Tuesday, May 12, 2020

Kerajaan PH Kedah tumbang Muhammad Sanusi Calon MB?

PN Kedah bentuk kerajaan baharu | Nasional | Berita Harian
Sanusi (kanan) bersama ahli-ahli DUN Kedah ketika mengadakan sidang media di Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut, hari ini. - NSTP/Amran Hamid
Kerajaan PH Kedah tumbang – Muhammad Sanusi


Perkara ini diumumkan Ketua Pembangkang DUN Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor dalam sidang media di Kompleks PAS Kedah di sini sebentar tadi.
“Sukacita maklumkan hari ini 12 Mei, seramai 23 ADUN Kedah telah hilang kepercayaan kepada Dato’ Seri Mukhriz Mahathir selaku MB Kedah,” katanya yang juga ADUN Jeneri.
Kesemua 23 ADUN itu termasuklah 15 ADUN PAS, 2 ADUN BN, 2 bekas ADUN PKR serta 4 ADUN Bersatu.
Berikutan itu kata beliau, kerajaan PH Kedah telah hilang kelayakan memerintah.
“Atas kesepakatan bersama 19 daripada 23 ADUN ini telah setuju bentuk kerajaan Perikatan Nasional di Kedah,” ujarnya.
Beliau memaklumkan Presiden bagi parti komponen PN di persekutuan akan kemuka calon MB yang baharu kepada Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah, dan berikutnya nama yang diterima itu akan dipersembahkan kepada Sultan Kedah.
“Saya dimaklumkan sidang media berasingan 4 ADUN Bersatu akan dibuat nanti sebab mereka sedang kumpul ketua ketua bahagian,” katanya lagi. – HARAKAHDAILY 12/5/2020

3 comments:

Anonymous said...

Ngapa mukhriz tak letak jawatan???. Takkan dia tak tau majoriti dah tak sokong dia. Hidung tak mancong pipi tersorong sorong. Nak harapkan papa, papa pun dah kena kutuk hampir setiap hari. Jangan ditebuk bumbung politik kedah.

Dah takda jawatan jangan dirobek demokrasi. Menangislah dan jumpalah papa untuk dipujuk. Hanya penebuk atap boleh ngam dengan penebuk atap. Supervisor penebuk atap ialah dap dan kaldai2 nya dari parti komponen ph. Kaki kencing dan penebuk atap.

Anonymous said...

Kat perak dulu, bila nak lantik speaker dari melayu mereka bantah. Akhirnya dap jadi speaker. Sekarang bila beralih kerajaan perak, speaker dap tak mahu letak jawatan. Mereka fitnah itu rampasan kuasa.

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs adalah musuh Islam yang sangat jelas kerana RBA mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut rakyat membenci parti Islam dan parti Melayu kerana kedua-dua parti ini sedang berusaha menyatu-padukan umat Islam yang telah berpecah belah kerana fitnah ciptaan RBA dan pemimpin kafir Harbi dan khadam liberal mereka.

Jika kita membaca komen tulisan RBA , kita akan dapati RBA adalah pendusta yang sangat hina kerana semua dakwaan mereka adalah tidak berasas kerana tidak disokong oleh sebarang bukti.

Di waktu KERA jaan Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs berkuasa , pemimpin Pakatan Hancing hidup mewah di waktu ramai rakyat hilang kerja atau dipecat dan beban rakyat telah bertambah berat disebabkan oleh cukai SST 10% + 6% dan harga barang dan perkhidmatan meningkat tinggi. Ekonomi negara, pelaburan asing dan nilai ringgit merundum kerana kebodohan Pakatan Hancing itu sendiri.

Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs juga telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Lihatlah bagaimana menteri parti kafir harbi DA-Pigs membatalkan pembinaan masjid yang telah diluluskan oleh kerajaan BN. Bahkan dia dan kuncu-kuncu kafirnya lebih suka memberi wang kerajaan kepada kaum roket.

Adib tidak mendapat keadilan yang sewajarnya di zaman rejim Pakatan Hancing. Sebaliknya talibarut pengganas Hindu LTTE dibebaskan. Pemimpin DA-Pigs juga dibebaskan dari perbicaraan mahkamah dll.

Kita tidak terkejut melihat kezaliman Pakatan Hancing kerana pakatan ini memenangi PRU dengan kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dan politik persepsi.

Sekarang RBA laknatullah sibuk menyebarkan fitnah untuk menghasut rakyat membenci kerajaan baharu yang sedang menolong rakyat. Maka tidak hairanlah RBA menyokong pertubuhan pengganas komunis.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails