depan Afghanistan makin suram. Wajah-wajah putus asa tak dapat disembunyikan lagi kononnya. Maka disebarlah foto-foto ini..

Padahal semuanya ini berlaku adalah akibat dari kesan penjajahan AS dan Rusia sebelumnya. Ternyata kedua-dua negara kuasa besar itu gagal menjajah negara umat Islam yang disangkanya kerdil.

Berikut foto-fotonya lagi.. Konon, wajah-wajah putus asa di bawah Taliban.

'Lelaki Afghan berada dalam bas di terminal bas di Herat untuk melintasi perbatasan Iran, (22/11/2021). Kemiskinan menjadi musuh utama di bawah rezim Taliban.' kata hasut mereka.

Kata hasut, 'Anak kecil melongok dari jendela rumah di Kabul, Afghanistan, (7/12/2021). Organisasi Kesehatan Dunia (WHO) memperingatkan jutaan anak menderita kekurangan gizi pasca Taliban berkuasa.'

Kata hasut, 'Perempuan Afghan keluar dari toko di Kabul, (5/12/2021). PBB memprediksi jumlah warga yang hidup di bawah garis kemiskinan bakal mencapai 97 persen. Hanya 3 persen yang berkecukupan'.

Kata hasut, 'Perempuan mengantre pembagian bantuan wang tunai di Kabul, (20/11/2021).  Jumlah penduduk Afghanistan pada 2020 mencapai 31,4 juta jiwa. Dari jumlah itu, diperkirakan hanya 3 persen yang hidup di atas garis kemiskinan, pasca Taliban kembali berkuasa.'

Kata hasut, 'Saliha memangku anaknya, Najeeb di RS Anak Indira Gandhi, di Kabul (8/12/2021). Najeeb mengalami kondisi gizi buruk dengan berat badan di bawah rata-rata.'

Kata hasut, 'Pemilik toko roti berdiri di depan tokonya, di Kabul (17/12/2021). Afghanistan jauh dari kata tercukupi untuk urusan pangan di bawah pemerintahan Taliban.'

Wallahu 'aklam.

2 comments:

Anonymous said...

Taikun Cina rakan kongsi Mahathir pun takut gelabah juga– Najib

Najib Razak menepis rasa aib dizahirkan seorang taikun berhubung penampilannya di Forum Ekonomi China Sedunia 2021 (WCEF) semalam. Seorang banduan diberi ucaptama di Forum Ekonomi Vhina Srdoonia 2021. Bukan kaleng kaleng bossku. AMIN

Sebaliknya, Najib memberi bayangan bahawa hartawan hartanah Lee Kim Yew “kurang berpuas hati” mingkin mengelabah sebab kroni Tun banyak lari dari bayar cukso. Bila GST diprrkenalkan kroni kaum Cina Tin paling gelabah cemas tak keruan.

Rakyat tahu kroni Tun dengannya ekoran hubungan taikun terbabit dalam perniagaan dan saham saham pink form dengan Dr Mahathir Mohamad.

Ahli parlimen Pekan itu turut melampirkan rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang menunjukkan bahawa Lee dan Mahathir merupakan rakan kongsi dalam hotel Palace of the Golden Horses dan syarikat perkhidmatan jet peribadi Flyjet.

Semalam, Najib menyampaikan ucaptama dalam WCEF. Dia turut menjadi tetamu kehormat untuk majlis anugerah dan makan malam.

Lee, yang merupakan antara pengasas WCEF, berkata melibatkan Najib adalah satu “keaiban besar”... Biasa lah kaum Cina ini cakap depan nak sedapkan hati Tun bila toleh belakang Taikun ini akan buat pusingan 360 degree bila Tun dah kehilangan kuasa. Padan muka orang tua tu.. AMIN

Bank Negara jadi pusat perompak mencuri duit rakyat bro..AMIN

JHo Low masih lesap Bro.. AMIN

Jho Low sedang tepuk tangan enjoy berdansa dng Paris Hilton Bro..AMIN

Zety dan keturunan penyamun tengah senyum riang Polis tak bertindak bro AMIN

Tun rasa tak sedap cemas miang gatal gatal badan bossku berucap Forum Ekonomi Doonia di China Broo..

KHALAS..

kah kah kah kah

Anonymous said...

Jangan lupa, atok dulu pernah bercita cita menukarkan malaysia menjadi republik. Hanya digagalkan kerana rakyat masih memerlukan kesultanan memelihara Islam sebagai agama persekutuan. Atok telah menyediakan satu trend mengadu dumba rakyat dgn sultan. Licik dan cunning. Penting sangat menolak keturunan atok dalam politik tanah air. Cukup dan jangan diulangi. 30 tahun masa yg panjang, atok menyediakan peratusan yg besar melahirkan bangsa asal negara ini untuk menakluki kotak kemiskinan. Agar kemiskinan jadi aset menangguk undi. DEB gagal, wawasan 2020 juga gagal. Bukti bahawa program besar tapi hakikat mencipta manusia miskin. Kapitalis conquer the unfortunate. Itu jihad atok.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails