Friday, August 07, 2020

Guan Eng dakwa bermotif politik .. Jangan main kad simpati - KJ

 

Kes Guan Eng: Usah main 'kad simpati', kemukakan hujah dan bukti - KJ Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menegaskan, Pakatan Harapan (PH) dan DAP tidak perlu bermain kad simpati dengan menghina proses undang-undang kononnya tidak bebas. - Gambar BERNAMA

KUALA LUMPUR: Sekiranya yakin diri tidak bersalah, kemukakan hujah dan bukti di mahkamah, bukannya menghina keputusan mahkamah dan mendakwa tuduhan terhadap bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bermotifkan politik.

Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menegaskan, Pakatan Harapan (PH) dan DAP tidak perlu bermain ‘kad simpati’ dengan menghina proses undang-undang kononnya tidak bebas.

“Dalam tempoh kurang 24 jam yang lalu, telah banyak penghinaan serta herdikan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAP dan PH yang menyatakan proses undang-undang yang dihadapi Guan Eng ketika ini adalah suatu bentuk pendakwaan bersifat politik.

“Malah dalam saluran media rasmi DAP sendiri telah menyatakan kononnya “tiada sebarang bukti kesalahan dapat dikemukakan” oleh pihak pendakwaan.

“Ini sangat pelik sebab perbicaraan belum lagi bermula, baru di peringkat bacaan dakwaan,” katanya di blognya khairykj.com pada Jumaat.

Hibur Hibur Sikit


6 comments:

Anonymous said...

Dulu gila satu malaysia bila eng guan main isu 1mdb. Sekarang biar eng guan jadi gila dengan kes beliau. Jika bersalah, buang kerakyatannya. Buat macam arab saudi yg sukar terima rakyat asing jadi warga negara w/pun dah tinggal puluh tahun di arab saudi.

Anonymous said...

Zarul pengarah zenith sudah napikan kenyataan dlm kertas siasatan sprm yg bocor yg didedahkan oleh Raja Petra...

Anonymous said...

Dulu kes banglo no kolam konfiden guan end akan ke penjara...

Anonymous said...

Hukuman kerana zina seribu rm jer. Kalau lulus ruu355, hukumannya naik ke lima ribu rm. Bang non bangkang ini. Dan bangkang juga wakili suku sakat lesbian dan homo. Kerana nak syok, bang non bantah pindaan ruu355. Dosa belakang kira, yg penting dapat main belakang.

Anonymous said...

Jangan dilayan puak-puak meroyan jilat juboq tak basuh Gian End. Sedih hati mereka, bos balaci mereka di ambang penjara...
ikutlah hingga ke lobang neraka..

HAI MEREKA KEMBALILAH KEPADA ISLAM..

Anonymous said...

Bila atuk dan tomato sudah hilang kuasa, peluang gonna end untuk menetap di Bamboo River adalah sangat tinggi.

Tepuk ...... !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails