Monday, September 13, 2021

Susulan notis muflis Najib LHDN. 'mangsa dendam' Siapa?

 

Komen rakyat dalam blog ini..

1 comments:

Anonymous said...

Najib dakwa jadi ‘mangsa dendam fitnah jijik politik’ susulan notis muflis dari LHDN

Najib mencurahkan kepedihan hatinya di Facebook berkait ketidakadilan yang dipikul dalam kes notis bangkrap yang dihadapinya.

Najib Razak hari ini menjelaskan notis muflis Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) yang diserahkan kepadanya semalam bagai “menabur garam ke luka ketidakadilan yang masih berdarah”, dan beliau menjadi “mangsa dendam fitnah jijik politik”.

Bekas perdana menteri itu menjelaskan perkara tersebut dengan nada sedih dalam sebuah hantaran Facebook yang biasanya dipenuhi hantaran-hantaran sarkastik terhadap musuh politiknya dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN).

“Bagaimana ia terjadi? Kes cukai ini dikenakan terhadap saya oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan langsung tidak mempunyai alasan kukuh atau merit.

3 comments:

Anonymous said...

Ego itu adalah untuk Parti Warisan tidak menyokong Confidence And Supply Agreement (CSA) menerusi MOU antara Kerajaan pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob?, manakala Pakatan Harapan (PH) akan menandatanginya petang ini.

Tujuan MOU tersebut adalah untuk mengwujudkan kestabilan politik, supaya Pelan Pemulihan Negara (PPN) tidak terganggu.

PPN terganggu sebentar, akibat perletakan jawatan Tan Sri Muhiyiddin Yassin bersama kabinet beliau pada 16 Ogos lalu, kerana kehilangan sokongan majoriti, apabila Kem Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menarik sokongan.

Walaupun kerajaan PN tumbang, akan tetapi, kerajaan yang menggantikannya meneruskan semua agenda dan strategi yang telah dilakar menerusi PPN.

MOU yang bakal ditandatangi, bukan menyertakan parti pembangkang dalam kerajaan, akan tetapi melibatkan mereka dalam Majlis Pemulihan Negara (MPN) dan Ahli Jawatankuasa Khas Menanangi Covid-19.

MOU ini, bukan kerjasama pemerintahan, akan tetapi bentuk kerjasama dalam pengurusan Krisis Kesihatan dan Krisis Ekonomi.

Kengganan Parti Warisan menyertai persefahaman tersebut, menunjukkan parti pimpinan Datuk Shafie Apdal tersebut, tidak bersedia menjayakan PPN.

Anonymous said...

Ini lah masa yang betul kasi main sampai lunyai parti cap ayam Pejuang dan blok ke tiga. Kasi main Tun Mahathir Boboi dan Shafie sampai rentung...

Kihkiki..Selepas Khairuddin Bersuara Bagi Pihak Mahathir (Pejuang), Kini Aziz Jamman Pulak Bersuara Bagi Pihak Shafie (Warisan) Tidakpuashati Krn Kononnya Tidak Dibawa Berunding Dari Awal Cuma Disaat Akhir Baru Dijemput Sebab Tu Mrk Tak Hantar Wakil Bila Dijemput.Hakikatnya Jika Pejuang Dan Warisan Dari Awal Memberi Sokongan Padu Pada DSAI Sudah Lama PH Ambilalih Putrajaya.Disebabkan Jadi Pak Turut Mahathirlah Maka Warisan Wajib Dipinggirkan Terus Dari Gabungan PH.

Jangan jadikan Warisan pak turut PH, kata Azis Jamman

Parti Warisan Sabah (Warisan) tidak bersama Pakatan Harapan (PH) dalam menjayakan perjanjian keyakinan dan perbekalan (CSA) atau disebut juga sebagai memorandum persefahaman (MoU) transformasi dan kestabilan politik dengan kerajaan kerana tidak dilibatkan dari awal.

Sebaliknya, kata Ketua Wira Warisan, Mohd Azis Jamman, partinya hanya dijemput pada peringkat akhir selepas PH dan kerajaan sudah berunding dan mencapai persetujuan untuk menandatangani MoU itu.

Masa Tun nak geli geli dengan otai otai dah tamat. Harap lepas ini kasi melingkup legasi Tun.

Susah nak hadap kan Tun dan kroni ke mahkamah ini lah salah satu cara kasi pelingkup legasi Kerala tak guna ini.

Semoga berjaya gang otai sekelian.

Wasalam

Anonymous said...

Sebab apa atok nak sangat jadi pm? Nak kata dia bela dan jaga bangsa melayu, tak nampak kesungguhannya. Siap tulis buku dilema melayu. Banyak pelaburan kerajaan dirugikan oleh atok. Lepeh tu berebut pm dgn anwar. Masa atok jadi pm kali ke 2, sempat belasah najib. Molek sangat kalau kes atok doheret ke mahkamah. Banyak sangat salah urus atok ttg harta negara sementara atok semakin kumpul harta. Percaya sangat kat atok, atau atok memang pakar berdusta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails