Tuesday, August 04, 2020

'Kita berjaya menyatukan tiga parti' - Hadi Awang

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, semalam memuat naik gambar pertemuan beliau dengan dua lagi Presiden parti kerajaan, iaitu Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. NSTP/Twitter Datuk Seri Abdul Hadi Awang
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, semalam memuat naik gambar pertemuan beliau dengan dua lagi Presiden parti kerajaan, iaitu Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. NSTP/Twitter Datuk Seri Abdul Hadi Awang

KUALA LUMPUR: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, semalam memuat naik gambar pertemuan beliau dengan dua lagi Presiden parti kerajaan, iaitu Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Melalui perkongsian di laman Twitternya, Abdul Hadi berkata, ketiga-tiga parti berkenaan berjaya disatukan.

"Kita berjaya menyatukan ketiga-tiga parti. Kita tak boleh berpisah dengan UMNO, tak boleh berpisah dengan BERSATU," katanya.

Khamis lalu, Ahmad Zahid memaklumkan, Muhyiddin dalam pertemuan dengan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) sehari sebelumnya menyatakan hasrat membawa partinya menyertai Muafakat Nasional (MN) yang dianggotai UMNO dan PAS.

Katanya, hasrat berkenaan akan dibincangkan dengan PAS dan Jawatankuasa Induk MN sebelum ini memutuskan untuk UMNO dan PAS memberi keutamaan bagi memperkukuhkan MN.

Setiausaha Bersama Sekretariat MN, Tan Sri Annuar Musa memaklumkan, MN sudah membuat pelawaan rasmi kepada BERSATU untuk menyertai pakatan itu. (BH)

Hibur Hibur Sikit

Lihat sebelum ini..
Pak Zuu Landak Malaya.
Tel 011 33111321 (KL)
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com 

20 comments:

Anonymous said...

Dulu dapig lagakan pas dengan umno. Pan jadi perwira benteng dap. Semuga orang islam dan melayu terus bersatu meskipun berbeza pendapat. Dapig akan terus menjadi batu api melagakan sesama melayu. Mesti sedar perancangan ini.

cikminah said...

Boleh bersatu ke, sekawah daging ayam dengan seketol daging babi...????

Ya, boleh setelah PAS bukan lagi pembangkang. Semuanya dikira halal.

Unknown said...

Sakit hati kamu tengok orang islam bersatu ya... Mungkin kalau jiran berbaik baik pun kamu tak suka, suka tengok depa bermusuh dan berkelahi

cik minah said...

Biarkan geng jilat juboq tak basuh gian end meroyan. hi hi hi..

cikminah said...

Bukan sakit hati, cuma nak ulang balik Amanat Haji Hadi yg kamu semua dah lupakan setelah PAS jadi kerajaan.

Dulu, sekawah daging ayam jadi haram oleh seketol daging babi. Sekarang, sejak PAS dah jadi kerajaan dan nak menyatukan semua party di bawah PN, seketol daging babai dalam kawah daging ayam, dah takda hal. Semuanya halal, boleh dimakan. Alhamdullilahhhh.

Umno yg dulu dikatakan kafir, dah jadi Islam. MCA & MIC dah boleh maduk Sorga. Alhamdullilahhhh...

Cuma sayang , kita semua bakal ditanam di jirat Cina kerana Ruu355 ditongsampahkan, memandangkan PAS dah jadi kerajaan dan tak mahu hilang undi dari bukan Islam. Jadi, kita semua kenalah terima dan Istiqamah ditanam di jirat Cina. Aminnnnn.....

Anonymous said...

ISU KAFIR MENGKAFIR DAH LAMA DITUTUP, HANYA WALAUN SUKA UNGKIT BARANG YANG LEPAS..!!

kikikiki.. walaun bodohh

Orang bodoh akan sentiasa kenang benda yang lepas... sahabat nabi pun pernah buat benda syirik dan dosa besar tapi nabi pesan "broo look forward, only idiot people always look backward..!!"

Muafakat Nasional tutup isu kafir: Subky
24 September 2019 KOTA BHARU –

Pas melihat Muafakat Nasional yang terjalin dengan UMNO sebagai satu hikmah kerana berjaya menutup isu kafir-mengkafir antara kedua-dua parti itu sebelum ini.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke 74 pada 25 – 27 Julai 2006 berkenaan gerakan pemikiran liberal yang mengandungi fahaman-fahaman menyeleweng termasuk konsep pluralisme yang disenaraikan sebagai salah satu doktrin yang sesat lagi menyesatkan

Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb...

Benda dah berlalu taubat lah banyak banyak dan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

Pengerusi Veteran Pas, Subky Latif berkata, sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), Pas pernah menafikan akan menyertai UMNO, namun tidak pernah menolak kemungkinan akan bekerjasama dengan parti itu.

“Apa yang Pas nafi dulu ialah (dakwaan) kata Pas mahu masuk UMNO. Bukannya menafikan untuk muafakat. Sekarang ini, keadaan berbeza. Apa yang paling gembira ialah isu kafir-mengkafir ini sudah tamat.

“Sekarang ini kita bukan duduk ‘bersatu’ tapi kita duduk ‘berdua’. Duduk bersama. Dua-dua ada. Itulah yang kita katakan ta’awun,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Celah mana dan masa bila isu kafir ini ditimbulkan sekarang ini..!!

Formula Turun Barang = BMF

Anonymous said...

Mereka tak senang orang islam bersatu. By hook or by crook khadam tetap berusaha pecah belahkan orang islam. Buy muslim first. Macam2 cara mereka cuba. Paling kerap menghina ulamak dan pas. Khadam2 ini pastinya belajar agama tak tinggi tapi tinggi kemahiran menghina ulamak. Tak caya tanya sabu dan atok tua muda.

cikminah said...

Wah!....PAS ada fuckwa baru rupanya. Senang-sensng jual ubat sambil tonggang agama. Babi pun dsh jadi halal. Aminnnnn.....

Unknown said...

Fitnah apa ni cik minah oii... Faham ke fiqh waqe', fiqh aulawiyat?... Banyak ke hafal quran dan hadis? Entah entah baca fatehah pun tunggang langgang lagi, silap silap baca bismillah pun tak betul lagi ada hajat nak perlekeh ulamak... Pirahhh

Anonymous said...

Fiqh enam yang mana meletakkan syariat hukum allah dalam alquran mesti ikut perlembagaan ciptaan manusia mcm kata ahli parlimen merangkap tim menteri ahmad marzuki? Sama je taraf parti pas dgn umno, dap, mca, ppbsm dll. Sama2 bertuhankan perlembagaan.

Anonymous said...

Mudin nak cukupkan korum je. Kalo x, x jadi kera jaan pintu blakang. Tu pun takut lg dgn Dap.kah355

Anonymous said...

Wah RBA 7:14 ternakan roket cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk memecah-belahkan perpaduan umat Islam sebab dia tahu jika umat Islam bersatu padu, parti kafir harbi roket tidak boleh memerintah negara ini untuk menindas Islam dan umat Islam atau melingkupkan aset dan Wang tabung umat Islam.

Anonymous said...

Wah musang DA-Pigs 8:30 berbulu ayam berlagak 'suci' sambil sibuk buat kerja syaitan menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan umat Islam supaya umat Islam berpecah belah belah dan menjadi lemah.

Hanya puak kafir harbi seperti puak DA-Pigs dan khadam munafik liberal mereka yang menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan APA sahaja yang berlabel Islam seperti ajaran Islam, perjuangan Islam, hukum Islam, ulama Islam, mufti Islam, parti Islam, umat Islam dll.

Maka Kita tidak terkejut melihat puak kafir harbi dan kuli RBA dan khadam munafik liberal mereka menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 yang bertujuan untuk memartabatkan dan memperkasakan undang-undang syariah dan mahkamah syariah untuk kebaikan umat Islam.

Mengapa musuh Islam sibuk
menentang, menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 sedangkan RUU355 tidak melibatkan orang kafir ???

Ini jelas menunjukkan musuh Islam adalah kepala bapak rasis yang sangat membenci dan memusuhi Islam dan umat Islam.

Bahkan khadam munafik liberal mereka telah menghina Tuhan Dan Nabi Yang jelas mencerminkan dasar anti-Islam boss kafir harbi mereka.

Puak munafik dan puak kafir sahaja menyokong musuh Islam.

Anonymous said...

RBA 10:10 sangat jelas membenci perpaduan umat Islam kerana perpaduan umat Islam akan menggagalkan rancangan puak kafir harbi untuk memerintah negara dan menindas Islam dan umat Islam.

Maka kerjasama PAS-UMNO-Bersatu menjadi duri dalam daging DA-Pigs, kuli RBA dan khadam munafik liberal mereka yang sibuk berusaha menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan PAS, UMNO dan Bersatu.

Anonymous said...

gonna end nak cukupkan korum je. Kalo x, x jadi kera jaan Pakatan Hancing yang hanya pandai kencing rakyat dan melingkupkan ekonomi negara dan menjarah Wang dan tabung umat Islam . Tu pun takut lg dgn pas.
kah kah kah 1000x.

Anonymous said...

Sokong BMF !

Anonymous said...

Ko maki najib ke? Kah355!
Takut dgn pas? Yg ni klako! Kah355!
Berapa punya da bahlol anjing pasumno ni..

Anonymous said...

Yg aku pelik, lebai2 mangkuk xde pulak melalak pasal terowong guan eng. Khadam dan anjing PASUMNO je terpekik terlolong mcm org gila. Tu sebab aku kata, penganut2 Pasumno ni bodoh bodoh belaka. Xde sekor pun tau isu sebenar.

Anonymous said...

RBA 10:17 anjing DA-Pigs sangat bahlol kerana tidak memahami komen dalam Bahasa Melayu

Anonymous said...

Hoi RBA 10:17 simpan sedikit bodoh ko untuk keturunan ko ! Ha ha ha 1000x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails