Tuesday, May 12, 2020

Optimis masa depan industri koko – Dr Khairudin Menteri Kreatif.

JOM KREATIF
PASIR GUDANG: Guan Chong Berhad (GCB) merupakan syarikat pengisar koko terbesar di Malaysia bahkan merupakan pengisar keempat terbesar di dunia dengan kapasiti pengisaran sebanyak 250,000 tan metrik setahun.

Dengan kemampuan tersebut GCB menjadi pembekal utama kepada syarikat-syarikat coklat dan industri makanan dan minuman (F&B) seperti Nestlé, Mars, Hershey’s dan Cadbury.
Perkara itu, dinyatakan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dato’ Dr. Khairuddin Aman Razali dalam lawatan kerja ke ibu pejabat Guan Chong Berhad yang terletak di Pasir Gudang, Johor hari ini.
Antara matlamat lawatan itu adalah untuk melihat peluang pemasaran dan memantau perjalanan industri koko di Malaysia.
 Dr Khairudin (tengah) melihat pengredan koko di GCB
Beliau juga turut melawat kilang pemprosesan koko GCB serta perjalanan pemprosesan koko selain penggredan koko dilaksanakan.
“Dengan lawatan ini, ianya berjaya meningkatkan kerjasama yang sedia terjalin ke satu tahap yang lebih baik terutama antara kementerian bersama pihak industri bagi merancakkan pembangunan industri koko dan pembuatan coklat khususnya di negeri Johor”, ujarnya.
Guan Chong Berhad yang diwakili oleh Ketua Pegawai Eksekutif, Brandon Tay Hoe Lian yang telah memberikan penerangan dan maklumat berkenaan hasil koko yang diproses dan dijadikan sebagai bahan utama coklat. – HARAKAHDAILY 11/5/2020
Muestras De La Mano Puño Del Sacador Aislado En Blanco Foto de ...
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Terus gerakkan ekonomi segera, bangkit semula! Insya Allah!
Assalamualaikum good morning Bagi yang tengah down tu jom bangkit ...

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-123: Kisah-kisah Jom Kreatif (4)

4 comments:

Anonymous said...

Optimis saja...koko dah lama kat malaysia dan tak de masalah pon...
Banyak bahan makanan dan minuman di buat dari koko...

Tak payah ceritalah pasal koko.

Khairudin kena cerita masa hadapan pasal getah dan sawit..Ape yg dia nak buat?...

Tak mampu pon..

Anonymous said...

Malaysia adalah negara majmuk yang memerlukan gabungan pemerintahan yang memerlukan sokongan semua kaum. Sudah ada kedengaran, pemimpin Perikatan Nasional dari kumpulan Azmin akan menubuhkan sebuah parti baru yang sama macam PKR.
Tujuannya adalah untuk menarik kembali sokongan pengundi bukan Melayu kepada kerajaan Perikatan Nasional. Mereka juga tidak boleh mengharapkan MCA dan MIC juga untuk menarik sokongan pengundi bukan Melayu.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks yang berkata 'BermanaMY [TERKINI] Azmin mendakwa desakan Anwar dan pimpinan PH untuk mengadakan persidangan khas parlimen mungkin untuk mengusulkan undi tidak percaya pada PN. "Jika ini berlaku, ini pengkhianatan mandat rakyat yang terbesar dalam sejarah. la sukar untuk dimaafkan" - Azmin BERMANA'
PPBM, BN, Pas dan Kumpulan Azmin yang memerintah bersama dalam kerajaan Perikatan Nasional sedang menghadapi suasana yang saling tidak mempercayai antara satu sama lain. Masing-masing mempunyai agenda sendiri untuk dibawa dalam pemerintahan. Keadaan ini sebenarnya bukan sahaja tidak baik untuk sebuah pemerintahan malah, tidak baik untuk masa depan sesebuah parti

Anonymous said...

May 12, 2020 at 6:21 AM
May 12, 2020 at 6:22 AM

Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..
DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

sayednoordin said...

Tak puas..a ke...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails