Sunday, February 14, 2021

Sugarbook: Al-hamdulillah, K'jaan Prihatin Rakyat..

 


Sugarbook: Tindakan tegas akan diambil -Dato’ Ahmad Marzuk Shaary (T/Menteri JPM-HEA)

KUALA LUMPUR: Kerajaan memandang serius berhubung isu yang timbul membabitkan pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT) yang dikaitkan dengan kegiatan ‘sugar daddy’.

Menurut Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Dato’ Ahmad Marzuk Shaary, sekiranya laporan yang diterima kementeriannya itu benar, tindakan tegas akan diambil kepada mana-mana yang pihak yang terlibat dengan kegiatan tersebut.

“Kegiatan itu sepatutnya tidak berlaku dalam kalangan pelajar universiti. Buat masa sekarang kita akan beri kes ini kepada pihak berwajib untuk dilakukan siasatan.

“Jika benar, tindakan akan diambil berdasarkan lunas-lunas undang sedia ada,” katanya pada Majlis Apresiasi Penyerahan Mesin Dialisis oleh PTNB dan Alam Flora di sini pada Khamis.

Terdahulu, dilaporkan bahawa bilangan pelajar universiti di Malaysia yang menjadi Sugar Baby melalui aplikasi Sugarbook adalah seramai lebih 14,000 orang.

Difahamkan, bilangan itu semakin meningkat berikutan kesukaran hidup pelajar universiti sejak kemunculan pandemik COVID-19.

Januari lalu, dilaporkan bahawa bilangan pelajar universiti di Malaysia yang menjadi Sugar Baby meningkat sebanyak 40 peratus.

Data tersebut didedahkan oleh pengasas aplikasi itu sendiri, Darren Chan. Beliau turut menyenaraikan antara 10 IPT yang mempunyai jumlah tertinggi menjadi Sugar Baby.

SUMBERSYAHIRAH SALLEH



16 comments:

Anonymous said...

Kerja belum siasat lagi dah alhamdulillah.

Anonymous said...

komen dr Gua

Anonymous said...

Ada org baik, ada org jahat. Ada cari rezeki halal, ada cari rezeki haram. Ada guna fakta, ada guna fitnah. Ada ahli politik baik, ada ahli politik yg semburit. Ada pemimpin yg Islam, ada pemimpin yg liberal. Pandai2lah nak ikut syariat, atau nak ikut liberal

Anonymous said...

Promosi riversed sikologi

Anonymous said...

Jika nasi kandar kotor diarah tutup, mengapa kerajaan tidak tutup sugar book yang didakwa mempromosi pelacuran secara terbuka ??? Mengapa sugar book masih boleh dilayari di Msia ?Mengapa pemimpin-pemimpin negara dan pemimpin pembangkang diam membisu tentang isu yang tidak bermoral yang boleh memusnahkan masyarakat ? Mengapa ? Adakah mereka semua sibuk berpolitik sahaja ? Rakyat mahu jawapan !!!

Anonymous said...

Banding nasi kandar dengan sugar book. Level tak serupa. Yg tak bermoral jer pilih rezeki haram. Dedah dan bongkar siapa yg tahu spy kjaan boleh bertindak. Pemimpin juga perlu bersih tidak semburit supaya rakyat yakin dengan pemimpin. Pelacuran halal pada kacamata kafirun tp yg ramai muslim kot. Bahya liberal halalkan sugar daddy.

Anonymous said...

Patut banding dgn burung hudhud..lebai q7 sm level dgn burung hudhud. Pentaksub pas sm level dgn hamba firaun. X walak x dpt tiket sorga.

Anonymous said...

Ada jgk lebai jahat penunggang agama. Pandai2 la nak pilih.

Anonymous said...

Masa tak ada
MP skrg sibuk.
Keluar lepas subuh.
Balik dh malam.
Buat kerja

Anonymous said...

Sapa pgg kuasa skrg? Kenapa sejak pas pgg kuasa, jenayah seksual makin melampau2???

Anonymous said...

Masa ph dulu benda ni halal. Tu yg sunyi sikit.

Anonymous said...

Tak benar tu. Yg sama dengan firaun ialah liberal, atok dan dap. Ke neraka. Walaq kat ust dan ulamak ada peluang ke syurga. Tak logik amal liberal bersekutu dengan dap masyuk syurga.

Anonymous said...

Setuju. Oleh itu tolak presiden parti liberal.

Anonymous said...

Adeker walaq liberal taat dap masuk syurga. Budan tadika pun boleh jawab.

Anonymous said...

Takpe..kita marah dalam hati je..ada lebai jadian ajar...kah355x!

Anonymous said...

Marah dalam hati nanti luka di dalam. Tobat terbaik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails