Thursday, May 14, 2020

Rogol Ngeri Jururawt Hamil. Perlu Perundangan Praktikal...


Jururawat hamil dirogol ketika menunggu bas untuk pulang selepas tamat shif rawat pesakit Covid-19

SEORANG jururawat yang sedang hamil menceritakan detik-detik ngeri yang dihadapinya selama 45 minit sewaktu dirogol ketika sedang dalam perjalanan pulang selepas selesai merawat pesakit Covid-19.


Jururawat berusia 48 tahun itu berkata, pada hari kejadian Ahad lalu, dia diserang oleh seorang lelaki di sebuah perhentian bas di Corso Arnaldo Lucci Metropark, Naples, Itali.
Penyerang tersebut melompat dari pagar dan menerkam ke arahnya yang ketika itu sedang menunggu bas untuk pulang ke rumah.
Menyangka penyerang itu mahu merompak, jururawat berkenaan menawarkan dompetnya namun lelaki berkenaan berkata itu bukan perkara yang dimahukannya.
Penyerang tersebut terus menolaknya ke tanah dan tanpa belas kasihan terus melakukan perbuatan terkutuk tersebut.
Jururawat itu memberitahu La Repubblica: “Dia (penyerang) terus mengulangi ‘biarkan saya melakukan apa yang saya mahukan atau saya akan membunuh anda. Diam dan jangan menjerit’.
“Penyerang itu adalah dua kali ganda dari saiz badan saya. Dia marah kerana seluar jeans saya terlalu ketat”
Insiden ngeri itu hanya berhenti ketika bas tiba dan pemandu mula menjerit kepadanya. 
Pihak tentera tiba di tempat kejadian dan mengepung lelaki itu sehingga ketibaan polis.
Suspek yang merupakan pendatang haram dari Senegal kemudian ditahan untuk tindakan lanjut – Metro.co.uk
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa dikatakan hanya 'hudud' dan perundangan Islam yang boleh mengajar penjenayah-pennjenayah tersebut? Lihat ini..
Hudud paling praktikal cegah jenayah – Zakir Naik April 20, 2016 12:17 PM
NILAI: Hudud adalah undang-undang pencegahan jenayah yang paling praktikal di muka bumi ini, kata pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik.
Dr Zakir berkata, Arab Saudi yang melaksanakan hukum hudud terbukti lebih berjaya menangani jenayah berbanding Amerika Syarikat (AS) yang tidak melaksanakan undang-undang sedemikian.
Katanya, perkara itu dibuktikan menerusi statistik yang dikeluarkan pihak berkuasa AS sendiri, yang mana menunjukkan kadar rogol dan jenayah di negara kuasa besar itu adalah tertinggi di dunia.
“3,000 jenayah direkodkan berlaku setiap saat di AS ketika ini. Bayangkan jika sistem zakat dibuat dan disusuli undang-undang Islam (hudud) di AS. Adakah ia akan menambah atau mengurangkan jenayah?
“Sudah tentu ia mengurangkan jenayah. Undang-undang syariah adalah undang-undang paling praktikal untuk dilaksanakan di mana-mana tempat di muka bumi ini,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramahnya di Kolej Permata Insan, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di sini, hari ini.
Ceramah itu dihadiri Naib Canselor USIM, Prof Datuk Dr Musa Ahmad dan kira-kira 1,000 pelajar dan kakitangan universiti itu.
Agenda pelaksanaan hukum hudud sering dibangkit di negara ini dan menjadi wadah utama perjuangan PAS bagi memperoleh mandat daripada pengundi.
Terbaru, PAS cuba untuk meminda Akta Mahkamah Syariah 1965, bagi membolehkan hudud boleh dilaksanakan di Kelantan.
Agenda hudud menjadi punca kepada perbezaan pendapat antara PAS dan DAP sehingga menyebabkan Pakatan Rakyat berkubur tahun lalu.
Video

24 comments:

Anonymous said...

Berita ini mengingatkan kita tentang adun DA-Pigs yang didakwa merogol pembantu rumah. Jika adun tersebut didapati bersalah, kita berharap dia akan dirotan 30 kali dan dipenjarakan 30 tahun dan anak kunci sel penjara dibuang ke laut supaya wanita merasa selamat dan aman.

Anonymous said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa dikatakan hanya 'hudud' dan perundangan Islam yang boleh mengajar penjenayah-pennjenayah tersebut? Lihat ini..
Hudud paling praktikal cegah jenayah – Zakir Naik April 20, 2016 12:17 PM


Malangnye dah ada kuasa pas bisu berkaitan islam.....jadi liberal

Ibnu sila desak pas laksanakan hudud tutup kilang arak judi dan zina..

Jangan pandai cakap aje.

Anonymous said...

Ape dah jadi dgn rakyat kelantan bawah pas?..

13 Mei - Misi Ust Ebit Liew di Pasir Mas

Misi bantuan hari ini di Kg Pusu 40, Lubuk Jong Pasir Mas

Allah permudahkan segala urusan, tidak sampai satu jam nenek yang tinggal dalam keadaan rumah yang sangat daif di kawasan pelupusan sampah berjaya dipindah di sebuah rumah baru.

Kata Ust Ebit, menangis lagi. 20 tahun tinggal pondok kecil tanpa tandas. Menangis lagi hari ini di Kelantan. Ditempat pembuangan sampah yang besar. 3 longgokan sangat besar sampah. Ada 3 pondok kecil disitu yang tiada tandas pun. Takde rupa rumah langsung. Sedihnya rasa..Jika ingin mandi mereka ke surau berdekatan. Tadah air. Makcik tua umur 70an bersama anak cucunya disitu selama 20 tahun di Pasir Mas Kelantan. Jika hujan lebat habis air naik dengan sampah-sampah. Tak patut ada sesiapa tinggal disitu.

Sebaik sampai mereka semua kenal saya. Adik tu menangis. Umur 19 tahun belajar kolej. Betul ke ustaz ebit lew ini. Makcik tu sakit dah uzur. Tak kuat nak berjalan. Mereka kenal saya. Baik-baik adik-adik ni. Ujian mereka.

Dengar kisah hidup mereka buat saya menangis. Ada yang tak habis sekolah. Tapi serius adik ni semua baik-baik. Kisah mereka terasa masa saya pernah rasa susah dulu. Rasa rendah diri dan malu nak jumpa orang.

Saya pujuk mereka untuk pindah dan saya nak bayar semua sewa dan bil api air insyaAllah. Mereka setuju nak pindah. Terharu nak pindah. Tak sangka senang ajak. Ya Allah maafkanlah saya lambat jumpa keluarga ini. Setelah 20 tahun mereka lalui semua ini. Saya rasa berdosa dan bersalah yang amat sangat.

Terima kaseh kak RajaAnita tunjukkan jalan tadi dan ada membantu hantar barang dapur. Terima kaseh JKM dan zakat hadir membantu mereka barang dapur. Terima kaseh penghulu dan ketua kampung. Terima kaseh ajk masjid yang ambil tahu keadaan keluarga ini. Mei ini bermula bantuan untuk mereka dari jkm insyaAllah.

Saya tahu pasal mereka awal Ramadhan. Tapi baru hari ini sampai. Maafkanlah saya ya Allah. Ampunkan dosa saya. Doakan saya tengah cari 2 rumah untuk disewakan pada mereka-ebitlew

Berita Pasir Mas
.

Anonymous said...

Exco pakai kereta mercedes dgn wangbkerajaan..


Ebit Liew yg kena datang tolong..

Anonymous said...

Malangnye perogol ni diterima jadi geng kamu sipenyamun..

Anonymous said...

Ada beza antara duit rakyat diguna oleh wakil rakyat dengan duit rakyat masuk ke poket atuk. Ada beza harta kerajaan negeri dengan harta masuk ke poket atok. Macam mana atok dan beranaknya boleh jadi billionaire dalam sekejap waktu. Berapa banyak dia bantu macam ebit liew bila dah jadi billionaire. Hutang yg atok buat dengan rakan kongsi eng guan ke mana hilangnya. Atok macam sama dengan qarun legenda zaman dulu, kaya dan bakhil. Dah tua2 pun masih gila jawatan dan duit.

Anonymous said...

Selepas langkah kiri jatuh tangga ditimpa tangga Tun M kembali mengasap keris tua berlok sembilan, tikam ke laut ikan terkangkang, tikam ke darat setahun padi tak menjadi. Selagi nadi berdenyut dia akan bersilat, berkuntau dalam gelanggang memburu tuah yang sudah hilang..

Barangkali Allah hendak menyedarkan Mahathir dalam usia 94 tahun sekarang, mata semakin kabur, tenaga semakin kurang, langkah silat agak sumbang.

Dia kembali berpaut harapan dengan Anwar, dua kali penghuni Sg Buloh, hampir Yusof Rawther hendak disentuh, sahabat karib Rumah Putih, Zionist berkuasa sahabat mayapadanya.

Kini Anwar kembali tunjuk keris tuanya lok tujuh berkarat.Kembali meraung, menyalak bakal PM dalam mimpi ngeri. Dia tahu tanpa sintuk limau Mahathir tuah tidak akan menghampiri menjadi bakal PM walaupun mempunyai 40 orang pecacai MP.

Kemenyan sudah dibakar, keris tua lok sembilan diasap, tapi MP setia laih berdiri. Bagaimana dia hendak kembali berkuasa? Terpaksa kembali membenam sengketa antara dia dengan Zionist lover. Siapa tunggang siapa?

Apakah rakyat yang siuman akan menerima peliwat tua sebagai bakal PM? Apakah muslihat Mahathir, hilang kuasa ditimpa bala, sanggup menyokong peliwat tua kembali? Apakah dia sudah lupa sumpah lama tidak mahu menanggung dosa menyokong peliwat jadi PM?

Anonymous said...

Wah RBA 8:16 cuba menafikan fakta. Cukup-cukuplah kamu menghina otak kamu yang sebesar kacang merah itu.

Anonymous said...

Jika kamu mahu pas melaksanakan hudud, sila pastikan semua ahli dan pemimpin dap dan RBA seperti kamu mengundi pas.

Kita tahu parti kafir Harbi dan khadam liberalnya sangat bencikan dan menentang hudud. Cukup-cukuplah kamu berpura-pura menyokong hudud sedangkan bos kafir Harbi kamu menentang hudud.

Mengapa PH tidak mahu menutup kilang arak dan zina di waktu PH berkuasa ?

Kamu jangan pandai cakap je ! Sembang lebat sehinggakan babi ternakan gian end pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak.

Anonymous said...

Mengapa ustaz Ebit Liew kena datang tolong orang miskin di negeri-negeri PH ? Mengapa PH biarkan rakyat hidup miskin di waktu menteri-menteri PH menikmati gaji dan elaun yang sangat mewah ? Mana semua janji PH untuk rakyat ? Sudah ke laut kah ?

Anonymous said...

Kamu yg napikan fuckta...perogol dah jadi penyokong penebuk atap keluar DAP ...kamu jer bongok..

Anonymous said...

Bongok...dah ada jawatan dan kuasa..buat lah...banyak plak alasan bila lobai pas menipu....pas pejuang islam tai koo cing ...

Anonymous said...

Yg miskin penyokong umno dan pas...umno memang suka melayu miskin supaya boleh cucuk idung..umno perintah 60 tahun kenape melayu ramai miskin...duit kena samun dgn pemimpin umno..

Anonymous said...

Yg sahih 2.6 bilion masuk akaun penyamun takut bini.

Anonymous said...

Bila cakap adun dah melompat ke pn..eh,.senyap terus..lunak terus walaun

Anonymous said...

Kenape muyidin takut tukar speaker?.

Keris muyidin tumpul selepas tebuk atap...teloq jadi kocik..

Kikikikik..

Anonymous said...

Jadikan lah komen ko ni hujah di depan Allah swt nanti ya..selamat berjaya

Anonymous said...

Ko nak hujjah ape depan Allah?....

Allah dah tau siapa pegkhianat mandat rakyat dan penipu agama..

Anonymous said...

Fotostat kelam kata presiden parti liberal.

Anonymous said...

Yg politik bersyariah ada potensi ke syurga. Yg politik liberal berpotensi ke neraka.

Anonymous said...

Hoi RBA bodoh berlapis-lapis kes rogol itu didakwa berlaku semasa adun itu menjadi pemimpin parti kafir Harbi. RBA kaki kencing !!!

Anonymous said...

Wah RBA tolol berdiam diri seperti syaitan bisu apabila PH enggan menutup kilang arak, judi dll.

Ini membuktikan RBA menyokong industri dosa besar !!

Anonymous said...

Hoi RBA kaki kencing, cukup-cukuplah kamu menghina otak kamu sendiri dengan komen ultra bodoh. Kamu poyo tahap gaban menulis dakwaan karut tanpa bukti. Ini menunjukkan kamu adalah penyebar fitnah.

Anonymous said...

Hoi RBA poyo, apa sudah terjadi kepada tabung PH ??? Sudah ke laut kah ?

Ha ha ha ha !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails