Sunday, February 14, 2021

Bagaimana Megan Anderson Petarung UFC Cantik Ini Pilih Islam?

 

Megan Anderson, jaguh UFC yang cantik..

Khabib Nurmagomedov, bintang bela diri MMA Islam pertama memenangi UFC

Terima kasih kepada Khabib Nurmagomedov, kerana beliau, Megan Anderson, jaguh UFC yang cantik ini memeluk Islam...

Kisahnya begini..

Khabib Nurmagomedov terkenal sebagai seorang Muslim yang taat. Kepatuhannya kepada ajaran Islam mengagumkan pejuang UFC yang cantik Megan Anderson.

Bermula pada tahun 2016, Khabib dan Megan bertemu di sebuah acara UFC. Megan bermaksud menjabat tangan Khabib The Eagle. Namun, Khabib menolak.

"Saya sentiasa bersalaman dengan pasukan lawan. Bersalaman dengan jurulatih. Kemudian saya mahu bersalaman dengan Khabib. Tetapi dia tidak mengendahkan saya, ”kata Megan di saluran YouTubenya The Megan Anderson Show pada bulan Ogos 2020.

"Saya malu. Adakah saya salah bercakap? Adakah saya melakukan kesilapan? Saya tidak bercakap dengannya. Tapi, dia nampaknya tidak menyukai saya. Baik. Tetapi ini pelik, "katanya.

Sikap dingin Khabib membuatkan Megan ingin tahu. Masih dalam acara yang sama, pejuang Australia yang cantik itu segera menarik tangan The Eagle ketika dia menyerahkannya untuk kali kedua.

Tindakan Megan menakutkan Khabib. Kerana Islam melarang seseorang untuk bersentuhan dengan bukan mahram.

"Saya segera mengambil tangannya. Kemudian Khabib memandang saya seolah-olah ingin mengatakan bahawa dia telah melakukan kesalahan besar, "katanya.

Tidak lama kemudian, rasa ingin tahu Megan terbayar. Wanita berusia 30 tahun itu bertanya kepada rakan Khabib, Daniel Cormier mengenai masalah tersebut.

Dari situ, Megan memahami bahawa The Eagle adalah seorang Muslim yang taat. Khabib enggan berjabat tangan bukan kerana kebencian, tetapi sebaliknya menghormati dia sebagai wanita, seperti yang diajarkan oleh Islam.

"Seseorang memberitahu saya bahawa Khabib adalah seorang Muslim. Dan, seperti bentuk penghargaan (terhadap wanita) mereka tidak berjabat tangan dengan wanita lain (yang bukan mahram), '' katanya.

"Dan ketika saya mengetahui bahawa, ya Tuhan, saya merasa seperti orang terburuk di dunia," katanya.

Rupanya itu yang membuat Megan Anderson petarung UFC ini terbuka hatinya untuk memilih Islam.. Al-hamdulillah! (IH)

6 comments:

Anonymous said...

Terharu tok dengan fatwa dari lebai tok. Fatwa ini belum wujud sewaktu kerajaan PH perintah dulu. Wahyu baru ini turun sebaik saja lebai2 tok jadi kerajaan. Segala kemungkaran, kita tolak gunakan niat sahaja. Itu jihad.

Tok tanya guru tok, jika berjimak boleh tak guna niat juga? Guru tok kata, kalau berjimak lebih afdal secara zahir dan bersentuhan. Jika dharurat boleh guna niat tapi tentukan bawa sabun.

Anonymous said...

Awat teghuk hang ni. Over sangat hina para lebai. Yg nulis tu macam baik giler. Persenda wahyu. Persenda jimak. Jangan over sangat.

Anonymous said...

Mung nie sewel

Anonymous said...

Marah dalam hati je. Contohi akhlak lebai jgk..kah355x!

Anonymous said...

Mung ikut Lebai PANDAP jeee

Anonymous said...

Bagus tu. Simpan marah tu dalam hati. Kalau dihamburkan, nanti timbul fitnah caci maki. Ada baiknya nasihat presiden parti liberal supaya tinggalkan doktrin reformasi yg entah dari mana rujukannya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails