Friday, December 31, 2021

Krismas/Tahun baru: Artis ditahan kerana pelacuran, serbu di hotel mewah.

 

Artis sinetron CA ditahan polis kerana pelacuran, diserbu di hotel mewah

Suara.com id: Khabarnya Direskrimsus Polda Metro Jaya baru sahaja menahan seorang artis sinetron berinisial CA. Penangkapan itu berkaitan kes pelacuran.

Maklumat penahanan artis CA ini telah dimuat naik ke akaun Instagram Qsiberpoldametrojaya pada Jumaat (31/12/2021) awal pagi tadi.

“Kami dari Sub-Direktorat Cyber ​​Polda Metro Jaya telah berjaya menahan artis sinetron berinisial CA yang terjerat dalam kes pelacuran,” kata seorang anggota dalam video yang dimuat naik ke akaun @siberpoldametrojaya seperti dipetik oleh Suara.com, pagi Jumaat.

Dalam video tersebut, dinyatakan bahawa CA ditahan di sebuah hotel mewah di kawasan Jakarta Pusat. Bagaimanapun, kronologi penahanan itu tidak dijelaskan.

“Satu kes pelacuran di sebuah hotel mewah di Jakarta Pusat,” katanya.

Tambahan pula, ahli itu berkata bahawa butiran penyingkiran CA akan dibentangkan pada sidang media hari ini.

“Untuk maklumat lanjut, kami akan segera menyampaikannya pada sidang media,” katanya

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Artis sinetron ditahan polis kerana pelacuran, diserbu di hotel mewah. Lagi, masalah negara umat Islam, yang perlu terus dibongkar, didedah, di bedah dan diushakan penyelesaian. Pemimpin dan ulamak di negara umat Islam perlu ambil perhatian, apalagi Indonesia adalah negara umat Islam terbesar di dunia.

1 comment:

Anonymous said...

Artis tersebut didakwa beragama kristian dan berdarah 'Arab' telah ditangkap bersama dengan bapa ayam di sebuah hotel oleh polis indon.

Dasar liberal KERAjaan Indon menyebabkan yang kaya semakin kaya, yang miskin semakin miskin, maksiat bermaharajalela, umat Islam bebas berkahwin dengan pasangan kafir dan bebas murtad kerana mengikut agama pasangan mereka di Indon.

Pendakwah kafir terutamanya pendakwah kristian berani menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam dan bebas melakukan aktiviti memurtadkan umat Islam kerana perlembagaan indon dan KERAjaan liberal indon tidak melindungi hak Islam dan hak umat Islam.

Akibatnya, ajaran sesat seperti Syiah dll dan agama kafir seperti Qadiani dll boleh berkembang di Indon.

Terdapat juga orang Indon yang mengamalkan ajaran Islam yang bercampur-aduk dengan ajaran hindu dll.

Maka dari masa ke masa siksaan Allah menimpa Indon dan rakyat Indon.

Bala dikenakan kepada manusia adalah sebagai peringatan kerana manusia bersikap melampaui batas dan melanggar ketetapan Allah S.W.T.

Hadis Rasulullah S.A.W menerangkan turunnya bala kepada manusia adalah berpunca daripada kesalahan dan maksiat yang berlaku;

إِذَا ظَهَرَتْ الْمَعَاصِي فِي أُمَّتِي عَمَّهُمْ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِعَذَابٍ مِنْ عِنْدِهِ

_“Jika timbul maksiat pada umatku, maka Allah akan menyebarkan azab, seksa, kepada mereka.”_
(Hadis Riwayat Imam Ahmad)



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails