Sunday, May 10, 2020

'Undi Tak Percaya Tun M Buka Peluang PH&DAP Berkuasa Semula..

Ketua Sektor Politik Pertubuhan Gerakan QIAM (QIAM), Datuk Seri Wan Ahmad Wan Omar. - NSTP/Yazit Razali
Ketua Sektor Politik Pertubuhan Gerakan QIAM (QIAM), Datuk Seri Wan Ahmad Wan Omar. - NSTP/Yazit Razali
Usul Dr M burukkan perpecahan orang Melayu'

KUALA LUMPUR: Tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berisiko memburukkan perpecahan dalam kalangan orang Melayu.
Ketua Sektor Politik Pertubuhan Gerakan QIAM (QIAM), Datuk Seri Wan Ahmad Wan Omar, berkata usul itu tidak kena pada masanya ketika negara masih bergelut dengan wabak COVID-19.
Beliau mempersoalkan sama ada bekas Perdana Menteri itu benar-benar sayangkan bangsanya kerana jika usul itu berjaya, ia akan menyebabkan kejatuhan sebuah kerajaan pemerintahan dominan orang Melayu dan Bumiputera.
"Demi kestabilan politik negara, kemajuan ekonomi dan kesejahteraan rakyat selepas pandemik COVID-19 dikalahkan, kerajaan dipimpin Muhyiddin perlu kekal meneraju negara tanpa diganggu Dr Mahathir dengan kerenah politik kepentingan diri yang tidak membawa apa-apa kebaikan kepada rakyat dan negara.
"Justeru, QIAM menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Muhyiddin untuk terus menerajui negara bagi melaksanakan berbagai program keprihatinan dan kesejahteraan rakyat yang menderita akibat wabak COVID-19," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Jumaat lalu, Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Mohd Yusof, memaklumkan menerima usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin, yang dikemukakan Dr Mahathir yang juga Ahli Parlimen Langkawi pada 4 Mei lalu, mengikut Peraturan Mesyuarat 26(1) dibaca bersama Peraturan Mesyuarat 27(3).
Wan Ahmad berpandangan, tindakan Dr Mahathir itu seolah-olah cuba mempertikai kuasa budi bicara Yang di-Pertuan Agong yang melantik Muhyiddin sebagai Perdana Menteri kelapan, seperti termaktub di dalam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan.
"Bukankah pelantikan itu sah di sisi undang-undang dan Perlembagaan?" katanya.
Wan Ahmad menegaskan, Yang di-Pertuan Agong terpaksa membuat pelantikan selepas Dr Mahathir meletak jawatan Perdana Menteri atas kerelaannya dan tanpa dipaksa oleh Muhyiddin.
"Apakah kebaikan kepada rakyat, khasnya orang Melayu-Bumiputra di sebalik tindakan Dr Mahathir mengemukakan usul tidak percaya bagi menyingkirkan Muhyiddin, selain untuk kepentingan politik peribadi dan membuka peluang kepada Pakatan Harapan (PH) dan DAP kembali menerajui negara," katanya. (BH)

24 comments:

Anonymous said...

kopi pes trus dari Laman Reformasi

Bila dah kena checkmate Mahathir terkontang kanting kesorangan baru terhegeh minta tolong Anwar.

Muhyiddin mempunyai kuasa yang sangat besar dalam partinya, sedang Mahathir terpinga-pinga tanpa ada apa-apa.



Tetapi nun di negeri utara, nasib anak Mahathir sedang diperkira untung-ruginya. Mahathir tidak boleh duduk sahaja, dengan kudrat tua dia mesti melawan juga. Pada siapa dia mahu mengharap jasa? Azmin dan kumpulan yang dimanjakannya dahulu? Jeling sebelah mata pun mereka loya. Mereka ini sudah jadi nomad kuasa. Usah kata mahu menolong Mahathir, Azmin sendiri bila dihentam teruk oleh pimpinan Umno dan sebahagian Bersatu, tiada seorang pun dari kalangan "kawan-kawan" Azmin dahulu yang kini semuanya berjawatan tinggi melolong mempertahankan Azmin, jauh besanya ketika dalam Keadilan dahulu... kecuali si Pemuda Negara yang punya masalah identiti itu, entah logo mana yang dirembat pun tak tahu, nak kata logo MUNA Daulat pun bukan, nak kata logo nasi kandar pun bukan, ada juga yang kata logo Proton Saga.



Lalu Mahathir tanpa rasa malu beralih semula kepada Anwar Ibrahim, beralih semula kepada Pakatan Harapan, mengharap ehsan atau mencari ruang?



Yang boleh saya kata adalah Padan Muka! Bukan pada kuasa letaknya kemuliaan. Mahathir, seorang yang sangat obses dengan kekuasaan sedang dihina, dimalu dan di"checkmate" oleh kumpulan Muhyiddin. Adakah saya harus kasihan? Pada saya lebih elok ditinggalkan Mahathir sendirian, biar dia menghadam pengajaran.

Anonymous said...

Saya sokong hudud! Tp bila nak laksanakan???

Anonymous said...

Apabila kamu dan puak liberal kamu undi PAS.

Anonymous said...

Atuk Kerala mementingkan agenda peribadi untuk berkuasa bukan untuk kepentingan umat Islam. Maka dia sanggup berkerjasama dengan syaitan roket yang memusuhi Islam.

Anonymous said...

Madey nak tutup lobang atap yg ditebuk oleh muyiden...

Kerajaan PN tiada mandat rakyat..

Anonymous said...

Usul undi tak percaya dibenarkan oleh perlembagaan...ape salahnye?..

Atap yg ditebuk nak ditampal semula...tebuk atap bersama kumpulan penyamun melayu..

Jangan kecut perut..

Anonymous said...

Mca dah masuk iselam?..l

Anonymous said...

Hudud dah dibuang ke longkang..

Anonymous said...

Kalo madey sokong anwar tak de yg salahnye..

Anonymous said...

Blm tebuk atap umno dan pas geger dgn pembelaan nasib Arwah Adib..

Dah dapat kuasa semua diam...kalo adib hidup semula adib akan lempang puak umjo ni..

Anonymous said...

Baru ada 2 kerusi Mca dah warning melayu dlm PN...

Jangan sebut ini kerajaan melayubislam..

Semua melayu PN kecut telor...mca boleh lantik pengerussi 3 pelabuhan besar...

Anonymous said...

Wan Ahmad penyokong umno...dia takut PN tumbang....muyidin pon takut

Anonymous said...

Friday, May 8, 2020
USUL TUN TIDAK BERUNSUR PERIBADI MALAH PLATFORM TERBAIK PM UNTUK MENGESAHKAN KERAJAANYA BERWIBAWA

Speaker sahkan usul tidak percaya kepada PM diterima untuk dibahas: Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof menerima usul yang dikemukakan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengemukakan resolusi untuk membuat ketetapan bahawa Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin tidak mempunyai sokongan majoriti dalam Dewan Rakyat. Dalam satu kenyataannya yang didedahkan oleh Bernama Radio melalui twitternya itu, Mohamad Ariff berkata, usul [...]

# Semasa najib dituduh terlibat dalam skandal 1mdb ia dicabar untuk membersihkan dirinya di mahkamah pada masa itu, tetapi tidak mengambil peluang sedemikian.
Hari ini dia sedang bergelut.

Muhyiddin wajar menunjukan keberanian untuk menghadapi usul tersebut bagi membersihkan dirinya sebagai pengkhianat dan kerajaannya sebagai tebuk atap.
Muhyiddin berada dalam kedudukan terbaik dan disokong kekal sebagai PM..

Jika berjaya..ancaman dari Mahathir, Anwar, PH dan umno dengan sendirinya cair.

Anonymous said...

Siapakah dedalu yg mendapat vitamin dari parti rasis dap. Segelintir kecil orang melayu yg jadi makhluq perosak subur di pohon dap. Mereka ini bukanlah benih yg baik. Sanggup berusaha merosak islam dan melayu. Mereka bukan sahaja menebuk keharmonian islam dan masyarakat melayu, mereka juga berperanan menyesatkan aqidah dengan anutan liberal. Serpihan bersatu dan seluruh pkr bawah pimpinan presiden liberal bergabung dengan pan parti kuali kuciwa adalah agen sedang serius merosakkan perpaduan islam dan melayu dan institusi beraja.

Anonymous said...

Ape yg rosak...cer citer sikit?...masjid pusat tahfiz kena roboh?....

Pas kena halang nak tutup kilang arak
danbpusat judi ?...

DAP dah tak ada kenape adib blm dibela?...retorik penyamun jer..

Anonymous said...

Pembohong bersuara..

UMNO Tidak Akan Menerobos Pintu Belakang, Berdepan Secara ‘Gentleman’ – Annuar


BENTONG, 9 Feb – Setiausaha Agung UMNO (SUA), Tan Sri Annuar Musa berkata UMNO tidak akan menerobos mana-mana ‘rumah’ lain apa lagi ‘pintu belakang’ kerana UMNO akan terus berdepan secara ‘gentleman’.

Jelasnya, UMNO tidak akan menumpang mana-mana kumpulan untuk mendapat kuasa.


“Kita masih lagi dalam perjalananan, mesti sentiasa berupaya dan bukan berada di penghujung jalan, pengujung liga, yang pialanya sudah ada di depan kita.

“Perjalanan kita masih jauh, UMNO tidak akan menerobos mana-mana ‘rumah’ lain apalagi ‘pintu belakang’. UMNO akan terus berdepan secara ‘gentleman’… Muafakat Nasional akan membina mahligai sendiri,” katanya di Institut Latihan Memperkasa Ummah, hari ini.

Anonymous said...

Kilang arak kedai ekor dan toto dan pusat hiburan tak jadi nak ditutup...lgbt bebas...hudud cancel..ini kerana DAP yg halang pas bukan umno dan mca...

Anonymous said...

Umno tak terobos pintu belakang cuma tebuk atap....

Masuk tebuk atap bukan penyamun?..

Anonymous said...

Pertahan maruah demi rakyat- Asyraf Wajdi

KHAIRULANUAR YAHAYA KHAIRULANUAR YAHAYA Send an email5 December 2019 214 18 minutes read

Ucapan dasar Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki

SIDANG PERWAKILAN PEMUDA

Isyarat melalui 4 PRK yang dimenangi cukup jelas, bahawa rakyat mahu kita kembali tetapi dengan wajah yang baru. Rakyat bersedia menerima kita, tetapi dengan citra perjuangan yang lebih kudus. Rakyat juga mahu kita menjadi kerajaan semula, tetapi bukan dengan cara tidak bermaruah melalui pintu belakang!


Memang bukan pintu belakang tapi tebuk atap...patut pon ada maruah walopun tanpa mandat rakyat..Pas turut tak bermaruah..

Anonymous said...

Cakap puak umno tak boleh pakai langsong....munafik..puak penyamun cakap pasal maruah..

Anonymous said...

Soalan bodoh 4:49 AM membuktikan RBA adalah barua parti kafir Harbi DA-Pigs yang sangat bodoh berlapis-lapis kerana RBA percaya DA-Pigs adalah parti Islam.

Anonymous said...

Ulang tebuk atap banyak kali. Macam ulang 90 juta banyak kali. Bukti kaldai ketandusan modal.

Anonymous said...

Penyokong tebuk atap sentaap...terasa bersalah mcm penyamun..

Kikikikik..

Anonymous said...

YA ALLAH alam semesta ini milikmu Ya Rabb..
Semua makhluk di dalam alam ini juga adalah milik mu Ya Rabb..
Segala kententuan dan Qada Qadr alam ini milikmu Ya Rabb..
Engkau Menghantar COVID ke alam ini adalah dengan kehendakmu Ya Rabb..

Namun hamba-hambamu tidak melihat COVID ini sebagai peringatan mu YA Rabb ...
Musibah melanda sebagai peringatan agar umat Muhammad dan yang beragama Islam kembali bersatu dalam menghadapi musibah ini..

Begitu juga di Malaysia ini Ya Rabb..Salam dari ku berserta Doa ku padamu YA RABB, YA ALLAH , YA RAHMAN , YA RAHIM, YA ZAL JALA LI WAL IKRAM..Aku hamba mu yang kerdil dan lemah yang tidak memiliki apa-apa pun kehebatan Ya Rabb..Jika Qada dan Qadr mu Ya Rabb pada Negara Islam Malaysia ini engkau meletakkan nya pada pemimpin yang engkau mahukannya Ya ALLAH..Aku memohon kepada mu YA ALLAH semoga Negara Islam Malaysia di pimpin oleh pemimpin yang akan memelihara Agama Islam serta memelihara/menjaga kesejahteraan rakyat di dalam nya dengan ketentuan Qada dan Qadr mu Ya Rabb..

Jika Qada dan Qadr ketentuan mu tidak kepada pemimpin yang engkau mahukan untuk memerintah negara Islam Malaysia ini ..Aku memohon juga kepada mu YA RABB, YA ALLAH , YA RAHMAN , YA RAHIM, YA ZAL JALA LI WAL IKRAM ..engkau hindarkan dan engkau jauhkan ianya dari memerintah negara Islam Malaysia ini..Sesungguhnya engkau lebih mengetahui dari apa yang tidak kami ketahui perancangan mu YA ALLAH..

Sebagaimana Doa kekasih mu RASULULLAH SAW YA ALLAH sewaktu perang Badar..
Doa Rasulullah saat bertempur di Perang Badar

Setelah melakukan semua persiapan fisik yang memungkinkan untuk mewujudkan kemenangan di medan tempur, malam itu di kemahnya, Rasulullah memohon kepada Allah agar menolongnya.

Di antara doa yang beliau ucapkan adalah
اللَّهُمَّ أَنْجِزْ لِيْ مَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ آتِ مَا وَعَدْتَنِيْ اللَّهُمَّ إِنْ تُهْلِكْ هَذِهِ الْعِصَابَةَ مِنْ أَهْلِ الإِِسْلاَمِ لاَ تُعْبَدْ فِي الأَرْضِ

“Ya Allah Azza wa Jalla, penuhilah janji-Mu kepadaku. Ya Allah Azza wa Jalla, berikanlah apa yang telah Engkau janjikan kepadaku. Ya Allah Azza wa Jalla, jika Engkau membinasakan pasukan Islam ini, maka tidak ada yang akan beribadah kepada-Mu di muka bumi ini.” (HR. Muslim 3/1384 hadits no 1763)


Doa diatas adalah salah satu contoh doa yang boleh kita lakukan dalam memohon pertolongan ALLAH..Bukan bermaksud Agama Islam di Malaysia yang aman ini akan hancur..ianya sebagai salah satu cara untuk kita memohon pertolongan ALLAH melalui doa..Sedangkan RASULULLAH SAW yang maksum juga berdoa..hebat kah kita tak mahu berdoa..

Begitu juga Doaku YA ALLAH mengikut apa yang di lakukan oleh RASULULLAH SAW meminta pertolongan dari mu..

YA ALLAH semoga dengan rahmat mu dan barakah darimu moga ketetapan Qada dan Qadr mu terhadap negara Islam Malaysia ini jangan lah engkau serahkan negara ini kepada Kafir Laknatullah serta pemimpin yang bersekutu dengan KAFIR laknatullah yang gilakan kuasa untuk diri mereka sendiri semata dan mereka hanya mengikut telunjuk KAFIR untuk menjahanamkan negara Islam Malaysia dan bukannya memerintah untuk kesejahteraan dan membela rakyat yang ada di dalam negara Islam Malaysia ini..engkau jauhkan dan hindarkan lah mereka-mereka dari memerintah negara Islam Malaysia dan gagalkan lah perancangan-perancangan jahat KAFIR dan sekutunya dalam menakluk Malaysia..janganlah engkau benarkan mereka memerintah YA ALLAH..Inilah usahaku berdoa kepada mu YA ALLAH namun aku redha dengan segala ketentuan KUN FAYAKUN MU dalam menentukan QADA dan QADR negara Islam Malaysia ini YA ALLAH..AMINN YARABAL ALAMIN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails