Wednesday, October 21, 2020

PAS ini parti ‘free size’

ADA orang kata PAS ini parti tak tetap pendirian. Hipokrit dan macam-macam tuduhan dilemparkan, hanya kerana pendirian PAS dilihat sering berubah-ubah. Terutamanya dalam memilih rakan sekutu politik.

Saya nak beritahu mereka bahawa PAS ini bukan tidak ada pendirian. Tapi PAS ini parti free size. Size apa pun PAS boleh pakai. Dari sebesar-besar size sampailah sekecil-kecil size. Syaratnya satu sahaja demi Islam. Kalau payah faham saya buat satu contoh.

Kepada orang yang tak faham Islam mereka akan kata orang Islam ini tak tetap pendirian. Sebab mereka lihat adakalanya orang Islam itu dibolehkan makan lembu. Tapi ada masa diharamkan makan lembu. Adakala haram makan babi tapi tiba-tiba di masa lain pula dibenarkan makan babi.

Kamu tahu tak?… Waktu dibenarkan makan lembu itu kerana ianya disembelih oleh orang Islam. Waktu diharamkan makan lembu itu pula kerana ia disembelih oleh tok sami. Jadi di sini bukan lembu itu subjek hukumnya tapi subjek hukumnya ialah siapa yang menyembelihnya. Manakala babi pula diharamkan memakannya walaupun disembelih oleh tok imam. Tapi bila keadaan kelaparan sudah dharurah yang mengancam nyawa maka dibolehkan memakannya. Jadi di sini bukan soal penyembelihnya atau bukan soal babi itu. Tapi soal keadaan si pemakan itu sendiri. 

Kembali kepada PAS. PAS boleh bersama siapa sahaja asalkan mereka menerima Islam atau sekurang-kurangnya tidak memusuhi Islam. Walaupun mereka bukan-Islam. PAS tidak bersedia bersama orang yang anti Islam atau merugikan Islam walaupun mereka itu orang Islam. Jadi bila PAS bersama dengan mana-mana pihak bukan soal pihak itu tapi ialah soal sikap mereka terhadap Islam. 

Ini berbeza dengan PAN. Ketika DAP lunak dengan Islam dalam PR dahulu mereka terima DAP. Tapi bila PAS memutuskan hubungan dengan DAP kerana perubahan sikap DAP yang anti Islam, mereka tetap follow DAP. 

Begitu juga ada penyokong Anwar yang follow Anwar ketika Anwar memimpin ABIM dan menentang Umno dia ikut sama maki Umno. Bila Anwar masuk Umno dia masuk Umno. Bila Anwar dikeluarkan dari Umno dan menubuhkan PKR dia ikut Anwar. Bila Anwar puji PAS ketika dalam PR dia ikut puji PAS. Bila Anwar mengambil sikap bersama dengan DAP dan maki PAS, dia turut maki PAS. Jadi size mereka ialah size Anwar. Mereka tak boleh dah pakai sizelain. Sebab itu kalau Anwar baca Quran mereka tepuk tangan dan kalau Anwar menari pun mereka akan tepuk tangan. 

Atas sikap mementingkan Islam makanya PAS melupakan perseteruan dengan Umno dalam tempoh 60 tahun lebih. Kerana demi mengukuhkan Islam dan umat serta menyekat penguasaan politik DAP serta parti-parti mesra DAP ke atas negara ini. Atas asas yang sama PAS boleh menerima BERSATU yang keluar dari PH, kumpulan mesra DAP.

PAS bukan tak tetap pendirian… tapi PAS free size. Asalkan size itu ialah Islam.

USTAZ MOKHTAR SENIK
Ahli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 16/10/2020

Hibur Hibur Sikit: H2S Pilihan: 41 -Nyanyian Alam, Bhutan/Nepal

4 comments:

Poor Indon said...

Puak PAN takkan faham. Mike Syabu yg pandai speaking tu mungkin ingat 'size'tu cuma berkaitan dengan kondom sahaja!

Anonymous said...

Wahai si bahlol 'mandor balaci' barua Kepada RBA M'sia!

Masih mencarut lagi? Anjing sekali makan tahi tetap makan tahi juga..

Mana jawpan ditunggu-tunggu? Yang takut berdepan hujah dan kenyataan. Yang otaknya dijajah DAP non Islamik.. Kalau bukan pondan, jawab ini dulu baru meroyan tak tentu hala!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan si bahlul perintah' asyik menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu.. Dah tak nampak? Berpaling tadah, dedak tak cukup ke?
kita kenai depa..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. Ittulah manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!! Pulanglah.. Pulanglah dari dunia bahlol tolol itu... syamdul..

Anonymous said...

Satu huraian yg mantap dari ust Mokhtar. Tulisan seperti ini perlu diperbanyakkan supaya rakyat tahu politik sebenar dalam Islam. Tahniah Tuan Ibnu.

Anonymous said...

Nak.tau apa perjuangan parti free size skrg selain hentam Dap.
Mcmana perjuangan hudud dan ruu355?
Bila nak ttp kilang arak sm kedai judi?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails