Wednesday, August 26, 2020

Israel Hancur Jika Turki Mampu Bebaskan Al-Quds -Mossad

PERBINCANGAN masih diteruskan mengenai sokongan Turki terhadap organisasi sayap tentera Palestin, Hamas. 

Pertemuan antara Presiden Recep Tayyip Erdogan dan sejumlah perwakilan Hamas Palestin, memastikan sokongan Turki dalam memerangi rejim Zionis-Israel. Sebelumnya, Pengarah Perkhidmatan Perisikan Israel (Mossad), Yossi Cohen, menyedari betapa besarnya ancaman Turki. 

Menurut laporan The Times of Israel, pada pandangan Cohen gerakan Turki boleh menjadi lebih berbahaya dan mengancam daripada Iran. Kenyataan Cohen didedahkan oleh seorang wartawan dari England, Roger Boyes. Boyes mengungkapkan kata-kata yang diucapkan Cohen mengenai Turki, dalam tulisannya untuk Sunday Times.

"Kekuatan Iran rapuh. Namun, ancaman sebenarnya adalah dari Turki,” Boyes melaporkan pernyataan Cohen kepada pegawai tinggi dari Mesir, UAE dan Arab Saudi, kata pernyataan Cohen dalam laporan Boyes.

Laporan lain yang diperoleh dari media Yunani, Pentapostagma, mengatakan bahawa Erdogan mempunyai cita-cita untuk menunjukkan dirinya sebagai pemimpin baru umat Islam dunia. Untuk menarik sokongan sejumlah negara Islam, Erdogan jelas perlu membuktikan nilai dirinya sebagai pemimpin.

Erdogan juga disyaki telah menyasarkan Masjid Al-Aqsa, salah satu tempat suci umat Islam, sebagai sasaran. Bukan untuk dihancurkan, tetapi diambil dari cengkaman tangan kotor Zionis-Israel. Masjid Al-Aqsa, yang terletak di Yerusalem, masih berada di bawah kekuasaan penjajahan Israel.

Cita-cita Erdogan dan Turki nampaknya berkaitan dengan apa yang dinyatakan oleh Cohen. Oleh itu, Mossad di bawah arahan Cohen melancarkan operasi senyap yang menyasarkan negara-negara Islam. Apa yang dilakukan Mossad untuk membuat negara-negara Islam lain, seperti Emiriah Arab Bersatu (UAE), Mesir dan Arab Saudi, sebenarnya menentang Turki.

Sekiranya Erdogan dapat merebut kawalan Masjid Al-Aqsa dari tangan Zionis-Israel, maka negara Zionis akan dikalahkan.

Salah satu bukti ini adalah "perdamaian" antara penjajahan Israel dan Emiriah Arab Bersatu, yang disambut baik oleh Amerika Syarikat (AS). Ketika tentera Turki sedang dalam ketegangan dengan Yunani di Laut Mediteranian, UAE juga mengirim armada tempur dalam bentuk jet F-16 Fighting Falcon ke wilayah tersebut.

Bukan sebagai sokongan, tetapi menentang Turki. UAE bahkan berada di kem yang sama dengan Perancis, yang pertama kali mengerahkan armada perangnya untuk memerangi tentera Turki.

UAE juga menentang hasrat Turki untuk mewujudkan gencatan senjata di Libya. Turki yang terlibat dalam Perang Saudara Libya adalah satu suara dengan Pemerintah Perjanjian Nasional Libya (GNA) dan Qatar, untuk membuat gencatan senjata dengan Tentera Nasional Libya (LNA).

Malangnya, UAE berada di seberang Turki. UAE dan Mesir, yang menyokong LNA di bawah komando Khalifa Haftar, tidak setuju untuk gencatan senjata dan akan terus berdiri di belakang kumpulan pemberontak. (IH)

Hibur Hibur Sikit

7 comments:

Anonymous said...

Bila Pas akan hantar pejuang iselam bebaskan alAqsa?..

Kalo mudah kena tipu cerita dongeng zafrul kedai kopi mcm mana nak bebaskan Alaqsa..

Anonymous said...

https://youtu.be/FyANerfUoZ0

Vrdeo Pas memalukan iselam...

Anonymous said...

Meroyan lagi Jilat Juboq tak basuh GE. Hiiiiiii

Anonymous said...

atakiri huru harakiri kanan.hahaha.apa pny nama daaa.menteri PAS pakai mercedes,macai Pas bawak EX5.tu pon klu ada la.kikiki

Anonymous said...

parti yang dikenali Parti Pejuang Tanahair (Pejuang) menyaksikan bekas perdana menteri keempat dan dan ketujuh itu memegang jawatan sebagai pengerusi manakalanya anak, Datuk Seri Mukhriz sebagai presiden.

Jelas beliau, perjuangan di dalam parti sebenarnya bukan untuk anak dan keluarga mana-mana pemimpin.

Anonymous said...

Masih ramai lagi golongan Cina Cauvanis gagal memahami Bahasa Kebangsaan walaupun sudah lebih setengah abad negara mencapai kemerdekaan.

Anonymous said...

Yang manakah titik kiblat umat Islam yang pertama sebelum Baginda Nabi Muhammad SAW menerima perintah Allah SWT untuk mengadap Ka'abah di Arab Saudi?
a. Baitulmaqdis / Jurusalem
b. Masjid Al Aqsa
C. Western Wall @Tembuk ratapan Yahudi
d. Kubah al-Sakhrah
e. City of David yang mana pendita2 Yahudi percaya Temple of Soloman berada disana
f. Tidak kesemua diatas?

?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails