Monday, August 24, 2020

Baru 5 Bulan Ambil-alih Sudah Memberangsangkan, Berbanding 22 Bulan Sebelumnya..

 

Teresa iri hati dengan pencapaian penggantinya

TERNYATA sejak Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali menerajui Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi banyak program dan aktiviti yang inovatif dan produktif telah diperkenalkan kementerian sehingga memberi keyakinan dan nafas baru kepada pemain-pemain industri dan rakyat jelata bahawa industri perladangan kita sesungguhnya terus kompetitif dan punya masa depan yang baik buat rakyat dan negara.

Dalam tempoh 5 bulan sejak mengambil-alih kementerian rakyat telah melihat betapa proaktif dan agresifnya menteri yang baru dalam memikul tanggungjawabnya berbanding Teresa Kok semasa pemimpin DAP itu menjawat jawatan yang sama selama 22 bulan.

Dengan takdir Tuhan harga komoditi dan harga ladang juga semakin stabil dan meningkat lantas terus menjana pulangan yang baik buat pemain industri dan rakyat jelata yang terlibat.

Tidak keterlaluan dikatakan prestasi kementerian semakin memberangsangkan sejak menteri baru mengambil-alih dan ini memberi kesan positif buat semua.

Rakyat yang terkesan sebelum ini dengan harga komoditi dan hasil ladang yang tidak menentu hari ini menarik nafas lega apabila semuanya beransur dan kembali pulih. Pencapaian yang diraikan ini rupanya dijaki sesetengah pihak terutamanya musuh politik kerajaan.

Lalu di Dewan Rakyat baru-baru ini isu lawatan kerja Dr Khairuddin ke Turki yang kembali kononnya tanpa mematuhi SOP dibangkitkan Teresa dan bangku pembangkang secara berlebih-lebihan sehingga kelihatan seolah mahu dipolitikkan.

Jika benar menteri telah melanggar SOP maka tindakan harus diambil dan kita percaya menteri sendiri sebenarnya tidak ada niat melanggar sebarang peraturan kecuali mengutamakan tugas dan kepentingan negara.

Teresa tuduh menteri mungkin telah mencetuskan ‘Kluster Khairuddin Takiri’ sedangkan sehingga hari ini setelah lebih sebulan kepulangan menteri tidak ada apa bukti bagi menyokong dakwaan jahil Teresa itu.

Janganlah kerana dengki dan iri hati dengan pencapaian kerajaan dan menteri maka apa sahaja peluang yang ada mahu dipolitikkan.

Jika ada kesilapan di pihak menteri beliau wajar dikenakan tindakan. Tetapi janganlah mencetuskan panik dan menghasut rakyat dengan dakwaan jahat yang bukan-bukan dan tidak berasas.

Menteri berkenaan dan kerajaan dijangka mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara ini. Sementara itu lagi Teresa jadilah pembangkang yang konstruktif atau membina bukannya yang kecewa dan pengadu-domba.

ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR – HARAKAHDAILY 21/8/2020

Hibur Hibur Sikit

37 comments:

Anonymous said...

makcik tua kena jel sehari dan denda RM8000 tapi menteri parti pak lobai rilek ja kena denda rm1000.Rakyat dok kena pebodoh hidup2.Hidup PN!!!!!!!hahahahaha

Anonymous said...

Aku heran satu je puak pas ni,klau org lain perintah semua x betul,kalau dia perintah,yg dia buat tak betul,semua nak disuruh kata betul,pas ni ikut quran ke,ke buat sendiri quran?

Anonymous said...

klu lembu tak mengaku berak tengah jalan,takpe sbb si lembu tak tahu undang2.ni ahli parlimen wey.Dah la kaya,kebal lak tu.Syok wo jadi menteri kan.kikiki

Anonymous said...

Seminggu org dok crita menteri langgaq SOP,dia dok crita prestasi PN 5 bulan.Tggu la smpi hjg tahun.Baru hang tau.Rakyat makin miskin,yg dok atas makin kaya dapat jawatan baru.Sembang dlm berita mmg hebat tp reality rakyat jgk yg rasa.agak2 hang,apa maksud bila bangsa melayu paling byk trima BR1m?

Anonymous said...

Kaya dok bawah ketiak dap eng guan buat apa. Macam atok sanggup sekongkol dengan si mentah jahat eng guan, semata2 nak jawatan pm. Khadam pulak tengah sibuk caci maki muslim dan peribumi pas umno. Sanjung parti dap dan parti pujawang. Kaya yg berkat jangan kaya tak berkat. Macam khadam dapat nafkah dari sumber dapig.

Anonymous said...

Baru 5 bln perintah, dh x ikut undang2. Rakyat dah terpekik2 baru nak ngaku salah. Tu pun hukuman nak selamat. Rakyat hukuman lain, menteri hukuman lain. Ko tunggu la nasib ko. Allah maha melihat!

Anonymous said...

Jilatlah juboq tak basuh gian end.. jadi barua hingga ke neraka.. ha ha ha

Anonymous said...

Rakyat terpekik ngaku salah. Anak buah atok mati hidup balik tak ngaku salah. Atok yg dah lintas sempadan waras pun masih nak pulun harta negara.

Anonymous said...

Ko dah report polis pasal atok?

Anonymous said...

Iri hati?..memang diavirihati kerana khairudin tiru idea minum minyak sawit.... Ape yg innovatif?...ikut menteri PH nak tanam buluh plak..

Komodoti dah naik harga?...banyak mana?..

Menteri pertanian Turki nafi jumpa khairudin...bahkan tak kenal pon lobai Q7...

Anonymous said...

Baik jilat jubo lobai hadi yg kuat bohong..

Anonymous said...

Lu barua jilat juboq GE, tak puas hati report polis..
Tak puas hati Menteri sekarang repot polis
bising di sini buat apa??

meroyan.. ha ha ha

Anonymous said...

Sesiapa yg balik dari luar negara pada awal ogos wajib kurantin ...yg positif di bawak ke sepital..

Untuk mentri lobai Q7 tak wajib kerana negatif...boleh kena kompaun saja...

Lagi lama puak ni berkuasa makin punoh mesia..

Anonymous said...

Dah ramai dah repot polis..polis nak buka jertas siasatan....macai oer tahu...merapo neroyan jer pandai..

Jilat lah jubo lobai hadi dlm sekawah gulai lembu seketul daging babi...kikikik..

Anonymous said...

Roslan bodoh..

Jika benar menteri telah melanggar SOP maka tindakan harus diambil dan kita percaya menteri sendiri sebenarnya tidak ada niat melanggar sebarang peraturan kecuali mengutamakan tugas dan kepentingan negara.

Kalo tak benar lobai Q7 langgar undang2 kurantin wajib kenape dia bayar kompaun 1000 ringgit?..rakyat di didajwa dan didenda beribu2 ringgit...ini amalan puok pas...

Kalo buat hudud puok dia tak kena hukum hudud gaknye..

avanza5990 said...

takat ni tak nampak otak geliga drpd menteri lebai2. nampak dok nganga jer. senyap lagi bagus janji masyukkkkkkkkkkkkk. mampus malaysia lagu ni dok jual agama lebih.

Anonymous said...

Bolih tak beri surat sokongan anak saya yg kerja di london kerja dgn glc. Graduate kat sama ada first class lagi dlm engineering. Headhunted tak mahu balik.Saya pensonan sja. Tak main politik.Tak ada cable. Yang doktor satu pun tak mahu balik.

Anonymous said...

Boleh.. pi jilat juboq pecacai GE lagi... ha ha ha

Anonymous said...

Kalau ph tak tumbang satu malaysia kena covid sebab dap kata biarkan pelancong cina masuk. Jangan rasis kata dap kepada bumiputera kerana halang pelancong cina masuk tanah melayu. Khadam pun angguk sepuluh kali setuju dengan dap. Menteri ph pun termasuk sabu, atok, bang non pun cakap bumiputera jangan rasis.

Anonymous said...

makcik tua kena jel sehari dan denda RM8000 kerana positif Covid19 dan berpotensi menyebarkan virus tersebut tapi menteri kena denda rm1000 kerana beliau negatif covid-19 dan tidak berbahaya kepada orang ramai dan kes ini telah selesai !

Nampanya rakyat cuba diperbodoh hidup2 oleh RBA 9:55 ternakan parti kafir harbi DA-Pigs yang telah muflis idea untuk menfitnah kerajaan PN. Hidup PN !!!!!!!

Anonymous said...

Aku heran satu je puak Pee H ni,klau org lain perintah semua x betul,kalau dia perintah,yg dia buat tak betul,semua nak disuruh kata betul,

Menteri roket suruh rakyat menoreh getah dalam musim hujan pun RBA 9:59 bahlol tetap sokong.

Pee H ni ikut ikut nafsu serakah atau minda bodoh berlapis-lapis sehinggakan berani kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu ?

Anonymous said...

klu lembu tak mengaku berak tengah jalan,takpe sbb si lembu tak tahu undang2.ni ahli parlimen wey.Dah la kaya,kebal lak tu.Syok wo jadi menteri Pee H kan boleh kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu Sama seperti RBA 10:04 muka tembok.kikiki 1000x

Anonymous said...

Bertahun org dok crita menteri Pee H langgaq prinsip moral kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan dan fitnah ,dia dok crita prestasi Pee H 22 bulan.Tggu la smpi hjg tahun.Baru hang tau.Rakyat makin miskin,yg Pee H dok atas makin kaya dapat jawatan baru Dalam GLC dll.Sembang dlm berita mmg hebat tp reality rakyat jgk yg rasa.agak2 hang,apa maksud bila puak roket paling byk trima projek?

Sekolah puak roket dapat banyak Wang kera jaan Pee H, sekolah Melayu dapat APA ?

Terima kasihlah kepada Pee H kerana memberi rakyat 30 hengget untuk belanja seumur hidup.

RBA bahlol 10:12 muka tembok sudah tentu berbangga dengan 30 hengget boleh Beli dedak cap roket.

Anonymous said...

Baru Pee H 22 bln perintah, dh x ikut undang2. Mahu laksana ICERD, Rome Statute dll untuk menafikan hak kaum Melayu, Islam dan raja Melayu. Bila berjuta rakyat terpekik2 baru Pee H nak ngaku salah dan minta maaf. Selepas itu Pee H provoke rakyat lagi.

Rakyat buat terus kena dakwa dan penjara. Rakyat hukuman lain, puak Pee H terlepas hukuman walaupun bersubahat dengan LTTE atau terlibat dalam skandal banglo dan tero wong, atau buat hasutan perkauman dll . Ko tunggu la nasib ko. Allah maha melihat!

RBA 10:48 tidak peduli itu semua, yang penting dia jilat Pee H dapat dedak cap roket. Bodoh macam lembu.

Anonymous said...

RBA 11:37 suka jilat jubo gonna end tak basuh berak sebab RBA suka mengampu untuk dapat upah dedak cap roket. Sebab itulah RBA bodoh seperti lembu.

Anonymous said...

Mengapa RBA tak repot polis pasal Pee H kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu ? RBA pun makan rasuah dedak cap roket !

Ha ha ha ha ha 1000x

Inginkan pembaharuan said...

Sudah2 lah.daripada dok kutuk,ngata,keji baik Kita senyap.depa tetap dapat macam2..yg dok kutuk Dan ngata Ni dapat apa.
Jadi lah masyarakat yg bijak.semoga Allah ketemukan Kita dgn pemimpin yg betul2 berjiwa pemimpin,jujur,ikhlas Dan mampu Jadi suri tauladan buat kita semua.

Anonymous said...

Mampus khadam2 nak mempertahankan lebai Q7..kah355x
Tu blm termasuk dalil tuan ibrahim, asalkan xde kluster khairuddin.
Camni punya dalil pun ada..kehkehkeh..
Kalaulah ada kluster si bahlol Q7, aku harap hinggap kat geng lebai dlu..biar walaunta pulak ganti lebai..kah355x

Anonymous said...

Lebai cakap malaikat bertakbir lihat penyatuan Umpas

cikminah said...

Jangan dilayan walunta PAS ni. Dia orang kena kejutan budaya. Baru 5 bulan jadi pak menteri, terasa amat pandai sampai harga buah sawit rm240 setan jadi rm24000 stan sebab si Khairuddin berjaya jual buah sawit ke Turki, konon. Hahahaha Endogen tak kenal pun si walaunta ni. Syok memuji diri sediri!!!!.

Weiii melaon Walunta....harga komoditi dikawal oleh pasaran dunia termasuk sawit, koko, getah, petroliam, emas, berlian dan DUIT. Kau tak boleh sesuka hati turukan atau naikkan. Bangang betul walaunta ni. Apa hukum megah diri dalam Islam...????

Anonymous said...

Tahniah pas. Cabaran jadi ahli politik. Biasalah. Masa ph dulu banyak sengsaranya. Macam bijak. Atok pun surender. Pesta arak, pesta tattoo, kasut hitam, tulisan jawi semua ini mimpi ngeri buat muslim dan bumiputera.

Anonymous said...

Tahniah langgar Sop.
Ko sorg je mimpi ngeri lps jilat konek lebai

Anonymous said...

RBA 11:36 ternakan parti rasis DA-Pigs ini adalah pembohong yang suka menyebarkan fitnah. Sebagai contoh, dia pernah mendakwa konon tokey nasi kandar kluster sivagangga negatif covid-19 sedangkan media massa telah melaporkan tokey nasi kandar tersebut positif covid-19.

Jika tidak kencing rakyat, itu bukan RBA, DA-Pigs atau Pee H.

Anonymous said...

Puak RBA ternakan parti rasis ultra kiasu roket dan tuang guru roket tidak percaya pada strategi pemasaran berdasarkan komen bodoh berlapis-lapis di atas.

Maka ekonomi negara, pelaburan asing, nilai RM dan pendapatan rakyat dll merundum teruk.

Sebaliknya menteri PN yang berkaitan menggunakan strategi pemasaran yang bijaksana menyebabkan harga minyak kelapa sawit dll mendapat permintaan tinggi di luar negara dan harganya meningkat tinggi.

Anonymous said...

Tahniah kerana didakwa di mahkamah kerana kes bang lo dan kes tero wong dll.

Anonymous said...

Eng guan menipu. Projek rundingan terus siapa yg dapat. Rasanya kroni cina.

Anonymous said...

Projek apa??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails