Sunday, August 23, 2020

Kisah Nabi SAW Di Jabal Tsur..

 Sambungan dari..



BERATNYA PERJUANGAN NABI MUHAMMAD SAW DI JABAL TSUR

39 comments:

Anonymous said...

Ibnu hasyim bukan ikut sunnah nabi pon...bawak cerita fitnah..

Anonymous said...

Menteri Pas Dah pandai salahguna kuasa

Tak lama lagi korup..

Ini semua ikut sunnah nabi?..

Anonymous said...

dia menteri lantak dia ler... kalau ko pi taji DAP kat Sarawak yg tak reti bahasa tu ada jugak pahala masyuk..


kikikikki

Anonymous said...

RBA 1:04 ternakan parti kafir harbi roket bukan ikut sunnah nabi pon...bawak cerita fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam dan parti Melayu kerana RBA adalah penjilat gonna end kepala bapak kafir harbi.

Anonymous said...

RBA 1:13 sokong Pee H kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu kerana kononnya manifesto Pee H bukan kitab suci. Pee H kencing rakyat ikut ajaran sesat tuang guru gonna end kepala bapak kafir hatbi bukan Sunnah Nabi.

Anonymous said...


TAKFIRI 233PM, ana cabar enta, sila ENTA AKUI BAHAWA manifesto PH itu adalah KITAB SUCI.

MP @ MENTERI PAS ATTAKIRI ATTAKKURANTINI HINA ISLAM DAN NABI SAW KERANA AMALKAN RASUAH

Sudah korup dah pon. Serah 4 bulan gaji tu lah RASUAHnya kepada KERA2jaan pnKHIANAT rakyat tu.

Ini dinamakan RASUAH PATUH SYARIAH menepati RUU 355 dan HUDUD PAS

PAS hamPASSSSSSSSSSSSSSSSSS……sangat sesuai dicampak ke kandang BABI dan ditabur di JIRAT cina saja.

Anonymous said...



Sunday, August 23, 2020
Khairuddin tetap bersalah walaupun dermakan empat bulan gaji

Khairuddin menteri kerajaan PN yang melang.

KEMURAHAN hati ahli Parlimen Kuala Nerus Khairuddin Aiman Razali memulangkan empat bulan gajinya sebagai Menteri Perladangan, Perusahaan dan Komoditi sebagai pernyataan menyesal dan bersalah kerana melanggar peraturan tetap daripada menjalankan kuaratin kendiri selama 14 hari tidak menamatkan isu mengenainya.

Tindakan memulangkan wang gaji sebagai menteri selama empat bulan dianggarkan kira-kira RM75,000 itu bukan hukuman yang boleh memaafkan Khairuddin.
Bahkan kalau pun beliau sedia memulangkan setahun gajinya bersama elaun sebagai menteri ia tidak dapat menghapuskan dosa dan kesalahan itu.

Kesalahan dilakukan Khairuddin bukan perkara kecil apabila dilihat kesan bakal ditanggung sekiranya beliau positif Covid-19 setelah terlepas daripada disaring. Kesalahan itu satu perbuatan jenayah disengajakan.

kredit - MSO

****************

Sedangkan YANG DIPERTUAN AGONG pun menjalani 14 hari kurantin walaupon sah negatif Covid19, betapa BIADAPnya menteri PAS ini melanggar undang2 negara.

Anonymous said...

RBA 2:54 ternakan parti rasis roket menyokong Pee H kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu. Untuk menghalalkan penipuan berskala besar ini, maka kepala bapak Pee H mencipta alasan bodoh yang tidak masuk akal untuk menghina akal rakyat iaitu manifesto Pee H bukan kitab suci.

Soalan Kita untuk RBA bodoh berlapis-lapis " Apa kaitan manifesto dengan kitab suci sehingga dijadikan alasan Pee H untuk mungkir janji ??

Pemimpin-pemimpin Pee H dan barua dan penyokong mereka adalah puak munafik kerana berbohong dan menipu rakyat dengan janji palsu dan pecah amanah rakyat.

Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu apabila dia berbicara dia dusta, apabila dia berjanji tidak ditepati dan apabila diberi amanah dia khianati.”
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Ditambah dalam riwayat Muslim : Walaupun dia berpuasa, bersembahyang dan mendakwa diri Muslim.

Anonymous said...

RBA, khadam dan penyokong DA-Pigs sangat sesuai dicampak ke kandang BABI dan ditabur di JIRAT China Komunis saja kerana mereka dan tuan kafir harbi mereka telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Puak Pee H telah menghina mahkamah dengan menyamar sebagai 'hakim' sesuka hati menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Khairuddin. Maka sudah jelas puak Pee H tidak menghormati kedaulatan undang-undang ! Maka Kita tidak terkejut melihat puak Pee H terutamanya DA-Pigs menyokong pengganas komunis Bintang Tiga dan PKM.

cikminah said...

Makcik gelang tangan.pink dari Ipoh yg berusia 72 tahun dipenjara sehari dan denda rm8,000..00 kerana keluar nakan roti chanai di redtoran pada hari ke 13 dia patuh kurantin sedangkan si Khairudin langsung tak kurantain dari hari pertama dia balik dari Turki hingga ke hari terakhir kurantin. Siap hadir Parlimen dan masuk Istana!!!
Makcik dari Ipoh dan semua orang yg dipenjara dan dikenakan denda lebih dpd rm1,000..00 WAJARLAH SAMAN Kementerian Kesihatan , PDRM dan Kerajaan Malaysia kerana mendenda mereka melebihi had. Tuntut gantirugi sejuta seorang kerana malu dipenjarakan dan menghadapi trauma sepanjang hayat. Bagi mereka yg bakal pulang ke Malaysia, tak perlulah anda kurantunkan diri lagi. Cukup takat bayar denda rm1,000.00.
Kalau Khairuddin boleh lepas, kenapa anda tak boleh...???

Anonymous said...

Sekali lagi RBA membuktikan kebodohan dan kerakusan RBA sendiri sedangkan covid-19 adalah bidang kuasa dan budi bicara KKM bukan bidang kuasa KERA jaan Pee H yang telah tumbang baham tanah.

RBA ini adalah komunis yang tidak menghormati kedaulatan undang-undang kerana mahu menzalimi Khairuddin sedangkan beliau telah disahkan negatif covid-19.

Lebih baik RBA ternak Babi dari menyebar fitnah di sini.

Anonymous said...

Fitnah terbesar ialah bila sanggup jadi khadam dap dan memperkecilkan ustaz dan ulamak. Sanggup menyanjung dap eng guan dan siang kit tapi menghina ulamak.

Anonymous said...

Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (Maqis) negeri merampas kira-kira 16 tan lemak babi yang digunakan untuk membuat biskut dalam pemeriksaan di Terminal Kontena Butterworth Utara (NBCT), di sini Isnin lalu.

KHADAM DAP YG MUSLIM PATUT PEKA DENGAN ISU INI. BESAR PAHALA JIKA BANGUN MENENTANG KEJAHATAN INI.

Anonymous said...

Ngapa khadam eng guan sunyi sepi dengan isu tulisan cina di sarawak. Ini sepatutnya mencetuskan kemarahan khadam muslim seperti mana kemarahan bumiputera yg lain. Langgar perlembagaan sama macam langgar orang bumiputera.

Anonymous said...

Ngapa khadam eng guan sunyi sepi dengan isu tulisan cina di sarawak. Ini sepatutnya mencetuskan kemarahan khadam muslim seperti mana kemarahan bumiputera yg lain. Langgar perlembagaan sama macam langgar orang bumiputera.

cikminah said...

Anon 3.41PM & 4.09PM.....kamulah yg bangang. Membuktikan, semua orang PAS memang bengang. Nak menegakkan benang basah, tak sedar awak membodohkan diri. HAHAHA... duduk dalam tempurung, ada hati nak cakap pasal undang-undang!!!!

Di bawah ini fakta bukan FITNAH.

Tan Sri Dr.Jemilah, PENASIHAT KHAS KESIHATAN AWAM KPD PERDANA MENTERI berkata: Tugas KKM hanya memastkan orang ramai mematuhi arahan dibawah Akta 342 yakni Akta Pencegahan & Pengawalan Penyakit Berjangkit th1988.

KKM tiada kuasa mendenda dan menjatuhkan hukuman ke atas pesalah macam Si Khairuddin moron tu. Ini peranan Agensi penguatkuasa sprti POLIS. Ada faham...POLIS bukan KKM.

Kalau rakyat merasa mereka teranaya hak kamilah nak saman POLIS dan Kerajan Malaysia dan tuntut ganti rugi. Kuasa mahkamahlah memutuskan samada Makcik dari Ipoh tu eajar menerima pampasan sejuta! Mereka yang ditangkap berhak menuntut keadilan jika ada orang sudah salahguna kuasa.

cikminah said...

Lobai-lobai walun dan walaunta sekelian.....Sila jangan alih tiang gol, cakap benda-benda yg tak releven. Tumpu pada tajuk bukan pasal lemak babi, anjing, RBA atau Lim Guan Eng. Biarkan mahkamah uruskan hal mereka.

Kita cuma jaga hal berkaitan undang-undang dua darjat di mana, kesalahan yg serupa tapi hukumannya berbeza. Pemimpin didenda rengan tak perlu dipenjara. Rakyat marhaen dipenjara dan denda 8-12 kali ganda lebih tinggi dpd walaounta politik. Jadi, sesispa yg tak puas hati boleh saman dan tuntut rugi dpd kerajaan.

Anonymous said...

RBA....ReBuidable Atomizer...macai dan walaun bila tak reti berhujjaah akan merapu rapai....kikikik

Anonymous said...

Ko oenjaga pahala ker....kikikik.m

Anonymous said...

Pas tipu melayu..nak buat hudud..ruu 355... Langgar undang2 kurantin....masuk dlm kawah gulai ada seketul daging babi....nak tutup kilang arak dan pusat judi sudah senyap..

sokong penyamun besar..

Anonymous said...

RBA 4:46.....kamulah yg bangang. Membuktikan, semua RBA memang bengang. Nak menegakkan benang basah, tak sedar awak membodohkan diri. HAHAHA... duduk dalam tempurung, ada hati nak cakap pasal undang-undang !!!!

Puak RBA termasuk RBA 4:46 sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan Khairuddin dan menghasut rakyat membenci Khairuddin sedangkan Khairuddin telah dibuktikan negatif civid-19. Ini bererti RBA telah melakukan hasutan jahat berunsur fitnah terhadap Khairuddin.


Nampaknya puak RBA dan tuan kafir harbi mereka dan khadam liberal sangat terdesak mahu menfitnah Khairuddin Dan kerajaan PN kerana PTK semakin hampir !


Anonymous said...

Menghina kapla bapak ko..kikikik....kenape dikompaun 1000 hinggit?...kerana tak langgar undang2?

Kenape lobai Q7 tak didakwa macam tokey nasi kandar...

Lobai ni lebih besar dari undeng2?.

Anonymous said...

RBA kapla bapak ko...pandai merapoo bila tertindas...kikikik.

Anonymous said...

Ulamak nasi lomak....ulamak patuh undeng2....

Anonymous said...

Pembetulan perenggan akhir Komen 5:18 :

Nampaknya puak RBA dan tuan kafir harbi mereka dan khadam liberal sangat terdesak mahu menfitnah Khairuddin dan kerajaan PN kerana PRK semakin hampir !

Anonymous said...

Zaman PN tebok atap cina berani impot lemak babi..cina tak takut pas..

Anonymous said...

Itu urusan kerajaan GPS srawak....

Anonymous said...

Sejak Pas perintah kedah mcm2 kluster covid serang Kedah setiap hari.....

Anonymous said...

Macai walaun merapoo bila tertindas tak boleh pertahan menteri lobai Q7 langgar undeng2 kurantin....

Anonymous said...

Sejak pas perintah seluruh dunia covid meningkat.

Anonymous said...

Lemak babi penting. Siapa makan dia sanggup jadi khdam eng guan.

Anonymous said...

RBA 5:02 sembang lebat konon 'Biarkan mahkamah uruskan hal mereka' tetapi puak RBA termasuk RBA 5:02 sibuk menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Khairuddin.

Sejak bila RBA melantik diri sendiru menjadi hakim mahkamah dan sesuka hati menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Khairuddin ? RBA adalah Hakim palsu !

Hakim mahkamah mana yang telah menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Khairuddin ? Belum lagi !

Adakah RBA ini telah membuat laporan polis, SPRM dll ? Belum lagi !

Adakah RBA ini telah menyaman Khairuddin Di mahkamah ? Belum lagi !

Wah RBA 5:02 sembang lebat babi ternakan gonna end pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak. Cakap tak serupa bikin. Hipokrit !!!

Anonymous said...

Belum ada lagi kalangan ph diberi gelaran ulamak. Oleh sebab tiada,maka khadam tiada zuk untuk memahami ulamak. Yg ada zuk pertahan dap eng guan. Sayangnya bila muslim tandus cinta ulamak tapi sangat cintakan eng guan. Bila dap import lemak babi khadam senyap sunyi. Najis berat dibawa masuk, khadam rasa sungguh selesa.

Anonymous said...

Seperti biasa RBA 5:25 menulis komen merapu dan merepek sejak Pee H tumbang baham tanah.

Nampaknya RBA gagal membezakan dan mempertimbangkan kes antara (1) kes melanggar undang-undang kurantin dan positif covid-19 Dan berpotensi menyebarkan penyakit ,

dan

(2) melanggar undang-undang kurantin tetapi disahkan negatif covid-19 dan tidak menyebarkan covid-19.

Nampaknya RBA Cuba merampas kuasa kerajaan untuk mentadbir negara ini seperti kuasa mengambil tindakan undang-undang ke atas orang yang melanggar arahan KKM berkaitan dengan covid-19.

Anonymous said...

RBA 5:24 ternakan gonna end sangat terdesak untuk menfitnah PAS by hook or by crook sehinggakan jika gunung Everest runtuh, gempa bumi berlaku di Jepun, planet marikh musnah, wabak covid-19 Bermula di China Komunis, banjir besar di US dll , puak RBA tetap menyalahkan PAS juga kerana puak RBA sakit mental sejak Pee H tumbang baham tanah.

Anonymous said...

Bukan rahsia lagi puak Pee H terutamanya parti kafir harbi DA-Pigs dan khadam liberal mereka menentang, memfitnah dan memburuk-burukkan undang-undang Islam dan usaha memartabatkan dan memperkasakan undang-undang syariah dan mahkamah syariah seperti RUU 355 secara terbuka.

Maka tindakan RBA konon menuntut Hudud, RUU355 dll dilaksanakan adalah sebahagian dari lakonan wayang opera DA-Pigs untuk kencing umat Islam.

Inilah contoh puak munafik lidah biawak ternakan DA-Pigs yang berpura-pura beriman.

Anonymous said...

Menghina kapla emak ko ! Jika menteri telah dikompaun RM1000 , maksudnya kes telah selesai tetapi RBA poyo tahap gaban Masih lagi menjadikannya sebagai isu besar seolah-olah menteri itu belum bayar kompaun RM1000.

Nampaknya RBA 5:18 berlagak bodoh sombong kerana merasa diri RBA lebih besar dari undang-undang dengan mempertikai kompaun tersebut.

Porrahhhhh

Bukan setakat bayar RM1000, menteri tersebut sanggup bayar empat bulan gaji. Pemimpin-pemimpin Pee H yang dikenakan kompaun RM1000 dll tidak pula sanggup bayar 4 bulan gaji !

RBA sembang lebat , babi ternakan gonna end pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

Anonymous said...

Wah cikminah tidak membenarkan orang ramai mempersoalkan lemak babi, anjing, RBA atau Lim Guan Eng tetapi pada waktu yang sama cikminah bebas menyerang orang lain seperti menteri tersebut.

Ini menunjukkan cikminah bersikap hipokrit dan mengamalkan double standard.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails