Tuesday, August 04, 2020

Lancar. Tapi Lewat, Atau Dalam Kajian Untuk Diteruskan. LGE Rasuah?

TEROWONG DASAR LAUT
Projek terowong dasar laut Pulau Pinang berjalan lancar 


WALAUPUN berhadapan dengan kontroversi termasuk siasatan daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), projek terowong dasar laut Pulau Pinang dilaporkan berjalan lancar.
Ia termasuklah perancangan pembiayaannya melalui rakan pelaksana projek iaitu syarikat SRS Consortium Sdn Bhd selepas memorandum persefahaman ditandatangani pada 1 Julai lalu.
SRS Consortium dijangka membentangkan cadangan pelan pembiayaan projek terowong dasar laut yang merupakan sebahagian projek infrastruktur mega Pulau Pinang.
Pembiayaan itu juga dilaporkan merangkumi pembinaan tiga jalan utama, aliran transit ringan (LRT) dan terowong dasar laut.
Bagaimanapun, projek yang akan menghubungkan Georgetown dengan Seberang Perai itu dikatakan masih dalam kajian feasibility dan menunggu keputusannya untuk diteruskan.
“Pelan utama projek pengangkutan Pulau Pinang berjalan lancar. Malah saya bertemu dan maklum kepada penduduk negeri ini dan media apabila terdapat perkembangan terbaharu.
Termasuklah menandatangani perjanjian PDP, Penilaian Impak Alam Sekitar (EIA), kebenaran daripada Majlis Pembangunan Fizikal Negara dan sebagainya.”
Demikian kata Ketua Menteri, Chow Kon Yeow ketika ditemubual Ahli Parlimen Segambut, Hannah Yeoh yang disiarkan secara langsung dalam Facebook DAP malam tadi.
Jelas beliau, projek terowong dasar laut itu akan mengalami kelewatan dipercayai disebabkan oleh kontroversi dan siasatan oleh SPRM.
“Projek terowong dasar laut dibelenggu kontroversi, dakwaan dan tuduhan.
“Tetapi saya ingin jelaskan di sini, projek berkenaan masih berjalan lancar dan menunggu keputusan kajian feasibility sebelum memutus untuk meneruskan atau sebaliknya.
“Ia masih berjalan lancar. Jangkaan siapnya mungkin tidak akan mengikut masa asal, projek itu mungkin akan lewat antara satu atau dua tahun.
“Kerajaan negeri akan memastikan projek tersebut akan dilaksana sebaik mungkin,” tegasnya.
Dalam pada itu, Hannah turut bertanya mengenai siasatan yang dilakukan SPRM terhadap projek tersebut.
Hal demikian susulan Kon Yeow turut dipanggil ke pejabat SPRM bagi memberi keterangan menurut projek tersebut.
Bagaimanapun, menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Kota itu, beliau cuma mengesahkan maklumat terhadap beberapa dokumen termasuk minit mesyuarat Exco.
“Siasatan tersebut adalah untuk mengesahkan keputusan kerajaan negeri menerusi beberapa mesyuarat Exco berkaitan projek tersebut.
“Ia termasuklah proses tender, idea pembinaan terowong dasar laut, bila pra kelayakan projek dibuat, penganugerahan tender, perkara-perkara sebegitulah.
“Cuma hendak mengesahkan minit yang mengandungi maklumat berkaitan,” jelasnya.
Terdahulu, bekas Ketua Menteri, Lim Guan Eng menfailkan saman fitnah terhadap penulis blog, Raja Petra Kamarudin  berikutan satu pendedahan dokumen daripada SPRM dibuat beliau.
Kemudian pada awal Julai lalu, Guan Eng dan Kon Yeow dipanggil SPRM untuk disiasat berikutan terdapat dakwaan wujud elemen rasuah dalam projek tersebut. – SM
Komen Weblog Ibnu HasyimLancar? Tapi lewat. Bahkan masih dalam kajian feasibility dan menunggu keputusannya untuk diteruskan.  Kes LGE rasuah juga masih berterusan.. Suara lantangnya pun sudah tiada, tinggal sepi membisu.
Hibur Hibur Sikit

Lihat sebelum ini..
Pak Zuu Landak Malaya.
Tel 011 33111321 (KL)
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com 

12 comments:

Anonymous said...

Apabila puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka berkuasa, mereka akan menggunakan kuasa politik mereka untuk melakukan pecah amanah, rasuah, salah laku, pembohongan, penipuan, salah guna kuasa dll untuk menjadikan diri mereka dan kroni mereka kaya raya dan menindas Islam dan umat Islam.

Untuk memenangi PRU, mereka telah menggunakan cara yang sangat kotor seperti kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan , fitnah dan U-turn supaya rakyat yang tidak cerdik mengundi mereka.

Bahkan mereka telah menambah hutang kerajaan pada skala sangat besar dan menjual aset negara, dan melingkupkan ekonomi negara dan menjarah wang dan aset tabung umat Islam.

Selepas ini, puak RBA yang tidak bermoral menyalak histeria menyerang komen ini untuk membela kejahatan tuan kafir harbi mereka.

Nampaknya dedak cap roket telah berjaya menjadikan RBA sebagai anjing kurap yang tidak tahu malu.

Anonymous said...

Ko xde modal lain ke?

Anonymous said...

Kena kepala sendiri.. Marah...
Ya huuu di....Heeeeee

Anonymous said...

Ni je la modal walaunta PAS. Rba kapir roket. Ulang berkali2 mcm org berzikir.
Fakta xde langsung. Maki pun mcm org gila. Padan la jd penjilat lebai mangkuk.
Bodoh betul keturunan ko ni..kah355

Anonymous said...

Wah RBA ini meroyan histeria terasa pedas kerana termakan cili. Kesian !!

Ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Komen xde fakta. Bagi bukti la bahlol!

Anonymous said...

Hoi RBA mangkuk hayun , mengapa kamu membela pakatan hancing pimpinan gonna end yang telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu seperti mengurangkan beban rakyat, 1 juta pekerjaan untuk rakyat, hapuskan tol, turunkan harga minyak, hapus atau tangguh hutang PTPTN, hapuskan hutang peneroka Felda dll ???

Ini jelas membuktikan puak RBA suka kencing rakyat ! Puak RBA sanggup menjilat gonna end dan menyebabkan fitnah kerana upah dedak cap roket !

Nota: Dedak cap roket menjadi makanan kegemaran babi ternakan gonna end.

Anonymous said...

Komen copy paste lg. Mana la pegi otak ko ni??
Ko x penat ke jadi bangang?

Anonymous said...

Hoi RBA muka tembok
cermin muka kamu dahulu sebelum kamu mahu bercakap tentang fakta. Selama ini puak RBA telah menyebarkan pelbagai dakwaan tidak berasas @ fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam, parti Melayu dll. Sekarang RBA mahu bercakap tentang fakta ?

RBA sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

Anonymous said...

Hoi RBA, Mana la pegi otak ko ni?? Ko x penat ke jadi bangang?

Rakyat sudah tahu pakatan hancing pimpinan gonna end telah kencing rakyat tetapi kamu RBA masih mahu sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

RBA bahlol fikir RBA boleh kencing rakyat ! Porrahhhhh !

Anonymous said...

Xde bukti = fitnah
Ada bukti = serah polis atau sprm. Biar diorg yg buat keje

Anonymous said...

Berdebat dengan orang bodo kita pn jadi bodo skli hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails