Tuesday, May 12, 2020

Siasat Dr M&Guan Eng. Amat Keji Berterusan Menipu Rakyat..


Persoalan Tengku Zafrul Mengenai Keadaan Kewangan Negara, RCI Mesti Di Tubuhkan Untuk Siasat Dr. Mahathir Dan Guan Eng


Kalau kita imbas kembali kempen-kempen Pakatan Harapan sebelum PRU 14, isu yang menjadi kempen hangat mereka ialah keadaan hutang negara yang di dakwa melebihi RM1 trilion.

Malah sebaik saja membentuk kerajaan, Pakatan Harapan masih terus mendendangkan cerita yang sama.

Rakyat terus dimomokkan dengan cerita kononnya hutang negara yang ditinggalkan oleh Kerajaan Barisan Nasional membuatkan negara berada dalam keadaan kewangan negara berada dalam keadaan yang cukup kritikal.


Malah Pakatan Harapan melancarkan Tabung Harapan yang berjaya mengumpulkan hingga melebihi RM200 juta hasil dari sumbangan rakyat Malaysia yang terpedaya dengan cerita Pakatan Harapan.

Tidak cukup dengan itu, Kerajaan Pakatan Harapan membuat pinjaman luar yang bernilai ratusan bilion ringgit, menjual hampir semua aset strategik orang Melayu yang bernilai puluhan bilion ringgit lagi di Khazanah Nasional, Tabung Haji dan lain-lain.

Selepas itu harta Petronas pula dijarah berpuluh bilion ringgit, bantuan kepada merhaen, puluhan ribu penjawat awam diberhentikan kerja dengan alasan keadaan kewangan negara yang tenat dan rakyat diminta supaya mengikat perut kononnya untuk membantu kerajaan menyelesaikan hutang negara.

Selama hampir 22 bulan rakyat diperbodohkan dengan lakunan Pakatan Harapan.


Namun segala-galanya terbongkar apabila kerajaan sekarang mengumumkan bantuan segera kepada rakyat dengan dana melebihi RM250 bilion.

Rakyat tertanya-tanya, apakah hanya selepas sebulan Pakatan Harapan tumbang, secara-cara tiba-tiba kerajaan sekarang mempunyai kewangan yang kukuh sehingga berani membelanjakan RM250 bilion dalam Pakej Rangsangan Ekonomi Khas sempena Covid-19?

Bagaimana kerajaan sekarang mendapat duit tanpa membuat apa-apa pinjaman luar, malah tidak menjual apa-apa aset negara sedangkan sebelum ini Pakatan Harapan selalu memomokkan cerita hutang negara RM1 trilion?


Pekong Pakatan Harapan terbongkar dan sekali gus menjawab persoalan rakyat bila Menteri Kewangan sekarang, Tengku Zafrul membuat kenyataan beliau merasa hairan Dr. Mahathir selaku Perdana Menteri kerajaan Pakatan Harapan dan Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan di era Pakatan Harapan membuat pinjaman sedangkan keadaan kewangan negara kukuh!!!

Apa tujuan Dr. Mahathir dan Lim Guan Eng berhutang?

Apa muslihat mereka?

Kenapa mereka menipu rakyat tentang status kewangan negara?

Tengku Zafrul dilaporkan berkata :


"Adalah menjadi persoalan besar bagi saya kenapa kerajaan Pakatan Harapan begitu rakus membuat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kedudukan negara masih kukuh?"

"Apa sebenarnya motif Dr. Mahathir dan Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan ketika itu telah menimbulkan banyak tandatanya?"

Jelas, kenyataan Tengku Zafrul menjelaskan bahawa  negara tidak perlu membuat pinjaman luar negara.


Kenyataan Tengku Zafrul telah membongkar berhubung tujuan pinjaman tersebut dibuat.

Ada perkara yang disembunyikan oleh Dr. Mahathir dan Lim Guan Eng dari pengetahuan rakyat berhubung tujuan pinjaman melalui bon samurai.

Sehubungan itu, adalah perlu bagi kerajaan menjalankan siasatan samada oleh SPRM atau pun satu RCI ditubuhkan bagi mencari jawapan mengapa Dr. Mahathir dan Lim Guan Eng membuat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kewangan negara kukuh.

Lebih-lebih lagi Dr. Mahathir sendiri telah membuat kenyataan terakhir sebagai Perdana Menteri Interim, bahawa negara mempunyai simpanan dana kewangan bernilai RM2 trillion yang dikumpul ketika 9 tahun DS Najib Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Lim Guan Eng tidak putus-putus membuat kenyataan menipu rakyat dan Parlimen kononnya beliau mengharungi keadaan getir apabila mendakwa 5 bulan pertama beliau hanya berbekalkan hanya RM450 juta sahaja.

Kenyataan Guan Eng ini ternyata disambut sinis oleh sebahagian besar rakyat kerana mereka tahu bayaran gaji dan elaun penjawat awam pun sudah lebih RM8 billion sebulan.

Tiada seorang pun penjawat awam yang tidak menerima atau terlewat dibayar gaji dan elaun masing masing.

Dan Dr. Mahathir ketika menjawat jawatan Perdana Menteri Interim menyatakan bahawa negara mempunyai dana yang besar adalah sesuatu yang jauh berbeza dari apa yang telah dinyatakan oleh Lim Guan Eng.

Mereka mesti disiasat supaya rakyat tahu apa yang sebenarnya berlaku kerana yang akan menanggung dan membayar hutang-hutang tersebut adalah rakyat!!!

Amat keji bagi sesebuah kerajaan dari awal hingga akhir berterusan menipu rakyat kononnya kantung negara hampir kehabisan wang kerana kononnya telah dicuri oleh bekas Perdana Menteri sebelum itu semata-mata mahu membunuh imej personaliti tersebut.

Seperti yang dinyatakan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tok Mat Hassan :

"Sekiranya terdapat sebarang penyelewengan berhubung pengurusan kewangan negara tindakan tegas akan diambil."

Kredit :
Cin-Ca Blogspot

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-109: DAP Selepas PM Ke 8.
E-Buku IH-109: DAP Selepas PM Ke 8.

3 comments:

Wan said...

Diharap kerajaan menubuhkan RCI bagi sesuatu perkara yg meragukan supaya rakyat mendapat maklumat yg jelas. Sekiranya terdapat penyelewengan tindakan tegas mesti diambil supaya menjadi pengajaran kpd semua pihak.

Anonymous said...

Sekurangnya beban rakyat ringan sikit. Banding zaman ph, semua jenis bantuan ditarik. Prihatin terhadap rakyat kurang, yg jelas pemimpin banyak berbalah rakyat bosan. Money injection mampu stimulate ekonomi dan ada multiple effect meski pun tidak laju. Rakyat juga inginkan perkongsian, dan ekonomi bukan milik peribadi tapi milik bersama. Model zakat mampu berfungsi dalam ekonomi sekular secara beransur. Dan terbukti konsep ini amat disukai oleh rakyat kerana terselit unsur pembelaan.

Kronisme dan kleptonisnme Madey dan eng guan melupakan peratus rakyat melayu dan islam dengan operasi bumi hangus. Sangat kejam dan berniat jahat.

Anonymous said...

Jika boleh dakwa najib, takkan tak boleh dakwa madey dan eng guan. Siasat habis habisan. Pasai apa buat hutang. Pasai apa bole rugi billion billion zaman madey. Konon hebat tapi forex rugi, perwaja rugi, klang port rugi.

Siasat juga dalang yg bawa masuk pelarian yg kononnya ada sendiket denga terima sejumlah bayaran. Henti berpolitik. Selesaikan masalah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails