Saturday, October 24, 2020

Perlu saluran yang benar-benar sahih -Ustaz Idris Ahmad

 

Kekal tenang, jangan terpedaya dakyah PH

KUALA LUMPUR: Rakyat diminta kekal tenang dalam meneruskan kehidupan ketika ini berikutan pelbagai spekulasi sedang dimainkan oleh pembangkang khasnya Pakatan Harapan (PH).

Sehubungan itu Naib Presiden PAS, Senator Ustaz Idris Ahmad menyatakan sebarang pengumuman rasmi kerajaan harus diikuti dari saluran rasmi kerajaan yang benar-benar sahih.

Beliau menasihatkan agar seluruh rakyat tenang dalam menghadapi situasi rumit ketika ini, memandangkan negara sedang berdepan dengan penularan wabak Covid-19 yang tinggi ketika ini.

Kata beliau, rakyat juga tidak perlu termakan dengan tohmahan dan dakyah yang dilakukan oleh pembangkang yang cuba untuk mengucar-kacirkan keamanan negara.

Beliau berkata demikian bagi mengulas mengenai spekulasi pengisytiharan darurat yang kini semakin dimainkan oleh pihak pembangkang.

Apa pun kata beliau, andai berlaku pengisytiharan darurat, ia adalah bagi menangani pandemik wabak Covid-19 masih dalam kerangka perlembagaan yang dibenarkan dan diambil kira oleh Yang di-Pertuan Agong.

Katanya, kuasa prerogatif yang ada pada Yang di-Pertuan Agong sudah tentu menjadi penaung buat rakyat Malaysia yang semestinya mengambil kira semua perkara demi memastikan keharmonian, keselamatan dan kedamaian rakyat akan dapat dimiliki.

“Apa yang penting adalah soal berkaitan dengan kesihatan dan keselamatan rakyat seharusnya perlu diambil kira dan diberi tumpuan,” tegasnya lagi.

Pimpinan PH juga tidak perlu menimbulkan api kekecohan yang melampau dalam kalangan rakyat, kerana rakyat telah muak dengan ‘politiking’ dan perebutan kuasa yang dilakukan oleh pimpinan PH sehingga melihatkan tindakan itu tidak memperdulikan keselamatan rakyat.

Terdahulu, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan telah menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di Istana Abdulaziz, Kuantan di Pahang petang tadi. – HARAKAHDAILY 23/10/2020

Hibur Hibur Sikit:H2S Pilihan: 40 -Nyanyian Alam, Kashmir &Nasheed.

4 comments:

Anonymous said...

KEROMAH PULANG KE GAGANG.

Istana Negara dimana bersemayamnya YDP Agong ,bakal mengadakan perjumpaan dengan Raja Raja Melayu bagi meleraikan permasaalah yang dihadapai olih Muhyiddin selaku Perdana Menteri kerajaan masakini yang dikenali sebagai Kerajaan Perikatan Nasional.

Semua tahu bahawa Kerajaan ini terbentuk dari kalangan mereka mereka atau Ahli Ahli Parlimen yang telah mengkhianati perjuangan asal parti masing masing,samaada dari PPBM,UMNO mahupun PKR ,semuanya berajenda.

Walaupun begitu seperti yang pernah perkatakan dahulu bahawa Muhyiddin jangan salah langkah tetapi nak buat macammana, nafsu kuasa mengatasi segalanya.

Sememangnya sifat manusia sebegitu, tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki ditambah dengan bisekkan bisekkan dari manusia yang mementingkan diri mahupun terdapat watak watak yang sememangnya 'rosak akhlak' dan "rosak kiblat',maka, terjerumuslah semuanya secara berjemaah dan itulah akibatnya, 'tak nampak jalan pulang'.

Tetapi alhamdullilah Allah SWT sememangnya merancanakan yang terbaik buat bumi yang "beraja" ini dimana dikitab terdahulu telah dinyatakan bahawa "pemimpin yang dinantikan" bakal muncul dinegeri dimana ungkapkan seperti mengagungkan Yang Maha Esa, dipakaikan terhadap Raja Rajanya mahupun pemerintahnya.

Bagi mereka yang sememangnya 'berilmu" dan "yang mencari kebenaran" akan peristiwa akhirzaman pasti persoalan sudah terjawap.

Maka jangkamasa untuk peristiwa itu untuk berlaku sudah semakin hampir dan pasti terjadi dimana pada satu ketika dahulu Raja Raja Melayu mahupun YDP Agong seolah olah dilihat telah "kehilangan" kuasa kerana 'disekat' kuasanya olih PM 4 .

Alhamdullilah watak itu masih lagi bernafas dan kini menyaksikan sendiri bagaimana 'Daulah Raja Melayu' datang sendiri tanpa paksaan kepangkuan Raja Raja Melayu.

Alhamdullilah.

Kini segala permasaalah Ahli Politik yang pada satu ketika amat riak dan takbur dengan kuasa sehingga sanggup menelan segala penghinaan yang dibuat terhadap umat Melayu, Agama Islam Raja Raja Melayu dan Tanah Melayu ini, kini,mereka mendambarkan "daulat Raja Melayu' untuk meleraikan ketamakkan mereka.

Walauapapun keputusan dari Raja Raja Melayu semuanya bakal diterjemahkan, apa yang pasti Institusi YDP Agong dan Raja Raja Melayu akan terpelihara kerana "instutusi' ini akan dinaungi olih 'watak akhir zaman', inshaallah.

Cukuplah setakat ini, hanya Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa yang menentukan pengakhirannya.

Pada Otai yg terlanjur segera kembali ke pangkal jalan

Q serra serra

Anonymous said...

Wahai si bahlol 'mandor balaci' barua Kepada RBA M'sia!

Masih mencarut lagi? Anjing sekali makan tahi tetap makan tahi juga..

Mana jawpan ditunggu-tunggu? Yang takut berdepan hujah dan kenyataan. Yang otaknya dijajah DAP non Islamik.. Kalau bukan pondan, jawab ini dulu baru meroyan tak tentu hala!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan si bahlul perintah' asyik menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu.. Dah tak nampak? Berpaling tadah, dedak tak cukup ke?
kita kenai depa..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu.

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. Itulah manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!! Pulanglah.. Pulanglah dari dunia bahlol tolol itu... syamdul..

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party adalah saluran maklumat longkang yg penuh dengan fitnah , putar belit dan pembohongan untuk kencing rakyat hingga hancing, memecah-belahkan umat Islam dan memburuk-burukkan parti Islam dan parti Melayu.

Puak otak mati sahaja yg percaya pada propaganda jahat ciptaan puak RBA @ tentera Dajjal dan tuan kafir harbi mereka.

Anonymous said...

Dibayo gaji jd laskar cyber, tp kje copy paste je.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails